•♡•احببتها ولن يفرق بيننا احد•♡•
•♡•البارت التاسع والعشرون♡•
قطع كلامها صوت شرين
شرين بشماته: خلاص اطلقي
لينا بقرف: محدش خد رايك
ريم مسحت دموعها وقامت
دخلت المطبخ وجابت كوباية مايه وشربت جت تخرج
لقت رامي في وشها
رامي: بتعملي ايه
ريم: كنت بشرب
رامي: مال عيونك باين عليكي كنتي معيطه
ريم وهي بتتماسك: لا هعيط ليه
رامي قرب خطوه منها وهي رجعت خطوتين لورا بخوف
رامي: بتخافي مني
ريم رفعت راسها لفوق بتحاول دموعها متنزلش نزلت راسها تاني
رامي قرب وحط ايدوا علي خدها: مكنتش اتمني اني ابقا كده بس ساعات لازم نبقا كده محدش اختار حياتوا بأيدوا انا مكنتش كده يا ريم وكنت اتمني اني ابقا انسان كويس بس انا مضطر ابقا كده يا ريم
واخيرآ رفعت راسها ودموعها نزلت
ريم ببكاء: ليه
رامي لف وحط ايدوا في جيب البنطلون: فاكره لما قولتي
فلاااش باااك
ريم ببكاء: انت انت ظالم مستحيل تبقا انسان عديم الاحساس والمشاعر عديم الرحمه
رامي بصلها بجمود وبرود
ريم: مش بقولك عديم المشاعر اي حد يقرب منك هتخدوا في ظلامك انت وحش انت مش انسان لازم تكسر اي حد يقرب منك عديم الرحمه
رامي: خلصتي
ريم دموعها نزلت
رامي: يلا عشان نروح
بااااااك
ريم بصتلوا بندم
رامي وهو مديها ضهروا: انا مش هتغير يا ريم انا كده
لف وبصلها ونزل لمستواها
رامي ببرود: عديم المشاعر يا ريم انا وحش وباخد اي حد في ظلامي ومش برحم حد عديم الرحمه انا مش انسان يا ريم
ريم بدموع: صح
رامي ببرود لف وادها ضهروا: يلا عشان نروح
ريم بأستهزاء: ومراتك
رامي لف وبصلها بطرف عيونوا وابتسم ابتسامه جانبيه وسابها ومشي
ريم دموعها نزلت بغزاره ووقعت علي الارض تبكي حظها تبكي بحرقه
ريم قامت ببكاء وكسرت الكوبايات واديها اتفتحت وفضلت تنزل دم
قعدت علي الارض وضمت رجليها ل جسمها وبدأت في نوبة من البكاء
دخلوا البنات علي صوت تكسير لقوها في النوبه ديه
ندي بخضه: ريم
والبنات اتلموا حوليها وهي ولا هنا وشها احمر بطريقه فظيمه واديها بترتعش بفظاعه وبتعيط بطريقه مخيفه
لينا: اهدي اهدي ونبي اهدي
رهف: هاتوا مايه
رودي قامت وجابت مايه
شرين بشماته: هي الحلوه مالها
ندي قامت بغضب وبدأت في ضربها بغضب
الشباب دخلوا علي صوت صريخ شرين وبكاء ريم
رامي بص ل ريم ووقع قلبوا
اسر راح شد ندي من علي شرين
لينا ببكاء: مش مش عارفه مالها و و
يزيد اخدها في حضنوا وطلع بيها
رامي راح وشالها من وسط البنات وهي علي نفس الحاله
وطلع بيها جناحوا والبنات والشباب وراه
رودي بدموع: اشربي يا ريم اشربي
رامي وهو بيبعد خصلات شعرها عن وشها
وهي جسمها كلوا بيترعش وبتبصلوا بعتاب وبكاء
رامي: ريم ريم حقك عليا انا اهدي خلاص اهدي اهدي بالله اهدي
رهف: ريم يا حبيبتي ردي عليا ريم
