رواية صعب احبك الفصل العشرون


 


رواية  صعب احبك 


الفصل العشرون 

 

 كان الفرح جميل والقاعه مليانه  وكلهم منتظرين العرسان نرجع لورا شويه


الصبح قبلها كانت سلمي بايته عندها وجاسر كان بايت عند رامي

وكانت سلمي وحشاه اوي

رامي/انا مبسوط اوي اخيرا هكون مع اجمل انسانه في حياتي

جاسر كان سرحان ومردش

رامي/يادي الكائبه بقولك ايه هتفضل كئيب كدا قوم روح احسن 

جاسر/طيب انا مروح 

جايي يمشي

رامي مسك ايده 

رامي/ياعم بهرج معاك ايه مبتهرجش يارمضان مالك زعلان ليه بس

جاسر/تعرف ان اول ليله تبات سلمي بعيد عني

رامي/محسسني انها كانت بتنام في حضنك 

جاسر/اهم حاجه اني كنت مطمن عليها لانها معايا في نفس البيت مش عارف اعمل ايه بس عشان افهمها مش راضيه تسمعني وهدوءها زاد اوي 

رامي/دانت كنت بتضايق بشقاوتتها انت مش بيعجدبك العجب كدا

جاسر/انا عايزاها ليا عايزها تحبني والله العظيم انا بحبها بحبها اوي وحشتني اوي وحشتني نظره عنيها دي عنيها مش بتيجي في عنيا ابدا 

رامي/لاحول ولا قوه الا بالله صلي علنبي بس كدا وربنا هيكتب اللي فيه الخير 

جاسر /يارب المهم عككننت عليك فين بقيت العيال مجوش ليه 

لقو الجرس بيرن 

رامي/اهو شرفو اهو

دخلو الشباب وكانت شله جاسر ورامي محمود ومصطفي وجمال

وسهرو وقعدو يرغو فيي اللي فات واللي عدي واللي جاي وطول مجاسر قاعد 

مش معاهم وبيفكر في موزته اللهي هي سلمي زي ماحنا عارفين


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نروح لسلمي وهما نايمين علي السرير

جاسمين/لولولولووووووووي ياخارشي عليا هبقي عروسه بقي وانحرف لولولوووووووووووي

سلمي/هههههههه اول مره اشوف عروسه هبله كدا

جاسمين /اديكي شوفتي ياختشي


سلمي/شوفت 

وبعدين سلمي سكتت

جاسمين/مالك ياسلمي عامله كدا ليه انتي قولتيلي هحكيلك ومش حكتلي



سلمي/قعدت تعيط كتير اوي

سلمي/طلع خاين ياجاسمين خاين اهئ اهئمخنوقة

جاسمين/ياحببيبتي اهدي هو مين اللي خاين



سلمي/جاسر

جاسمين/خاين في ايه بس

سلمي/هحكيلك 

حكتلها اللي حصل في العيد ميلاد وكل حاجه

جاسمين/وانت طبعا صدقفتي انه اتهجم عليها مش كدا

سلمي/انا شوفت بعنيا 

جاسمين /هسالك كام سؤال وتردي عليا ماهنو اللي بيقول مجنون واللي بيستمع عاقل اوك

سلمي/اوك 

جاسمين/هي رشا كانت تعرفك صحبتها يعني 

سلمي/لا طبعا معرفهاش

جاسمين/سؤال تاني مش انا وانتي شوفنا بعينينا انها كانت كل شويه تنط لجاسر في الشركه هي اللي بتروحله وبتلبس لبس مش محترم اساسا 


سلمي /ايوه 

جاسمين/كمان حاجه هححكيلك حكايه واحده بتحب واحد وهتموت عليه اتجوز واحده تانيه وحبها ولما اكتشفت انه قرب منها ونسي التاني قالت لازم تفرق بينهم وترجعو ليها 

سلمي/معقول الكلام دا


جاسمين /مش معقول ليه زي مانتي محكتلي ان مني صاحبتها قالتلكم ان رشا عاوز جاسر يعني هي اللي طلبته مكنش راحلها بمزاجه   ومش معقول بعد معترفلك بحبه حتي لو كان بيضحك عليكي يسيبك ويروح يتهجم علي واحده 

سلمي/تصدقي عندك حق انا ازاي عليا فاتت الحاجات دي دي هي كمان اللي شدته ورقصت بيه 



جاسمين/شوفتي استهدي بالله ورجعي جاسر ليكي والله العظيم دا رامي بيقول انه بيموت فيكي

سلمي/وانا كمان بحبه اوي تصدقي انك راغيه يابت

جاسمين/تصدقي انك واطيه 

سلمي/هههههه اي نو

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نرجع للحفله راحو الكوافير واتظبطو بقي عشان الفرح وجاسمين كانت لابسه فستان الشبكه الجميل 




كانت جاسمين زي القمر كدا زي الملايكه والفستان يجنن عليها

وسلمي لبست الفستان دا


خرجت سلمي ترن علي جاسر وتشوفهم اتاخرو ليه قبل مترن لقيتهم بيزمرو بره 

وقالت لجاسر /ازيك

جاسر/شاف ملاك قدامه ازيك انتي 

قالت انها تسبل شويه

سلمي/انا كويسه طول مانت بخير

جاسر/بجد ياسلمي

سلمي بكسوف/بجد ياجاسر وبعدين فين رامي

جاسر/ ودا وقت رامي اهو ياسيتي

جيه رامي وسلم علي سلمي وقالها فين جاسمين وبعدين طلعتله 

رامي/يالهوووووووووووووووووووي ايه الحلاوه دي

جاسمين/ميرسي 



رامي /عمل نفسه هيغمي عليه وجاسر سنده

رامي/لا انا دجوخت من الحلاوه دي كلها

جاسر/الله يخربيتك اتعدل انت تقيل اركز شويه

وركبو العربيه وقعدو بقي وكانو مبسوطين ومشغلين اغنيه ومالو لو ليله كنا بتاعت عمر دياب وبعدين 

سلمي كانت سرحانه في الاغنيه 

جاسر مسك ايديها وباسها بوسه صغيره علي ايديها رقيقه اوي 

سلمي اتكسفت اوي وكانت نفسها تستخبي في حضنه عن عيون الناس 


وصلو القاعه واتمخطري ياحلوه يازينا 

وقعدو وطبعا جاسر   مسبش رامي خالص ورقص معاه

ورقصو سلو علي اغنيه سيبي روحك وارقصي 

واخد جاسر سلمي ترقص معاه ورقص 

هو وهي وكان بيحضنها اوي لاول مره قدام الناس 

وكانو اخر انبساط


                  الفصل الواحد والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×