رواية صعب احبك الفصل الاخير

 


 



رواية صعب احبك


الفصل الأخير

 

 كان قلبي حاااسس ان كل دا مش حقيقي من البدايه كان طريقك غير طريقي

وابتديت اخدع في نفسي وابتديت ابني في امال انت ياما خونتت فيا في الحقيقه والخيا



انت لا مش زينا انت نار نار يهدي قلبك ربنا وانت تكوينك محال

كان قلبي حاسس

عمري مهسمح لنفسي لحد خاين اعيش معاه نفسه عنده اهم منه ومن البشر والحياه ربنا لوحده اللي عالم من ضميره قلبه ظالم انت نار مالهاش معالم 



انت تمثال من الخيانه انا بعتبرك اهانه لاي حد بعيش معاه

~~~~~~~~~~~~~~~~~

دي الاغنيه اللي كان جاسر مشغلها في عربيته وهو رايح لرشا لحد دلوقتي مش مصدق كلام مني لحد محصل ...........

~~~~~~~~~~~~~~ 

في مكان تاني هاني طلع يجري طبعا لما كان بيراقب جاسر عشان يعرف هيعمل ايه 

ويدي الاخبار لرشا وعرف ان مني قالتله علي كل حاجه 

فطلع يجري علي شقه رشا 

وطلع بسرعه اللي يارب يقع من علسلم تنكسر رقبته

خبطت 

تك تك تك

رشا فتحت الباب

رشا/هاني انت اتجننت ازاي تيجي هنا

هاني/في مصيبه دخل جري علي جوه 

ورشا فاكرها شاطره لما تفتح الباب وهما بيكلمو متعرفش اللي فيها

رشا/مصيبه ايه 

هاني/صحبتك مني قالت لجاسر كل حاجه

رشا/وانت قلقان من ايه 

هاني/ازاي احنا اتكشفنا

رشا/ضحكت اوي ضحكه الاشرار هع هع هع ديرو وشكم يافتوكات دي هترجع 

ههههههههه

رشا/وانت فاكره هيصدق دا شافك بعينه 

هاني/تفتكري 

رشا/افتكر اوي هو متاكد ان سلمي خانته معنها مش شافتك ولا طايقاك اصلا

رشا وهاني /هههههههه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

مين بقي واقف علباب وسمعهم جاسوره

دخل 

جاسر/اه ياولاد ال{البوبي}

مودب جاسر

جاسر طلع يجري ورا هاني 

وقعد يضربه اوي اوي 

وبالبوكس وطراخ وطراخ وطراخ 

لحد مهاني قعد يتوسله

هاني/كفايه انا توبت انا حرمت

جاسر/حرمت ياحيوان انت عارف انت عملت فيا ايه خالتني اظلم انسانه ببريئه ياحقير ياواطي

هاني طلع يجري

وجاسر ادير لرشا ومسكها من دراعها انتي ايه مش بنادمه الله يلعنك حرام عليكي ضيعني انسانه مالهاش زنب حرام عليكي

رشا/ابوس ايدك ياجاسر انا ممكن اموت لو سيبتني او بقيت لحد غيري 

جاسر/اوعي تلمسني ياحقيره انت احقر انسانه عرفتها خلتني اسيب روحي واظلمها منك لله 

رشا/لو سيبتني هموت نفسي هموت نفسي

جاسر/ياريت وتريحي الناس من شرك

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نزل جاسر من البيت 

ورن علي رامي

رامي/ايوه ياعريس 

جاسر/سلمي كلمتك ولا اتصلت بيك

رامي/لا في ايه

جاسر انا مستنيك في المكان دا

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

رامي نزل بسرعه البرق لحد هناك

رامي/في ايه مالك سلمي مالها

جاسر/هقولك كل حاجه انا ابن ستين {بوبي}

وحكاله اللي حصل

رامي/الله يخربيتك انت تعرف هي عملت ايه عشانك وكانت ممكن تموت في سبيل انك تتطلع براءه ليه ياجاسر ليه 

جاسر/هي عملت ايه 

رامي/هي حالفتني اني مقلوكش بس طالما ظلمتاه كدا يبقي لازم اقولك

حكاله اللي عملته سلمي وانها هي اللي جابت دليل بيراءته

جاسر دموعه نزلت غصب عنه/انا خايف يكون جرالها حاجه مش عارف هي فين انا هتجنن

اتصل جاسر بطنط صفاء ام سلمي

وسالها

جاسر/ايوه ياطنط سلمي فين

صفاء/انت بتسالني انا مجتليش ولا كلمتني من امبارح

جاسر/اصلا اتخنقنا شويه ومش عارف هي مشيت راحت فين

صفاء /ياحبيبتي يابنتي 

فين يابنتي ياجاسر عملت فيها ايه

جاسر مقدرش يمسك نفسه من العياط

ورامي اخد منه التيلفون وهدي صفاء وقالت انها تتصل بقرايبها تشوفهم 

وجاسؤر هيدور عليها

رامي/ازاي فاتت علينا حاجه زي دي

جاسر/حاجه ايه 

رامي/جاسمين 

جاسر/طب اتصل بسرعه

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

جاسمين كانت عند سلمي في المستشفي وعماله تعيط 

وسلمي لما فاقت مش بتكلم بتشاور وبس فقدت النطق

يالهووووووووووووووووووي

الله يخربيتك يارشا

البت مش بقت بتتكلم 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

رامي/الو ايوه ياجاسمين انتي فين

جاسمين/اهئ اهئ الحقني يارامي سلمي في المستشفي 

رامي/مستشفي ايه انتو فين

وقفل

رامي/الحق سلمي في المستشفي

جاسر/انا قلبي حاسس

وهوب جاسر طلع يجري وركب عربيته

رامي/استني ياجاسر جاي معاك

لكن لاحياه لما تنادي

جاسر عمال يفكر ازاي جرحها وازا اهانها وازاي حتي مقدرتش ترد عليه القلم تلاته واربعه وهو ماشي كدا ومن كتر الدموع عينه زغللت وعمل حادثه