ولكن لا حياء لمن تنادي
فارس: قوم يا رامي بسرعه نوديها المستشفي
معاذ:لا استني انا هتصل بدكتور
رامي:ينفع تسبوني شويه معاها
كلهم قاموا بس ريم مسكت ايد رهف بخوف وبكاء
رامي شال ايد رهف وكلهم طلعوا بره
نوبه من البكاء لا تتوقف واهتزاز السرير بسبب جسمها المرتعش بفظاعه
رامي وبدأت تبان في عيونوا لمعه من الدموع وبقا ايدوا ترتعش
رامي: خلاص حقك عليا انا سامحيني انا اسف خلاص اهدي اهدي مش هقرب منك تاني اوعدك مش هقرب بس اهدي مش هلمسك والله بس اهدي حقك عل
ولكن قاطع كلامه فجأه ارتمت ريم بين احضانه ولفت اديها المرتعشة حول رقبته وبدأت في نوبه من البكاء
رامي لف ايدوا حول وسطها ودمعه نزلت من عيونوا
رامي:خلاص اهدي اهدي متعمليش فيا كده اهدي ابوس ايدك وجعتي قلبي
ريم ببكاء وجسمها
ينتفض:ب بتوجع ص صح
رامي بتركيز:هي ايه
ريم بتكمله وبكاء:وجعت القلب ريم خرجت من حضنوا وبدأت تهدأ وحطت اديها علي قلبوا
ريم ببكاء:بيوجعك صح
رامي حط ايدوا علي اديها: دايما بيوجعني
ريم بصتلوا بأستغراب ودموعها نازله
ريم ببكاء وبدأ يتغير ملامح وشها
رامي فهم انها هتيجي نوبة عياط تاني
حط ايدوا علي خدودها بسرعه
رامي: لو سمحتي بلاش تعيطي تاني لو سمحتي هعملك الي انتي عايزاه بس متعيطيش انا اسف حقك عليا
ريم وصدرها يعلوا ويهبط وببكاء
ريم ببكاء غرزة اديها المرتعشه في شعرها ووشها احمر جامد وبقت تعيط جامد
رامي قام وبدأ يبان عليه الغضب وقال بزعيق: ما كشفت عليكي وقالوا معنكيش حاجه ليه كل فترة تجيلك النوبه ديه بتخدي ايه من ورايا يا ريمممم
ريم جسمها بيتنفض بخوف
وفي اقل من ثانيه كانت المكتب وكل الي عليه في الارض بسبب رامي
وبدأ يمشي حولين نفسوا بغضب وفجأه رحلها ومسك اديها جامد
رامي: طب اعملك ايه طب مش عارف
مسك راسها وحطها علي صدروا وبدأ يمسح علي شعرها بحنيه ولكن هي في نوبة من الاكتئاب
الباب خبط
رامي قام بغضب وفتح الباب لقا دكتور
رامي مسكوا من القميص: قسمآ بالله لو معرفت مالها لكون مموتك انهارده
الدكتور بلع ريقوا: حاضر حاضر
ودخل وطلع حقنه ولسه هيمسك اديها لقا رامي مسك ايدوا
رامي: ايه ديه
الدكتور: ابرة مهدء يا بيه
رامي خدها منوا ومسك ايد ريم وادهالها
الدكتور: لازم تتعرض علي دكتور نغسي يا بيه
رامي:اطلع
الدكتور خرج بخوف
رامي فضل باصص علي ريم الي بدأت تهدي وجابت المخده حضنتها وفضلت شهقتها تهدي وبقت انفاسها منتظمه
رامي راحلها وشال المخده وهي بصتلوا بخوف
حط ايدوا في وسطها واخده في حضنوا بحنيه
رامي: اسف
ريم مش بتبدلوا الحضن وباصه في الفراغ وبس
رامي بيحاول يتحكم في غضبوا
رامي: يلا عشان نروح
اتفتح الباب ودخلوا الاطفال
مريم: ازيك يا عمو
يوسف: كويس الحمدلله
جنات: انت عمو
يوسف: اها اها
