رواية احبببتك ولن يفرق بيننا احد التاسع


 

•♡•احببتها ولن يفرق بيننا احد•♡•

 

•♡•البارت التاسع•♡•


ندي: هي الغيبوبه ديه مؤقته ولا ايه يا دكتور


الدكتور: هو اولا مش عايز يصحه عشان الواقع وحش بالنسبه ليه وهو في الغيبوبه بيبقا مع روح سجي


 بس هي مبقتش تجيلوا فهو اكيد هيصحه قريب جدآ


(عرفت منين 🙂🙂🙂🙂🙂🙂 بتألف حضرتك 🙂)


محمد: قريب يعني امته بالظبط


الدكتور: ممكن اسبوع او ايام او شهور واقصي مده هتبقا سنه او سنتين


ايهاب: استغفر الله العظيم سنتين ازاي ده كتير جدآ


الدكتور: ان شاء الله هيفوق قريب


اسر: شكرآ يا دكتور


الدكتور: العفو وخرج


عم الصمت والحزن المكان


رهف:هيصحي


ايهاب وهو بيبوس دماغها:ان شاء الله


رودي واقفه هي ومحمد 


رودي بدوخه:امممممم محمد


محمد بحزن علي صديقته(سجي)


وصديق عمره(فارس):نعم يا رودي


رودي:حاس حاسه بدو.....


ولم تكمل كلامها حتي اغم عليها


كلهم قاموا وقفوا بخضه ومحمد شالها بقلق رهيب وخرج بيها


 ودخل اوضة والدكتور وراه وكشف عليها


الدكتور بأبتسامه:مبروك المدام حامل


محمد بفرحه:حامل بجد


الدكتور:اه والله


محمد حضن الدكتور:شكرآ ربنا يخليك


الدكتور ضحك علي سعادته وخرج


البنات والشباب دخلوا بخضه


كلهم في صوت واحد:مالها


محمد بأبتسامه:حامل


رهف وندي بفرحه وابتسامه:بجد


محمد:والله


بعد مرور شهرين بدون احداث 


منو فرحانين ان رودي حامل 


ومنو البيت مليان حزن عشان موت سجي وغيبوبة فارس


رهف وهي حاطه ودنها علي بطن رودي الي ظهرت


رهف:هو مش بيتحرك ليه مش سامعه صوت خالص حبيبي خالتوا اضرب برجلك حتي


ايهاب بضحك:يا بنتي انتي هبله هيضرب برجلوا ايه ده لسه في الشهر التاني


محمد:اوعي بقا عايز اسمع انا كمان


رهف شالت راسها ومحمد حط راسوا علي بطن رودي


محمد بحزن:حبيبي بابا لو جيت ولد هسميك فارس


 ولو جيت بنت هسميك سجي علي اسم خالتوا الله يرحمها


 يلا تعال بقا عشان تجيب الفرحه معاك للبيت ده


ندي بحزن:ربنا يجيبوا بالسلامه وفارس يفوق 


ندي ل اسر بدموع وشهقه 


وهي بتعدل شعرها وبتتكلم وهي بتشرح وبتشهق وبتتخيل:لي ليه سجي مكنش مثلا جالها مرض بسيط و و و


عملنا العمليه وخفت يعني يعني مثلا نشيل المراره كا كانت


 عملتها وخفت و و ومنها معانا صح 


وبصت ل رهف و رودي الي بصنلها ودموعهم نازله علي صديقة عمرهم ورفيقتهم ومصدر سعادتهم


ندي بتكمله:يعني كان كان لازم المرض ده و و.و لم تكمل كلامها


 بسبب شهقه  وقامت وقفت وحطت ايديها علي وشها وصرخت 


اسر قام بسرعه بحزن كبير وقلق 


البنات وقفوا ورحولها ببكاء 


رهف حضنتها ورودي حضنتهم وفضلوا يعيطوا 


رهف ببكاء:سبتنا وخلفت بوعدها 


رودي ببكاء:انا حامل يا سجي تعالي ربي عيالي لحسن يطلعوا مش محترمين زي😭


ندي بشهقه:زمنها زعلانه مننا عشان بنعيط 


فلاش باااااك


سجي وهي بتمسح دموع رهف:لو ايه حصل دموعكم متنزلش انتو غالين عندي جدآ


 وكل دمعه بتنزل من عينيكوا بتوجعني اوي لو سبتكوا 


او حصل اي حاجه اوعوا تعيطوا عشان هزعل ومتبينوش ضعفكوا لحد اوعدوني انكوا مش هتعيطوا ولا تضعفوا


(كانت عامله حادثه بالعربيه)


