رواية احببتك ولن يفرق بيننا احد الفصل الواحد والعشرون

 


 

🖤🥀احببتها ولن يفرق بيننا احد🥀🖤

(🖤🥀 *البارت الواحد والعشرون🥀🖤)



  تشرق الشمس لتعلن يوم جديد علي ابطالنا 


صحي اسر وقرب من ندي وباسها 


ندي صحيت وابتسمتلوا


ندي بنعاس:صباح الخير


اسر:يا صباح الورد علي عيونك يا جميل


ندي ابتسمتلوا


دخل مراد وجنات


اسر: عايزين ايه


مراد: عايزين اسد وعلي


ندي قامت وجابت الطفلين من السرير


ندي: خلي بالك ليقعوا منكوا 


مراد: حاضر يا ماما


اسر وهو بيولع سجاره: مراد تعال


مراد: جنات اقعدي مع ماما لغايت ما اجي


جنات: حاضر


وراح ل اسر


مراد: نعم يا بابا


اسر: اتخانقت مع ولاد عمك ليه


مراد: اياد ويوسف كانوا عمالين يهزروا مع جنات وانا قولتلهم محدش ليه دعوه بأختي مسمعوش كلامي وفضلوا يعاكسوا فيها روحت اتخانقت معاهم


اسر: يا حبيبي دول ولاد عمك مينفعش تتخانق معاهم


مراد: قولهم ملهمش دعوه ب سجي وجنات وانا مش هقرب منهم


اسر: واشمعنا سجي وجنات ما في مريم 


مراد: مريم اياد مش بيخلي حد يهزر معاها عشان اختوا وهو يعرف يحافظ علي اختوا كويس اما يوسف ملوش اصلا انو يكلم سجي حتي لو اختوا


اسر بصلوا 


اسر: متبقاش تتخانق معاهم واتكلم الاول قبل ما تستعمل دراعك حاول حل اي مشكله من غير ما تدخل دراعك


مراد: حاضر يا بابا


اسر: تمام


مراد: عن اذنك


اسر: اتفضل


مراد راح وهو وجنات شالوا اسد وعلي وطلعوا


ندي: دماغوا كبيره علي سنوا 


اسر: وديه حاجه مش وحشه 


ندي: طب يلا عشان ننزل 


اسر:يلا


(رامي ويزيد ومعاذ.والبنات اخوات زي الاخوات بالظبط)


اسر قام اخد دش وطلع لبس وباس ندي من خدها ومشي


 والشباب راحوا الشغل كلهم وفارس قعد ساعه يلعب مع ابنوا فهد ومرحش الشغل


نور: يا ابني روح الشغل


فارس وهو بيلعب في خدود فهد: لا قاعد مع فهد 


نور:ماشي


اما في اوضة يزيد


يزيد صحي ولينا كانت نايمه في حضنوا 


امبارح(لا مش هتجوز لا طبعآ 🙂😂😂💔)


يزيد باسها من خدها


لينا صحيت 


لينا بعدت عنوا بسرعه


يزيد: تعالي هنا يا بت 


لينا: بت


يزيد: اه بت 


لينا بصتلوا برفع حاجب 


يزيد مسكها من اديها وقربها منوا


يزيد:لما اكون عايزك اياكي تبعدي عني

 

