رواية صعب احبك الفصل الثانى عشر


 

 

 رواية  صعب احبك 

الفصل الثانى عشر


 

 طبعا جاسر بيه ورشا القرعه جاسر اخدها بعربيته 

ووصلها للبييت

رشا/طول السكه سرحان في ايه مالك انت مش معايا خالص وعصبي اوي

جاسر/معلش يارشا انا مش فايق للكلام دا دلوقتي 

رشا/طيب مش هتطلع تسهر معايا فوق شويه 

جاسر/فوق فين انا الف مره بقولك ميصحش وعيب انتي مش خايفه علي سمعتك ولا ايه

رشا/سمعه مين ايه الكلام القديم دا دا كلام لوكال اوي انا حره اعمل اللي يعجبني اطلع معايا يالا

جاسر/معلش مروح عشان تعبان



رشا/مروح عشان تعبان ولا مروح للست هانم سلمي في البيت ايه لحقت توحشك دانت لسه سايباه في الشركه

جاسر/يوووووووووه بقي بقولك تعبان ايه انتي مش بتفهمي 

رشا/لا الف سلامه لا وبفهم اوي وبكره تعرف اني بفهم سلام ياجاسر بيه

{جتك شاكه في حواجبك يابعيده جتشك القرف ايه النسواين دجي ياختشي بلاوكسه عرتونا ام هند}


كانت قاعده سلمي وحاطه رجل علي رجل وبتاكل مصاصه قدام التيلفزيون سمعت باب الفيلا وهو بيتفتح 


عملت نفسها هبله ولا اخدت بالها 

دخل جاسر شافها وهي موزه كدا ماشيه علي الارض وبتقول يارض اتهدي معليكي ادي

قاعده كدا وبتاكل مصاصه بالفراوله وجاسر وشه زي الطماطميه وشايفها بلبسها الفظيع دا وانه مش قادر يتحكم في نفسه 


ولما بيحب يعقبها بيبوسها جامد جدا غصب عنها عشان يحس بقوته وضعفها ودا عقاب ليها ومش ليها بس وليه كمان بس هو مش واخد باله


جاسر/السلام عليكم

سلمي/عليكم السلام

جاسر/شكلك جيتي من بدري

سلمي/اه

جاسر/مالك مضايقه ليه 

سلمي وقفت بغضب/بص بقي لو مديت ايدك عليا تاني او لمستني مش هسكت انت فاكر نفسك مين ازاي تسمح لنفسك


جاسر ابتسم بخبث وهو بيقلع الجاكت

جاسر/اممممم بس اللي اعرفه انك مبديتيش اي اعتراض بالعكس حسيتك مبسوطه كمان


سلمي/انت قليل الادب وحيوان

مسك جاسر ايديها ورا كتفها 

جاسر/اياكي اسمعك بتغلطي فيا انتي فاهمه 

سلمي /اي دراعي اي

ساب جاسر دراعها 

جاسر/عايزك تفهمي انا هنا الراجل وانتي الست وانا صبرت عليكي كتير واتحملت كتير اساليبك معايا وقولت هتعقل بس انتي مش ادي ياشاطره 



سلمي/انا ادك واد عشره زيك انت راجل مستقوي عليا لاني ضعيفه وكل حاجه عندك بالغصب 

جاسر لمعت في راسه فكره /امممممم في اساليب تانيه غير الغصب ياقمر 


وقرب منها كدا وبيقلع القميص وبيفك زرايره 

سلمي شافت كدا طلعت تجري علي فوق وقفلت علي نفسها بالمفتاح 

وقعدت تقول ايه هتعيش كدا لحد امتي وليه دايما كدا عمرها معملت حاجه بارداتها كله غصب عنها 

بس فيه حاجه بتشدها لجاسر يمكن عنده يمكن رجولته وفكرت تاني ويمكن قليله زوقه وادبه معرفس البنادم دا ماله ومالي 


قعدت مسكت كتاب علي السرير وقريته

شدت جمله جميله اوي نظر سلمي

لا تستهن بالمرأة اذا جرحتها ....


ولا تنخدع بتلك الضحكات الوهمية التي تخفى ورائها المها ....


المرأة تخفى قوتها وراء ضعفها ..

...

و قد تفهم كل ما يدور حولها و لكن تصمت لغرض تعلمه فى سرها ...


فلا يخدعك غرورك و تظن انك منتصر ...


