رواية احببتك ولن يفرق بيننا احد الفصل الثامن والعشرون

 


 

🖤احببتها ولن يفرق بيننا احد🖤


🥀البارت الثامن والعشرون🥀




شرين: عندي خبر حلو 


رامي بصلها بطرف عيونوا 


شرين وهي بتحط اديها علي كتفوا: انا حامل


رامي ساب المعلقه من ايدوا


 وقام 


رامي بحده:ورايا


شرين قامت وهي بتبلع ريقها بخوف وراحت وراه


 ولم يسمع احد سوا صراخ شرين 


ريم بصت للطبق بحزن


 وطلعت اوضتها


رامي بغضب وهو يمسكها من شعرها:هو انا مش قولت تخدي زفت حبوب منع الحمل 


شرين هزت راسها بأه ببكاء


رامي بغضب:عصيتي امري ليه بقا 


شرين ببكاء وصراخ:عش عشان كنت عايزه طفل منك

 

رامي هبدها في الحيطه ودماغها اتفتحت:وانا مش عايز طفل منك وفضل يضرب فيها


شرين ببكاء: خلاص هنزلوا انا اسفه متضربنيش


رامي وهو يخنقها: تنزلي مين يا *** ابني عايزه تموتي ابني يا*** انتي بتستهبلي وفضل يضرب فيها بغل 


(ايوه يعني انت عايز ايه 😒)


ريم طلعت اوضتها وحطت راسها علي المخده ونزلت دموعها ببطء وراحت في ثبات عميق


وبعد وقت خرج رامي بعد ما كسر عظامها دخل غرفة ريم بصلها وهي نايمه ببرائه ودموعها علي خدها 


دخل وقلع التيشيرت وحدفوا علي الكنبه بلامبالاه وراح حضنها وحط راسوا علي صدرها وفضل صاحي 


بعد وقت كبير ريم صحيت وهي حاسه ان جسمها بيتكسر من كتر ما رامي ماسكها جامد 


ريم بصتلوا


رامي وهو بيغرز ايدوا في شعرها : صباح الخير 


ريم بصوت مبحوح: صباح الخير 


رامي: عايز طفل 


ريم: ما شرين حامل


رامي: عايز طفل منك انتي مش من شرين 


ريم: سبق وقولتلي انك مش هتجبرني اني اخلف منك

 

رامي: بس دلوقت انا عايز طفل ومنك انتي


ريم: بس انا مش عايزه اخلف


رامي وهو يرفع حاجبيه: وده ليه ان شاء الله


ريم وهي بتعدل نفسها وتقعد: عايز نخلف وابني يشوف ابوه وهو بيضرب امه ولا عايز نخلف عشان كل يوم يشوف خناقتنا انا مش مستعده اخلف منك يا رامي شرين هتخلفلك 


رامي بغضب:هو انتي مفكراني معرفش انك بتخدي برشام منع الحمل انتي مفكراني نايم علي وداني ولا ايه 


ريم بصتلوا بصدمه وخوف

رامي وهو بيمسكها من اديها جامد: انا كنت ساكت بمزاجي لكن دلوقتي انا عايز طفل ومنك انتي البرشام ده شرين الي تخدوا مش انتي

 

ريم: وده اشمعنا بقا 


رامي: عشان انا بحبك انتي ونفسي يبقا عندي اطفال منك ومسك اديها وباس كف اديها 


ريم: لا وانا مش عايزه اخلف


رامي وهو بيحاول يتمالك نفسوا وميتعصبش عليها: ريم هتخلفي يا ريم انا كنت ساكت عشان مش عايز اخليكي تخلفي غصب عنك عشان متكرهيش ابني لكن انا دلوقت عايز طفل برداكي بقا غصب عنك هجيب عيل منك يا ريم 


ريم بصتلوا بدموع:انت ليه كده 


رامي: عشان انا رامي يا ريم واحد متملك ومش برحم حد يقرب من حاجه تخصني ومش بعرف اسيطر علي غضبي وممكن اقتل اي حد يفكر ولو تفكير انو يقرب منك 


ريم بصتلوا جامد:طب وليه بتضربني 


رامي: عشان انتي بتعصبيني وانا مش بعرف اسيطر علي غضبي 


ريم: يعني لو معصبتكش مش هتضربني 


رامي هزلها دماغهوا بأه 


ريم:طب احلف


رامي: والله لو معصبتنيش مش هضربك 


ريم بأبتسامه بريئه دفنت نفسها في حضنوا:انا بحبك ي رامي لما تكون عاقل وهادي كده بحبك لكن لما تتعصب بخاف منك بس مش بعرف اكرهك يمكن اكون قولتلك بكرهك كتير بس ده كلام مش اكتر عشان انت بتضربني جامد اوى


رامي وهو بيبوس راسها: حقك عليا انا 


ريم:ماش


رامي باسها من خدها 


عند شرين 


دخلت المستشفي. 


