رواية صعب احبك الفصل الحادى عشر

 


 

رواية صعب احبك 

الفصل الحادى عشر

 

 كان جاسر يجلس في مكتبه غاضبا من الزي فعتله سلمي وقصدت بزلك محاوله اغاظته

~~~~~~~~~~

دخلت سلمي الي مكتب سليم وسليمان وكانو يحتسون القهوه

سلمي/السلام عليكم

سليمان/سلمي ايه المفاجاه الحلوه دي

سليم/القمر موجود في شركتنا وانا اقول ياربي ايه الروايح الجامده اللي دخلت علينا دي 

قامت سلمي بتقبيل اباها وعمها وجلست 

سلمي/دا نوركم 

سليم/بس مش غريبه انك تسيبي جاسر وتيجي كدا تالت يوم الدخله

سلمي كانت تريد ان ينقلب عمها علي ولده

سلمي/اهئ اهئ اسكت ياعمو دانا صحيت من النوم مش لقيته جنبي يرضيك يسيبني وينزل الشغل تالت يوم الجواز كدا اهئ اهئ

سليم بغضب/هو موجود هنا كمان هو بيستهبل

سلمي/لا ياعمو انا بحبه اوعي تعمل فيه حاجه مانا هقعد هنا برضه معاه

سليمان/هتقعدي هنا فين يعني

سليم/ايوه عندها حق انت ناسي انها شريكته يبقي زيها زيه متسيبوش ابدا

سلمي/شوفت يابابي عمو معايا ازاي انا روحتله وهو ياحبيبي مصدق اني جيتله وبعت رامي يحضرلي مكتبي 

سليمان/يعني هو موافق 

سلمي/طبعا يابابا

وقالت بسخريه/مش بيحبني يبقي لازم يوافق اني اكون جنبه

سليم /انا رايحله

سلمي تقول في نفسها/صبرك عليا ياجاسر سليم ولسه 


زهب سليم الي جاسر ودخل الي مكتبه 

وجد جاسر يجلس علي مكتبه يراجع بعض الاوراق في غضب

سليم/انت ايه جابك النهرضه المكتب

قام جاسر من كرسيه واتجه الي ابيه

جاسر/مالك يابابا داخل سخخن عليا ليه وبعدين فيها ايه لما اجي عشان خاطر الشغل

سليم/ميتحرق الشغللا ازاي تسيب عروستك وتيجي

وفهم جاسر مايلمح اليه والده 

جاسر/هي لحقت تشيطها

سليم/اخرس ياولد بس في حاجه عجبتني فيك

جاسر بسخريه /كمان قالت حاجه عليا كويسه لا كتر خيرها

سلمي/انت صحيح وافقت علي الشغل هنا بتاعها 

فكر جاسر وقال في نفسه ان سلمي تلعب لعبه كبيره عليه ولكنه لا يسمح بزلك ولو ارادت هزا فليكن

جاسر/طبعا طبعا انا اقدر ابعدها عني

سليم/ ايوه كدا نت ابني 

جاسر/انت كنت شاكك في كدا ولا ايه

~~~~~~~~~~~~~~

بعد تحضير مكتب سلمي زهبت اليه وجليت علي الكرسي وكانت بتبتسم ابتسامه نصر مملؤه بالثقه 

ودخل جاسر عليها مكتبها في غضب

سلمي/مش تخبط قبل متدخل

جاسر/ليه داخله اوضه نومك انتي عايزه توصلي لايه ايه اللعبه الحقيره دي اللي بتلعبيها معايا

سلمي برقه مصطنعه/انا عملت حاجه انت ليه فاهمني غلطت كدا

امسك بزراعها بعنف وقال/انا فاهمك كويس واكتر واحد فهمك 

وكان جاسر قريب منها مسافه قريبه كدا كانت انفاسه تشم انفاسها واراد ان يقبلها بعنف 

فقبلها بعنففففف لدرجه مالت سلمي براسها اللي وراه وتركها بعد ان انتهت القبله برمي عنيفه علي كرسيها 

جاسر بصوت متقطع/لو انتي سلمي سليمان انا جاسر وطالما عايزه تلعبي معايا اللعبه دي انتي اللي خسرانه

ووقف مزهوله بسبب مافعله وكانت اغتاظت

اكثر لانها تجاوبت معه 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

دخلت رشا الي مكتب الشركه بخطي واثقه وتقدمت الي السكرتيره مريم السكرتيره الخاصه بجاسر

