رواية روح الصقر الفصل التاسع

  




روح الصقر (عوضني صعيدي)

الفصل التاسع



روح صحيت على ايد محطوطه على وشها وبتتحرك بعشوائيه وعلى عينيها وخدوها صحيت مخضوضه وفاتحه عيونها على الاخر من الصدمه طلع زين وكان قريب منها جامد وفي اللحظه دي دخل صقر .

صقر بغضب جحيمي...... ززززززززييينننن .

زين اتخض هو وروح .

صقر راح ضربه بالبوكس ...... انت بتعمل اي .

زين ببرود وكذب.....

 كنت بجومها عشان اسألها عليك بس يولد عمي ،ما في شي لكل ده .

صقر بغضب شديد...... ولو كنت تسأل اي حد ومتقربش منها ابدا .

زين بمكر وحزن مصطنع........ يولد عمي افهمني مكنش في حد بره احنا في الدور 25والسكرتيره مش بره ومكنتش عارف أن روووح نايمه فسألتها عليك .

صقر بغضب...... برده بيقول روووح ،اسمها مدام صقر .

زين بحزن مصطنع..... انا اسف يولد عمي ،وشكرا على ثقته فيا ،وكمان دي مرت اخوي اكيد زي خيتي وابتسم بخبث.

صقر بعدم راحه  ...... خلاص حصل خير بس اخر مره اشوفك قريب منها .



زين بغضب ولكن مش مبين ...... الي تشوفه ي اخوي وخرج والقي نظره اخيره على روح الي هتموت من الخوف وبترتجف من الخوف .

صقر بغضب شديد.... في اي يروووح ،اكيد في حاجه ،ليه كل ما بتشوفي زين بخافي بالشكل ده قولي ،وانا والله هجبلك حقك قولي .

رووح بخوف شديد وكذب .... ممم ففففيببش حححاجه .

صقر بغضب شديد..... رووووح انا سبق وقولت ليكي مش تكذبي واني اكتر حاجه بكرهها الكذب .



روووح بكذب وخوف ..... مفيش حاجه بس شوفت الكابوس تاني ،واول ما شوف زين اتخضيت بس وكانت بتتكلم وهي بصه في كل الاتجاهات معادا عيون صقر .

صقر بحنان...... انا مش هضغط عليكي ،وهستناكي تيجي تقولي ليا لوحدك ،بس عايزك  تعرفي  ان انا معاكي وفي ضهرك يروحي .



روح راحت حضنت جامد وبكيت كتير ومن كتر البكا نامت .

صقر بغضب شديد...... اكيد في حاجه ،وزين الكلب عملها حاجه ،بس لو الي في بالي صح هيبقي اخر يوم في عمرك ي   ******.

وشالها وخرج من المكتب ومن الشركه كلها واتجه للقصر 

عند زين .

كان رجع  القصر وكان خارج تاني ،بس مها نادت عليه .

مها بخبث وطيبه مزيفه ..... زين .




زين ..... نعم ي مها .

مها بغضب..... مش تقول مها اسمي ماهي .

زين بغضب وغرور ..... انتي بتندهي عليا عشان تقولي ليا كلامك الماسخ ده .

مها بغضب بس قالت بهدوء ..... لا يزين ،كنت عايزاك في حاجه مهمه ولمصلحتك .

زين بغرور ..... مظنش  بخصوص اي .

مها بخبث ..... روووح .

زين بغضب وخوف بس مش مبين ..... روووح وهي تخصني لي .

مها شدت من أيده  وقفلت الباب وقالت ...... انا عارفه كل حاجه وسمعتك وشوفتك وانت رايح الصبح لروح .

زين بغضب ..... اي الكلام الماسح عاد ده .




مها بخبث..... ولو قلت ليك أن انا معاك وهساعدك أن روح تكون ليك .

زين بخبث ...... وانتي هتستفادي اي عاد  ،اكيد مها هانم مش هتعمل حاجه ببلاش .

مها بمكر وخبث .... احلي حاجه فيك انك ذكي جدا ، وكلامك صح مش هعمل حاجه ببلاش انت تاخد رووح ،وانا هاخد صقر باملاكه وهبقى مسيطره على كل حاجه .

زين بخبث وغرور ....  عارف اني ذكي مش محتاج حد يعرفني عاد و موافج بس عندك خطه ولا افكر انا .

مها بخبث ...... عندي اسمع بقا *******.




زين بخبث وسعاده ....... يبنت العجارب ده انتي دماغك سم .

مها بغضب..... متشتمش بس ،وماما هي الي مساعداني .

زين بضحك..... مش قولت بنت عجارب  .

مها بصت ليه بغضب .

زين بخبث...... بس هنفذ امته .

مها بشر...... أما اديك( اعطيك ) الاشاره .

زين بخبث ..... وانا موافج .

ومشا .

مها بشر..... ال ذكي ال ، مستحملاك بس عشان الخطه ولا عمري ما كنت افكر اتعامل معاك ده انت عمال زي التعبان  وخرجت 



عند رووح صحت لاقيت نفسها في الجناح وصقر مش لاقيت صقر .

