رواية احببتك ولن يفرق بيننا احد الفصل السادس


 

•♡•احببتها ولن يفرق بيننا احد•♡•


•♡•البارت السادس•♡•


فارس مسك وشها: سجي ربنا منزلش مرض غير ومعاه علاج ده اختبار من ربنا لازم قاومي وكلنا في ضهرك واولهم انا مش هسيبك متقلقيش


سجي انفجرت من البكاء وفارس اخدها في حضنه ودمعه نزلت من عيونه وقعد يمسح علي شعرها وهو يقول بصوت حزين جدآ: مش هتسبيني صح لسه في حاجات كتير هنعيشها مع بعض صح


 يا حبيبتي مش هتسبيني ولا هتسيبي صحابنا هما بيحبوكي اوي وانتي عارفه كده كويس صح


هزت سجي راسها بأه


فارس بدموع كالطفل: يبقا نعمل العمليه وتخفي ونتجوز ونقعد احنا كلنا ونجيب نونه حلوه شبهك كده هتخفي ها هتخفي اوعي تستسلمي للمرض يا روحي عشاني وعشان صحابنا سجي ونبي 😿


سجي ببكاء وهي تحضنه: انا بحبك😭


فارس وهو بيمسح علي شعرها: وانا بعشقك متسبنيش


سجي بأمل: مش هسيبك

 

فارس مسح دموعه ومسح دموعها وباسها من خدها: يلا نروح ليهم ونقولهم اننا هنعمل الفرح معاهم يلا


سجي بحزن: بس


فارس: ولا بس ولا مبسش انتي هتخفي وهتبقي زي القرده يلا بقا وشغل العربيه وراحوا لصحابهم في الكليه


 والي كانوا امتحانات وكان اخر يوم والعميد هيقول معاد التكريم امته


(هما اتعرفوا علي بعض في اخر السنه وكان فاضل علي الامتحانات شهرين وحكاية انهم كانوا بيصحوهم ويقولوا اول يوم جامعه دول بيعملوا كده كل يوم عشان يصحوا😹😹) 


وراحوا للبنات والشباب ودخلوا وهما ماسكين ايد بعض


سجي:مش عايزه اقولهم حاجه


فارس:لازم يعرفوا


سجي بدموع:بس


فارس:متخفيش انا هقولهم


سجي:ماشي وراحوا قعدوا


محمد:ايه نعمل حسابكوا في الفرح


فارس:اه


البنات بفرحه:مبروووك


الشباب قعدوا يتكلموا و يضحكوا وسجي وفارس بيبتسموا


رهف:ايه الي في ايدك ده يا سجي


سجي بصتلهاوبصت ل فارس بخوف وتعب


فارس:احم عايز اقول حاجه


اسر:طب ايه الي في ايدك ده يا سجي


ندي:انتي كويسه 


رودي:ساكته ليه يا سجي


ايهاب:براحه ي جماعه


فارس بصلهم وبص ل سجي الي حاطه وشها في الارض ووشها احمر وعيونها مدمعه


فارس بخنقه وتعب ظاهر عليه:سجي عندها دمور في المخيخ


عم الصمت للحظات 


نظي وهي بتضحك:بتهزر  متهزرش بقا وقولي هي مالها بقا


فارس ودموعه ظهرت:المفروض ان الدكتور خد الملف والتحاليل بتاعتها لدكتور جاي من فرنسا وبيقول ان في عمليه بس نسبة نجاح العمليه٥٪


كلهم بصولوا


رهف:انتو طبخينها مع بعض وجاين تهزروا معانا صح


ايهاب بص ل فارس وطبط علي كتفه:العمليه امته


رهق بدموع:عملية ايه انت صدقت يا ايهاب ده بيهزر 


ندي بصت ل سجي:بت انتي ساكته ليه قولي حاجه 


رودي بدموع وصوت مبحوح:سجي متهزرش ونبي


سجي والاعراض بانت عليها:ا ا انا  اسفه بس الدكتور قال ان العمليه مم ككن متنجحش


فارس غمض عيونه بألم ووجع


اسر:ان شاء الله خير ان شاء الله


محمد:متخفوش ديه سجي يا جماعه


ايهاب:هتبقا بخير وزي القرده كمان


سجي الفون رن 


فتحتوا وفتحت الاسبيكر


سجي:الو


الدكتور:الدكتور الي جاي من فرنسا بيقول ان نعمل العمليه في اسرع وقت عشان ده غلط عليكي


