رواية صعب احبك الفصل الثامن عشر


 

رواية صعب احبك 

الفصل الثامن عشر


 لما نزلت سلمي جري ودموعها علي خدها ياحبه عيني لقيت قدام اعوز بالله من الخبث والخبائث هاني ابن القرعه اللي امه بتلعب مصارعه دي 

سلمي/هاني انت ايه جابك هنا

هاني عمل نفسه عبيط

هاني/انا كنت ماشي عادي وشوفتك مالك انتي بتعيطي 

سلمي سمعت صوت جاسر وهو بينادي عليها 

سلمي/معاك عربيتك

هاني/طبعا

سلمي/طب تعالي وصلني بسرعه

طلعت تجري وطبعا هاني مصدق 

وجاسر شافها وهي بتركب عربيته مسكو ستين عفريت

وفهم بقي او الشيطان ابن الهبله صورله انها هي اللي عرفته انه يجيلها هنا او اتصلت بيه ياسلام شيطان ابن هبله 

مكنش عارف يعمل ايه 

طلع لرشا والشرار بيطلع من عنيه 

ورشا اول مشافته كدا ودانه بدخن من الغضب طلعت تجري

وهو مسكها من دراعها لوحلها ورا دهرها 

رشا/اوعي كدا سيب دراعي انت اتجننت مش كفايه اللي انت عملته احمد ربنا اني مبلغتش البوليس عشان بحبك

جاسر/بتحبني هههه لا والله الكلام دا تقوليه لحد عبيط ولا برياله انا تتهمني اني بتهجم عليكي ايه انتي معجونه بميه ابلاسه ايه كميه الشر اللي فيكي دي

رشا شدت دراعها منه

رشا/انتي اللي ابتديت لما حسيت انكم حبيتو بعض كنت لازم اعمل حاجه هي مش تستهلك   ياجاسر انا اللي استهلك انا بحبك انت وهي مش بتحبك محديش هيقدر يحافظ عليك ادي انا اقتلك واقتلها لو في يوم فكرت فيها سمعني

جاسر/انتي مش طبيعيه انتي اكيد مجنونه اتعلجي يارشا لان كميه الشر اللي فيكي دي ممكن تازيكي قبل متازي اي حد 

وسابها ومشي

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

رشا انا مجنونه انا هوريك الجنان اللي علي اوصله حسابك لسه مخلصش ياجاسر ياسليم

بعد ممشي مني داخلتلها

مني/حرام عليكي يارشا انتي اتجنتتي ازي تعملي كدا

رشا/بقولك ايه انتي هتعمليلي فيها خضره الشريفه 

اشحال ام مكونتيش صحبتي اشكعني دي اللس صعبه عليكي ياحنينه

مني/يابنتي ربنا مش بيسيب حق حد حرام عليكي ياما تبطلي اللي بتعمليه دا ياما مش هعرفك تاني

رشا/مع السلام ياختي الف سلامه وخودي الباب وراكي انتي فاكرني صحجبتك صحيح انا اصاحب واحده بيئه زيك كل حاجه عندها غلط وعيب 

مـــــــع آلف سَلآمه

قآل رٍضيِّنآ بآلهم وٍآلهم مشّ رٍآضى بيِّنآ

آمآ عجآيِّب

عآهآت وٍفكـَرٍوٍ نفسَهم حآجآت


مني/عندك حق فعلا انا كنت فاكراكي بنادمه وهتحسي بغيرك وهتتغيري وصبرت عليكي كتير واقول دي عشره انتي مريضه يارشا بجد انا اسفه علي كل دقيقه قضيتها معاكي وفي صحوبيتك ياخساره يالف خساره

ومشيت مني ودموعها علي خدها

رشا/يالا السكه اللي اتودي قال صحبتي ال اتجننت في نافوخها دي 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نزل جاسر من عند رشا وركب عربيته وهو مش عارف يعمل ايه ويبرللها ازاي بعد مشوفته بعنيها وهو معاها في اوضه النوم والمنظر يدل علي   انه كان بيتهجم عليها اعمل ايه ياربي اعمل ايه وبعدين ازاي تركب مع هاني لوحدها وبعدين ايه جاب هاني هنا اوعي تكوني كنتي بتضحكي عليا يااسلمي دانا مش هسيبك لازم افهم كل حاجه 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

هاني/طب بس اهدي وفهمني

سلمي/ممكن تسوق من غير متكلم لو سمحت 

هاني/طب هوديكي علي فين 

سلمي/وديني عند البحر وسيبني 

هاني/الوقت دا ممكن يجرالك حاجه تعالي معايا البيت

سلمي/بيتك انت

هاني/مش واثقه فيا ولا ايه

سلمي/علفكره انتم كلكم زي بعض جنس واحد جنس واطي 

مفيش واحده تملي عنيكم ولا عمركم هتحسو معني الشرف والادب والاخلاق نزلني هنا

هاني/انا اسف اهدي بس

سلمي/بقولك نزلني لافتح الباب وانزل من العربيه نزلني

هاني/خلاص خلاص اهو

وقف العربيه 

وهي مشيت ووقفت تاكسي 

ومشيت ومش عارفه هتروح فين 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

جاسر روح البيت مالقهاش في البيت 

كلم مامتها محديش بيرد عندهم لانهم مش موجودينه مش عارف يعمل ايه كلم جاسمين قالتله مشوفتهاش 