فمن خسر امرأة مخلصة


فليعلم انه خسر سر الحياة و ليبكي حينها


قعدت تفكر يعني ايه حب يعني ايه الواحده لما تحب اوي بتخلص اوي لكن بتتعزب سلمي خايفه من عزاب الحب والشوق خايفه تنجرح 

كرامتها فوق كل شئ تجرح اي حد بس متنجرحش

وحست ان دموعها نزلت ايه ياسلمي اوعي تكوني حبيتي جاسر لالا دا مينفعش   يتحب وليه مينفعش يتحب وهي دموعها بتنزل كدا من غير متاخد بالها انها بتعيط 


الباب بتاع اوضتها خبطت

سلمي بصوت مخنوق /ادخل 

جاسر وعلامات الندم باديه علي وشه 

سلمي/في حاجه 

جاسر شاف دموعها علي خدها واعتقد انه بسبب اللي عمله وافتكر دموعها لما كانت طفله وكسرلها لعبتها 

جاسر/ايه دا انتي بتعيطي 

سلمي حست بنفسها ومسحت دموعها بسرعه 

سلمي/لا ابدا انا مبعيطتش انا بس كنت نايمه في حاجه

جاسر/قعد قدامها علسرير 

جاسر/سلمي انا اسف انا بس مخنوق والله بسبب الوضع اللي احنا فيه دا وعاوز الست شهور يعدو بسرعه

سلمي/جاسر انا مش فهماك انت ايه حكايتك ساعات بتتعامل معايا كويس وساعات لا

جاسر /علاقل ساعات ببقي كويس مش زيك علطول ضاربه بوز كدا وعماله تعصبني يابنتي مش هتجوزي يابايره بعصبيتك وردك دا

سلمي ضحكت اوي من قلبها علي كلمه يابايره دي الاول كانت بتزعل وتتنرفز لما كان بيقولها لكن ضحكت اوي المره دي

جاسر/مانتي بتعرفي تضحكي اهو والله لما بتضحكي وشك بيفرقع بالنور 

سلمي/لا والله ماشي ماشي اتريق اتريق

جاسر ممكن اطلب منك طلب 

جاسر/ياسلام من اولها كدا طلبات 

سلمي/معلش بقي هستغلك 

جاسر/اومري ياسيتي 

سلمي /الامر لله وحده انا نفسي يكون فيه بينا ثقه 

جاسر/مش فاهم 

سلمي/يعني اعتبرني زي اختك ونتعامل مع بعض كاننا اصحاب لحد الست شهور   دول يمكن طالما مش بنحب بعض كراجل وواحده نحب بعض كاخوات ونكون كويسين مع بعض


جاسر فكر في كلامها زاي هي رقيقه كدا ولما بتتعصب بتبقي شرسه لكن هو فعلا عجبته الفكره وحس ان سلمي هتبقي نعم الصديقه 

جاسر/طبعا موافق خلاص ديل

سلمي/ديل اوي موافقه قوم روح نام بقي

جاسر/ايه اساحبتي مش هتيجي نسهر 

سلمي/لاحظ يااساحبي ان عندنا شغل بكره 

جاسر/ماشي ماشي ايه النشاط دا

سلمي/هههههه يالا معلش بقي مش تتعود علي كدا 

جاسر/طيب هنروح سوا اساحبتي 

سلمي/ماشي اساحبي هههه والله وبقيت سحبتك دانا ايامي سودا ههههههه

جاسر/لا مش تقلقي هتبقي ابيض زيك يابيض تصبحي علخير اساحبتي 

سلمي/هههههه وانت من اهله اساحبي ههههه

ومشي جاسر من عند سلمي وسلمي وجاسر كانو مبسوطين اوي حتي لو موصلش كل واحد لقلي التاني هيكون اصحاب واصدقاء وقرر جاسر انه عمره ميغزلها في ثقته ابدا 

ونامو هما الاتنين مبسوطين ومستريحين انمهم هيحولو مش بناقرو في بعض تاني 


في مكان تاني بليل في شقه مشبوهه هاني كان قاعد في وسط شيلته البايظه

حسين وعصام ومعاهم ستات في الشقه وسكرانين طينه 


عصام /ايه ياعم فوك بقي عشان الليله تحلو مالك قافش ليه كله دا عشان الموزه طارت

هاني/مطير ولا تروح في دااهيه انا اللي يهمني فلوسها وبس

حسين/ياعم كبر دماغك وانسي

هاني/انا مش هسيبها غير لما اخد منها اللي انا عاوزه وانا هفرج جاسر دا ازاي ياخدها مني 

حسين/لو عوزت اي حادجه احنا في الخدمه

هاني فكر في فكره 

انا هحتاجكم قريب اوي

{ربنا يهدك يابعيد جتك القرف في شنبك }


تاني يوم رشا كانت مستعده لحاجه في دماغها وقالت انها مش هتسيب جاسر يفلت من ايديها 

سلمي اتصلت بجاسمين وقالتلها تعدي عليها في الشركه عشان تحكلها اللي حصل مع رامي


               الفصل الثالث عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×