فارس:حضر للعمليه يا دكتور 


سجي بصتلوا بخوف


الدكتور:تمام كده العمليه بكره


فارس:تمام وقفل


سجي بخوف:بكره ايه لا بكره قريب اوي لا خليني معاكوا شويه


فارس مسك وشها:متخفيش هتقوملنا بالسلامه متخفيش


البنات قعدوا ودموعهم نازله و فارس ماسك ايد سجي جامد


اسر عشان يفك الجوا:تعالوا نكتب الكتاب النهارده


فارس:انا موافق


ايهاب ومحمد:واحنا كمان


ندي :بس ده مش وقتوا خالص


اسر بصلها


ندي:ماشي


اسر:طب يلا عشان نجهز


كلهم:يلا


سجي جت تقوم معرفتش


رهف بحزن بصتلها:يلا


سجي بدموع:مش مش عارفه اقوم😿


فارس راحلها وشالها وهي بتعيط وودها البيت وطلعها


 والبنات قعدوا يعملولها تمارين لغايت ما عرفت تمشي


 كل واحد راح بيتهم والبنات لبسوا 


سجي و رودي لبسوا فستان احمر طويل وبنص كم ومنفوش وتاج احمر وسيبوا شعرهم وحطوا مكياج خفيف


 وندي و رهف لبسوا فستان ابيض ومنفوش وطويل ولبسوا تاج ابيض وسيبوا شعرهم  وحطوا مكياج خفيف


 وبصوا لبعض في المرايه


رودي:شكلنا حلو


البنات:جدآ


رهف والبنات حضنوا سجي جامد 


ندي بدموع:متسبنيش


سجي بدموع:مش هسيبكوا ان شاء الله


عند الشباب لبسوا بدله سوداء وسرحوا شعرهم واتصلوا بالأهليهم وجم 


واتصلوا بصحابهم وعمامهم وناس كتير جم والبنات اتصلوا بصحابهم وجم 


الشباب راحوا للبنات تحت البيت وهما نزلوا


 سجي ركبت مع فارس 


وندي مع اسر


 و رهف مع ايهاب 


و رودي مع محمد


وراحوا للقاعه الي حجزوها من قبل ما يروحوا ومن حسن حظهم ان مفيش حد حاجزها 


دخلوا القاعه 


ام اسر:حبيبي وحشتني اوي و اسر حضنها


اسر:ديه ندي يا امي هتحبيها جدا


ابو اسر:بسم الله مشاء الله قمر


ندي:شكرآ


ابو اسر ل ابو محمد و ايهاب وفارس:الف مبروك للجميع


كلهم:الله يبارك فيك


صاحب فارس وهو جاسر:المأذون وصل


المأذون دخل وقعد


فارس:انا الاول ابوه قعد


المأذون:فين موكل العروسه


البنات بصولوا بحزن


ابو فارس قام و فارس بقا موكل نفسه وديه حاجه فرحت فارس جدآ 


وابو قال :انا 

وقعد وحط ايده في ايد فارس


 وبدأ في كتب الكتاب 


وكان فارس حاكلهم عن مرض سجي قبل ما يجوا


المأذون:بارك الله لكم وبارك عليكم وجمع بينكم في خير 

اتفضلوا امضوا 


فارس كتب اسموا وراح ل سجي


سجي بصتلوا ببسمه ومسكت القلم وحست بصعوبه في الكتابه


فارس بصلها ببسمه وباس راسها


 وهي دمعه نزلت منها وداست علي نفسها اكتر ومضت


المأذون:مبروك


فارس حضن سجي جامد


وابو محمد قعد موكل العروسه ومحمد قعد وبدأ كتب الكتاب


 وكتبوا كتابهم كلهم والمآذون مشي وهما شغلوا الاغاني وهما فرحانين جدآ وبعد وقت كل واحد روح بس وفارس صمم ان سجي تروح معاه


