رواية صعب احبك
الفصل الخامس عشر
رن تيلفون سلمي
سلمي/الواحد مش بيعرف ياكل في البيت ابدا ناس معندهاش دم
جاسر/هههههه خاليكي وانا هرد اشوف مين
سلمي/ياريت
طبعا سلمي قالتله رود بحسن نييه لانها مش بتعمل حاجه غلطت
جاسر مسك التيلفون لقي رقم غريب
جاسر/دا رقم غريب
سلمي/رود شوف مين
جاسر/الو
هاني/الو
جاسر/ايوه مين حضرتك
هاني عرف انه جاسر قال انه يوقع بينهم
هاني/انا هاني حبيب سلمي
جاسر وشه ضرب الوان الطيف
جاسر/حبيبها والله طب ثانيه واحده
سلمي راح رمي التيلفون في وش سلمي وقالها /اتفضلي حبيبك علي التيلفون
وسابها ودخل اوضه المكتب وقفل علي نفسه
سلمي بصت للرقم اللي رن وفصل طبعا لما قال جاسر الكلمتين دول
فرنت علي رقمه
هاني/اخيرا حنيتي عليا ياحببتي وكلمتني انا كنت حاسس انك عمرك مهتتخلي عني
سلمي/ايه الفيلم الهندي اللي انت عايشلي فيه
دا انت قولت لجاسر ايه لما رد عليك
هاني/قولتله الحقيقه قولتله ان انا حبيبك
سلمي/انت اتجننت في دماغك من امتي كنت حبيبتك انت عاوز ايه مني يابنادم
هاني/عاوزك واوعي تفتكري ان طالما اجوزتي هسيبك لا بتبقي تحلمي
سلمي/لا يابابا وحياه امك لو اخر راجل في العالم انت عمري مهبوص في وشك فوق من الوهم اللي انت عايش فيه دا واقسم بالله يااهاني انا لو حطيتك في دماغي هوديك في داهيه ولو عندك كرامه مترنش يابنادم مش بحبك مش طايقاك هو بالعافيه اوف
ورزعت السكه في وشه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
عند هاني كان قاعد عنده شله الاونس
حسين/ايه جدع متهدي و
طالعها من دماغها شكلها بت مش سهله
هاني/بقي انا معنديش كرامه انا هوريكي كرامتي تبقي ازاي ياسلمي انتي وجاسر سليم
وقرر انه يعمل اي طريقه عشان ينتقم من سلمي بعج مهزقته كدا
بقي تيلفونه بيرن تاني ورقم غريب
هاني/الو
هي/اهلا هاني معايا
هاني/ايوه
انتي مين
هي/هتعرف لما تقابلني
هاني/انتي معجبه بقي
هي/لا خيالك ميسرحش بعيد انا عايزك في موضوع يهمك اوي
هاني/يهمني انا في ايه وبعدين انتي مين
هي/هقولك لما تقابلني ف المكان....الساعه ..5.. سلام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
حسين/مين بيكلمك
هاني/واحده بتقولي عايزاني في حاجه مهمه بالنسبالي
حسين/الله يسهله ياعم البنات نزل عليك زي الروز عقبالنا
هاني/ياعم اتنيل ماهو قراكم دا اللي جايبني ورا
حسين/ياتري مين هي
هاني/الخبر النهرضه بفلوس الساعه .5..هيبقي ببلاش
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
سلمي كانت متعصبه اوي بسبب اللي هببه هاني الحياني الموكوس ابن الموكوس دا
سلمي انا هقوم افهمه بقي الا يفتكرني وحشه الا يفتكرني دا زمانه متاكد اني وحشه
خبطت سلمي علي باب اوضه المكتب
جاسر/نعم {من ورا الباب}
سلمي/نعم الله عليك ممكن ادخل
جاسر/لا مش ممكن
سلمي/عايزه اتكلم معاك
جاسر/اتكلمي من ورا الباب
سلمي/مش هينفع اتكلم من ورا الباب
قام جاسر فتح الباب وديرلها دهره وراح قعد علي كرسي المكتب وديردهره ليها
جاسر/نعم قولي اللي انت عاوزها
سلمي/يعني انا اخدت ايه من وشك عشان تديلي افاك متدير خالينا نتكلم
جاسر/انا مرتاح كدا انا مبسوط كدا
سلمي/جاسر انا مسش بهرج ادير عايزه اتكلم معاك
ادير جاسر وهو مكشر اوي
سلمي/اعوز بالله مكشر كدا ليه
جاسر/لا ابدا مفيش
سلمي/انت فهمت غلط علي فكره
جاسر/فهمت ايه في ايه
سلمي/جاسر انت فاهم قصدي كويس علي هاني
جاسر/اه حبيبك وخطيبك
سلمي/الصبر يارب ياسيدي خطيبي ازاي بس
جاسر/انتي قولتلي في الفرح انه خطيبك مش كدا
سلمي/كنت عايزه اضايقك والسلام
جاسر/والله باماره انه بيتصل بيكي شايفني اهبل ولا برياله
سلمي اضايقت واتعصبت اوي/علفكره انا مفيش حاجه تخاليني اشرحلك ولا ابرا نفسي لاني مبعملش حاجه غلطت ومحافظه علي شكلنا كويس مع اننا اصلا مش موجودزين ومش من حقكك تدخل في حياتي لكن اقسم بالله مفيش حاجه بيني وبينه ولا قبل مجوزك ولا بعد مجوزتك ومش عارفه جايب رقمي منين وعاوز مني ايه وانا لا ليا حبيب ولا عمري كان ليا حبيب هو اللي مش راضي يسيبني في حالي من ايام الجامعه ولازقلي ولو مش متاكد يبقي براحتك انا عملت اللي عليا وفهمتك عايز تصدق صدق مش عايز يبقي افهم اللي تفهمه
