رواية انا واختي كامله جميع الفصول بقلم نور عصام الفصل الاول

 




روايةأنا وأختي

بقلم نور عصام

الفصل الاول

مليكه.   مش هتخرجي يا ملك ولا هتروحي لأي مكان


ملك.  هروح وانتي ملكيش كلمه عليا


مليكه.   يعني ايه مليش كلمه عليكي لاحظي اني اختك 


ملك.  ايوا اختي وتوأمي كمان يعمي زيك زي


مليكه.  بتحاول تسيطر علي هدوءها قالت ملك علشان خاطري بلاش الطريق اللي عاوزه تمشي فيه دا اخرته خراب عالكل 


ملك.  ملكيش دعوه 


مليكه.  يا حبيبتي علشان خاطري ارجعي عن اللي ف دماغك مروة دي خلاص ضيعت مستقبلها وعاوزه تضيع مستقبلك وسمعتك عوزاكي زيها


ملك. انا مش هبقي زيها


مليكه.  بصوت عالي ليه هو انتي هتروحي تشتغلي مقرأه قرأن ولا مربية اطفال فوقي انتي رايحه ملهي ليلي عرفه يعني ايه يعني كباريه يعني ناس سكرانه يعني ناس كل هما تشبع شهواتها باي طريقه فاهمه


ملك.  انا هحافظ علي نفسي وانتي عرفاني مش سهله زي مروه 




مليكه.  هتحافظي علي نفسك كان غيرك اشطر فوقي قبل فوات الأوان يا ملك احنا ملناش حد امك وابوكي ماتو ومحدش هيخاف علينا 


نبذه عن ابطالنا


مليكه وملك بنتين توأم والدهم اتوفي وهما اطفال صغيرين ووالدتهم اتوفت من سنه خالتهم قعدت معهم كام يوم لكن رجعت بيتها وعمهم عنده ثلاث شباب كبار ومينفش بروحو عنده دي وجهة نظره وكمان مراته مش عوزاهم ملك ومليكه بيدرسو بكلية تجاره بالسنه الرابعه 


ملك.   ومين خاف علينا ما الكل سابنا ولا عبرنا 


مليكه. خالتك كتر خيرها قعدت معنا كام يوم وبعدين طبيعي ترجع بيتها علشان جوزها وولادها وجوزها الله يحفظه قالنا نروح نعيش معهم بس طبعا مينفعش احنا بنات كبيره وهو مهما كان راجل غريب عنا وعمك زي ما انتي رواية انا واختي بقلمي نور عصام  شايفه مراته مش عوزاه دا غير ان ولاده اكبر مننا واحنا الحمد لله عندنا شقه ومعاش بابا فوقي يا ملك احنا احسن من غيرنا كتير وبصتلها بنظرة ترجي وقالت مروه ضاعت بلاش تكوني زيها


ملك.  طيب سبيني اجرب


مليكه.  تجربي ايه يا ملك هو فستان رايحه تشتريه


ملك.   مليكه انا قررت خلاص


مليكه. والجامعه يا تري فكرتي فيها لما تسهري طول اليل هتقدري تروحي تاني يوم ولا خلاص معدتش ف دماغك 


ملك.  هتصرف يا مليكه


مليكه.  ملك انتي مش هتخرجي من هنا


مروه.  اتصلت علي ملك


ملك.  ايوا يا مروه انا جاهزه


مروه.  انا تحت البيت انزلي


ملك.  حاضر وقفلت واتجهت علشان تمشي


مليكه.   شدتها وقالت بلاش علشان خاطري


ملك.  اوعي سبيني


مليكه. فكري ف سمعتك فكري ف الجيران يقولو ايه علينا


ملك.  محدش له حاجه عندي 


مليكه. انا هنزل لمروه وامشيها 


ملك.  شدت نفسها من اختها 


مليكه. بتحاول ما تخليها تفتح الباب


ملك.   ابعدي عني


مليكه.  انا اختك ولازم تسمعي كلامي


ملك.  بصتلها


مليكه.   فهمتها وقالت مش ضروري اكون اختك الكبيره علشان تسمعي كلامي انتي هتسمعي كلامي علشان هو دا الصح كلامي ف مصلحتك  


نلك.  زئت اختها وفتحت الباب وقفلت بسرعه


مليكه.  عيطت وراحت عالبلكونه وقالت ل مروه حسبي الله ونعم الوكيل فيكي عمري ما هسامحك ابدا


مليكه.  كانت وصلتها بصت لاختها ومشيو


مروه.  اختك دي معقده


ملك.  ممكن ملكيش دعوه بيها بقلمي نور عصام


مروه.  ف نفسها مسيرها توقع هي كمان بس اصبري عليا


مليكه. قعدت تعيط وبعدين قامت اتوضت وصلت وقعدت تدعي ربنا انو يستر اختها ومحدش يأذيها 