سجي: عايزه اشطاطا
مراد مسك اديها وطلع
رامي بصلوا برفع حاجب وابتسم ابتسامه جانبيه
رودي والبنات دخلوا اخدوا الاطفال وطلعوا ورامي بص ل ريم
رامي جاب لبس
وبعد وقت خرج وهو ملبسها فستان اسود طويل وبكمام
ريم بخنقه: ابعد عني
رامي سابها ودخل اخد دش
الباب اتفتح ودخلت لينا ومعاها يزيد
يزيد حط ايدوا علي دماغ ريم
يزيد: انتي سخنه
ريم بتعب: لا لا
يزيد بحزن باسها من دماغها بعفويه: حقك عليا انا هو عصبي شويه
وهو بيبوسها خرج رامي في نفس اللحظه
ريم بصت ل لينا بخوف
يزيد لف وشوا وفي اقل من ثانيه كان رامي ضرب يزيد بوكس في وشه
رامي بغضب: متلمسش اديها حتي
يزيد مسح جنب فموا
يزيد ردلوا البوكس: وانت عارف اني مستحيل ابصلها بصه مش تمام عشان هي اختي
دخلوا الشباب والبنات في نفس اللحظه
رامي بغضب: بقولك ايه اختك مش اختك ايدك متلمسهاش انت لولا انك صاحبي كان زماني دفنك هنا وانت عارف كويس انا مليش عزيز ي يزيد مره
وهعديها بمزاجي
يزيد مسك ايد لينا وخرج
فارس: ايه الي انت بتعملوا ده بقيت عصبي اوي
وكل واحد خد مراتوا وخرج
رامي كان لافف فوطه عند وسطوا
رامي لبس
وبزعيق: يلاا
وخد ريم ومشيوا وشرين جت بعربيتها
بعد مرور تلات ايام بالظبط
رامي صحي من النوم
وكانت ريم طالعه من الحمام وبتنشف شعرها
رامي قام وراح الاوضه التانيه وجاب فستان احمر طويل وبنص كم ومنفوش
ودخل اداه ل ريم
ريم:ايه ده
رامي:البسي وانا هدخل اخد دش وجاي
ريم بأستغراب:حاضر
ودخل اخد دش وهي لبست الفستان وسرحت شعرها القصير
وهو خرج بصلها بعشق وهي بتسرح شعرها ودخل اوضة الهدوم
ولبس
تيشيرت احمر بنص كم برز عضلاته ولبس بنطلون ابيض وكوتش احمر وسرح شعرو وحط برفان وخرج
ريم بصتلوا
ريم:اول مره تلبس ملون
رامي راح وحضنها من ضهرها وبص علي عكسهم في المرايه:عشان يوم مميز
ريم ابتسمت
رامي:تعالي
ومسك اديها وخرج من الاوضه
ريم بصت علي السفره
ملقتش شرين
ريم:فينها
رامي:طلقتها
ريم حست بفرحه بس هي مش شمتانه فيها
رامي خدها وخرجوا من الڤيلا ركب العربيه وراحوا مكان مفهوش مخلوق
ونزلوا
رامي وهي بيفتحلها باب العربيه:يلا يا جميلتي
ريم بصتلوا بحب ونزلت
رامي مدلها ايدوا وهي حطت اديها في ايدوا وابتسمتلوا بحب ومشيوا شويه وبعدين ريم وقفت بصدمه
ريم بدموع:ده بجد
رامي باسها من جبينها:اه يا روحي بجد
كان الارض كلها ورد احمر وفي تربيزه وعليها مفرش احمر وتورته كبيره ومكتوب عليها كل سنه وانتي معايا وتورته تانيه عليها صورتهم وقدام البحر وبلالين حمر وسود وبيضه وبوكيه ورد كبير بورد احمر وابيض
رامي حضنها من ضهرها وهمسلها:بصي فوق كده
ريم بصت في السما
ورامي داس علي زرار معاه
واتكتب في السما
(بحبك)
ريم دموعها نزلت بفرحه
