روايه صعب احبك
الفصل الرابع والعشرون
مشيت سلمي مش عارفه تروح علي فين نفسها تموت نفسها وترتاح حتي اللي حبيته اتهمها بخيانه بجد اصعب حاجه
مِنْ أَصْعَب درُوس ِالحَيَاة..
أن يَتَعَلَّم الإنْسَان ..
كَيْفَ يَقُول.. :
" { - وَدَآعـَــاً - } " ~
اه والله بجد صعب اوي ماشيه مش عارفه هي رايحه فين بقيت محتاجه لحد يسمعها فكرت وقررت انها تروح لخالها في اسكندريه
خالها دا اسمه مجدي راجل طيب جدا دا اللي ينطبق عليه الخال والد
بيحبها جدا
ومشالله متدين وعارف ربنا وعنده تلات بنات بس وبنات مودبه ومحترمه راحتله هناك اسكندريه
وخبطتت علي الباب
مرات خالها /مين
سلمي/انا ياطنط
مرات خالها/مش معقول سلمي
سلمي اول مشافتها عنيها زغللت ووقعت في الارض
مرات خالها/يامجدي سلمي سلمي الحقني يامجدي
طلع يجري مجدي
مجدي/سلمي ياخبر مالها
مرات خالها اسمها عفاف
عفاف/مش عارفه شيلها معايا الله يسترك شيلها
ياجميله ياجميله
جميله دي بنتها الكبيره
جات جميله وشالت معاهم سلمي وكانت بتعيط لان سلمي دي كانت قريبه من جميله ودايما بتنصحها وبتوقف جنبها لما بتعوز حاجه
سندوها وشالوها وحطوها علسرير وخالها جري وهو بيقول يارب استر
وكلم الدكتور وجيه الدكتور
الدكتور/عندها انهيار عصبي جامد ولازم تتنقل المستشفي
عفاف بعياط/ياحببتي يابنتي دا من ايه بس كفالله الشر بسرعه يامجدي ننقلها المستشفي
مجدي بسرعه بعبايه البيت نقلها لاالمستشفي
وهي فاقده الوعي ومش في الدنيا دي خالص
نخش شويه في وعيها حلمت انها
في غابه ضالمه
وبدور وبتنادي علي جاسر
جاسر
جاسر انت فين
جاسر جالها وهو بيضحك ضحكته الجنان
واول مشافها كدا بصلها بغضب وعمال يقولها خيانه
خيانه خيانه
وصحيت وهي منهاره وتقول مظلومه مظلومه
حرام عليك متصدقش متصدقش
مجدي جري عليها وعنيه بدمع يابنتي بس ايه جرالك ياحول الله
وجات في حضن خالها وهي بتعيط
وبتبكي وتقوله والله محصل ياخالو والله محصل
مجدي/وحدي الله يابنتي لا اله الا الله حرام عليكي نفسك
دخل الدكتور وادالها حقنه مهدئه
ونامت وهي دمعتها علي خدها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عفاف/انا قلقانه علي سلمي هي مالها فيها ايه
مجدي/لازم اتصل باهلها عشان يشوفو ايه الحكايه بس خايف تكون متخانقه معاهم ولا حاجه بس تفوق ونفهم الاول منها
عفاف/يارب استر يارب
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
في مكان تاني كانت مني قاعجه وجنبها بنت اسمها شيرين
شيرين/شوفتي البت رشا بنت الايه عملت ايه مع جاسر
مني/هي لسه حاطها في دماغها عملت ايه تاني
شيرين/هحكيلك دا عملت نسخه....... وحكتلها كل الي عملته
مني/يانهار اسود مش عايزه تتقي الله ربنا يهدها ياشيخه حرام عليها بكره تشوفه
جاسر وهو بيفكر انا اتخان انا مش قادر اصدق انا ااااااااااااه
انا انكسرت حبيتها بجد وانكسرت ياريتني محبيتها ياريتني
لقي تيلفونه بيرن رقم غريب
جاسر/الو
مني/استاز جاسر معايا
جاسر/ايوه مين
مني/انا مني صاحبه رشا اللي قابلتها في العيد ميلاد فاكرني
جاسر/ايوه حضرتك في حاجه
مني/عايزه حضرتك في موضوع كبير اوي
جاسر/ممكن اعرف ايه هو
مني هتعرف حضرتك لما تيجي
ياريت تقابلني في الحته كزا
جاسر/طيب
نزل جاسر عشان يشوف مني عاوزاه في ايه
راح المكان اليل فيه مني
مني/اهلا استاز جاسر
جاسر وهو طبعا مقشر ومش طايق بنت قدامه
جاسر/اهلا
مني/ندخل في الموضوع
جاسر/ياريت
مني/حضرتك مضحوك عليك
جاسر بسخريه/انتي كمان عرفتي ان سلمي خانتني
مني/ياستاز جاسر سلمي مش خانتك افهمني كويس
جاسر/ازاي مخنتنيش وهو كان في سريرها
مني/سلمي اصلا مشفتوش
جاسر/ازاي يعني
مني/انا هقول لحضرتك يوم عيد ميلاد رشا لما كنت موجود انت ومدام سلمي
ورشا عملت حوار انك اتهجمت عليها اخدت نسخه من مفتاح الفيلا من مفاتيحك وطلعت عليه نسخه واديتها لهاني
جاسر/وعرفت هاني منين
مني/انا جايلك في الكلام سلمي اتقصت وعرفت ان هاني مش راضي يسيب سلمي في حالها وانه بيجري وراها وهي مش معبراه اقسملك بالله سلمي ولا بتحبه ولا بطيقه واديت لهاني المفتاح ويوم معرفت انك هتخرج من السجن وسلمي لوحدها بالبيت
اديت لهاني المفتاح وقالته اهم حاجه سلمي مش تشوفك وجاسر اللي يشوفك بس وسلمي كانت بالحمام ومطلعتش غير لما هاني عمل اللي عمله
ووراك نفسه وهرب منك عشان تثبت انك اتهمتها ظلم معنك شوفت بعينك وتكون انت كرهت سلمي وسلمي كرهتك لانها معملتش حاجه
جاسر بيسمع الكلام دا ومش قادر يصدق
ياتري هيعمل ايه لما عرف كدا
قام جاسر والشرار في عنيه
وكان لازم يتاكد من كل حاجه الاول
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
جاسمين كانت بترن علي سلمي مش بترد
بس خالها شاف موبايلها
ورد عليها
مجدي/السلام عليكم
جاسمين/عليكم السلام مين معايا
مجدي/انا خال سلمي
جاسمين/ازيك ياونكل انت جيت لسلمي امتي انا جاسمين
مجدي/ازيك ياحبيبي لا هي اللي جاتلي هي في المستشفي
عندها انهيار عصبي
جاسمين/يانهار اسود هي في اسكندريه عندكم انتم في مستشفي ايه انا جايلكم
اداها العنوان وقفلت
راج جاسر لرشا البيت