رهف وندي ورودي:وعد


بااااااك


البنات مسحوا دموعهم 


ندي بأبتسامه:مش هنعيط تاني عشان احنا وعدنا سجي اننا مش هنعيط


رهف و رودي بأبتسامه حزينه: حاضر


وقعدوا والشباب وخدينهم في حضنهم والحزن عم المكان


 ولبسوا وراحوا ل فارس


اما في المستشفي


فارس وهو بيبص حوليه: سجي يا سجي مجتيش ليه بقالي كتير مستنيكي


سجي ظهرت: انت ياض


فارس بضحك: في واحده تقول لجوزها ياض


سجي بضحك: اه انا 😹😹🙂


فارس حضنها جامد: استنيتك كتير


سجي بعدت عنو: عيش حياتك انا خلاص كده مبقاش ليا مكان عندكوا


 ومش هاجي تاني اصحي  الشباب والبنات مستنينك و ابتسمت و رودي  حامل 


فارس بحزن وبكاء: هتسبيني بردوا وتمشي انا مش هسيبك


سجي بأبتسامه: مش هتفضل طول حياتك حزين الفرج وعوض ربنا جاي قريب 


وباسته من دماغه واختفت


فارس بص علي المكان الي كانت واقفه فيه وصرخ بأسمها: سجيييييييييييييي


اما في الواقع


فارس فتح عيونه ببطئ شديد وبص حوليه ملقاش حد 

فارس: انا فين


وقام وفي نفس الوقت الباب اتفتح ودخلوا البنات والشباب


كلهم بفرحه: فارس


الشباب رحولوا وحضنوا بأشتياق وعيون فارس علي الباب مستني حد


البنات بصوا لبعض بحزن شديد


فارس بقلق: فين سجي مجتش معاكوا ليه


اسر بصلوا بحزن والشباب قعدوا جنبوا


محمد: ربنا يرحمها


فارس سكت 


ايهاب عشان يفك الجوا: شوفت يا فارس رودي حامل


فارس بهدوء: عارف


كلهم بصولوا 


ندي: ازاي


فارس بهدوء مقلق: كنت سامعكوا وانتو بتكلموني عادي


رهف بصت ل ايهاب بقلق


اسر: فارس


فارس بصلوا 


اسر:اتكلم اسأل عن سجي هي ماتت اعمل اي رد فعل ده غلط عليك


فارس بهدوء: مامتتش 


البنات بصوا لبعض والشباب بصوا لبعض بحزن


ايهاب: متهربش من الواقع يا فارس هي ماتت لازم تعترف بحاجه زي كده


فارس بصله بهدوء وبص للفراغ وسرح


فارس:مبروك يا محمد انت و رودي 


رودي ومحمد:الله يبارك فيك


اسر:هجبلك لبس وجاي يلا ي ندي


فارس:عايز بدله سوده يا اسر


اسر بصلوا:حاضر


وخد ندي وراح جابله بدله سوده


محمد:اجبلك اكل


فارس:مش جعان


وقعد علي الكنبه وسند ضهره علي الكنبه ودمعه هربت من عيونه


رهف بصت ل ايهاب


رهف بحزن:بيحاول يداري حزنوا


ايهاب بحزن:عارف فارس مش بيحب يبين ضعفوا لحد مهما كان مين


رودي:باين عليه تعبان ما تجيبوا الدكتور


محمد:هنادي للدكتور وهجبلك اكل وجاي


رودي بحزن:تمام


ومحمد جاب اكل وخلي رودي تاكل وراح جاب الدكتور


 الدكتور دخل هو ومحمد وكشف علي فارس


الدكتور:حمدالله علي السلامه


فارس بجمود وهدوء:الله يسلمك


ايهاب:هيخرج امته يا دكتور


الدكتور:في اي وقت عادي هو كويس الحمدلله


كلهم ماعدا فارس:الحمدلله


الدكتور خرج 


واسر وندي جم ودخلوا وفارس خد البدله ودخل الحمام لبس وبص لنفسوا في المرايه 


فارس: انا ايه من غيرها ها انا ولا حاجه وبص لنفسوا مره تانيه 


وخرج


اسر: يلا


فارس: روحوا انتو انا هروح ل ابويا عايزه في حاجه وهاجي تاني


كلهم: تمام


وهو خد العربيه وراح عند شركة ال***ودخل والعيون عليه

وراح للسكرتيره


السكرتيره: اتفضل يا فندم ودخل


ابو فارس بفرحه كبيره قام وحضنوا: وحشتني والله يا فارس غبت في الغيبوبه كتير يا ابني كنا بنجيلك وحشتني ي ابني 


