🖤🥀احببتها ولن يفرق بيناا احد 🥀🖤
🖤🥀 البارت التاسع عشر🥀🖤
كل حاجه بقت تمام اوي والايام رجعت زي الاول والضحك مش بيفارق وشهم
بعد سنه بالظبط
الساعه اربعه الفجر
نور صاحيه وبترضع ابنها الصغير وهي بتنام علي نفساها وكل ما تنام النونو يعيط
نور:انا تعبت بقا مش عارفه اعملك ايه طب بتعيط ليه طب خلاص انا اسفه متعيطش بقا ونبي
وفضلت تعيط جنب النونو(ايوه بالظبط كده لما تتجوزوا والنونه تعيط وانتو مش عارفين تعملولها ايه اقعدول عيطوا جنبها فكره والله😂😂😂🥀)
فارس صحي علي صوت بكاء نور
فارس بقلق: مالك
نور ببكاء: عمال يعيط ومش عارفه اعملوا ايه
فارس سند راسوا علي السرير حط ايدوا علي راسوا: صبرني يارب
النونو فضل يعيط
فارس خدوا وفضل يتمشي بيه ونور فردت جسمها علي السرير و راحت في النوم
فارس بصلها بأبتسامه وراح باس دماغها
فارس: ازاي طفله زيك تشيل مسؤليه 🖤
وفضل يتمشي ب النونو واسمو(فهد)
لغايت ما النونو نام
راح حطوا وسطهم وباس نور ونام
في صباح يوم جديد
استيقظ اسر وندي بخضه
علي صراخ التوأم
(خلفوا ولدين (اسد وعلي))
(ندي خلفتها كلها توأم ونصيحه مني متخلفوش تاني اربعه يا مفترين اربعه ليييييييييه لييييه اربعه)
اسر مسك اسد وندي بقت ترضع (علي) وهي بتنام علي نفسها
اسر: امسكي ده امسكي خرم ودني ندي بقت ترضع الاتنين وهي بتنام علي نفسها والاطفال ناموا اسر حطهم علي السرير وراح حضن ندي
ودخلوا اخدوا دش وندي طلعت وهي لابسه البورنس وخدت طفليها وحمتهم هي واسر
ندي: اربع عيال ليه مش كتير، كده.. كده ايه لا دول كتير اوي اوي
اسر فضل يضحك
ندي: بتضحك علي ايه كل ده بسببك
اسر: كل حاجه كانت بمزاجك معملتش حاجه غصب عنك😂😂
ندي: مفيش خلفه تاني كده كفايه اوي
اسر: اشطا
عند معاذ
معاذ كان راكب العربيه من اغلي العربيات في مصر ومشي بسرعه كبيره جدآ لغايت ما وصل في مكانه المفضل
قعد وسرح في البحر
معاذ:دنيا وحشه اوي يارب يارب استغفر الله العظيم
معاذ قعد وقت كبير
معاذ قعد فتره طويله وبعد كده ركب العربيه وراح الشركه دخل وكل الي موجودين وقفوا وبعد كده دخل مكتبوا
السكرتيره دخلت وراه قلعتوا الجاكت
فاطمه وهي ٣٥سنه كانت السكرتيره بتاعت ابو معاذ وهي زي اختوا الكبيره بالظبط
فاطمه:الموظفات الجديده جم يا فندم و
معاذ:فاطمه قولتلك مية مره متندنيش بألقاب
فاطمه ابتسمتلوا:حاضر ادخلهم ولا ايه
معاذ:تمام
معاذ بقا عندو(٢٧سنه)
فاطمه خرجت وبدأ يدخلوا الموظفاات واحده وراه التانيه ومفيش واحده بنفس المواصفات المطلوبه
فاطمه:لينا علي
لينا قامت ودخلت
لينا بنت فقيره جدآ بس بفضل ربنا دخلت جامعه وفي سنه تانيه جامعه ومعاها ٤ لغات بتشتغل وبفلوس الشغل تدي نصهم ل ابوها وبتدخل كورس للتعليم وبفضل الكورسات ديه بقا معاها اربع لغات
هي محترمه جدآ عايشه مع والدها وهو راجل اناني جدآ بيخليها تنزل تشتغل عشان تجيبلوا فلوس وهي بتقول ماشي عشان ابوها ميضربهاش قررت تشتغل شغلانه كويسه هي بنت ذو ١٩عامآ بيضاء ووشها مدور وخدودها حمر وعيونها بني ورموشها طويله وشعرها طويل
دخلت لينا وهي لابسه دريس شيك اسود دخلت لينا بعد ما معاذ اذنلها بالدخول
لينا قعدت
لينا:حضرتك ده الCVبتاعي
معاذ بص في الCV
معاذ:في تانيه جامعه
لينا:اه
معاذ وهو بااصص في الملف:وايه الي يخليكي تشتغلي دلوقت
لينا:ظروف
