رواية احببتك ولن يفرق بيننا احد الفصل الثالث والعشرون

 


 

🖤🥀 احببتها ولن يفرق بيننا احد🥀🖤


🖤🥀 الفصل الثالث وعشرون🥀🖤 




معاذ بصلها جامد وابتسملها


حور نزلت النقاب تاني


معاذ: انا معاذ رجل اعمال عندي٢٧سنه 


حور:وانا حور ٢٣سنه ومخلصه هندسه بس مش بشتغل عشان بابا رافض 


معاذ: بسم الله مشاء الله في اي اسأله 


حور: اه ينفع


معاذ: اتفضلي 


حور: بتصلي


معاذ بصلها بخجل وقالها: مش منتظم ساعات بصلي وساعات لا


حور:حافظ قرآن 


معاذ: اه بس مش اوي عشان بقالي كتير ممسكتش المصحف


حور: امممممم طب انت شايف انك مقصر مع ربنا ولا عادي 


معاذ: انا مقصر جدآ بس مش عارف اقرب كل ما اصلي بصلي يومين وبرجع زي الاول  


حور:طب وانت عايز تتغير 


معاذ: ياريت والله 


حور فرحت:طيب واحنا لو في نصيب بينا ممكن اغيرك وتبقا احسن مني كمان ومتبقاش مقصر مع ربنا


معاذ ابتسملها:هبقا مديون ليكي ل اخر يوم في عمري


حور: عندك اسأله


معاذ: اه هو سؤال واحد


حور: اتفضل


معاذ: هو انتي موافقه انك تتجوزي واحد كف ايدوا مقطوعه


 ``وراها ايدوا


حور بصتلوا بأبتسامه من تحت النقاب:اه موافقه 


معاذ بصلها بأستغراب


حور: هو الانسان بشكلوا يعني انت روحك حلوه وكل حاجه الناس هتبعد عنك عشان كف ايدك مقطوعه لا الناس مش بشكلها وهو انت لما تتحاسب عند ربنا شكلك الي هيتحاسب لا روحك الانسان بروحوا الحلوه والخفيفه مش بشكلوا وبعدين حضرتك بسم الله مشاء الله عليك 


معاذ ابتسملها ودمع غصب عنوا


حور:بس هو ايه الي قطعها


معاذ: كنت راجع من الشغل في امريكا وكان في واحد بيجري ورا بنت وعاوز يضربها بسكينه جيت بخبيها ورايا راح قطعلي ايدي والبنت هربت وانا روحت المستشفي و وخيطوها وكف ايدي اتقطع


حور بصتلوا وشافت الدموع في عيونه:ربنا يجعلوا في ميزان حسناتك 


معاذ ابتسملها:يعني موافقه 


حور:علي خير الله اه موافقه بس عندي شرط 


معاذ:اتفضلي 


حور:هتحفظ القرأن كامل في سنتين اهو اديتك وقت حلو اوي


معاذ:ده شرط حلو اوي اشطا وانا موافق 


دخلوا كلهم


وليد:ها ايه موافقه


حور:الي تشوفوا يا بابا


وليد:علي خير الله وصحابها بركولها وفارس ونور وندي واسر باركولهم وقعدوا وهما فرحانين 


معاذ:ها يا عمي كتب الكتاب والخطوبه امته


ام حور:مستعجل ليه يا ابني


معاذ:كده احسن 


وليد:احنا ممكن نعمل كتب الكتاب بعد بكره عشان تقعد قدامك بوشها عادي


اسر:احنا ممكن نعملوا بكره مع خطوبة رامي وريم 


وليد:تمام


وكلهم روحوا وهما فرحانين وقعدوا مع بعض 


رودي: ها عملتوا ايه


معاذ بفرحه: كتب كتابي بكره 


محمد وايهاب: قول والمصحف


معاذ بفرحه: اه والمصحف


الشباب قاموا حضنوا وفضلوا فرحانين 


رهف: وهي عامله ازاي بقا


معاذ بأبتسامه: منتقبه بس قمر اوي


اسر: يا واد ي جامد😂😂

معاذ: احترم نفسك ياض ديه هتكون مراتي اتعدل


اسر خد ندي في حضنوا: حبيبتي ماليه عيني يا خويا 


وفضلوا يضحكوا ويهزروا وبعد وقت كبير كل واحد اخد مراتوا وطلع نام


في اوضة يزيد ولينا


لينا لبست شورت اسود وفلينه بنص كم حمره وسابت شعرها حر وقعدت تقرأ روايه


يزيد: مش هتنامي


لينا: مش جايلي نوم 


يزيد قام وقعد جنبها واخدها في حضنوا: اشطا اول ما تحسي انك عايزه تنامي قوليلي


لينا ابتسمت: حاضر 


وفضلت قاعده تقرأ لغايت الساعه واحده


لينا بهمس: زيد انت نمت


يزيد: اه


لينا بضحك: ازاي وانت بترد عليا


يزيد: مش انا ديه بطني


لينا فضلت تضحك وبصتلوا: عايز تنام


يزيد: اه وحياتك


لينا: اشطا يلا ننام 


يزيد اخدها وراحوا علي السرير واخدها في حضنوا وقفل النور


لينا وهي في حضنوا: نمت


يزيد:.............. 