فارس: وانت كمان يا حج


حمدي وهو ابو فارس: اقعد جيت في وقتك والله


فارس قعد


حمدي: انا هسيب قريب وهسيبلك الشغل انت مهندس وفاهم كويس في الشغل


فارس: تمام 


حمدي: انت ابني الوحيد ومفيش غيرك انت وامك 


الشريكات كلها كتبتها بأسمك واحنا معروفين جدآ جدآ 


خلي بالك من الشغل ونفس النظام صحابك هيمسكوا شريكات اهليهم 


احنا اتفقنا انا واهليهم وهما هيمسكوا شريكاتهم 


فارس بهدوء: تمام اوي كده 


حمدي: تقدر تيجي وتستلم الشريكات بعد بكره وانا مشغل كذا مدير 


لكل شركه وتقدر تقعد معاهم ويفهموك كل حاجه


فارس باس دماغه: ماشي يا بابا ربنا يخليك ليا ومتخفش

 علي اي حاجه انت استريح بس


حمدي خدو في حضنوا


حمدي: انت كويس


فارس بشرود: الحمدلله


حمدي: انت عارف ان الموت علينا حق وهي في مكان احسن بكتير 


فارس بهدوء وقلبو بيتقطع: ربنا يرحمها ويغفرلها 


حمدي شاف حزن ابنو في عيونه 


حمدي طبطب علي كتفه: ربنا يقويك يا ابني


فارس قام وقفل زرار البدله: انا هستريح انهارده وهاجي بكره الصبح ل المحامي وهنتفق عايز حاجه


حمدي: عايز سلامتك يا حبيبي


فارس خرج وركب عربيته وراح الڤيلا 


ودخل وقعد يبص علي الڤيلا وسامع صوتها في كل مكان


 وهي بتجري عشان خايفه منوا عشان قصت البنطلون 


وهي بتاكل وهي بتضحك وصوت ضحكتها مالي المكان


فارس بص للمكان ببكاء وفي ثواني كان جدران الڤيلا تهتز من صراخات فارس


كسر كل حاجه من فازات ونيش وكوبايات وكل حاجه تقابله


كلهم صحيوا علي صوت التكسير 


فارس بجنون: سجاااااااااااااي


(المشهد ده هيتكرر في الروايه مرتين 🌚)


وقعد في الارض وهو بيبكي كالطفل الصغير وايده بتنزف ورجله عشان داس علي الازاز 


الشباب والبنات نزلوا بسرعه وشافوا 


محمد بصلوا بحزن 


فارس قام ومسح دموعه وبص للمكان 


وطلع علي اوضته وعلامات رجلوا في الارض 


معلمه بدم 


وطلعوا اوضته واترمه علي السرير


اما في الاسفل


ايهاب: ربنا يكون في عونه بجد صعبان عليا جدآ


ندي بدموع وصوت مهزوز: من حقوا


رهف وندي و رودي نضفوا المكان 


والشباب خدوهم وطلعوا وكل واحد نام 


اما في اوضة فارس


كان قافل النور والاوضه ضلمه ونضف ايدوا ورجلوا من الازاز


 وخرج من البلكونه وقعد علي الكرسي


فارس وهو بيبص للسما وبيفتكر اثناء امتحانتهم وابتسم بحزن


فلاش بااااك


قبل ما يدخلوا


سجي: عارف لو مغششتنيش هعمل فيك ايه 


فارس بضحك: ايه


سجي:معرفش بس اكيد هعمل حاجه وابتسمت بغباء😹😹


دخلوا وقعدوا وخدوا الامتحان بعد وقت


سجي بهمس: انت ياض فااارس


فارس بنفس الهمس: عايزه ايه 


سجي بهمس: الامتحان صعب وانت قاعد دحيح عمال تحل ونبي قول حاجه 


الدكتور: بس الصوت


فارس بص للدكتور لقاه بيشرب الشاي ومش مركز


فارس: هاتي ورقتك


سجي بصوت عالي بفرحه: بجد


فارس حط ايدوا علي دماغوا: يا بنت المفضوحه


  الدكتور: هو ايه الي بجد في ايه منك ليه


سجي بخوف: لا ولا حاجه كنت بس بس والله بس 


الدكتور: هو ايه الي بس بس بس


سجي: اه كان في سؤال في كنت مبسوطه عشان عارفه احلو


الدكتور: وهو الي مبسوط يقول بجد 


سجي: انا كده يا دكتور في ايه


الدكتور: ماشي يا اختي حلي يلا


فارس بهمس: غبيه


الدكتور قعد يشرب الشاي تاني


سجي: اعمل ايه يعني فرحت


فارس: هاتي الورقه يا اغبيه هاتي


بااااك


فارس ابتسم بحزن ودموعوا نزلت:وحشتيني يا سجي وحشتيني اوي 


فارس قعد علي الكرسي ومسك دماغه من كمية التعب 


وحس بحد بيلمس علي شعروا 


فارس ارتاح جدآ ودموعوا نزلت 


فارس ببكاء: ياريت كنت انا بدالك يا سجي 


ياريت كنت بدالك يارب يارب وبدأت شهقاته تعلي


ولقي حد بيمسح دموعه وبيبوس عيونه 


فارس فتح عيونه بسرعه وفرح: سجي



                  الفصل العاشر من هنا

تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا
تعليقات



×