ام فارس:يا ابني مش هينفع


فارس:ونبي والله ما هعمل حاجه والله العظيم


وبعد محاولات ل اقناع ابوه 


ابو فارس بقلة حيلة:خلاص ماشي


محمد و ايهاب و اسر:اشمعنا هو بقا احنا كمان مش هنعمل حاجه


البنات بصوا لبعض بكسوف


ابو اسر وهو بيجري وراهم في القاعه:اه يا و** منك ليه امشي يلا من هنا 😹😹😹😹


والشباب بيضحكوا وكل واحد روح واهل فارس واهل اسر كلهم قعدوا في ڤيلا لوحدهم


 والبنات راحوا مع الشباب الڤيلا وكلهم اتلموا وقعدوا يهزروا


 سجي قاعده وحاطه راسها علي كتف فارس وقاعدين


رودي: طب تعالوا نلعب لعبه


كلهن: لعبة ايه


رودي: الصراحه


كلهم: اشطا


وجابوا ازازه وقعدوا في الارض ولفوا الازازه جه ان محمد يسأل اسر


محمد: احم احم لو خيروك بينا احنا اصحابك وندي تختار مين


اسر: ايه السؤال ده 


ندي: يلا جاوب


اسر: ينفع اختار الاتنين عشان كلكوا اهلي بس ندي ليها مكانه  خاصه


ندي ابتسلمتلوا


محمد: اشطا


ولف الازازه


جت رهف تسأل فارس


رهق: اول حاجه هتعملها بعد ما سجي تخف 


فارس بأبتسامه: امممم هطلع صدقه كبيره للفقراء حلاوة ما حبيبتي خفت و هنطلع كلنا مصيف وبعد كده نيجي ونتجوز 


اسر:انت صح 


فارس: عارف😹😹😹


سجي بأبتسامه: تعالوا ناكل عشان جعانه


ندي ورهف و رودي: اه وانا كمان جعانه


فارس: طب يلا 


وقاموا كلهم دخلوا المطبخ


سجي: ناكل ايه


فارس: في بيتزا وفي كريب وفاهيتا ومكرونه طويله ومخلل وكشري جاهز وفي فراخ محمره ولحمه و...


ايهاب:خلاص يا ابني ايه ده كلوا😹😹😹


سجي خدت كريب ومخلل وكاتشب كتير وفارس خد زيها


 وطلعوا قعدوا جنب بعض 


و ندي و اسر خدوا البيتزا 


و رهف و ايهاب خدوا فاهيتها وكتشب ومخلل 


و رودي ومحمد خدو كريب ومكرونه وكاتشب كتير وطلعوا


كل واحد قاعد وجنبوا مراته بياكلوا 


عند ندي واسر


ندي: لا بقولك ايه هتمد ايدك علي البيتزا بتاعتي هقتلك🙂


اسر خد واحد ندي برقت وبصت للبيتزا وهو بياكلها


ندي:يا حرررررررررامي


اسر بضحك: يا مفجوعه وبدأ ياكل زيها بالعافيه😹😹


عند محمد

محمد: طعموا حلو اوي


رودي: جدآ 


محمد قرب وباسها من خدها 


ايهاب: ايه يا مان احنا لسه قولنا اننا مش هنعمل حاجه


محمد ببرائه: ديه بوسه


اسر: بوسه يا جماعه سيبوا الواد يبوس😹😹🙂


فارس والاكل في بوقه: اسكتوا بقا عايز اكل


ندي:حش ي اخويا حش😹😹😹✋🏻


كلهم سكتوا وكلوا


عند فارس


سجي خلصت وغسلت ايدها وجت شالت الاكل بتاعها هي و فارس وقعدت جنبوا وهو حط ايده في وسطها


فارس: شبعتي


سجي: الحمدلله هو ينفع يعني نروح المقابر


فارس:دلوقت


سجي:اها


فارس:بس مينفعش دلوقت خالص


سجي بتعب وخوف:عايزه اروح قبل العمليه


فارس مسك وشها:هنروح قبل العمليه وبعد العمليه هتبقي بخير صدقني


فارس للجميع:عن ازنكوا


كلهم:اتفضلوا


وفارس خد سجي وطلع اوضته سجي دخلت وقعدت تبص علي الاوضه جميله جدآ وكبيره 


سجي وهي بتبص ل فارس:حلوه اوي


فارس بأبتسامه:اوضتنا


سجي بخجل:ماشي


فارس طلع لبس:هدخل اخد دش وانتي شوفي لبس وادخلي بعدي


سجي:بس انا معيش لبس


فارس:البسي قميص من بتوعي عقبال ما اجبلك


سجي:حاضر


فارس دخل ياخد دش وسجي طلعت قميص اسود وجابت بنطلون وجابت مقص


سجي:هيزعل لا انا حبيبتوا ومش هيزعل 😌ولبستوا علي انو شورت ودارت القماش


 

