رواية قلوب محترقة
بقلم نيرة محمد
الفصل الثانى
بعد وصله عياط دامت لساعات وانتهت بنوم حور ودموعها علي خدها بقهر
تاني يوم صحت علي صوت مامتها الحنون وهي بتهزها براحه
كريمه بحنان ..حور قومي ياحبيبتي عشان نفطر سوا انا عملتلك الاكل اللي بتحبيه
حور بتعب من عياطها المتواصل واللي اثاره باينه علي عنيها ..
ايوه ياماما هقوم اهو ياحبيبتي حصليني انتي بس وانا هفوق وجايه وراك
كريمه باستسلام ..خلاص براحتك ياحبيبتي بس بسرعه عشان الاكل مايبردش
بعد كريمه مامشت حور قامت دخلت الحمام وخدت شاور واتوضت وصلت فرضها وبعدها لبست احلي فستان عندها وسرحت شعرها وكانت جميله جدا كالعاده
خرجت لمامتها لقيتها قاعده مستنياها علي التربيذه وقدامها الاكل
راحت لعندها وباست ايديها وقعدت جنبها عشان ياكلوا سوا
حور باستغراب ...ماما الا صح بابا فين مبيفطرش معانا ليه
كريمه ..ابوكي ياحبيبتي فطر هو من بدري عشان يروح المصنع وانا قولت استناك
حور بحب ...ربنا يخليكي ليا ياماما ويعينك يابابا ويديك الصحه ياحبيبي
كريمه بحنان ..امين يارب ياحبيبتي ويباركلنا فيك
حور بتوتر ..مااااما هو يعني ينفع يعني خلاص
كريمه ...الله متتقولي يابت علي طول عايزه ايه
حور بحرج ..هو يعني ممكن اما اخلص اطلع اطمن علي طنط ناهد مرات عمي يعني عشان لو عايزه حاجه وكده
كريمه بعتاب ..برضوا يابنتي مافيش فايده حتي بعد كلامي معاكي امبارح
حور بحزن ..وبعدين بقا ياماما هو كل ما اقولك اطلع لمرات عمي تقعدي تسمعيني كلام يدايقني صدقيني ياماما متخافيش عليا مفيش حاجه من اللي في دماعك
كريمه بعدم اقتناع ..خلاص ياحور انتي حره بس افتكري اني حظرتك عشان مترجعيش تعيطي
حور قفلت الكلام علي كده عشان متسمعش من مامتها اللي يوجع قلبها
خلصت الفطار وشالت الاطباق مع مامتها وساعدتها في غسيلهم وبعدها خرجت عشان تطلع تشوف مرات عمها
اوبمعني اصح مروان حبيبها اللي معذبها وتاعب قلبها
لسه جايه تخبط علي الباب بعد ماوصلت للشقه لقت اللي بيفتح الباب
اتخضت قلبها دق كتير لدرجه انها حطت ايديها علي قلبها لانها حاسه انه هيقف خاصه لما شافت االي بيبصلها بقسوه وبرود كالعاده
مروان بتريقه ...ها البرنسيسه هتصورني ولا حاجه
وكمل بقسوه...عايزه ايه ياحور
حور اللي بتبصله ببلاهه واتكلمت بحب مش عارفه تخفيه ..
انا انا انا كنت جايه عشان اشوف مرات عمي وكويس اني شوفتك واطمنت عليك انت كمان
مروان ببرود ...بجدد طب ياستي اناكويس ومرات عمك كويسه ادخلي شوفيها بدل ماانتي متنحه ومعطلاني علي شغلي كده
حور باحراج وحزن ..طيب انا اسفه اتفضل انت وانا هدخل اشوف طنط ناهد
مروان ببرود ..طيب سلام
مشي مروان بعد ما اتجاهل الحزن الواضح جدا في عنيها
دخلت حور لقت مرات عمها خارجه من اوضتها شافتها رحبت بيها جدا
ناهد بترحيب وحب ...اهلااااا بالسكر بتاعنا اذيك ياحور عامله ايه ياحبيبتي واذي كريمه ماطلعتش معاك اشوفها ليه
حور حاولت تنسي حزنها من معامله مروان ليها واتكلمت بحب ...تسلميلي يا طنط انا كويسه ياحبيبتي وماما هتبقي تجيلك مره تانيه باذن الله
ناهد اللي لحظت الحزن في عنيها بتحاول تخبيه مسكت ايديها واتكلمت بحنان ...مالك ياحور عنيكي حزينه ليه ياحبيبتي انتي قابلتي مروان قالك حاجه ضايقتك
حور بحزن ودموع نزلوا غصب عنها ...لا ابدا ياطنط مقاليش حاجه انا كويسه ياحبيبتي متقلقيش عليا
ناهد بحزن عليها مسحت دموعها بايديها وقالتلها ..شيليه من قلبك يابنتي عشان ترتاحي هو ابني بس انتي برضوا بنتي وخايفه عليكي مروان قلبه مات بموت سها فافتحي قلبك انتي لحد غيره
حور بصدمه وخوف ..حضرتك ليه بتقولي كده مروان زي اخويا وحتي لما بيعاملني بقسوه مش بزعل منه عشان مقدره صدمته في موت مراته
وكملت بحزن بان في صوتها رغم محاولتها انها تداريه ..... وانا عارفه هو كان بيحبها ازاي
ناهد بتاكيد ..بقول كده ياحور عشان عارفه ومتاكده انك بتحبي مروان ومن زمان اوي كمان وحبك باين يابنتي في عنيكي حتي هو كشفه
حور ......