شرين:يعني ممكن اموت وانا بولد


الدكتور: اه بس مش بنسبه كبيره هو ٥في الميه انك ممكن تموتي


شرين: عايزه اجهض الطفل

 

الدكتور: لا يا مدام مش هتموتي احنا اعلي دكاتره وان شاء الله مش هيحصلك ولا يحصل للبيبي حاجه وديه نسبه قليله جدآ جدآ


شرين: وانا قولت عايزه اجهض


الدكتور بقرف: تمام خدي معاد العمليه واحنا جاهزين 


شرين: تمام


وطلعت خدت معاد ومشيت


(نرجع شويه لباقي الابطال عشان متنسوش الاحداث)


الساعه٢ الضهر


حور قاعده علي سريرها بتقرأ قرأن 


بسمله: يا بنتي يلا عشان ننزل للكوافير قبل ما الناس تيجي


رنا: لا انا هظبطها ملكوش دعوها انتو 


حور: ايوه انتي معاكي حق معانا الكوافيره رنا وعايزين انزل لصالون انتو بتهزروا وبعدين انا منتقبه 

 

اما في خراج الغرفه


ام حور: لا لا الجاتوا كلوا هيتحط في المطبخ التاني عشان ده بنطبخ فيه 


الراجل: تمام


وكانوا بيجهزوا الشقه وبيجهزوا في الشارع طبعآ 


(فرح اسلامي كتب كتاب وخطوبه مش فرح) 


عند العريس 


صحابوا موجودين والبنات قاعدين يتزوقوا وكل شويه يدخلوا ل معاذ وعايزين يحطولوا حتت روج صغننه في خدو🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂🙂


رودي: حته صغيره والله حته صغيره 


معاذ وهو بيلبس القميص: اطلعي بره يا رودي والله هضربكوا 


رودي وهي بتضرب في الارض برجليها: حته صغننننننننننه 


معاذ : يا محماااااااد 


رودي: خلاص هطلع هطلع هطلع


رودي وهي ماشيه:ابو الرخامه يا عم 


معاذ: مجانين اقسم بالله 


رامي ببرود: مبروك يا معاذ


معاذ: الله يبارك فيك


اسر وهو والشباب بيحضنوا

 

رامي:ليك وحشه يا صاحبي 


وبدأ كل منهم يسأل عن

 رامي وريم والخطوبه كانت قبل كل الي حصل مع ريم


 ورامي يعني لسه بعد ما كتبوا الكتاب بيوم


اما عند البنات

 

لينا:ايه الاخبار


ريم بحزن:كويسه وانتي


لينا:بخير الحمدلله 


في الليل 


عند حور 


حور وهي بتلبس النقاب 

بسمله بفرحه:شكلك حلو اوي


حور:ربنا يخليكي يا سوسو عقبالكوا


رنا وبسمله:ربنا يخليكي


كانت حور لابسه فستان لونوا بيبي بلو ولابسه نقاب نفس لون الفستان وحاطه ميك اب خفيف في عيونها وكانت قمر اوي 


وكانوا الناس جم والاناشيد الاسلاميه شغاله 


وفي اول الخطوبه معاذ والشباب جم ومعاذ دخل قعد وابو حور قعد و

 المأذون في النص وكتبوا الكتاب 


وبعد وقت


المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكم في خير


 

ومعاذ وحور مضوا ومعاذ دخل الاوضه لحور وهو مبتسم بفرحه

 

وحور مديالوا ضهرها ومبسوطه ومبتسمه تحت النقاب طبعآ😂😂


معاذ دخل وحضنها من ضهرها 


معاذ بأبتسامه:مبروك يا صغنن


حور بكسوف:الله يبارك فيك بس يعني بس بس مينفعش كده اوعي 


معاذ سابها وهو بيضحك علي كسوفها وهي لفت 

معاذ:عايز اشوف وشك

 

حور اتأكدت ان مفيش حد في الاوضه ورفعت النقاب

 

معاذ بفرحه:شكلك قمر اوي ي حوريتي


حور نزلت النقاب تاني وابتسمت:شكرآ 


معاذ مسك اديها وباس راسها:يلا 


حور وهي مبتسمه:يلا 


وخرجوا الاتنين والزغاريط شغاله والناس بيباركوا ليهم وقعدوا ولبسوا الدبل


 والاناشيد الاسلاميه اشتغلت. وكان احلي واجمل كتب كتاب وخطوبه حاجه كده تفرح ومتغضبش ربنا ومنبقاش عملنا ذنوب وبدأنا علاقتنا بذنوب 


وعلي الساعه ١ونص بليل كانوا البنات قاعدين مع حور في الاوضه والشباب بره


لينا:مبروك يا قمر


حور بأبتسامه:الله يبارك فيكي 


ريم:يخربيتك قمر اوي انا عايزه ابوسك 


وقامت باستها من خدودها بفرحه والبنات بيضحكوا عليهم


ريم:لو مكنتش بنت كان زماني مكان معاذ دلوقت يا بختك ي ابو عزوز 🙂😂😂😂


حور بضحك:ديه طلعت هبله 


لينا:انتي اول مره تعرفي ولا ايه 😂😂


ندي وهي بتشد حور:سيبك من العيال الهبل دول ركزي معايا انا ب


البنات اتلموا حوليهم وبقوا مركزين اوي 


حور بصتلهم 


ندي:مالكوا تنحتوا كده ليه 


رودي:مركزين 


حور فضلت تضحك 


رهف:ايه مش انتي قولتي ركزوا معايا انا 


ندي وهي بضيق

 عيونها:بقولك ايه يا بت منك ليها انا عايزه حور ومشوا من هنا


رودي ورهف ونور وهما بيحضنوا حور:ماشي احنا لزقين هنا 


مراد جه وخد من وسطيهم سجي وجه يطلع


ندي:خد ياض هنا ياض

 

