رواية صعب احبك الفصل الثالث والعشرون


 


 

رواية  صعب احبك 

الفصل الثالث والعشرون


 ولـــكنه لـــم يــــقدم حتــــى كـــلمة اســــــف على جــــروحـــي


رامي راح لجاسر عشان زي ماحنا عارفين قدم الادله وفهمي اتسجن وخلصنا من كابوس السجن اللي كان عايش فيه جاسر وكلنا عايشين فيه 

وعرفنا ازاي سلمي وقفت جنبه بالرغم انه ميعرفش هي عملت معاه ايه لانها محلفه رامي انه ميعرفش انها عملت الحاجات دي عشان ميخفشي وميقلقشي عليها



{كنتي سيبيه يعرف يافوزيه اهو هيجي علي نافوخك}

~~~~~~~~~~~~~~~

في مكان تاني رشا كانت قاعده في البيت ورنيت علي بيت سلمي عشان تتاكد ان سلمي موجوده في البيت

التيلفون رن عند سلمي وسلمي رديت

سلمي/الو الو 

رشا ساكته ومتكلمتش واتاكدت ان سلمي في البيت النهرضه وعرفت طبعا ان جاسر هيخرج امتي النهرضه

اتصلت بهاني

رشا/الو ايوه ياهاني انت فين

هاني/في البيت هكون فين يعني

رشا/طب انا عايزاك ضروري

هاني/خير 

رشا/لما تنزل هتعرف

هاني بخبث /متجيلي البيت احسن 

رشا/لا ياخفيف انا متفقه معاك انك توقع سلمي مش توقعني انا اخلص قابلني في النادي كمان نص ساعه فاهم 

هاني/ماشي سلام

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نروح لسلمي كانت موضبه مفاجاه لجاسر وقررت انها هتبقي مراته وعروسته بجد 

هتبقي حلالي وهبقي حلالك

وبيتنا الجنه اللي هنعيش فيها 

وهبقي في حضنك واديك حناني 

وهتبقي الامان اللي بدور عليه 

وهخلف مينه دسته عيال كلهم شبهك

واولادي هيدلعوني وتغير منهم

وتشخط فيا وتقولي انتي ليا انا وبس 

بحبك يااجاسر بحبك اوي

قعدت مبسوطه انها هتكون في حضنه دايما

وكانت عندها سيده بتنضف البيت وبتعمل الاكل 

وضبت السفره 

وراحت دخلت الحمام تستجم وتاخد شور عقبال مالحاجه تخلص وبعد مالحاجه خلصت سيده قالتها انها خلصت ومشيت سيده 

ودخلت سلمي الحمام

~~~~~~~~~~~~~~~~ 

عند جاسر ورامي

جاسر كان قاعد جنبه في العربيه 

جاسر/اخيرا هشوف سلمي هي مجتش معاك ليه

رامي/ماهو هي في البيت 

جاسر/رامي انت مخبي عليا حاجه 

رامي/هخبي عليك ايه بس

جاسر/اوعي يكون سلمي تعبانه ولا جرالها حاجه

رامي"/ياعم فال الله ولا فالك هي زي القرد وكويسه

جاسر/احلي قرد يابني 

رامي/ماشي ياعم الله يسهله

جاسر/ويسهلك تصدق انك نحس يوم خطوبتك يجرالنا كدا

رامي/حاسس ان الليله دا واحد فقري بصلي فيها 

جاسر/لاحظ ان كلامك جارح دانا هخاف يوم دخلتك يعتقلونا ياجدع 

رامي/متفكرنيش 

جاسر؟/انت هتحدد الدخله امتي

رامي/يومين تالته ونتفق 

جاسر/ربنا يتتمهالك بخير

متشغلنا اغنيه رومانسيه كدا الواحد وحشته الرمانسيه عشان اروح لسلمي كويس ومزاجي عالي

وحشتني اوي

رامي/ماشي ياعم هحطلك اغنيه جامد

وشغل اغنيه شو بني

~~~~~~~~~~~~~~~

مابدي اقيلك شو بني شو اللي جرالي بهالدني 

بدي معك ابدا العمر اول سطر في الولدني

ولا بدي احكي شو حصل شو اللي كسر فيا الامل واللي قلب ضحكي زعل غربني ياما وردني مابدي اقيلك شو بني



خدني معك خدني بايدك علي الفرح خدني معك عمطرح مافي جرح خدني معك باب القلب اما اتفتح خلاني حدك انحني خدني معك كل اللي من قبلك مضي خدني معك 

وهم ومرق حزني انقضي خدني معك بدي معك اعيش الرضا خدني مع العمر الهني مابدك اقيلك شو بني



انت ومعي بحبك انا اد المدي انهت ومعي مابدي من بعدك حدا انت ومعي قلبي علحب اهتدي عايش معاك احلي دني 

انت ومعي بشعر انا بشمس الدفا انت ومعي خوفي اللي ماليني اختفي انت ومعي ايدك عطف في قلبك وفا مابدي اقيلك شو بني


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

نروح للموكوسين 

هاني دخل لقاها قاعده علي الكرسي

رشا/لسه جاي دلوقت اتاخرت ليه 

هاني/الموصلات المهم كنت عاوزني في ايه

رشا"/موضوع خاص بسلمي 

هاني/ايه تاني 

رشا/خود المفتاح دا

رشا كانت اخدت المفتاح بتاع بيت سلمي من ورا جاسر وطلعت نسخه عليه 



هاني/مفتاح ايه دا

رشا/مفتاح سلمي بيتها

هاني/يابنت الايه عملتيه ازاي

رشا/اخدته من ورا جاسر وطلعت عليه واحد

هاني/يابنت الايه وناويه علي ايه

رشا/هقولك ناويه علي ايه بس تنفزه بالحرف الواحد