ان ان ان تشششششششششششششش

~~~~~~~~~~~~~~~~

وكان وراه طبعا بعربيته رامي

بسرعه الدنيا اتلمت وناس شالوه وطلبو الاسعاف وجاسر الدم سايل منه ومش بيحط منطق

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

عند هاني 

طبعا فقد الامل في الرجوع وقال كدا كدا بايظه

~~~~~~~~~~~~~~~~~

عند رشا الدنيا كلها مش طايقها والدنيا اسودت في وشها 

رمت نفسها من البلكونه 

وماتت انتحرت ونهيت حياتها 

الواطتيشه دي وريحت فتكات كلهم احسن وفرت اللهم لا شماته

~~~~~~~~~~~~~~~

فاق جاسر في العنايه المركزه وكان بينادي علي سلمي وطلب انه يشوفها باي طريقه

~~~~~~~~

جاسمين ببتصل برامي بتشوفه فين 

رامي ودا جاسر المستشفي ورد علي جاسمين

رامي/ايوه ياجاسمين الحقني جاسر عمل حادثه 

جاسمين/يانهار اسود ايه بيحصلنا دا ياربي بس

رامي/ ممكن يموت وعاوز يشوفها

جاسمين/هي كمان تعبانه بس لازماقولها

دخلت جاسمين علي سلمي

جاسمين/مش عارفه عندي خبر وحش مش عارفه اقوله ولالا

سلمي شاورتلها بمعني انها تقول

جاسمين/جاسر عمل حادثه وفي المستشفي

معن جارح قلب سلمي وجواه نار لكن مقدرتش تستحمل عليه حاجه وطلعت تجري وقامت من علسررير وجاسمين وراها

~~~~~~~~~~~~~~~

دخلت المستشفي جري وبتشاور لرامي فين جاسر

وشاورلها علي الاوضه رامي وجاسمين واقفين صعبانين عليهم سلكي وجاسر وخلت لقيت

الاجهزه حوليه ومش مصدقه انه جاسر

جات بصتله والدموع في عنيه مش عارفه تنطق مش عارفه تتكلم وتقوله انا مظلومه

جاسر كانه شم ريحتها بيفتح لقاها جنبه وباين عليها الارهاق والخنقه اوي

جاسر/سلمي سامحيني ياسلمي انا ظلمتك وعرفت الحقيقه 

سلمي عايزه تنطق وتقوله انت جرختني اوي مش عارفه تتكلم

جاسر/رودي عليا ياسلمي رودي عليا 

سلمي بتعيط وبتشاور علي صوتها مش عارفه اتكلم 

جاسر بيعيط اوي/انا السبب في اللي انتي فيه انا السبب يارب خودي 

وكان عمال يصرخ اوي اوي 

والدكاتره دخلو عليه 

وعمالين يعمللوه تنفس 

لكن غمض عنيه وبص لسلمي وغمض 

الدكتور/مفيش فايده دا بيروح مننا

سلمي جريت عليه ودا الدافع اللي خالها تتكلم

سلمي/جاسر لا متسيبنيش والله مسامحك جاسر جاسر اوعي تسيبني انا ممكن اموت من غيرك لا لا اوعي تسيبني ارجوكم اعملو حاجه 

وعماله تهبد علي صدره جامد اوي لا متموتش انا معاك انا جنبك مش هسيبك 

~~~~~~~~~~~~~~~~

علفكره انا بكتب وانا بعيط 

انا اللي اتاثرت

~~~~~~~~~~~~~~

فجاءه جاسر فتح عنيه وبصالها وهي بصتله وابتسمت وقالته

لو سيبتني من غيرك هموت

وهو قالها مقدرش استغني عنك

~~~~~~~~~~~~~

وعديت الايام وطبعا لما عرفو اللي عملته رشا صعبت عليهم لانها فعلا مريضه

وعند هاني هاني اتجوز واحده اكبر منه بكتير اد امه عشان فلوسها وباع نفسه

سلمي وجاسر في جنينه الفيلا وسلمي بطنها قدامها 

وتعبانه اوي

جاسر/ايه يام عيالي

سلمي/تعبانه اوي ياجاسر توءم مش كفايه عليا انت

جاسر/بحبك

سلمي بوجع اه

جاسر/اه ايه بقولك بحبك تقوليلي اه

سلمي اه اه الحقني ياجاسر انا بولد 

بسرعه اخدها في عربيته 

وطلع يجري وكل العيله اتلمت 

وجاسمين ورامي اتجوزو 

بس ربنا لسه مكرمهمش بالخلفه

لكن بعد مولدت سلمي باسبوعين جالها خبر حلو تاني ان جاسمين حامل 

كمان 

لولولوووووووووووووووي

عقبالي يارب انا وكل المشتاقين يارب

مش تنسوني من دعاءكم

بقي

سلمي جابت هيثم ومازن

ربنا يخليهمالها

وكانت قاعده في يوم وهما بيلعبو

وجاسرجنبها

سلمي بصتله بحب/بس كان صعب احبك

جاسر باس ايدها /طالما الحب موجود يبقي مفيش حاجه صعبه ابدا

                     تمت

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×