لينا: نمت ولا صاحي


يزيد............... 


لينا رفعت راسها ونامت علي بطنها ورفعت رجليها في الهوا وفضلت بصاله 


لينا: انت طيوب والله وشكلك امور وهادي اممممممممم في امل اني احبك علي فكره او يمكن اكون حبيتك انا معجبه بيك مش جوزي بقا وديه حاجه مش حرام اني احبك صح امممممم انني احبك 


وقربت ايديها من وشوا وقعدت تلمس علي خدوا 


لينا: دقنك حلوه اوي 


لينا لمست علي شفايفوا وشالت ايديها بسرعه


لينا: ايه الي انا بعملوا ده عيب كده


يزيد وهو مغمض عيونه: لا مش عيب علي فكره انا جوزك


لينا بصتلوا بخضه وقربت من وشوا: الصوت ده طلع منين 


يزيد ماسك ضحكتوا بالعافيه


لينا وهي بتفتح عيونوا: يزيد انت صاحي 


يزيد: لا 


لينا شهقت ودارت نفسها في حضنوا واتكسفت


يزيد فضل يضحك: وربنا انتي هبله


لينا: انت رخم علي فكره عشان عامل نفسك نايم


يزيد رفعها من وسطها واخدها في حضنوا 


لينا وهي بتحاول تبعد: ايه 


يزيد:قولتي ايه بقا


لينا وهي بتتصنع النسيان:قولتي ايه يا بت يا لينا قولتي ايه

 

يزيد:اخلصي بقا متبقيش رخمه


لينا بكسوف:قولت بحبك اوي


يزيد بأبتسامه:بجد


لينا: اه والله


يزيد اخدها في حضنوا جامد: ي بنتي انتي قمر كده ليه


لينا وهي بتنهج بصعوبه: بفطس الحقوني اني اعرق 


يزيد وهو بيحط جبينوا علي جبينها وبيضحك جامد: انا قولت مش هقرب منك غير برضاكي ومش هاخد غير بوستين تلاته وده من حقي عشان انا جوزك وانتي مراتي عارفه يعني ايه مراتي يعني حاجه تخصيني انا بس ومحدش يقرب منك ولا تكلمي اي حد غيري انتي اختي وصحبتي وبنتي وامي ومراتي وشريكة حياتي كلها  انا بحبك يا لينا


لينا فتحت عيونها بسرعه: قولت ايه 


يزيد بحب وقربها منوا وبقت انفسهم قريبه من بعض: قولت بحبك بحبك اوي يا يا بنوتي


لينا دفنت نفسها في حضنوا بفرحه وهو قعد يلمس علي شعرها بحنيه


يزيد بحب:جاهزه يا لينا


لينا بخوف وكسوف هزت راسها بأه 

يزيد 


تشرق شمس يوم جديد لتعلن بدايه جديده لكل شخص 


``في شقة رامي 


رامي صاحي وكان اخد دش وشعروا مبلول وقاعد بيسرح شعروا في المرايا وهو بيصفر  


ريم جسمها بيترعش وبتعرق ووشها احمر وقامت مخضوضه 

ريم بخضه ودموعها علي خدها: بابا ماما وقعدت تبص حوليه ومسحت دموعها بضهر اديها ولقت رامي واقف يبصلها بأستغراب 


ريم بعد ما افتكرت حطت اديها علي جبينها ونفخت بخنقه ومسحت دموعها 


رامي بأستغراب وهو رافع حجبوا:مالك 


ريم ودموعها في عيونها:م مفيش وقامت وهي حاسه بدوخه والدنيا بتلف بيها جابت لبس ودخلت تاخد دش


رامي فضل باصصلها بأستغراب تليفونوا رن 


رامي وهو باصص علي الحمام:الوو..