معاذ:ماشي يا انسه لينا اعتبري نفسك مقبوله هتيجي بكره اي تأخير اعتبري نفسك مرفوضه مش بحب الاهمال انتظمي احسن ليكي
لينا:حاضر ي فندم
وخدت الملف بتاعها وطلعت
خرجت لينا من الشركه وهي فرحانه وزعلانه في نفس الوقت
لينا قعدت علي اول مقعد لقتوا وكان قدام الشركه
ودموعها نزلت
لينا:ليه مبقتش زي اي بنت و ابوها بيعاملها زي اي اب بيعامل بنتو بحنيه انا عمري ما كنت وحشه مع حد ليه يحصل فيا ده كلوا
بعد وقت خدت شنطتها ومشيت روحت اول ما روحت دخلت وحطت الحاجه علي التربيزه
لينا:بابا
ابوها خرج من الاوضه
ابو لينا: عايز فلوس
لينا: لسه الشغل بكره وهاخد المرتب اخر الشهر
ابو لينا بزعيق: عايز فلوس دلوقت
لينا اتفزعت من صوتوا ودموعها نزلت: حاضر حاضر
ودخلت اوضتها وجابت الحلق بتاع مامتها ونزلت باعتوا وطلعت ادتوا الفلوس
ابو لينا: جدعه اهو انتي كده بنتي وحبيبتي
لينا بصتلوا بحزن ودموع
ابو لينا:يلا ادخلي اعملي الاكل وحضري نفسك عشان جايلك عريس غني اخر حاجه وهيعيشك وهيعيشني في عز
لينا: بس انا مش عايزه اتجوز
ابوها:يا بنتي هيعيشك في عز
لينا: بس انا مش موافقه
ابوها: مليش دعوه العريس جاي انهارده و حذاري ترفضي ي لينا قسمآ بالله لو رفضتي لقتلك فيها
لينا دموعها نزلت ودخلت اوضتها فضلت تعيط
عند معاذ
فضل قاعد بيشتغل ولع سيجاره
ودخل عليه صاحبوا يزيد
يزيد: اي يا صاحبي هتيجي معايا انهارده
معاذ:اه بس عرفتها منين
يزيد:ديه جايه من تبع مرات صحبي معرفش عنها حاجه هشوفها انهارده ومحدش هيجي معايا غيرك
معاذ:تمام
جت الساعه سته المغرب
معاذ لبس يزيد البدله ونزلوا
اما في بيت لينا ف كانت بتعيط جدآ وعيونها ورمت من كتر العياط ابوها دخل ومعاه جارتهم(ريم)
ريم فتاه ذو٢١سنه اكبر من لينا بتلات سنين هي صحبتها وهتجهزها
ريم قمحاويه وعيونها بني وشعرها اسود وطويله
ابو لينا ضرب لينا بالقلم:بطلي عياط بقا قرفتيني
لينا فضلت تعيط
ريم:خلاص يا عمو انا هتصرف ينفع تطلع
ابو لينا طلع
وريم اخدتها في حضنها وهي بتعيط علي رفيقتها
ريم:خلاص متعيطيش بقا والي فيه الخير يقدموا ربنا
لينا ببكاء:بس انا مش موافقه وهو عايز يجوزني غصب عني عشان الفلوس مش اكتر هيبعني انا مش سلعه عشان يبعني انا انسانه ليا حقوق ومحدش يتاجر بيا
ريم بصتلها بحزن
ريم:اوعدك لو العريس معجبكيش ههربك وده وعد مني
لينا مسحت دموعها:بجد
ريم:والله وانا اصلا مليش حد نبقا نروح مكان ونقعد انا وانتي مع بعض
لينا حضنتها جامد وشكرتها
ريم جهزتها ولبستها فستان احمر وطرحه بيضه
لينا وهي بتبص لنفسها بحزن في المرايا:والله انا خساره فيهم
ريم:حصل😂😂
ابوها دخل
ابو لينا بقرف: يلا الناس جم عارفه لو رفضتي انا قولتلك هعمل ايه
وطلع
ريم ولينا بصولوا بحزن وريم خدتها وطلعت
لينا حاطه وشها في الارض وعلي وشك البكاء
ابو لينا بحنيه مصطنعه: تعالي يا لينا اقعدي
قعدت لينا هي وريم
ريم بهمس:والله زي القمر اوعي تعيطي هيضربك والله
لينا مسكت نفسها بالعافيه
معاذ بص ل لينا وهي بتشتغل عندوا وشاف دموعها
معاذ: ينفع نسيبهم مع بعض شويه
ابو لينا: طبعآ يا ابني اتفضلوا وطلعوا وسابوهم
عم الصمت للحظات قطع الصمت يزيد وهو يقول
يزيد:انا يزيد٢٦سنه رجل اعمال ينفع تعرفيني بنفسك
لينا بدموع:اسمي لينا ١٩سنه دفعة تانيه كليه(كلية طب)معايا ٦لغات وبشتغل في شركة ال(***)
يزيد:انتي بتشتغلي عند معاذ