كلم رامي وقاله اللي حصل لبس وراحله البيت

رامي/في ايه يابني اوقاتك السودا دي 

جاسر/سلمي لسه مارجعتش انا خايف يكون حصلها حاجه 

رامي/فال الله ولا فالك بس تلاقيها راحت في حته تهدي اعصابها بعد وقعتك السودا وهتيجي اهدي بس


جاسر/الفجر قرب يازن انا خايف عليها

رامي/لدرجادي بتحبها

جاسر /بحبها وبس انا بموت في التراب اللي بتمشي عليه وعمري مقدر اجرحها والله رشا بنت .......هي اللي نيلت الدنيا بعد معترفتلها بحبي وهي كمان منها لله والله لو سلكي جرالها حاجه هنتقم منها ومخش هسيبها ابدا

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

علبحر بليل قاعده سلمي وعمال تعيط وتفكر 

لا ياسلمي اجمدي من امتي اصلا كنتي بتحبيه انتي تعدي الست شهور وتخلصي 


لازم ترجعي سلمي القويه 

لكن سلمي القويه انكسرت قلبها خلاص المره اللي حبيت فيها طلع ندل وخاين 

ياربي اعمل ايه

مسحت دموعها وحلفت انها متضعف تاني واخدت تاكسي وروحت البيت عند جاسر


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

اول مرجعت فتحت الباب لقيت جاسر ورامي موجودين 

جاسر/سلمي سلمي اسمعني سلمي

ولا حياه لمن تنادي وزهبت سلمي مع الرياح 

اهئ اهئ فيلم عربي

~~~~~~~~~~~~~~

رامي/شكلها مخنوق اوي سيبيها شويه ولما تهدي ابقي كلمها انا هقوم بقي المهم اننا اطمنا عليها 

ومشي رامي 

وجاسر عمال ينحل في سجاير وعاوز يطلعلها يفهمها انه ملوم عاوز يديها بالقلم عشان ركبت في رعبيه هاني 

مش عارف يعمل ايه 

~~~~~~~~~~~~~~~~

دخلت سلمي الحمام واخدت شور في البانيو عشان تريح اعصابها وكانت دموعها بتنزل في صمت وسكوت 

وطلعت لبست البجامه بتاعتها وقعدت تفكر اانا ليه بيحصلي كدا لقيت صوت بيناديها انتي بعيده عن ربنا انتي اخر مره صليتي امتي عجبك شعرك ولبسك دا 

قومي اتوضي وصلي

وقامت اتوضت وصليت 

وسجدت لربنا كتير اوي وكانت عماله تعيطت وتستغفر كتير

~~~~~~~~~~~~~~~

طلع جاسر ليها وفتح الباب بشويش فاكرها نايه لقاها ساجده في الارض وصوت بكاها واصل لحد اسوان اهئ اهئ

الله الايمان والتقرب لربنا حلو اوي

نزل جاسر وسابها في خشوعها وبعد مخلصت قريت جزء من القران وحسيت بسكينه في قلبها غريبه اوي اول مره تحس بيها

~~~~~~~~~~~~~~~

ومسكت الاجنده بتاعتها وكتبت كدا


قلت لك : أنا في ألم


قلت لنا : "لا تقنطوا من رحمة الله"

... ...

قلت لك : لا أحد يعلم ما في قلبي


قال لنا : "ألا بذكر الله تطمئن القلوب"


قلت لك : كثير من الناس يؤذيني


قلت لنا : "فَاعْفُ عَنْهُمْ وَاسْتَغْفِرْ لَهُمْ "


قلت لك : أشعر وكأنني وحدي


قلت لنا : "ونحن اقرب اليه من حبل الوريد"


قلت لك : ذنوبي كثيرة جدا


قلت لنا : "وَمَنْ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إِلَّا اللَّهُ"


قلت لك : لا تتركني


قلت لنا : "( فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُوا لِي وَلَا تَكْفُرُونِ"


قلت لك : أواجه الكثير من الصعوبات في الحياة


قلت لنا : "وَمَنْ يَتَّقِ اللهَ يَجْعَلْ لَّهُ مَخْرَجَاً"


قلت لك : لدي العديد من الأحلام التي أريد أن تتحقق


قلت لنا : 'ادعوني أستجب لكم"

سبحان اللَّه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

سبحان الله دي مش سلمي سلمي وشها نور اوي ونويت انها تقرب من ربنا اكتر 

ونامت في هدوء ولا كان حاجه حصلت 

وتاني يوم يوم المواجهه بين الاتنين


                   الفصل التاسع عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×