رامي:اسف يا ريم اسف علي كل دمعه نزلت من عيونك بسببي عارف انك اتوجعتي بسببي بس انا بغير عليكي والله بغير عليكي من لبسك انتي ممكن تقولي عليا مجنون انا مجنون بيكي يا ريم عارف انك ممكن تكوني كرهتيني
ريم حطت صوبعها علي شفايفوا:انا بحبك اوي معرفش اكرهك والله اه كنت بقولك بكرهك بس كنت بقول كده عشان تزعل بس اظاهر انك معندكش دم 🙂
رامي قعد يضحك
رامي بحب:كل سنه وانتي طيبه يا ست البنات كل سنه وانتي معايا
ريم:وانت معايا
رامي حضنها بحب وبعدين مسك اديها ولسه هيركب العربيه
ريم:ايه استني الشوكولاته
رامي بضحك:هجبهالك علي البيت يا هبله يلا
وركبوا راحوا فندق وهو كان فندق بتاع رامي وكان رامي مفضي الفندق كلوا وخدها وطلع فوق الفندق
رامي بعشق:ايه رايك
كان اكبر فندق في اسكندريه وكان اسمها مكتوب علي فندق تاني في وشها
رامي:الفندق ده بتاعك بأسمك
ريم بصتلوا بدموع:كده كتير
رامي:مفيش حاجه كتير عليكي يا قمر
نروح بقا للي نسيناهم خالص دول
معاذ عمل فرح اسلامي
وحور كانت زي القمر
لبست فستان ابيض منفوش جدآ ونقاب ابيض والفستان مليان شغل وشكلوا جميل اوي والطرحه كبيره وشكلها جميل اوي
كانت مستنيه معاذ في اوضه صغيره في القاعه ومعاها صحابها
والبنات كانت مستنيه يجي ياخدها بعد وقت دخل معاذ هو والشباب وراه
يزيد ل معاذ:اتمختري يا اختشي
معاذ لف
يزيد:لا بقولك ايه هتمد ايدك اقسم بالله اعورك انا مجرم اصلا🙂✌️😂😂
اسر ل معاذ:يا عم فكك من العروسه مستنيه يلا يا
عروسه ادخل ل عروستك
معاذ:يا اخي عروسه تاخدك يا شيخ
اسر:اللهم امين
ندي بصتلوا بغل
اسر ل ندي:بهزر يا شبح ايه🙂
محمد وهو
بيضحك:يخربيتكوا الواد من كتر ما هو متعصب منخيروا احمرت
رامي وهو بيزق الشباب:اوعوا كده انتو اصلا مش صحاب اوعوا
رامي بأبتسامه:يلا يا بيضه ادخلي ل عروستك
البنات قعدوا يضحكوا
معاذ:انا غلطان انا واحد غلطان اصلا اني عزمتكوا
فارس:يابا احنا لو مجناش الفرح ده مش هيتم
معاذ:لا يا راجل
ايهاب:ادخل يا ابني ادخل سيبك من الهبل دول
معاذ بصلهم بقرف والشباب هيموتوا من كتر الضحك
معاذ عدل بدلتوا ودخل
رهف:ادخلي برجلك اليمين يا عروسه
معاذ وهو بيقلع الكوتش بتاعه:اه يا ولاد الناس المحترمه
وفضل يجري وراهم وحور وريم ولينا بيموتوا من الضحك
نور:ياسطا خلاص بقا يلا روح ل عروستك الناس مستنيه
معاذ وهو بيلبس
الكوتش:عيال زباله
وعدل البدله وحور كانت مديالوا ضهرها رحلها وكان في ايدوا بوكيه ورد احمر وابيض حور لفتلوا وكانت عيونها حمر من كتر الضحك
معاذ باسها من جبينها
بحب:مبروك عليا انتي
حور بكسوف:شكرآ
معاذ:بحبك
حور:ربنا يجبر بخاطرك
عم الصمت للحظات
والشباب والبنات كانوا في الارض من كتر الضحك
معاذ:كده ضحكتيهم علينا
حور:هما مالهم