جروب روايات بقلم نور عصام 


وبعد بعض الوقت وصول


مروه.  تعالي يا قمر ادخلي


ملك.  ايه دا انا مكنتش متخيله انو كدا


مروه.  ههههههه ومسكتها من ايدها ودخلو لجوا وراحت عند المدير


وليد.   اهلا مروه وبص ل ملك وقام وقف وقال اهلا بالقمر


ملك.   بغرور قالت اهلا


وليد.   راح عليها وقرب منها وقال عجبني قوي غرورك دا


ملك.  بعدت عنه وقالت وعجبني انا كمان 


مروه.  ايه يا استاذ وليد براحه عليها شويه دي لسه اول يوم


وليد.   ابتسم بخبث وقال ومش هيكون اخر يوم


ملك.  بمزاجي


وليد. يعني ايه


ملك. يعني انا هنا بمزاحي وامشي بردو بمزاجي


وليد.   اها وف نفسه قال عامله نفسك ناصحه ماشي هنشوف يا قطه وبعدين راح علي مكتبه تاني وقالها طيب ممكن القمر تمضي هنا


نلك.  ايه دا 


وليد. دا عقد الشغل هنا


ملك. لااا انا ممضيش عقود


وليد. يعني ايه بقا هتشتغلي من غير ما تمضي


ملك. ما قولتلك بمزاجي وبعدين راحت قعدت قباله عالكرسي وقالت انا هنا تجربه بأرادتي وبمزاجي لكن مش محتاجه الشعل فياريت تفهم كدا 


مروه.كانت هتولع لانها طبعا مضيت عقد وفيه شرط جزائي ب 300 الف جنيه وطبعا بعض،ضياع اعز شئ نور عصام عندها ما عاد ف راجعه


وليد.  بمكر قال بس لازم تمضي دا قانون الملهي


ملك.  قصدك الكباريه ومن الاخر كدا انا مش همضي لو عاوزني اشتغل هنا هيكون بمزاجي انا


وليد.  معجب بحرئتها وغرورها قال طيب امضي ولو معحبكيش الشعل ابقي امشي وانا مستحيل اجبرك علي حاجه


ملك.  ههههههه وبعدين قالت والله ضحكتني وقامت وقفت


وليد. رايحه فين 


ملك.  همشي لاني مش عجبني الشغل


وليد. بص لجمالها وأنوثتها وقام قف وقال طيب بلاش تتعصبي كدا خليكي وبعدين نتكلم


ملك.  مش همضي لا دلوقتي ولا بعدين والشغل هيكون بمزاجي


وليد. نعم 


ملك.  انا مش بتاع شرب ف مش هشرب انا عرفه طبيعة الشغل لكن تضغط عليا اشرب مع حد مش هيحصل تضغط عليا اروح مع حد بيته مش هيحصل انا هنا هكون معهم وبس واعتقد انت كل اللي بهمك الفلوس وانا اقدر اجيبها بسهوله لكن بشروطي اللي قولتها


وليد. اتنهد وبصلها 


ملك. متبوصليش قولتلك انا مش محتاجه الشغل انا عجبتني التجربه وحابه اخوضها وبصت ل مروه وقالت اوعي تكوني فاكره انك جبتي رجلي ولا قدرتي تقصري عليا لا انا فهماكي كويس وعرفه انك عاوزه توقعيني زي ما وقعتي انا جيت بمزاجي وغمزت بعينها لها


وليد.  بص ل مروه بأرف وقالها اطلعي برا انتي دلوقتي


مروه. نعم


وليد. اطلعي برااا


مروه. خافت والتفتت تمشي


ملك.  قالتلها متخافيش عليا يا رورو 


مروه. خرجت وقفلت الباب 


وليد. ابتسم علي شراستها وانها فاهمه زميلتها


ملك.  متستغربش انا فعلا فهماها 


وليد.  انتي ايه حكايتك بقا


ملك.  ولا حكايه ولا حاجه انا بس فاهمه الدنيا وفاهمه وجودي هنا ليه وانا مش من النوع اللي بيضحك عليه 


وليد.  امممم مش سهله انتي يا


ملك.  ملك


وليد.  عاشت الاسامي


ملك.  متشكره


وليد. انتي بتدرسي


ملك. ايوا انا ف كليه تجاره


وليد.  تمام


ملك.   هشتغل لوقت احب امشي همشي علشان اقدر اروح الجامعه ف الايام اللي لازم اروحها


وليد. ومالو


ملك.   واي حركه كدا ولا كدا ههد المعبد عاللي فيه


وليد.  مش فاهم


ملك.  لا انت فاهم كويس ومع ذلك انا بردو هفهمك يعني تصوير كدا ولا كدا وتحاول تفضحني هيكون علي دماغك قبلي انت مش قدي يعني انا اسفه بس بعني انت مش شغال ف محل ملابس لا انت شغال بتعريهم يعني خسارتك هتكون اكبر من خسارتي مليون مره واكيد انا بردو مش هسكت وبصتله بكل قوه وقالت رواية انا واختي بقلمي نور عصام انا قرصتي والقبر اوعي تستخف بيا ولا تقل مني ولا تحط ف دماغك انك ممكن تسيطر عليا ولا تأذيني لانك مش هتقدر فخلينا كدا نشتغل مع بعض انت يهمك الفلوس وانا اغير جو وبردو فلوسي علي قد اللي هدخلهولك 


وليد. بصلها ورفع حاجبه


ملك.  ايوا اومال انا هشتغل بلاش واعتقد انت شايفني حلوه والربح هيزيد اكيد من ورايا ف انا هيكون ليا نسبه 


وليد.   اعجب بتفكيرها وان دي اول بنت تدخل المكان وتتكلم كدا وكمان عاوزه تشتغل بشروطها


ملك. ها قولت ايه


وليد.  تتجوزيني


ملك.    قالت  .........


      

                    الفصل الثانى من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×