لينا في نفسها: بيعاملني كأني عبده عندوا


لينا نزلت دمعه من عيونها


يزيد:مش بعاملك كعبده مش قصدي كده 


لينا بصتلوا 


يزيد:خلاص يا لينا قومي لو عايزه براحتك انا مش هغصب عليكي 


لينا قامت ودخلت الحمام 


يزيد مسح علي شعروا


لينا مسحت دموعها وخرجت جابت لبس ودخلت تاني اخدت دش وطلعت وهي بتنشف شعرها 


يزيد بصلها وبلع ريقوا بصعوبه ودخل الحمام واخد دش


وطلع وهو لافف فوطه حولين وسطوا وعاري الصدر


لينا سرحت شعرها وعملتوا ديل حصان وقعدت تقرأ في كتاب لقتوا 


يزيد رحلها وقعد جنبها:اسف يا لينا مكتش قصدي انك تزعلي والله


لينا بصتلوا


لينا بحزن:ولا يهمك


يزيد:زعلانه


لينا:لا


يزيد:طب انا خلصت هنقعد هنا ولا ننزل تحت


لينا:انا مش عايزه انزل عايزه اشوف ريم ينفع


يزيد:ماشي اتصلي بيها وخليها تيجي تقعد معاكي


لينا باستوا من خدوا بفرحه وعشم:شكرآ


لينا اخدت بالها من الي عملتوا


لينا بتوتر:اسفه من غير قصد والله


يزيد:عادي انا جوزك 


لينا ابتسمتلوا


يزيد:طيب بصي


لينا:نعم


يزيد:تعالي نتصاحب الاول ونبقا اصحاب وبعد ما نتعود علي بعض نعمل فرح و انا اوعدك يستي مش هلمسك غير بوستين تلاته وخلاص


لينا ضحكت


لينا:تمام وانا موافقه


يزيد:اشطا


لينا:مش احنا صحاب


يزيد:اها


لينا:قول بقا انت اتجوزتني ليه 


يزيد بتفكير:امممممم نصيب.


لينا:اممم طب وبتعتبرني ايه


يزيد:مراتي وحبيبتي واختي وكل حاجه انا ابقا مع الكل محترم بس معاكي انتي لا عشان انتي مراتي 


لينا:يعني انا مش عبئ عليك


يزيد:عبئ ايه يا هبله والله ده انتي حليتي دنيتي لسه قدمنا العمر يا لينا وهنحب بعض 


لينا بحزن ودموع:بس يعني انك تدفع مليون جنيه عشان تتجوزني هتعتبرني عبده ليك انت دافع فيا فلوس كتير اوي 

وليه اصلا تدفع ده كلوا كان ممكن تقول مش موافق ده انت حتي متعرفنيش ولا كنا بنحب بعض ولا اي حاجه وليه تبيعوا وتشتروا فيا انا انسانه وليا اني اقول لا انا مش موافقه ومش عايزه اتجوز 


يزيد بحزن: بتفكري ليه كده يا لينا بصي انا اولا عمري ما هعتبرك عبده عندي ابدآ انتي مراتي وليكي حقوق ووجبات زي ما انا ليا حقوق ووجبات عندك ثانيآ حكاية المليون جنيه ف انا ربنا كرمني اخر كرم ومعايا فلوس كتير الحمدلله وانا ادفع فيكي كل فلوسي انتي تستاهلي كل خير وفداكي فلوسي كلها  ثالثآ ده نصيب يا لينا يعني روحت عشان اتقدم اتجوزت انتي نصيبي وعوض ربنا ليا اكمل بحزن ولو عايزه تطلقي ي لينا انا موافق وهجبلك شقه تقعدي فيها وهديكي فلوس 


لينا بصتلوا بشكر وعيونها دمعت: شكرآ يا يزيد


يزيد: علي ايه


لينا: علي كل حاجه شكرآ


يزيد ابتسملها:العفو


لينا بدموع:ينفع اطلب طلب


يزيد بحنيه اخدها في حضنوا 


لينا دفنت نفسها في حضنوا وكأنها بتستمد قوتها منوا وطلعت شهقه منها 


يزيد قومها وقفوا ورفعها ليه وحضنها جامد اوي وهي دموعها نازلين ومخبيه ضعفها في حضنوا وشهقتها بتزيد

 

يزيد بحزن:خلاص عشان خاطري متعيطيش

 

