رواية احببتها ولن يفرق بيننا احد
بقلم علياء محمد
البارت الاول
تعريف الاشخاص
ايهاب: ٢٣سنه كليه هندسه معماريه شاب طويل وجسمه رياضي ابيض وشعره ناعم ولونه بني
اسر: ٢٣سنه كلية هندسه معماريه صاحب ايهاب من الطفوله ابيض وعيونه بني طويل وجسمه رياضي وشعره ناعم ولونه بني في اسود
محمد: ٢٣سنه كلية هندسه معماريه صاحب اسر وايهاب من الطفوله ابيض وعيونه بني وشعره اسود وطويل وجسمه رياضي
فارس: ٢٣سنه صاحب اسر وايهاب ومحمد من الطفوله هما شله عادي كلية هندسه معماريه شاب قمحاوي وطويل وجسمه رياضي وشعره اسود جدآ وعيونه سوداء كسواد الليل
اخر سنه هندسه
.......
في عماره كبيره ينام شاب بأزعاج عاري الصدر
فارس: يا زفت الطين انت جاي تنام هنا ليه ما تروح علي سريرك يا زباله
ايهاب: جرا ايه يابا هنام جنبك عندك مانع
فارس وهو مغمص عيونه: اه عندي مانع اتزفت نام علي سريرك
اسر جه وفي ايده طبق وطبق وبيضرب بيهم: اول يوم مدرسسسسسسسه يلا يابا منك ليه اصحواااااااا
محمد: مدرسه ايه بس يا اسر انت اهبل ي ابني
فارس: ما تقوم بقا يا لزقه انت
ايهاب: انا لزقه
فارس: اه وربي
محمد: اووووووووووف عايز اتخمد
اسر جه وهو ماسك حلة مايه وراح رشهم بيها
اسر: صحي النوم منك ليه
فارس: يا ابن ال... يا اسر الكلب وربنا ما هسيبك وقام هو وايهاب يجروا وراه
ومحمد كمل النوم عادي
(لا ده لو العماره وقعت مش بيصحه😹😹)
فارس وهو ينشف شعره: كتك قرف ودخل الحمام
(في اتنين حمام )
ايهاب فارس دخلوا وبعدين محمد..
اسر كان طالب فطار وكلوا ولبسوا كلهم زي بعض تيشيرت اسود وبنطلون جينز اسود وكوتش اسود ونزلوا ركبوا العربيات وراحوا كلية الهندسه(من عشاق اللون الاسود
.........
في منزل صغير ولكن جميل
ندي: ياربي انا تعبت مش بيصحوا اعملهم ايه الزبالين دول
رودينا(رودي): اعملي خط وامشي عليه نيهاهاهاهاهاهاها😹😹
رودي: هنصحيهم ازاي
ندي وهي حاطه ايديها علي خدها: معرفش
رودينا قربت من ودن سجي: سجاااااااااااااااااااي😹😹
سجي قامت بسرعه بخضه: ايه البيت وقع😳
رودي: لا قلبي وقع😹😹
سجي: ككشلل في وشك ي زفته عيله رخمه وقامت دخلت الحمام
ندي: رهف اصحي بقا منك لله
رهف بخضه: بتدعي عليا يا ندوش مش العشم والله