لينا:اها
لينا نزلت راسها بتحاول دموعها متنزلش ووشها احمر
يزيد: ينفع تبصيلي
لينا غمضت عيونها بألم وحبست دموعها ورفعت وشها
يزيد بصلها جامد وشاف دموعها
يزيد: هو انتي مغصوبه علي الجواز
لينا ماسكه نفسها بالعافيه وقالت وهي بتحاول مطلعش شهقتها:حاجه زي كده
يزيد: طب وايه الي جابرك
لينا بصت للمكان الي طلعوا منوا ودموعها نزلت
يزيد قرب منها ومسحلها دموعها:لو مش موافقه انا همشي خلاص بس متعيطيش
لينا بشهقه وهي خايفه من ابوها: لا انا موافقه
يزيد بصلها بتركيز
يزيد:تمام يبقا نكتب الكتاب الاسبوع الجاي بأذن الله
لينا: بس بس المفروض خطوبه الاول ص صح
يزيد: كده احسن
لينا بحزن:تمام
ابوها دخل هو ومعاذ وريم
معاذ: ها ايه الاخبار
يزيد: كلوا تمام كده يا عمي كتب الكتاب بعد اسبوع
ريم بصت ل لينا بحزن
ابو لينا بفرحه: تمام اوي
وقعدوا يتفقوا
لينا جت تقوم من جنبهم ابوها مسك ايدها جامد ولينا دموعها نزلت
ريم مسكت ايديها عشان تهديها
معاذ: هو في حاجه
ابو لينا بتوتر:لا هيكون في ايه يعني
معاذ: هي شكلها مش موافقه هو انت جابرها علي حاجه
ابو لينا: لا طبعآ مش كده يا لينا
لينا هزت راسها ودموعها نازلين بحزن
معاذ بص ل يزيد ورجع بص لينا
ريم ل لينا في همس: اهدي ونبي هيفرج علينا الدنيا بعد ما يمشوا
معاذ ويزيد قاموا
معاذ:طب تمام القاعه وكل حاجه وفستان كتب الكتاب بتاع العروسه هيوصلوا يوم الخميس تمام
ابو لينا: تمام
ومشي معاذ ويزيد وهما بيبصوا ل لينا
بعد ما مشي ابوها قفل الباب
ريم خبت لينا وراها
ابو لينا بغضب وعيون حمر: اوعي
ريم بخوف: صلي علي النبي يا عمي حصل خير هي بس تعبانه ومقدرتش تمسك نفسها
ابو لينا بزعيق: قولت اوووووعي
ريم هزت راسها ب لا بخوف
ابو لينا مسكها من ايديها وشدها طلعها بره وقفل الباب
لينا بصتلوا بخوف
لينا ببكاء: انا انا اسفه والله مش هعمل كده تاني خلاص ونبي حقك عليا والله ما هعمل كده تاني
ابوها مسكها من شعرها بغضب وفضل يضرب فيها بغل
وهي بتصرخ بالنجده والجيران عمالين يبخبطوا وهو ولا فارق معاه فضل يضرب فيها ولا كأنها عدوه ليه
ريم راحت جابت معاذ ويزيد قبل ما يمشوا
الباب اتكسر ودخل معاذ و وراه يزيد
معاذ ويزيد بصولوا بغضب
وراحوا شالوا من علي لينا
لينا وشها احمر دم وجسمها مليان كدمات
يزيد مسكاها وسندها
يزيد جبلها مايه وشربها:اهدي معلش حقك عليا انا معلش
لينا اترمت في حضنوا وفضلت تعيط
ريم دخلت وخدت لينا من حضن يزيد واخدتها في حضنها وريم بتعيط علي عياط لينا
معاذ بزعيق: انت بتستهبل عملت ايه عشان تضربها الضرب ده ده ولا واحد بيضرب عدو ليه ديه بنتك انت بتستهبل
الراجل بغضب: بقولك ايه ملكش دعوه وجواز معنديش بنات للجواز اتفضلوا اطلعوا بره
ريم جت تاخد لينا وتطلع
ابو لينا: قسمآ بالله يا ريم لو خطيتوا خطوه كمان لكون مجلدكوا انتو الاتنين
ريم وقفت هي ولينا بخوف
لينا:روحي يا ريم
ريم:مش هسيبك لوحدك
ريم بغضب:انت اصلا مش اب في واحد يتاجر ببنتوا عشان الفلوس ده لو كافر يا اخي مش هيعمل كده كل ده عشان الفلوس
لينا استحملت اربع سنين بحالهم بتشتغل في كل حته عشان سيادتك متمدش ايدك عليه طفله عندها١٦سنه تشتغل ازاي ومن وهي ١٤سنه بتشغلها هي وامها ده انت واحد ظالم
ابو لينا بغضب جه يضربها بالقلم معاذ مسك ايدوا
معاذ بقرف:اها بقا الحكايه كده