رواية صعب احبك
الفصل العاشر
جلست سلمي بثوبها الوردي وكانت تشتعل غضبا
وكانت تهتز من كثره الغضب فجاءت في بالها فكره
فقامت لبست ملابسها المكونه من جيب وجاكت ورفعت شعرها علي هيئه شينويون رقيق واخزت سيارتها وزهبت ولكن الي اين سوف نعرف لاحقا
~~~~~~~~~~~~~~~~
جلس جاسر في مكتبه منكب علي يديه وعينيه ينظران الي الاعلي ويسند علي كرسيه الضخم
في مكتب جاسر الضخم متعدد الاركان
كان جاسر يدخن سجائره التي يدخنها حينما يكون يفكر في شئ ما او يكون حزينا
دخل رامي المكتب ووجد جاسر فيه وكانت مفاجاه بالنسبه له
رامي/العريس هنا يامراحب يامراحب
جاسر لم ينطق بالتحيه لانه كان سرحا في شئ اخر
رامي/انت ياعم انا مش بكلمك
انتبه اليه جاسر فنظر له ياستغراب
رامي/ايه ياعم انت بتشبه عليا ولا ايه مالك
جاسر/ازيك يارامي
رامي/ازيك يارامي انا كويس بس مستغرباك النهرضه لسه تالت يوم فرحك وجاي الشركه ياقلبك يااخي
جاسر/في شغل كتير لازم اخلصه
رامي/مانا موجود اهو ياعم قوم روح
جاسر/رامي مش طالبه رغي والله سيبني في حالي
رامي/خلاص مش هرغي قولي مالك بس
جاسر/مش عارف مش عايزه اقعد انا وهي في مكان واحد
رامي/احنا اتفقنا علي ايه مش قولنا نعدي الست شهور دول وبعدين ربنا يسهل
جاسر/المصيبه اني اكتشفت فيها حاجات رقيقه اوي علي عكس مكنت شايفها الاول مبقتش فاهم حاجه
رامي/يمكن عشان انت مش عارفها كويس صحيح هتعرفها ازاي وانتم كل متشوفو بعض تتخانقو مع بعض انتم كدا من امتي
رجع جاسر بزاكرته الي الوراء عندما كانو اطفالا تحبو وكانت معاها عروسه جميله زات خصل صفراء وكانت تضعها علي رجليها وهو كان يكتب واجبه المدرسي فقامت اليه ببراءه
سلمي/جاثر جاثر جاثر
جاسر/نعم يالمي في ايه
سلمي/تعالي الحب معايا ثويه
جاسر/مش فاضي ياسلمي روحي العبي انتي
سلمي/لا هتلحب معايا دوقتي ثوفت ثوفت العروثه حلوه ازاي
جار اخد منها العروسه بعصبيه والقي بيها وضغطت بقدميه عليها فكسرها
جاسر/ارتحتي بقي انا ورايا واجب مش فاضي للعب العيال دا
نظرت اليه سلمي الطفله بعنينه الدامعتين ونظرت الي العروسه الملقاه علي الارض ونظرت الي جاسر بغضب
سلمي/انا بكرهك بكرهك انا مش بحبك
~~~~~~~~~~~~~~~
ومن هزه اللحظه كانت سلمي وجاسر مثل الاعداء
رامي/ايه ياعمنا روحت فين
جاسر/ولا حاجه خالينا في الشغل
~~~~~~~~~~~~~~~~
وكان جاسر ورامي يجلسان في مكتبهم عندما دخلت السكرتيره تركض الي جاسر
جاسر/مالك يامريم في ايه
مريم/مدام حضرتك بره
وقف جاسر من الصدمه
رامي/ايه دا سلمي هنا
جاسر،/ايه جابها دي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
دخلت سلمي بدون اسئازان وجلست علي احدي الكراسي وضعت قدما فوق الاخري وقالت في ثبات وعند
سلمي/ايه مالكم بتبصولي كدا ليه فيا حاجه متغيره
جاسر /انتي ايه جابك هنا
سلمي/الله انت ناسي ان دي شركتي زي مشركتك ولا اقوم امشي
رامي/تمشي ايه بس ايه اللي بتقوليه دا دانتي نورتينا
سلمي/تسلم يارامي ممكن ارعف فين مكتبي
جاسر بغضب/مكتبك كمان وانتي ناويه تشتغلي هنا
سلمي قامت من الكرسي وواجهته بوجهها قريب من وجهه الزي احمر من كثره الغضب
سلمي/اه في حاجه مش لازم اشرف علي اموالي
وعلي فلوسي
جاسر/احنا معندناش بنات في العيله يشتغلو امال احنا لازمتنا ايه
سلمي بعند وبرقه وبنبره واثقه/ايه ياجاسر انت قديم اوي الكلام دا ايام سي السيد انت في عصر متفتح فخليك متفتح انا هقوم اسلم علي بابي وعمي في مكتبهم تكونو وضبتلو مكتبي بدل ميحصل حاجات انت هتندم عليها
وخرجت من المكتب
جاسر/دي اتجننت بقي
رامي/ههههه وفيها ايه لما تشتغل معانا
جاسر/يعني انا هربان منها في البيت تيجيلي الشركه يعني اموتها وارتاح منها
رامي/خالينا في المهم انه حقها وفلوسها وهي ادري بيهم فيها ايه لما تشتغل معانا بطل العصبيه بتاعتك دي وكل حاجه هتعدي وانا هقوم اوضبلها مكتبها اللي تضربنا بالنار ههههههه
جاسر/اضحك اضحك انا اخرتي علي ايديها انشالله