قامت مخضوضه .... وقالت بصوت أقرب لل البكا.

صقر صقر ص.ق.ر 

صقر خرج من الحمام بسرعه وقال بخوف عليها..... في اي .

روح حضنته بسرعه وقالت سبتني لي ومش تسبني متسبنيش تاني خالص .




صقر بحنان..... مسبتكيش ده انا بس كنت باخد شاور  ،  عايزاني اخدك معايا ولا اي مش عندي مانع وغمزلها .

روووح بكسوف شديد بعدت واكتشفت أنه خارج بفوطه على خصره بس ووشها احمر جامد.

رووح بخجل ..... اااا  ننننت ازززاي تخرج كده وخبت عيونها .

صقر بضحك..... هو انا الي قعدت اقول وقلد صوتها .... صقر صقر متسبنيش ،انت سبتني لي حرام عليك مش تسبني تاني .

روووح بغضب طفولي..... انا مش بعمل كده .



صقر بمرح وضحك شديد ..... هههههه اومال مين انا  وبيقرب منها وهي ترجع لورا .

صقر بمشاكسه ...... متجيبي فرولايه بقا .

رووح هتموت من الكسوف .... لا .

صقر قرب منها لحد ما روح بعدت لاخر السرير  وخلاص مفيش مفر ولسا هيقرب الفون رن .




صقر بغضب شديد.... ييوه بقا هو في اي ،هما متفقين عليا ولا اي عايزه اخد فرولايه .

روووح ضحكت جامد .... ههههه مش قادره رد يصقر .

صقر بغضب زي الاطفال ..... مش رادد .

روح برجاء ..... رد عشان خاطري ممكن حاجه مهمه رد بليز .

صقر بمشاكسه .... هرد بس راجعلك تاني بس وانا قافل كل التليفونات .

راح رد  ،وروح قعدت تضحك عليه .


صقر ببرود...... الو ، امته ،فين ،تمام انا جاي .

وراح لبس ولسا هيخرج ،روح جريت عليه وقالت .

رووح بخوف ..... انت رايح فين وسايبني .




صقر بحنان...... رايح اشوف مها ،تعبانه وراحت المستشفي .

روووح بخوف ..... طب استني اجي معاك والنبي .

صقر بحنان...... مش هينفع لازم اروح بسرعه وانتي هتاخدي وقت .

روووح برجاء وهتعيط ..... لالا والنبي والله هلبس بسرعه .

صقر بحنان..... خلاص بسرعه .

روح لبست فستان اسود وكوتش احمر وعملت شعرها كحكه فوضاويه ونزلت مع صقر.



تسريع الاحداث 

وصلوا المستشفى وسألوا على الغرفه الي مها فيها .

دخلوا لاقوا مها ممدده  على السرير بس مش نايمه .

روووح بطيبه .... الف سلامه عليكي يمها .

مها بخبث ..... وقالت الله سلمك يحبيبتي وبعدين 


قالت بخبث وفرح  ....  صقر صقر انا مش مصدقه انا حامل  يصقر انا حامل .




رووح اتصدت جامد وخلاص هتعيط ،عشان ممكن يطردوها ،عشان اصلا سبب جوازها من صقر هو الخلفه وخلاص مها حامل ،وهترجع للذل والخوف والقهر عند عفاف وفارس .

وصقر اتصدم جامد عشان كان نفسه يخلف من روووح وتبقي هي ام ولاده .

مها بخبث .... صقر صقر انت مش فرحان ولا اي .

صقر بهدوء .... لا طبعا فرحان .



والدكتور دخل وقال .... الف سلامه عليكي يمدام خلي بالك من نفسك والطفل عشان مش بيتغذى كويس .

مها بخبث..... حاضر يدكتور.

وخرجوا ووصلوا القصر .

مها بخبث وطيبه مزيفه.... صقر ارجوك خليك معايا ارجوك وعيطت ببكا مزيف .



صقر بص لروح الي حزينه جدا وكأنه ببقولها مش بايدي وراح مع مها 

رووح جريت على الجناح وقعدت تعيط جامد قاطعها صوت زين وهو بيقول .

روووح حبيبه جلبي متبكيش ،هو ميستاهلكيش ،انا مستعد أضحي باي حاجه بس تكوني ملكي .



رووح خافت منه وقالت بصوت عالي وبعض الشجاعه .

روووح بغضب ..... زين اخرج بره عيب كده اخرج بره والله هقول لصقر .

زين قرب منها وقال باستفزاز .

زين بخبث..... صقر زمانه شرب العصير وراح في عالم تاني ، اي رايك نعيد ذكرياتنا تاني .

رووح بدموع وخوف شديد

..... زين ابعد وقعدت تصرخ يصقر يصاااااااااقر .

زين بخبث....... مش هيسمعك عشان زمانه نام من المنوم .

روووح .... يعني اي .

زين بخبث..... يعني خلاص هخطفك الوقتي .

قاطعهم صوت رجولي غاضب ..... لا مشربتش العصير .

لو عوزه باقى القصه يصلك فورا

.

              الفصل العاشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×