~~~~~~~~~~~~~

هاني/والله انا خايف من اللي حيحصل

رشا/يابني سلمي مش هتشوفك اصلا

هاني/يعني هنطلعه غلطان وبس طيب

ربنا يستر ومنضربش



رشا/استرجل يالا شويه دي القشه اللي هتقطم وسطهم

هاني/ربنا يستر

رشا/قوم يالا وتنفز اللي قولتهولك بالحرف ومتالفش

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

راح هاني عند البيت 

وسيده طبعا مش موجوده مفيش غير سلمي في الحمام

دخل بشويش

وطلع علي فوق وفتح الاوضه براحه وقلع هدومه ونام علسرير في الاوضه اللي كانت سلمي فيها بالحمام



~~~~~~~~~~~~~~~~

دخل جاسر وطلع فوق وعمال ينادي

سلمي سلمي

وسلمي لما سمعت صزوته قامت من البانيو ولبست البورنس بتاعها

جاسر دخل الاوضه شاف هاني علسرير اتصدم 

وكان هيقع

هاني اول مشافه خاف وطلع يجري وبيلم في هدومه

جاسر/اه ياكلب مش هسيبك وطلع يجري وراه لبرا البيت لكن هاني سابقو



سلمي طلعت من الحمام بتشوف ليه جاسر بيزعق

وجاسر تطلعلها والشرار بيطلع من عينيه

طلعلها لقاها طلعه بالفوطه والبورنس

جاسر اول مشافها اداها بالقلم

سلمي/"جاسر انت اتجننت

جاسر /انا كنت مجنون عشان عرفت واحده رخيصه زييك

كنت فاكرك ملاك لكن طلعتي بنت ...ولا زنب اهلك ايه 


سلمي بتعيط/ليه دا كله عملتلك ايه بس

جاسر/لا يابت فاكراني عبيط

سلمي/والله مانا فاهمه حاجه

جاسر مسك من دراعها وزقها علي السرير

انا اخرج من السجن ادخل هنا القيك عامله البيت شقه مفروشه وعشيقك عريان علسرير يابنت ......



سلمي سكتت وبصتله /عشيقي عشيقي مين

جاسر ضربها جامد 

/اقتلك واشرب من دمك لا انا مش هضيع عمري وشبابي ليكي انا سيبت رشا اللي حبيتني وجتلك انتي علاقل رشا مخنتنيش امشي اطلعي بره اطلعي بره روحي لهاني عشيقيك ياخاينه

وسابلها الاوضه ومشي

سلمي قعدت تعيط لانها مش فاهمه حاجه انه اتهمها بالخيانه 


مــا أصعــب أن تعيــش فـي حيـــرة تـقـــودك إلــى الجنـــون .... مــن شخـــص مجنـــون ....تــــراه يــــوم يحبـــك . و يــــوم لا تــــدري مـــن يكـــــون

~~~~~~~~~~~~~~~~~

صعب اوي لما تحس انك اتظلمت وانجرحت من انسان كنت ممكن تموت عشانه 



لمت شنطتها ولبست وخرجت 

ونزلت لقيته تحت وماسك المسدس في ايده

جاسر شافها

ومسك المسدس في ايده 

جاسر/تعرفي اني نفسي اقتلك واقتل نفسي 

وانا اقول هي مجتليش ولا زراتني في السجن ليه اتاريكي هنا بتخونيني ليه عملت فيكي ايه


راحتله سلمي ومسك ايديه اللي فيها المسدس وحطيته في قلبها 

سلمي بتعيط/لو مصدق اقتلني اقتلني وريحني 

ومش هزعل وهقول اني موت نفسي 


انت شايف اني خاينه بس عمري مخونتك وربنا عالم والله العظيم 

جاسر /انتي بتستهبلي شوفته في اوضه نومك يانسه ولا اقول مدام


سلمي/اخرس قطع لسانك انت شوفت اللي انت عاوز تشوفه خلاص بس انا همشي ياجاسر وهمشي للابد ومش هتلاقيني حتي لو عرفت الحقيقه 

وسابتله البيت ومشيت


                 الفصل الرابع والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×