ومشيت ورزعت الباب وراها
جاسر كان عمال يبصلها وهي متنرفزه كدا ووشها احمر اوي وشعرها كل شويه يجي علي عنيها وترفعه بعصبيه كان بيحبها اوي وهي وشها احمر كدا والغريبه انه مصدقها جدا وعمال يقول في نفسه لو انا مش مهم بالنسبالها مكنتش جاتلي وفهمتني اللي حصل وفهمتني لو مكنتش مهتمه براي مكنتش جاتلي هنا
زمانها زعلانه دلوقتي في اوضتها منك لله ياهاني الزفت كنا كويسين وبناكل
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
طلعت سلمي جري علي السلم وقفلت علي نفسها الاوضه
وعمال تبرطم وتقول
ال كنت فاكراه بيحبني ال
انا عبيطه باين كلهم صنف واطيييييييييييي
لا ومديرلي دهره وعامل مقموص بس هو لو مش بيحبني كان زعل كدا والله مانا فاهمه حاجه
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
طلع جاسر ومشي للاوضه وخبطت علباب
جاسر/سلمي انتي نمتي ولا ايه
سلمي /بزعل لا
جاسر/طيب ممكن اتكلم معاكي
سلمي قالت الكلمه اللي قالها في المكتب
سلمي/ اتكلم وانت عندك
جاسر/ههههههههه بتردهالي يعني
افتحي بس هقولك
قامت سلمي من علسرير وفتحت الباب
ودخل جاسر/زعلانه
سلمي/وازعل ليه طالما الحاجه اللي كزعلت حضرتك انا معملتهاش ولا عمري هعملها
جاسر/ياسيتي مصدقك
سلمي/لا باين
جاسر/لو مكنتش مصدقك مكنتش طالعتلك لحد هنا
جاسر قرب منها وبص في عنيها
جاسر/"والعيون دي مش بتعرف تكدب ابدا
سلمي بلمت في عنيه
سلمي/يعني انتي مصدقني
جاسر /طبعا
حطت ايده علي خدها وقرصه قرصه صغيره زادت من احمرار خدها
جاسر بشويش/بس اي حاجه تحصلك تيجي تحكيلي عليها اتفقنا
سلمي/اتفقنا
جاسر/طيب يالا بقي الاكل برد ناكل وهعزمك علي فسحه بره
سلمي/ايه الرضا دا
جاسر/بصالحك
سلمي/ازا كان كدا ماشي يالا بينا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نزلو كملو اكلهم
وكل واحد اخد شور
والموزه سلمي لبست طغم ارزق جميل اوي ورقيق فستان بورد حملات بس يجنن وفردت شعرها ورا دهرها وحاطتت مكياج رقيق
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
لبس اسر بنطلون جيز وجاكت جلد وسرح شعره
وقال في باله ياسلام عليك ياواد ياجاسر يامعشوق الموزز
وراح خرج من الاوضه وخبطت علي سلمي
جاسر/ها ياسلمي خلصتي لبس
سلمي/ايييييييييون ثواني بس
وطلعت سلمي وكانت زي الاميرات بتوع الحكاوي
جاسر/يالهوووووووووووووووووووووي
سلمي/ايه وحش
جاسر/وحش ايه دانتي تتاكلي يخربيتك اول مره اشوف بنت بالحلاوه ىدي كلها
سلمي بكسوف /ميرسي
جاسر /وكمان بتتكسفي حرام عليكي اللي بتعمليه فيا انتي معندكيش اخوات صبيان ولا ايه
سلمي/هههههههههه لا معنديش
جاسر/طيب يالا بينا
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
اخدها راحو الملاهي وكانت مبسوطه جدا زي الاطفال
وكل شويه يجبلها فشار ومصاصه حس انه فعلا بيحبها هي دي اللي كان نفسه فيها سبحان مغير الاحوال
وسلمي بتقول في نفسها ياااااااااه انا مبسوطه اوي وانا معاه انا الظاهر حبيته اوي ايوه حبيته ومش هحب حد غيره
وبعد الفسحه الممتعه دي اللي قربو عصافيرنا من بعض
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
غيرت سلمي هدومها ونزلت تحت كانت لابسه بجامه حرير تجنن لونها بمبه مسخسخ ههههه وهو غير هدومه ونزل يتفرجو علي اليلفزيون سوا
سلمي/مساء الخير
جاسر/مساء البيمبي ههههه ايه الجمال دا هو انتي كل شويه تخلي رقبتيي تتلوح كدا
سلمي /ههههه بطل بكش فيلم مين ببتتفرج عليه
جاسر/فيلم حبيبي دائما تعالي اتفرجي معايا
قعدت جنبه علي الكنبه والفيلم كان حلو اوي ولما جيه مشهد بوسي وهي بتموت في حضنه
سلمي قعدت تعيط اوي اهئ اهئ
جاسر/هههههههه دانتي طلعتي رومانسيه خالص
سلمي/اهئ اهئ دي ماتت اهئ اهئ
جاسر/يابت ممتش
سلمي/والله ماتت
جاسر/ههههه نور الشريف وبوسي اتجوزو وخلفو كمان هههههههههههه
سلمي/هههههههه ضحكتني يحرقك هو صحيح الواحد لما بيموت الناس بيعرفو قيمتو ز
جاسر/لا ياسلمي اللي بحب حد بيعرف قيمته طول ماهوم قدامه او بعد ميروح من ايديه
سلمي /طيب يالا ننام بقي
جايه تقوم سلمي مسك ايديها جاسر وباسها برقه
جاسر/تصبحي علي خير ياجمل من رات عيني