الشخص:جبتلك كل الي انت عوزوا يا رامي بيه


رامي قعد:تمام ابعتلي الملف بتاعها 


الشخص:حاضر


وقفل وبعتلوا ملف عن ريم


رامي قعد وانصدم وهو بيقرأ


بعد ما خلص:بنت اللواء محمد الدمنهوري بس ازاي هي قالت اني اهلها متوفين وازاي وهي اسمها ريم الدسوقي انا مش فاهم حاجه خالص 


رامي قعد يفكر لغايت ما طلعت هي من الحمام ووشها احمر دم 


وراحت قعدت علي السرير وباين عليها التعب 


رامي بهدوء: مالك


ريم بصتلوا بتعبب: معرفش


رامي رحلها وحط ايدوا علي دماغها ولقاها سخنه فرن

 

رامي نيمها علي السرير واتصل بالدكتور والدكتور جه وكشف عليها


رامي بهدوء: مالها يا دكتور


الدكتور: عندها سخونيه جامده وانا ادتها ابره عشان السخونيه بس في جسمها نسبة مخدرات هايله مدمنه مخدرات خلي بالك منها عشان ممكن تروح منك في اي لحظه 


رامي بهدوء: تمام شكرآ


 والدكتور مشي


رامي دخل وفضل قاعد لغايت ما صحيت


رامي راح وسندها وخلها تسند علي السرير 


رامي: انتي مين بالظبط ريم الدسوقي ولا ريم محمد الدمنهوري بنت اللواء محمد الدمنهور


ريم بصتلوا:لا انا ريم الدسوقي 


رامي فضل يمسح علي دقنوا وهو بيفكر ازاي ريم الدسوقي وازاي ابوها اللواء محمد الدمنهوري 


رامي: انتي اهلك متوفين من امته 


ريم:من ست سنين وفي حد بعديها وداني الملجأ كان عندي ١٣ سنه وبعدها طلعوني وانا عندي١٧سنه اشتغلت واتعرفت علي كريم وروحنا امريكا قعدنا هناك وجبلي شقه قعدنا هناك بس الملجأ قالولي اني اسمي ريم الدسوقي


رامي:متعرفيش ماتوا ازاي


ريم:عملوا حادثه بالعربيه 


رامي بشك: طب وانتي عرفتي كريم ازاي 


ريم: كنت بشتغل عند فرع من بتوع والده كنت بشتغل جرسونه  وهو كان بيجي كل فين وفين وبعد ما اتعرفنا بقا يجي كل يوم وبعد كده هو اخدني وسفرنا


رامي: وانتي بتمشي مع اي حد وخلاص


ريم: لا كان خطيبي وبعد ما روحنا امريكا بقا يسهر في كباريه كل يوم  واسلوبوا اتغير وانا رجعت مصر وانا عندي عشرين سنه كان فضلي سنتين واخلص هندسه كملت تعليم وبقيت مهندسه


رامي: اها يعني انتي متعرفيش امك وابوكي شكلين هما الي قالوا ليكي انك اسمك ريم الدسوقي 


ريم: اه هو في حاجه


رامي وهو بيقوم: ولا حاجه


رامي: يلا قومي البسي عشان هنروح نشوف كريم قبل الخطوبه 


ريم: حاضر


وقامت لبست بنطلون جينز ابيض وتيشيرت بنص كم ابيض وعملت شعرها ديل حصان ورامي لبس تيشيرت اسود وبنطلون اسود وكوتش اسود وحط المسدس بتاعه 


رامي: يلا


وخد ريم ونزلوا وهي لبست كوتش سبورت اسود وركبوا العربيه 


ريم اتصلت علي كريم


كريم: هنتقابل في شقتي


ريم بتوتر: ل لا لا احنا هنتقابل في الكافيه الي كنت بشتغل في


كريم: مش هينفع الحاجه في الشقه بتاعتي.


ريم بصت ل رامي بخوف وهو هزلها دماغوا بأنها توافق


ريم: تمام ماشي


كريم بخبث: هستناكي يا روحي 


ريم: م ماشي سلام 


كريم: سلام 


وقفلت 


رامي بصلها بغضب وهي بصتلوا بخوف وسرحت في الطريق ودموعها نزلت 


``فلاش باااااك``


ريم ببكاء: ابعد عني.............. انا بكرهك ابعد عني............... ليه كده يا ريم ده انا بحبك احنا بس هنتسلي مع بعض وبعدين ديه لليله عقبال ما نتجوز.............. قولتلك ابعد عني يا حيوااااان ابعد عني