رشا/جاسر موجود يامريم

مريم/هه اصل اصل هو مش في المكتب في في المكتب دا التاني بتاع

رشا/مش مهم بتاع مين انا داخلاله 

مريم /لا يافندم اصله مشغول

رشا/انتي اتجننتي انتي هتمنعني اني ادخله وسعي كدا

دخلت رشا علي مريم وجاسر دون استزان فوجدت الحديث الاخير منهم من قبل ان يتركها ووقفت مزهوله من هول مارات 

وقالت في نفسها 

دا اللي اسمه مش جواز ياجاسر بيه وحياتك لاقلبها عليها واطيها

رشا/الله الله ايه النور دا

سلمي نظرت ناحيه المصدر الزي خرج منه الصوت 

وجدت امراءه وضعه خمسه كيلو مكياج علي وجهها 

ولكنها امراءه مثيره ومغريه ترتدي جيب قصير جدا وباضي يظهر مالاينفع ان يظهر

جاسر نظر اليها بتوتر

جاسر/رشا اهلا اهلا اتفضلي

رشا/لازم اتفضل هو انا غريبه جاسر حبيبي مش تعرفني مين دي 

سلمي بغضب وكبرياء

سلمي/انا ياااا مش عارفه اسمك متشرفتش لسه صاحبه الشركه اللي انتي واقفه فيها دي

رشا/بجد اول مره اعرف كنت فاكره ان جاسر هو اللي صاحب الشركه

جاسر/.رشا دي سلمي بنت عمي ومراتي

رشا غصبت لهزه الكلمه /مراتك واو مبروك

سلمي/ممكن يااجاسر بيه تاخد الانسه ولا المدام وتمشو ورايا شغل 

جاسر/طيب هعدي عليكي قبل ممشي

سلمي/لا مش تتعب مفسك انا شويه وهمشي 

رشا/يالا ياجاسوره 

وزهبت رشا للتتابط زراعه وتضحك معه

وكانت سلمي بهزا الشكلمش في المود خالص

سلمي في نفسها ياتري مين ام قويق دي 

ايامها سودا

~~~~~~~~~~~~~~~

نزهب لرامي وجاسمين 

رامي كان ينتظر جاسمين في توتر

وجاءت جاسمين مرتديه هزا الثوب


جاسمين /سوري اتاخرت عليك

رامي/ولا يهمك بس ايه القمر دا

جاسمين /ميرسي ممكن اعرف ايه الحاجه المهمه اللي عاوزني فيها

رامي/بصراحه كدا وعلي بلاطه ولا اقولك تشربي ايه الاول

ولا تحبي ناكل حاجه

جاسمين /ميرسي يارامي بس ماليش نفس لو علي حاجه اشربها واحد عصير مانجا

رامي/جارسون اتنين مانجا ساقعه

جاسمين/ها كنت عاوزني في ايه

رامي/بصراحه انا معجب بيكي

جاسمين بكسوف/انت فاجئتني

رامي/وانا عارف انك ملحقتيش تحبني ولا تعجبي بيا 

جاسمين/بس 

رامي/ من غير بس انا طالب ايديكي قولتي ايه

جاسمين/بصراحه مش عارفه 

رامي/بصي فكري براحتك وانتي معاكي رقمي وبلغيني 

الجارسون جيه جايلهم الليمون ورغو مع بعض علي جاسر وسلمي 

ياتري جاسمين 

هتوافق

ولا 

..........................................

انتهت سلمي من عملها وزهبت الي الفيلا مبكرا 

وقامت بتغير ملابساها ولبست 

شورت جينز قصير وباددي ازرقه عليه رسمه توم وجيري 


واخزت تبحث عن مفاتيح الغر ف لكي تنام بغرفه مستقله عن جاسر وبالفعل وجدت المفاتيح ورتب الغرفه باغراضها 

وصنعت لها كوبا من النسكافيه وجلست تتصفح مجله نسائيه امام التلفاز

وشردت في ماحدث اليوم من احداث جرت امامها 

فتزكرت موقف جاسر معاها عندما قابلها في المكتب بعنف وعندما تزكرت هزه القبله وجدت مشاعرها تشتعل شوقا لقبله اخري ولكنها زاحت هزه الفكره من راسها وركزت في التلفاز

.................................

وففي مكتب جاسوره 

جاسر/رشا انت ايه جابك هنا 

رشا/ايه ياحبيبي مش عايز تشوفني ولا ايه

جاسر/رشا سيبني في حالي انا هروح 

رشا/ممكن توصلني في سكتك 

جاسر/اوك يالا


                  الفصل الثانى عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×