رودي:طب قومي يا اختي.سجي طلعت يلا احنا صاحين من بدري ولبسنا وانتو ولا في الهوا
سجي وهي بتنشف شعرها: ياربي ايه الصحاب دول بس
وديه بقا ندي زي ما بيقولوا كبيرة الشله عندها٢٣سنه طويله وجسمهم كلهم رشيق ورفيعين بس سجي و رودي قصيرين
ندي: ٢٣سنه قمحاويه بشرتها بيضاء شعرها متوسط وناعم وعيونها بني
سجي: ٢٣سنه قصيره بيضاء وعندها تلات حسنات واحده فوق علي يمين شفايفها من فوق بس مس باينين اوي وتانيه علي شمال شفايفها ووحده يمين شفايفها من تحت شعرها طويل وناعم ولونه اسود وعيونها سوداء جدآ ومتكحله وشفايفها منفوخه😹😹
رودي(رودينا): ٢٣سنه بيضاء وعندها ست حسنات تلاته فوق شفايفها اليمين وتلاته تحت شفايفها اليمين 😹😹شعرها قصير وبني وعيونها بني
رهف:٢٣سنه طويله وعيونها خضراء جدآ وبيضاء وبتحمر لما بتضحك😹😹😹شعرها متوسط وناعم
هما صحاب من الاعداديه ملهومش حد كان اهليهم صحاب وكانوا رايحين رحله
وعملوا حادثه وتوفوا وهما عاشوا مع بعض وبيشتغلوا عشان يصرفوا علي بعض اكتر من الاخوات
ندي: حضرت الفطار انا و رودي و رودي فطاركوا بره البسوا وكلوا واحنا هنسبق علي الجامعه متنسوش البسوا ابيض كلوا زينا سلام
سجي: استني يا امي استني انا بحب الاسود
رودي: معلش يا جوجو مره واحده مش كل يوم اسود
ندي: اسود علي دماغك يا شيخه ومتلبسوش لبس قصير ولا ضيق سلام ومشيت هي وندي
رهف وهي تضحك: احسن😹😹
سجي: اووف يلا يا ست عشان نفطر وكلوا ولبسوا زي البنات
كان فستان قصير ابيض بنص كم وضيق وكوتش ابيض
وندي ورهف و رودي عملوا شعرهم ديل حصان بس سجي سبتوا حر
رهف: يا بنتي اسمعي الكلام واعملي ديل حصان
سجي بعيون بريئه: ونبي بقا يا بيبو يلا يا روحي ومشيوا راحوا الجامعه كلهم جامعة هندسه
.............
في الجامعه دخلت ندي و رودي
رودي(رودينا): تعالي نقعد نستناهم في الكافتريا
ندي: ماشي وقعدوا وهما بيقرأ كتاب كل واحده
(البنات من عشاق قرأت الروايات)
ندي: اتأخروا
رودينا:تلاقيهم في الطريق
...........
كانوا الشباب خلصوا محاضره وقعدوا في الكافتريا
اسر: اوووووف انا زهقان
محمد: وانا كمان
فارس: نعمل ايه لسه فاضل علي المحاضره التانيه ساعتين
ايهاب: تعالوا نشقط بنات
كلهم بصولوا
ايهاب: بهزر وربنا😹😹
فارس: استنوا هجيب اكل وجاي وقام هو ومحمد يجيبوا اكل
..........