``بااااااااك``


فاقت ريم علي صوت رامي


رامي: ايه بقالي اكتر من عشر دقايق بكلمك وانتي ولا هنا


ريم: اسفه


رامي: وصلنا هتطلعي وحاولي خلي الباب مفتوح 


وانا هطلع وراكي وهكلم صاحبي يجي وهفضل واقف بره تمام


ريم بدموع مسكت ايدوا: انا خايفه 


رامي بصلها: متخفيش انا معاكي 


ريم مسحت دموعها ونزلوا هي طلعت وهو وراها ووقف جنب الباب عشان كريم ميشفهوش


ريم خبطت


كريم فتح


كريم ابتسملها 


كريم بخبث: اتغيرتي واحلويتي وفضل يبصلها من فوق لتحت 


ريم: عايزه الحاجه عشان امشي


كريم:طب خشي وطلعي الفلوس 


ريم:بصت بطرف عيونها ل رامي بخوف 

ريم دخلت


كريم جه يقفل الباب


ريم بخوف: لا لا سيبوا 


كريم: ملوش لازمه وراح رزع الباب


جه واحد من ورا ريم


الشخص١:اه تصدق مزه 


الشخص٢:حلال عليها الفلوس الي دفعنها  وماسكنها من اديها كأنها هتهرب


ريم بصتلهم بخوف  ودموعها نزلت 


كريم مد  ايدوا وخد ريم من وسطهم


كريم وهو بيطلع سلاحوا: دفعتوا وطلعتوا اغبيه هي بتاعتي وضربهم بالنار 


ريم صرخت وشافتهم وهما بيقعوا 


ريم ببكاء: د د دول ماتوا 


كريم مسكها من وسطها 


 ولسه هيدخل اوضته ريم زقتوا جامد 


ريم: لا لا ونبي 


كريم وهو بيلمس علي جسمها: خايفه ليه بس احنا هنتسلي


وفاجأه الباب اتكسر ورامي دخل وشد ريم من حضن كريم


 وخدها في حضنوا وهي استخبت فيه وبقت تعيط ورامي رفع المسدس علي كريم والظباط طلعوا


رامي:حلو اوي جريمة قتل وتاجر مخدرات لا بجد جميل 


كريم رفع المسدس عليهم 


كريم: الي هيقرب مني واقسم بالله لقتلوا 


رامي لف ريم وراه 


وريم حطت اديها الصغننه علي كتف رامي وجسمها بيترعش

 

كريم: يلا انا كده كده ميت ومش هخليكوا تعرفوا انا باخد من مين المخدرات عشان اوزعها بس حابب اقول حاجه ان ريم بنت اللواء محمد الدمنهوري واحنا الي قولنا للملجأ ان يقولها ان اهلها متوفين 


وكريم حط المسدس علي ماغوا


رامي: اوعي اوعي تقتل نفسك كريم اوعي 


كريم قتل نفسوا ووقعت جثة كريم 


ريم بصتلوا بصدمه 


رامي والظباط نفخوا 


رامي: اوف بقا اوووف 


ريم نزلت اديها من علي كتف رامي 


ريم بصدمه: ده ده مات 


رامي بصلها بغضب 


والظباط خدوا التلات جثث وطلعوا ورامي مسك ايد ريم ونزلوا 


ريم قاعده ودموعها نازله رامي اخدها في حضنوا 


وريم فضلت تعيط وشهقتها بتزيد وجسمها بيضعف ومحتاجه المخدرات 


رامي بدأ يهديها 


ريم بعدت وخافت تقولوا ان هي عايزه المخدرات

 

رامي: انتي دلوقتي اهلك موجودين بس انا مش هسيبك غير لما تبطلي المخدرات. 


ريم: ه هبطلها ازاي انا مدمنه 


رامي: ديه حاجه تخصني انا بقا... بس هياخد وقت كبير 


ريم: تمام


وروحوا


اما عند الشباب والبنات 


في اوضة يزيد 


لينا صحيت وبصت ل يزيد بخجل 


يزيد ابتسملها وباسها 


يزيد: صباح العسل


لينا بخجل: صباح النور


يزيد: يلا قومي خدي دش 


لينا قامت طلعت لبس ودخلت تاخد دش وبعد وقت خرجت


 ويزيد باسها ودخل خد دش ولبسوا


يزيد طلع 


يزيد: مش بتفكري في حكاية الحجاب 


لينا: الصراحه لا 


يزيد: ليه طب ما تتحجبي


لينا: خليني شويه و بعدين هتحجب


يزيد: تمام يلا 


ونزلوا 


لقوا فارس ونور واسر وندي ومعاذ ورودي ومحمد ورهف وايهاب والاطفال قعدين 


يزيد: صباح الخير


كلهم: صباح النور


اسر بغمز: صباحيه مباركه يا عريس


يزيد: عرفت منين

معاذ فضل يضحك: كانوا واقفين يتسنتوا عليكوا 


لينا بصتلهم بخجل وصدمه 


ايهاب: لا والله احنا سمعنا دوشه قولنا نشوف في ايه سمعنا حبه صغنين ورجعنا اوضنا تاني والله

 

يزيد وهو بيقلع الكوتش بتاعوا وبيجري وراهم


يزيد: تصدقوا انكوا صحبه زباله وانا غلطان اني قاعد معاكوا اصلا


والبنات قاعدين بيضحكوا ولينا وشها احمر من كتر الكسوف

 

                الفصل الرابع والعشرون من هنا         

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×