رواية روح الصقر الفصل الخامس عشر


 رواية روح الصقر (عوضني صعيدي)

 الفصل الخامس عشر من هنا 

روووح بوجع وخضه .....      اه شعري ي صقر في اي سيب شعري .

قاطعها صقر  بصوت عالي مخيف .......... يبقى كلامها صوح  ماكذبتش عليا  يروح

 ،معيزاش المسك ،بتضحكي     عليا ،وبتكذبي  ،عايزه زين وبتضحكي عليا وربنا مهرحمك ،كل شويه اقرب منك تبعدي وانا

 زي الاهبل اقول بتتكسف        منك ،عايزه وقت ،الي شافته في حياتها مأثر عليها  وبعدين قرب منها ومسكها من خصرها جامد وقال فونك فين 

روووح خايفه ومش بتتكلم.

صقر بصوت عالي جدا..... فوووونك فييييين اخلصي .

روووح بخوف شديد....... في الشنطه .

صقر ببرود عكس الي جواه .....     روحي جيبيه اخلصي .

رووح راحت بسرعه وجابته واعطيته لصقر .

صقر بشر ..... الباسورد اي .

روح بدموع ..... ص.ق. ر

صقر بغضب ...    .. خلصي الباسورد اي .

رووح بحزن شديد ..... ص.ق.ر.

صقر بشر وغضب شديد..... يعني مش ناويه تقولي تمام استحملي الي هيحصلك .

روووح بصوت مبحوح      ودموعها مغرقه وشها ...... والله الباسورد عملاه صقر بالانجليزي وانفجرت في العياط.

صقر صعبت عليه وللحظه     كان رايح يحضنها ويهديها بس نفض الفكره من رأسه وفتح الفون ودخل على المكالمات بس مفيش  اي مكالمات من زمان .

صقر رمى الفون وقال بصوت عالي....... مسحتي.

روووح بخوف وجسمها بيرتجف ........ اااي ،مش فاهمه .

صقر بصوت عالي..... مسحتي المكالمات الي بينكم .

روووح بصوت مهزوز ........ مكالمات اي والله ما مسحت حاجه ولا كلمت حد من بعد عفاف بس  وانفجرت في العياط.

صقر مقدرش يشوفها كده وخرج من الجناح .


روووح وقعت على الأرض وقالت ..      .... انا لي بيحصل ليا كده يرب انا عمري ما اذيت حد ولا جرحت حد لي بس لي كله مش بيرحموني من قساوتهم

  وراحت عند الدولاب     وطلعت صوره لامها وأبوها وقالت من بعد موتكم مش شوفت يوم حلو ،قلبي بيوجعني اوي ،مش قادره ،

حتي صقر الي بحس معاه    بالأمان والطمأنينة بيشك فيا ،خلاص طاقتي نفذت مش عدت قادره وراحت اتوضت وصلت ،كل ده صقر شايفها وسامعهامن الكاميرات الي حاططها

 وحس جامد بتأنيب الضمير وقال في نفسه في حاجه غلط أنا ازاي أصدق مها بس هي        الي أكدت ليا كلامه مها ،طب هي لي علطول بتتهرب مني ،اكيد في حاجه غلط في الموضوع .


عند فارس حس فجاه بحد    وراه  لسا عياف ضربه على رأسه جامد واغمي عليه .

عفاف يخضه ...... انت مين لي ضربته على رأسه قاطعها زين وهو بيشيل الكمامه من على وشه .

زين ببرود ...... عامله اي ي عفاف .

عفاف بصدمه ..... زززين .

انت ايه الي جابك هنا وضربت فارس ليه على رأسه يغبي .

قاطعها زين بغضب ..... متغلطيش عاد احسن ليكي ولجوزك ولا قسم بالله لهوريكو وشي       التاني ،انا مش غبي جوزك الي غبي عشان يقف في طريقي     والي بيقف جدامي بجتله ي عفاف ،عقلي جوزك عاد عشان مزعلوش وفين الورق  .


عفاف بخوف شديد...... طب شيله نفوقه الاول وبعيد نتفق على كل حاجه .

زين ببرود..... مليش دعوه بيه عاد انا بقول كلمه واحده فين الورق .


عفاف بخوف شديد........ طب اكتب شيك ليا الاول .


زين بخبث ........كنت عارف     انك كلبه فلوس عشان كده مجهز الشيك وطلعه من جيبه واعطاهولها .