مراد:نعم ي ماما 


ندي:سيب البت


رودي:بنتي ديه بنتي ها بنتي والله طالعه من بطني وفتحولي بطني عكس عكاس سيب بنتي يا باشا 


حور بضحك:يا الله مش بقول مجانين😂😂


مراد:بقولك ايه يا رودي كل شويه تسمعيلي الكلمتين دول وفتحوا بنطي من هنا لهنا وانا الي ربتها ورضعتها ومش عارفه ايه وانا الي ربتها بقولك ايه انتي جبتيها عشان تبقا ليا يلا سلام وخد سجي وطلع


رودي وهي بتبص وراها وجمبها:هو الكلام ده ليا انا 


البنات انفجروا من الضحك


اما عند الشباب


يزيد وهو بيضرب معاذ بأيدوا الي كتفوا:مبروك يا معلم 


معاذ:الله يبارك فيك يا جحش


رامي:مبروك يا ابو الرجوله يلا اتجدعن كده وعايزين اربعه توأم زي المعلم اسر ما عمل 


معاذ:لمؤخذه بس مين هيربي الاربعه 


اسر:احم احم انا بربي اربعه ومنصحكش تخلف ده كلوا بص هيجيلك شلل ربعي ونصفي وكلي وهتموت ويااااه كنت طيب يا صاحبي ومكنتش بتسيب حد زعلان 


معاذ:انت بتفول عليا 


اسر:لا لسمح الله

 

ايهاب:اهو انا بقا الي مش هخلف تاني انا مستحمل نفسي ومستحمل رهف والبلوتين الي عندي وبشد في شعر راسي


فارس:وعاشق الغفله مراد قرب يشل ندي ورودي 


رامي بضحك:اهو الواد ده الي عاجبني والله 


اسر:ربنا يوعدك ربنا يوعددددك 🙂😂😂


بعد شهرين 


الشباب قاعدين مع بعض يزيد:رامي انت مكنتش عايز تيجي ليه


رامي: عادي م انا جيت اهو 


فارس: وايه حكاية شرين ديه


رامي: مراتي 


محمد: هو ايه الي مراتك وبالنسبه ل ريم 


رامي وهو يدخن:مراتي بردوا


ايهاب: ايه الهبل ده طب وايه حكاية انك بتضربهم

 

فارس: ثواني بس رامي ريم مش راجل عشان تستحمل ضربك انت غبي يا رامي وممكن تقتل اي حد من غير ما تحس 


رامي:قولتلها قبل كده الف مره متعصبنيش وهي مش بتسمع الكلام 


يزيد:طب وشرين الي حامل ديه 


رامي:مين قال ان شرين حامل


ايهاب:ديه قاعده بره عماله ترغي والبنات مش طيقانها وريم قربت تقوم تقتلها

 

اسر وهو بيقلد شرين بطريقه مضحكه:مش هتبركولي انا حامل ورامي حبيبي قرة عيني بيموت فيا 


رامي ابتسم ابتسامه جانبيه

رامي:بس شرين مش حامل


اسر:ازاي وهي قالت انها حامل


رامي وهو بيحاول يتماسك وبيحاول علي قد ما يقدر ميفقدش اعصابوا:شرين نزلت الطفل اول امبارح من غير ما تقولي ومفكره اني مش هعرف انا مستني بس نروح من هنا وانا هوريها مين النمر علي حق وحقيقي


معاذ: صلي علي النبي ي رامي ديه مهما كانت ست ومينفعش تمد ايدك عليها

 

اما في الخراج كانت ريم ولينا قاعدين 


وريم مفحومه من العياط 


لينا: خلاص حقك عليا انا بطلي عياط بقا وجعتي قلبي


ريم ببكاء: انا تعبت يا ريم تعبت انا مش عايزه اكمل كل يوم يضربني وعايزني اخلف منوا بالعافيه انا تعبت اوي ومحدش حاسس بيا


لينا بدموع: مش هو حلفلك لو معصبتهوش مش هيضربك خلاص بقا بتعيطي ليه دلوقت 


ريم:رامي مش بيحس لما بيتعصب ده لو حد بصلي بيضربني انا وبيموت التاني انا بخاف منوا يا لينا بخاف اوي هو اه ساعات مش بلاقي اماني غير في حضنوا بس هو عصبي بطريقه وحشه اوي انا مش ده الي كنت اتمني انوا يكون جوزي يا لينا ده بيعذبني انا تعب


قطع كلامها صوت 


                      الفصل التاسع والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×