سجي.: قسما بالله كلمه زياده واكون مطلعه ميتين اهليكوا
الشاب: ليه بس يا جميل
الشاب٢:ده احنا بنقولكوا نوصلكوا عشان العربيه الي باظت
رهف: وقولنا شكرآ اتفضل غور
الشباب نزلوا
الشاب٣:اغور
رهف بخوف: اها
الشاب٤:مش هنغور
سجي بشراسه: انتو الي جبتوا لنفسك
وراحت مسكت طوبه وحدفتها علي واحد دماغه اتفتحت
رهف وسجي في صوت واحد: يلهوي يا ابو سوسو
وطلعوا يجروا 😂😂
رهف وهي بتجري: ي مجنونهههه ايه الي عملتي ده
سجي وهي ماسكه ايد رهف وبيجروا والشباب وراهم: كنت بحاول اعمل اكشن😹😹😹😹
رهف بصراخ: هتودينا في داهيه الله يخربيتك
ولقوا بوابة الجامعه دخلوا جري الشباب عدلوا نفسهم ودخلوا الجامعه
وهي بتنهج: مصيبه مصيبه
ندي بخضه: في ايه
رهف: حدفت الواد بالطوبه فتحت دماغه
رودينا:بجد انا قولت البت ديه مجرمه محدش سمع كلامي
الشاب: اوووووه ايه المزز ديه
سجي ورهف اتخضوا استخبوا ورا ندي
الشاب الرابع: ايه يا قطه ما كنتي عامله نفسك جريئه اوي
ندي بحده:كلامك معايا انا ملكش دعوه بخواتي
الشاب٣:اها دول اخواتك بقا
الشاب١:ينفع تفتحلي دماغي كده
سجي: ما عشان انت حيوان
الشاب مسك ايديها جامد ولفها ليه: الحيوان ده هتزعلي منو و اوي كمان
فارس:نزل ايدك من علي البنت يا زباله انت
الشاب٤:انت مين ملكش دعوه
اسر: لا لينا وفاجأه جه محمد وايهاب ووقفوا
محمد: سيب البنت
الشاب: لا مش هسيبها
ندي: سيب اختي يا حيوان
سجي بجمود: والله الحيوان احسن منوا
الشاب: يا بت انتي مبتحرميش
سجي بصتله بقرف: لا😏
رهف: عليا النعمه من نعمة ربي لو ما سبتها لكون فاتحه دماغك
الشاب٣:ما هي فتحتهالوا خلاص وضربتوا
سجي: هو ده ضرب اصلا
رودينا ل ندي: ابلغ البوليس يا بوص
ندي: وحيات امك ما واقت هزار
سجي راحت ضربته براسها في دقنه
وراحت لاويه دراعه وهو قعد في الارض
والشباب مسكوا الباقي والامن جه
سجي بحده: العب بعيد يا شاطر
ندي راحت هي والبنات
ندي بتحذيز: اخواتي لا😒
الامن خدهم كلهم عند العميد
ودخلوا كلهم
اسر ل ندي: هما اتخانقوا ليه
ندي: الله اعلم
العميد: ايه الي حصل ده فتحتي للواد دماغه هي بقت اجرام يا انسه يا محترمه
سجي: دول جاين ورانا جري عايزين يضربونا اسبهم يعني
العميد: لا طبعا عيب تروحي تفتحيلوا دماغه
رهف: يا حضرة العميد دلوقتي احنا عربيتنا باظت في الطريق وقفوا يبصولنا بقزاره وبيقولوا تعالوا واحنا نبسطكم
الشباب بصدمه: والله ما حصل
سجي: لا حصل حصل
رودينا وندي بصلهم بشك
العميد: طب دلوقت دول الاخوات والشباب انتوا بقا ايه الي دخلكوا
فارس: كان ماسكها ولاوي دراعها كان لازم ندخل
اسر: وهو مكنش ينفع يمد ايده عليها اصلا
محمد: ده واحد حيوان اصلا هو و الي معاه
زياد: حضرتك البنت معاها حق كان لازم. تدافع عن نفسها وهو الي اتجرئ ومسكها
العميد: اتفضلوا انتو
خرجوا الشباب
العميد: يا اما نفتح محضر يا اما رفض اسبوع
البنات بصدمه: رفض
العميد: ايوه
سجي بدموع: بس يا فندم ده اول يوم وهما الي غلطوا فينا
العميد بص للشباب بقرف
رهف: احنا قولنالهم مش عايزين حاجه منهم وكنا هنمشي
العميد للشباب: مشوفش وشكم لمدة اسبوعين مش كل سنه تيجوا بخناقه اتفضلوا بره
الشباب بصلهم بشر وطلعوا
العميد: اما انتو بقا مشفتش منكم حاجه ف هنعديها اتفضلوا
البنات طلعوا لقوا الشباب مستنينهم
الشاب:قسما بالله لندمكوا
سجي بقرف:اما نشوف ومشيوا لقوا الشباب جاين عليهم
ايهاب:انتو كويسين