عفاف خدته منه بلهفه وقال برجاء ...... شيل فارس معايا ندخله غرفتي .

فارس بزهق شاله     ودخل الغرفه وحطه على السرير .

وخرج لقا عفاف جايه بتجاهه معاها ورق .

عفاف بخبث ..... الورق اهو بس في سؤال في دماغي ومش فهماه انت ازاي هتتجوزها وهي متجوزه .

زين خد الورق من أيدها     بسرعه وقال ببرود ...... وانتي من امته بتفهمي ،مع ذلك هجاوبك هعمله بتاريخ قديم وفي الزمن ده كله بالفلوس .

عفاف بصدمه ...... ده انت    ابليس يتعلم منك ،انا بدأت اخاف منك 

زين ببرود وغرور..... طول       ما انتي معايا وبتسمعي كلامي مش هأذيكي أما تقفي في طريقي ده الغلط بنفسه .

عفاف بتبلع ريقها بصعوبه وقالت بخوف ........ بس انا اختك .

زين ببرود ........ ولو ابويا وقف في طريقي هجتله ومشا ببرود .


عفاف بخوف شديد جريت على غرفت فارس وبتحاول تفوقه .

فارس صحا ومسك رأسه     بوجع وقال ...... في اي الي حصل مش فاكر حاجه  راسي بتوجعني ،اتصلتي بزين .


عفاف بخوف شديد بس    مش بينت  وقالت بتفاجأ مصتنع....... زين لي .

فارس بغضب .....مش انا    قولت ليكي اتصلي عليه وقولي ليه مش هنفذ الي اتفاقنا عليه ولا لا .

عفاف بتفاجى وكذب ..... امته ده يحبيبي مالك ،انت مش قولت ليا حاجه احنا كنا     قاعدين بنتفرج على التليفزيون وفجاه مسكت راسك واغمي عليك في اي مالك ي فارس .


فارس بصدمه ..... نعم يعني انا مش دخلت ليكي المطبخ وزعقت ليكي عشان كنتي بتكلمي زين على موضوع الورق .

عفاف بصدمه مصطنعه ..      ... نعم لا  في اي ،مالك ي حبيبي ،شكل كل التهاويس والتهيوءآت دي من التعب والأرق نام ي حبيبي وانا هروح اعمل ليك حاجه سخنه


 في الصباح روح صحت وحست بحاجه مقيده حركتها بتفتح عيونها لاقت صقر قريب      منها جامد مدت أيدها  وبتمشيها على وشه  وقالت بصوت أقرب للبكا .     ...... لي كده ي صقر ،ده انا مش بحس بالراحه والأمان غير معاك ،لي  

بس كل الي عرفته أن في     كلام غلط وصل ليك عني بس وربنا انا ماعملت كده ولا كلمت زين  قاطعها صوت صقر الغاضب ..... مفيش اي اسم راجل      تنطقيه غير اسمي بس انتي فاهمه ، وانا اسف يستي حقك عليا بس حسيت الكلام صح واتنرفزت طب لي كل ما اقرب منك تبعدي ومش بتديلي فرصه..

روووح ببراءه وكسوف ...     ... عشان كده انت هتاخد الي عايزه وطلقني وانا مش عايزاك تطلقني عايزه أفضل معاك وانفجرت في العياط 

صقر بغضب شديد بس مش     بين وقال بهدوء وحنان...... مين الي مفهمك كده او انتي ليه واخده الفكره دي عني .

رووح بصوت متقطع من البكا ...... انا . كنت .الاول . مكسوفه .بس.  مها .قالت ليا .

قاطعها صوت عالي تحت .

صقر بغضب شديد وصوت عالي جدا...... متنزليش انا هشوف في اي وجاي .

ونزل ولاقا زين تحت وقاعد     على الكرسي وحاطط رجل على رجل وماسك سيجاره بيشربها ببرود وغرور

صقر اول ما شافه جري     عليها وضربه بالبوكس في وشه ..... وقال بصوت عالي جدا   جحيمي ...... انت ايه الي جابك ي ********انت مش هتهدى غير امااموتك .

زين ببرود بيمسح الدم من     على بقه وقال بصوت مستفز ..... جاي اخد مراتي ورما الورقه في وشه.

صقر خادهاو بغضب جحيمي...... ووووووووو



                     الفصل السادس عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×