يزيد قعد وهو حضنها 


لينا ببكاء وصوت متقطع:عارف ك كان نفسي احس بحنية بابا عليا كان ب بابا بيقعد في البيت وبيخلي ماما تنزل تشتغل وتجبلوا فلوس عشان يشتري مخدرات وكان بيشرب كان بيخليني انا وماما نشتغل عشان نجبلوا فلوس ولو مردناش ننزل بيضربنا سعتها ماما جالها الكانسر في الدم كان عندي ساعتها١٤سنه كنت بنزل لوحدي اشتغل ويطلع عيني عشان اجيبلوا فلوس وكنت ارو اروح قطع كلامها شهقه وبدأت تبكي بحرقه 


يزيد بصلها ودمعه نزلت من عيونه دفنها في حضنوا اكتر 

يزيد بحزن:انا سامعك يا لينا كملي


لينا كملت ومع كل كلمه شهقه:كنت اروح اشوفوا بيضرب ماما عشان مش بتديه حقوقوا هي كانت تعبانه وهو مش بيقدر حاجه زي كده كنت بطلع من الشغل واجيب كتاب بيبقا ملخص للمنهج كلوا اقعد واذاكر بعد ما اعملوا الاكل واروق الشقه 


اقعد اذاكر تبقا الساعه اربعه الفجر وانا بذاكر انام بتاع ساعتين مكنتش بروح مدرسه والمدرسين كانوا مقدرين حالتي وكنت بروح الامتحانات بس وكنت بذاكر لنفسي وكنت بقدر اعمل وقت للشغل ووقت للمذاكره وانضف الشقه واعمل الكل وادي ل ماما العلاج وكنت بجيب فلوس بدي نصهم ل بابا وبحوش الباقي عشان الكماوي بتاع ماما 


وبعد سنتين ماما اتوفت عشان بابا مخلنيش احوش عشان الكماوي بتاعها وخد الفلوس كلها ماما ماتت وبابا مكنش عوزني اتعلم كنت بذاكر من وراه وكنت اروح الامتحان من وراه وكان كل رمضان يخليني اشتغل شغلنتين عشان في العيد مش هينفع اشتغل


 لو كان متوفي وكنت يتيمه وماما معايا كان هيبقا احسن وكنت ممكن احبوا كنت اشوف البنات في الشارع مع ابوها وهو بيهزر معاهم وابص ل بابا 


ليه مكنش زيهم عارفه اني الي كنت بعملوا حرام بس كنت بحسد البنات علي ابهاتهم اشمعنا انا مكنتش زيهم وبابا كان حنين عليا وكان يجبلي لبس عيد ونخرج في العيد وهو يروح الشغل ويرجع يلاقي الكل جاهز ويبوس دماغي ويقولي معلش تاعبك معايا يا بنوتي وانا اقوله ولا تعب ولا حاجه يا بابا  عارف يا يزيد انا كنت هوافق عليك وكنت هحبك لو مدفعتش الفلوس دي كلها فيا ولو متجوزناش بالطريقه ديه انت مش وحش ولا حاجه بس بابا ربنا يسامحوا


 وقعدت تعيط وشهقتها تزيد ويزيد بيدفنها جواه 


وبعد وقت من بكاء لينا وعيونها ورمت من كتر العياط ويزيد كان قرب يعيط علي عياطها


لينا ببكاء وشهقه:ياريتك جيت من زمان يا يزيد


يزيد:مش هسيبك يا لينا وهعوضك عن كل حاجه بس وحيات مامتك لو بتحبيها متبقيش بالضعف ده ولا تعيطي تاني دموعك غاليه اوي يا لينا وانتي طيبه متستاهليش الحزن ده

 