فارس طلع وهو بفوطه وعاري الصدر لقاها قاعده علي السرير 


فارس:طلعتي لبس


سجي:اه


ولفت 


سجي بخضه:يخرب عقلك البس حاجه وحطت ايدها علي عيونها


فارس ابتسم و رحلها وهي كانت واقفه وحضنها من ضهرها


فارس بأبتسامه وهو بيبوسها من خدها:انا بنام بشورت بس


سجي بخضه:لا بتهزر


فارس بضحك:والله ابدآ


سجي مدت ايديها وخدت هدومها او بالاصح هدوم فارس ودخلت الحمام 


فارس ضحك ولبس شورت وقعد يستناها تطلع


سجي خدت دش ولبست وخلت القميص بره الشورت وطلعت وهي بتنشف شعرها


فارس بصلها


سجي:ف ف فارس


فارس قام و رحلها ومسك الفوطه وقعد ينشفلها شعرها


 ونزل لمستوها وباس دماغها بحنيه


سجي:اتجوزتني ليه وانت عارف اني ممكن اموت


فارس حضنها جامد:عشان واثق انك هتقومي بخير وبعدين مش انا الي اسيب حبيبتي بسبب مرض انا معاكي لغايت اخر نفس في عمري


سجي بصتلوا بدموع:توعدني او حصلي حاجه تتجوز وتعيش حياتك


فارس:مش هيحصلك حاجه


سجي:لو حصل


فارس:لا موعدكيش 


سجي:فارس متوقفش حياتك لو مت 


فارس:هي هتقف فعلا بس بعد الشر مش هت....وسكت و دموعه نزلت 


سجي وقفت علي صوابعها وحطتت ايديها علي كتفوا


 وباست عيونه وعيطت:انا اسفه عشان خليتك تعيط


فارس بحزن واضح:متتأسفيش انتي اول واحده ابينلها ضعفي متتأسفيش يا سجي


سجي:بس هتتجوز لو حصل حاجه اوعدني يا فارس انك مش هتوقف حياتك


فارس قعد علي السرير وبص للأرض بحزن ودموع نزلت زي الحنفيه


سجي رحتلوا وحضنتوا جامد ودموعها نزلت


فارس ببكاء كالطفل الصغير الي هيفقد امو:لو بتحبيني متسبنيش سجي انتي اكتر شخص عمومآ ارتحت معاه وبينتلوا ضعفي 


متسبنيش يا سجي وحيات اغلي حاجه عندك متسبنيش ونبي بيتكلم وصوته رايح ودموعه نازله حنفيه 


فارس ببكاء:مجرد التخيل انك انك والكلام وقف ومعرفش يتكلم 


وعم الصمت للحظات وراحت شهقه من سجي كسرت قلبه وانفجر في البكاء 


سجي ببكاء:الحمدلله علي كل حال الحمدلله


فارس نام علي السرير وخدها في حضنوا ودفن وشه في رقبتها ودموعه غرقت رقبتها والمخده


سجي بتمشي ايديها علي شعروا ودموعها نزله حنفيه


(الواحد لما يبقا مثلا موته بكره بيبقا حاسس)


سجي ودموعها نزله بتقول في نفسها:يارب قوي علي موتي وميبقاش ضعيف يارب لو مت ابعتلوا ب ووقفت غصة في حنقها ادت لشهقه ملت الاوضه وكملت في نفسها ابعتلوا بنت الحلال الي تفرح قلبوا يارب ميضعفش ونبي يارب😭


