رواية صعب احبك الفصل السابع عشر

 


 

رواية صعب احبك

الفصل السابع عشر

 

 كانت الحفله ماليانه بنات من كل صنف ولون 

وكانت رشا واقفه في  مكان مع بنت مش شابهها خالص كانت زميله رشا من ايام الجامعه اسمها مني

رشا/دانا هخلي الليله ليله جاسر النهرضه اما كنت خربيت بيته

مني/حرام عليكي يارشا اتقي الله شويه لو بيحبك هيرجعلك بس مش لازم تخربي حياته بسبب انك عاوزه فلوسه وخلاص

رشا/انتي فاكرني عبيطه اسيب جاسر وثروته من بعد مكان في ايدي واسيب بنت زي دي تاخده مني

مني/يابنتي حرام عليكي وهتفرقي بينهم ازاي ياسيت النصحه

رشا/هتشوفي كل حاجه لما البيه هو ومراته يجيو


~~~~~~~~~~~~~~~~~

طلعو في الاسانسير ووقف قدام الباب

سلمي/انت كمان حافظ الشقه كويس والله

جاسر/اوعي تفهمي غلطت دانا حضرت عيد ميلادها في شقتهم

سلمي/"وكنتم لوحدكم ول امعاكم محرم

جاسر/ياحول الله ضميرك دا اللي ظالمني دايما

سلمي/اهيه ضميري برضه ولا عمايل السودا خبطت خبطت اما اشوف الليله دي


رن الجرس ورشا فتحتلهم 

رشا/هلووووووووو حبيبي وحشتني 

وباست جاسر من هنا ومن هنا 

وسلمي عمله كدامتنرفزة و على اخري

جاسر/احم احم مش وقت الحب دا خالص

رشا/هاي سلمي نورتي اتفضلي بيتك اتفضلي

سلميمتنرفزة و على اخري/شكرا

جاسر/فوكي 111 دي الله يهديكي

سلمي/صبرك عليا

جاسر/انا عارف انها ليله سوودا



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دخلو الشقه اللي فيها الحفله 

ورشا عرفتهم علناس

وجيه ميعاد طفي الشمع طفو الشمع 

وقدم جاسر الهديه ساعه شيك جدا وغاليه 

رشا/واوووووووووو جميله اوي ميرسي حبيبي امووووووووووه



{باستك حمي صيفي ال حبيبي ال}

{حبك قرد اهبل يتنطط علي ودانك يابعيده}

سلمي /اتفضلي هديتك

رشا بتفتح هديه سلمي لقتها باروكه ههههههههههه

رشا/غضبانة جداباروكه انتي متعرفيش اني عندي شعر ولا ايه

سلمي/سعيدة قويلا باين بس اللون مش لايق علي وشك فقولت اجبلك باروكه شعر تكون لايقه بس تجنن عليكي بس اوعي تقع منك هههههه

رشا غضبانة جداكانت هتولع في نفسها من الاحراج وجاسر يضحك

ومني صاحبه رشا ميته علي نفسها من الضحك

وقالت رشا في نفسها حسابك تقل اوي معايا ياسلمي هانت كل تكهاطلعي لي برهاطلعي لي بره

وبعد كدا رشا شغله اغنيه رقص وقعدت ترقص بلدي كتير اوي

وتتمايص اللهي ربنا يهديها وتغيظ في سلمي وشدت جاسر عشان ترقص معاها وعماله تتمايل عليه وتترقص 



~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

سلمي كانت هتولع في نفسها 

عايشة الدور وشعرها وقف من كتر الغيظ

وجاتلها فكره طفيت الكاست وشغلت اغنيه تانيه والناس كلهم سكتو خالص وجابت اشرب واتحزمت 

وقعدت ترقص علي اغنيه الحلو في الفرنده شارولي وبصلي 

وكان عليها رقص ميييييييييه وكانت زي القمر وعماله ترقص وجاسر قااااااااام شدها من ايديها واخدها الفرنده 

سلمي/اي اوعي كدا سيب ايدي 

جاسر/انتي اتجننتي انت مالكيش راجل يلمك ولا ايه

سلمي/لا ماليش راجل 

جاسر/اتلمي ياسلمي وعدي ليلتك السودا دي عشان مخربهاش عليكي

سلمي/وانت مالك انت 

جاسر/وانا مالي ازاي يعين اسمحلك ترقصي كدا قدام الناس ليه كيش جوافه

سلمي/وهو انا عملت معاك كدا لما كنت بترقص انت والست بتاعتك ومعملتش اعتبار ليا زي معملتش اعتبار ليا انا كمان مش هعمل اعتبار ليه

جاسر/والله مكنت طايقها زي مانتي شايفه هي اللي احرجتني لما شدتني قدام الناس

سلمي/الظاهر اني غلطت اني فكرت اني احبك

جاسر/قولتي ايه 

سلمي/ولا حاجه خلاص بقي

جاسر/سلمي والهل العظيم انا مش بحبها صدقني انا بحب واحده بس وهي انتي ياسلمي

سلمي/انا

جاسر/ايوه انتي الست اللي اتمنتها اقسم بالله انا مبحب حد غيرك ولا فكرت في حد غيرك ولما كنت بقاوح معاكي وبزعلك لان حبك كان بيكبر في قلبي ببقي عاوز اقرب منك بس خايف

سلمي/خايف من ايه 

جاسر/خايف اقرب منك متكونيش بتبادليني نفس الشعور ومكنش شئ مهم في حياتك 

سلمي/والله مانت فاهم حاجه انا بحبك وبحبك انت بس زي مبتحبني واكتر وبغير   عليك اوعي تجرحني يااجاسر اوعي تخوني اوعي تخليني اندم اني حبيتك وامنت ليك

جاسر/حد يازي روحه وقلبه وحياته كلها دانا اموت لو ضيعت مني سلمي مش قادر احوش نفسي عنك وعن حبك نفسسي اخبيكي عن عنين الناس

سلمي يالا بينا

سلمي/علي فين

جاسر/هقولك كلمه مهم جدا في البيت

وشدها من ايديها وهما خارجين

رشا بعتت مني تنادي لجاسر 

مني/استاز جاسر لو سمحت

رشا عايزاك جوه

جاسر/ثواني ياسلمي هقولها اننا هنمشي واجيلك

سلمي/اوك

راح جاسر لرشا

رشا شديته لاوضه النوم

وصرخت وقعدت تقطع في هدومها

ورمت نفسها عليه كلهم 

دخلو بسرعه الاوضه ومنهم سلمي لقيت جاسر فوق رشا والموقف باين ان جاسر بيتهجم عليها سلمي سابت العماره وهي مبلمه ونزلت تجري علي الشارع قبل مين تحت اول منزلت من العماره


                الفصل الثامن من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×