لينا نزلت دمعه من عيونها:شكرآ علي كلامك يا يزيد


يزيد وهو بيحط ايدوا علي خدها وباسها من دماغها بحنيه:متشكرنيش تاني


لينا مسحت دموعها:حاضر


يزيد: تعالي ننزل نخرج انا عندي اجازه 


لينا: هنروح ل ريم هي قاعده لوحدها 


يزيد: ليه فين اهلها


لينا: متوفين ملهاش حد 


يزيد: ربنا يرحمهم قوليلها تيجي تقعد معانا احنا كلنا هنتلم  انهارده مع بعض


لينا: تمام


واتصلت بيها


ريم بتعب:ايه يا لينا


لينا:مالك


ريم:ولا حاجه


لينا:طب تعالي اقعدي معانا 


ريم:مش قادره والله يا لينا


لينا:ونبي بقا يلا عشان عيزاكي


ريم:تمام هاخد دش والبس وجايه


لينا:تمام


لينا قفلت معاها


يزيد:هلبس حاجه وجاي 


لينا: اشطا


يزيد لبس حاجه ونزلوا الاتنين


رامي:ايه يا جماعه الملل ده 


معاذ:ناس ممله


رامي:اه والله يا ابني


ندي:طب تعالوا نعمل اي حاجه


قطع كلامها صوت الباب 


لينا:ديه ريم 


وقامت تفتح 


ريم بأبتسامه:عامله ايه


لينا:الحمدلله وانتي


ريم:كويسه الحمدلله


لينا:تعالي ادخلي


ريم ولينا دخلوا وقعدوا جنب بعض


رامي بص ل ريم هو شافها امبارح بتعمل ايه هنا ديه


(الشباب رجعوا من الشغل عشان مكنش فيه شغل كتير)


يزيد:اخبارك ايه يا ريم


ريم:كويسه الحمدلله 


نور:يلا يا بنات يلا علي الجنينه نقعد اسره مع بعضينا 


البنات قاموا وراحوا الجنينه 


رامي:هي مين الي مع لينا 


اسر:صحبتها ريم


رامي:اها


معاذ:بتسأل ليه 


رامي:لا عادي


ايهاب ل معاذ ورامي:ي شوباب مش ناوين تتجوزوا بقا ولا هتعنسوا في الاخر


معاذ ورامي بضحك:هنعنس يا اخويا هنعنس عقبالك😂😂


ايهاب:انا متجوز يابا 


محمد:لا بجد والله هتتجوزوا امته


رامي:لما ربنا يريد


فارس:طب خلاص واحد فيكوا يتجوز ريم ويبقا فضلنا واحد 

معاذ بصلهم وسكت 


رامي:يعني انت تتجوز الي بتحبها وانا اتجوز جواز صلونات مش ظلم ده 


يزيد:انا اتجوزت جواز صلونات بس والله طيبه اوي....... وهتحبك بعد الجواز سبها علي ربنا ما يمكن تطلع نصيبك


محمد:معااااااذ ابو الرجوله


معاذ:عاوز ايه ياض


ايهاب:ايه نجبلك عروسه ولا هتحب واحده ولا ايه نظامك 


معاذ:لا انا كده حلو محدش ليه دعوه بيا 


اسر:انا هجبلك عروسه اسكت بس انت اهبل ومش بتفهم 


رامي وهو بيفرك في دقنوا:اممممممممممم اتجوز مين اتجوز مين اتجوز مين ياض يا رامي  خلاص لقتها احنا ناخد صورنا ونزلها علي مواقع الانترنت ونقول عرسان للجواز