معاذ:بقولك بحبك تقوليلي ربنا بجبر بخاطرك انا بشحت منك انا هل انا اشحت منك
حور:امال اقولك ايه يعني
نور:يخربيتي خلاص مش قادرع هموت ي جدعان
لينا بضحك: قوليلوا وانا كمان بحبك
حور:وانا كمان بحبك
معاذ ضحك علي برائته
ومسك اديها وطلعوا
والشباب والبنات وراهم
وبدأ كل واحد يباركلهم وعملوا فرح اقل ما يقال عليه جميل بمعني الكلمه وبعد وقت كبير اوي معاذ اخدها وركب طياره خاصه بيه وراحوا يعملوا عمره وقدوا احلي واجمل شهر هناك
وبعد مرور شهور
رامي وهو بيرزع كل الي علي المكتب في الارض بغضب: قولتلك الف مره يا ريم متلبسيش الزفت ده تاني انتي مبتفهميش
ريم وهي بتحط اديها علي خدوا: خلاص بقا ديه حفله ونبي بقا الفستان حلو
رامي بغضب: متحلميش
ريم بحزن: ماشي
رامي حط ايدوا علي خدوده بحنيه: يا روحي انا بغير عليكي انا والله مش قصدي ازعلك بس انا بغير عليكي من الهوا الطاير انتي النفس الي بتنفسوا يا ريم انتي مصدر سعادتي انا ب
قطع كلامهم صوت رصاص
ريم حضنت رامي وهي بتصرخ بخوف
رامي وهو بيطلع المسدس بتاعوا: خليكي هنا
ريم بخوف وبكاء: لا لا لا انا خايفه متسبنيش لوحدي
رامي: طب تعالي بس اوعك تروحي في حته
ريم ببكاء: حاضر حاضر
وطلعوا وصوت الرصاص بيزيد وريحة بنزين
رامي بغضب: يا ولاد ال***بيولعوا في الڤيلا
وجه صوت واحد
منصور: يااااه والله وليك واحشه يا نمر
رامي وهو بيخبي ريم وراها
منصور: لا مش هنخدها مش انت مش عايزنا نخدها يبقا تموتوا وسابوهم
وطلعوا والڤيلا اتملت دخان
رامي طلع بسرعه البلكونه ومعاه ريم الي مش قادره تتنفس
رامي: يلا
ريم ببكاء: يلا ايه
رامي: هنط في البسين
ريم ببكاء: لا لا انا خايفه
رامي مسك وشها بحنيه: طول ما انا معاكي مش عايزك تخافي
ريم هزت راسها بماشي وهي بتعيط
رامي شالها وحدفها من البلكونه وقعت في البسين وهو نط بس في نفس الحظه الڤيلا انفجرت وفي حريقه مسك في ضهروا وقع في البسين ريم جريت عليه
ريم ببكاء: رامي رامي اصحي يا حبيبي متسبنيش ونبي رامي
رامي وهو بيكح: يلا يلا بسرعه
ريم ببكاء وشهقتها بتزيد: بس انت ضهرك اتحرق
رامي: يلا بس
وطلعوا بس لقوا رجال مسلحين
رامي وهو ماسك ايد ريم حط ايدوا علي خدودها وبعد خصلات شعرها عن عنيها
رامي: اجري ومتبصيش وراكي
ريم بخضه: وانت
رامي: انا وراكي بس اياكي تبصي وراكي اجري بس
ونزل لمستواها وطبع قبله علي خدها
رامي: يلا
ريم فضلت تجري تجري تجري بس وقفت علي صوت رصاصه
لفت ودموعها نازلين حنفيه
ولقت رامي غرقان في دموا علي الارض وهما عمالين يضربوا فيه بالرصاص
ريم بصريخ:لا ونبي ما تسبني ونبي ورحتلوا وحطت راسوا علي رجليها ودموعها نزلين
رامي بصوت يكاد يسمع:بحبك
وكده يبقا نهاية روايتنا قرب والجزء التاني هينزل قريب ان شاء الله ياريت تقولوا رايكوا