وقعدت تعيط


بعد نص ساعه معرفوش يناموا قاموا


سجي:ملبستش حاجه ليه


فارس بغمز:كده


لفت نظر فارس الشورت الي لبساه


فارس:هو ده جه منين انا معنديش شورت كده


سجي بلعت ريقها: اصل اصل يعني اصل انا قصيت البنطلون الاسود بتاعك


فارس بصلها بصدمه: يارب ما يطلع البنطلون الي بحبه ونبي يارب وبص للشورت


فارس بجنون: هو يا سجي الكلب هوووو


سجي وهي بتضحك وبتجري: سوري سوري 


وهو بيجري وراها راحت فاتحه الباب


 وبقوا يجروا في الڤيلا


 والشباب حاطين ايدههم علي عيون البنات


اسر: البس حاجه يا فارس


سجي: قول ل صحبك حاجه عاوز يضربني


ايهاب: تضربها ليه


سجي: ولا حاجه قصيت البنطلون بتاعه


محمد: اوووووووه


فارس قعد وقعد يبصلها وهي فوق التربيزه


سجي: ايه


فارس: اعمل فيكي ايه


سجي: متعملش حاجه هاتلي شوكولاته


ندي للشباب: طب انتو حاطين ايديكوا علي عيونا ليه


محمد: عشان فارس لابس شورت بس


البنات: اها ماشي


فارس وهو بيروح ل سجي: انزلي 


سجي وهي واقفه وحاطه ايديها في وسطها


فارس بص للشباب: كل واحد يطلع اوضته يلا عشان هنام


ولسه هيقوموا لقوا تلات كلب اتنين جيرمن كبار وواحد هاسكي كبير


سجي وهي تبلع ريقها:ي حبيبي


فارس: خليكي متشعلقه فوق بقا ولسه هيطلع علي السلم


 راحت نزلت ووقفت معرفتش تمشي والكلاب راحوا عليها


سجي بدموع: فارس


فارس بصلها وراحلها بسرعه شالها وطلع بيها


الشباب والبنات بصوا للكلاب


رودي: هما بيعضوا


محمد: لا 


اسر: يلا يا ندي ومسك ايديها ولسه هيطلعوا الكلاب وقفوا قدامهم


ندي بهمس ليهم: اعمل نفسك ميت اعمل نفسك ميت😹😹😹


محمد واسر وايهاب قعدوا وبقوا يلعبوا مع الكلاب عادي


 وندي و رودي ورهف واقفين وخايفين


الكلاب بصولهم


رهف للهاسكي: ايه بتبص كده ليه ايه


وفاجأه الكلاب جريوا ورا البنات والشباب وراهم وبيضحكوا


رودي بصريخ: يا صغيره علي البهدله يا روووووودي😹😹😹✋🏻


رهف وهي بتجري وتضربها علي راسها: انتي صغيره ده انتي عجله


ندي طلعت فوق التربيزه وقعدت وهي بتنهج: اه مش قادره سريع اوي 💔فلت الحمدلله


رهف وهي بتجري وتلف التربيزه والكلاب الجيرمن وراها: مش عارفه اطلع الحقونااااااااااااااي😹


ايهاب بضحك: مش قادر يخربيتك بموت😹😹


اسر و محمد مسكوا الهاسكي والجيرمن 


اسر:يلا كل واحده تطلع بسرعه البنات نزلوا وطلعوا جري


 والشباب طلعوا وراهم وكل واحد دخل اوضته وناموا


اما في اوضة سجي وفارس 


فارس قاعد وسجي حاطه راسها علي رجليه هو بيمسح علي راسها 


فارس: مالك


سجي: تفتكر العمليه هتنجح


فارس بأمل وابتسامه باس دماغها: ان شاء الله 


سجي بأبتسامه:وافرض منجحتش هتتجوز


فارس بحزن:هتنجح يا سجي هتنجح ان شاء الله


سجي:اه وافرض منجحتش يعني تتجوز وتعيش حياتك


فارس بصلها:مش هتجوز غيرك يا سجي وده وع


سجي قاطعته بدموع:هتوعدني لو العمليه منجحتش هتتجوز وتعيش حياتك

 

فلرس دمعه هربت من عيونه:بس انا بحبك انتي ومش هقدر اتخيل اني ابقا مع غيرك


سجي قامت ومسحت دموعه وسندت بضهرها علي صدره:ان شاء الله هتنجح 


فارس وهو يدفن عيونه في عنقها:ان شاء الله


سجي ببكاء وصوت مبحوح:لو منجحتش متنسنيش ها متنسنيش ونبي وابقا تعال واقعد معايا شويه ها متنسنيش يا فارس وابقا هات صحابنا وتعالوا اقعدوا معايا ونبي انا بخاف ابقا لوحدي يا فارس😭💔


فارس بجمود ودموع نزله من غير ما يحس:بس بقا العمليه هتنجح متزعلنيش منك بقا 

......


                      الفصل السابع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×