الشباب بضحك:لا يا راجل😂😂😂😂


رامي:لا البنات هما الي يجبولنا عروسه هما عندهم صحاب قمرات


اسر:بقولك ايه انت هتتجوز ريم فاضل معاذ


معاذ:سيب معاذ في حالوا


فارس:طب بص سبها علي ربنا يا معاذ اسمع الكلام بقا

 وحيات اغلي حاجه عندك جرب وتبقا اخر تجربه وعلي ضمنتان كلنا اشطا


معاذ:مينفعش يا فارس 


يزيد:ليه يا ابني


معاذ:هظلمها معايا 


رامي:ايه الي بتقولوا ده 


معاذ وهو بيوريهم ايدوا المقطوعه:هتتظلم معايا ولا مش هتتظلم


محمد:لا مش هتتظلم معاك ديه حاجه مش بأيدك خليها علي ربنا يا معاذ 


معاذ:ماشي يا محمد اما نشوف اخرتها


فارس وهو بيلعب مع فهد:يا خلاثي علي خدود امك يا شيخ شبه البت نور بخدودك ديه 😂😂


عند البنات


نور:بت يا ريم


ريم:نعم


نور:هو انتي متجوزتيش ليه 


ريم:لسه ملقتش الي يناسبني


ندي:اه وهتلاقي امته ده 


ريم:والله يا اختشي معرف 


رهف:اممممممممممم خلاص في جوز رجال جوه معاذ ورامي اتجوزي واحد منهم واهو يبقا مننا وميخزوقيش 


ريم:اه صح انا شوفت الي اسموا رامي ده امبارح بس مكنتش مركزه في ملامحوا هو بيشتغل ايه


رودي:ظابط امن دوله وماسك شريكات ابوه


ريم بلعت ريقها بخوف


(نتعرف علي ريم

ريم مدمنه مخدرات من وهي عندها ١٨سنه كانت عايشه في ملجأ بس خرجت واشتغلت وجابت شقه واشتغلت كانت بتحب واحد وكان بيبوسها ويحضنها واخده عليه جامد وكانت واثقه فيه اسموا(كريم)كان شمال سيكا كان بيروح كباريهات وبيشرب وهو الي خلها مدمنه مكنتش بتخليه يلمساها زي العاهرات الي بينام معاهم بس هو حاول الاعتداء عليها بس نفدت منوا بصعوبه ومعرفتش تبطل المخدرات نهائي)


نور:تعالي اقعدي معانا يا ريم عشان متقعديش لوحدك واحنا خايفين عليكي


ريم:مش هينفع والله 


لينا:ليه ي ريم تعالي عشان تبقي معايا


ريم:مش هينفع والله انا بحب اقعد لوحدي 


ندي:خلاص يا قمر خليكي علي راحتك بس هتيجي تقعدي معانا كل يوم


ريم:اشطا


والبنات قعدوا يحكوا وينموا علي خلق الله والاطفال بيلعبوا والشباب بيدور علي عروسه ل معاذ ورامي


الشباب طلعوا وهما بيزقوا ويضربوا في بعض وقف فارس وهو بيقول


فارس:ساداتي سيداتي انساتي نحن الرجال نبحث عن عروسه حسناء للأخ رامي والأخ معاذ هل يوجد حسناء 


نور:لا يااخي لا يوجد حسناء ونبطل هبل بقا 


فارس ضربها علي دماغها:انا اهبل


نور:لا يا روحي ده انا


كلهم ضحكوا 


ندي:ايه رامي ومعاذ عقلوا الحمدلله وناوين يتجوزوا


اسر:الحمدلله يا اختشي الحمدلله 


رامي:عايز عروسه عندكوا 


معاذ:انت رايح تشتري كيس شيبسي 


رهف:استنوا والله عندنا واحده 


رامي:اخي العزيز انت الاول اتفضل استقبل الصدمه


معاذ:اما نشوف 


الشباب قعدوا والبنات وجهوا كلامهم ل معاذ والشباب قاعدين 


ريم ل لينا بهمس وتعب:عايزه اروح يا لينا


لينا:ليه يا بنتي


ريم وعايزه تاخد المخدرات بسرعه جسمها محتاج المخدرات

ريم بسرعه وهي بتقوم:هاجي تاني والله هاجي وقامت راحت بعيد شويه 


رامي بصلها بشك وقالهم هيجيب حاجه وجاي وراح وراها 


ريم طلعت البودره وبدأت تخدهم رامي راح وشافها وهي بتشم البودره


رامي مسك ايديها بسرعه قبل ما تشمهم بغضب وعيونوا بطلع شرار

و

...


             الفصل الثانى والعشرون من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×