رواية روح الصقر عوضني صعيدي
الفصل الثلاثون والا خير
اياد اول ما سمع روح وهي بتقول ........مش اسمي ريفا اسمي رووووح اسمي رووووووووح.
جري عليها حضنها جامد وقال بسعاده .......بسكوتي الحمدلله انك طلعتي عايشه قاطعها صقر وهو بيمسكه من ياقه قميصه من ورا بغيره وعصبيه شديده . .......انت شكلك متعملتش من المره الي فاتت تمام وراح ضربه بالبوكس في وشه ،
مني اتخضت وراحت لاياد وقالت بقلق وخوف......انننت كويس .
اياد ببتسامه حب.......ايوه .
صقر راح ببرود اشتال روح على كتفه وقالت بخبث .......اي حركه هعرف أن دي اشاره عشان اعمل زي المره الي فاتت.
روح سكتت بخجل شديد.
صقر بخبث شديد.........لسا بدري اصبري عليا يروح الكلب انتي.
روح بشجاعه ......... صقر لو سمحت متشتمنيش قاطعها صوت صقر الغاضب وبصوت بصوت جحيمي......مسمعش صوتك وراح حطها في العربيه وساق بسرعه لمكان خالي ونزل من العربيه وراح لروح بيفتح لها الباب ومسكها من أيدها ووقفها قدامه وقال ببرود عكس النار الي جواه.......احكي.
روح بخوف بس مش مبينه..... احكي اي
صقر بغضب جحيمي وعروقه برزت.......احككككككي
رووح بدموع وشهقات....... .احكي اي ولا اي هه احكي اي بس الي هقوله بس انك خاين ومبتحبنيش .
صقر بصدمه ......انا .
روح بدموع وصراخ ......ايوه انت وسبني بقا .
صقر بغضب جحيمي مسكها جامد وقال ....... ليييييييييييي.
روح بسخرية..... لي هه لي ضحكتني ، انت سالت عليا أو دورت طبعا لا كله كان كذب وانا الهبله الي بقالي سنتين في الغيبوبه واول ما صحيت اول حاجه روحت ليك ويارتني ما روحت وقعدت تعيط جامد وتصرخ.
صقر بحزن عميق....انا يروح .
روح بدموع....ايوه .
وسمعتك وانت بتقول انك هتتجوز وانا من خلاص والي بيموت مبيرجعش تاني سبني وهاخد ابني وهبعد عنك .
صقر متحملش وضربها بالالم جامد لدرجه وقعت على الأرض .
صقر بغضب جحيمي.....انا انا ده انا مكنتش بنام و24ساعه شغل عشان مفكرش فيكي ا نا كل ده ،وانتي كنتي عايشه كل ده وسيباني انا وبنك بنتعزب يروح ،ويوميها انا قولت كده بعد ما فقدت الامل وانا قولت اني لو اتجوزت بس عشان جاسر إنما أنتي كنت عايشه جوايا حرام عليكي يروح حرام انا كنت يتعذب من غيرك
انا كنت باخد منوم عشان انام ،انت تطلعي عايشه كل ده ،وبعدين قال بغضب شديد وغيره عمياء.......ومين ادوارد ده كمان هه مين .
روح بغيره مماثله......ما انت اتجوزت برده مين هه مين وانا .
صقر بغضب.......اسكتي يغبيه كل دي خطه عشان اكشفك حرام عليكي يروح لي
روح بدموع واسف.........كل ده انت مريت بيها انا غبيه ،انا اسفه ووقعت على الأرض وقالت بنهيار......انا اسفه يريتني موت ااااه .
صقر بخوف وعشق . .....أوعي يروح اسمع كلمه موت على لسانك خلاص انا مسامحك اهم حاجه انك عايشه خلاص الحمدلله يا رب وقام .
روح بدموع وشهقات.......يعني سامحتني.
صقر بعشق ......ايوه ويالا بقا عشان ابننا .
روح ببراءه وطفوله.......الله انا عندي بيبي .
صقر بضحك........ههههه لسا طفله زي ما انتي ههه اومال فين ريفا سيده الاعمال المشهوره وبعدين بس قوليلي اي الذكاء ده يبنت الايه ده انتي خدتي 5صفقات مخصراني ملايين .
روح بغرور مصطنع.......عشان تعرف أنا مش اي حد .
وركبوا العربيه ووصلوا القصر والابتسامه مرسومه على وشوشهم .
جاسر اول ما شاف روح قلب بفرحه
........مامي .
روح بدموع وحب .......يروح مامي وحشتني .
وقعدت تعيط وتبوس وتحضن فيه .
قاطعها صقر بغيره .......خلاص بقا اي .
جاسر ببراءه... ....اخيرا بقا عندي مامي وانام في حضنك .
قاطعه صوت صقر بغضب......ناااعم ما هو ده الناقص قوم ياض .
جاسر بص عليه بعناد .
روح بغضب طفولي.......مزعلش لابني .
صقر بغيره.......لا هزعقلوا انا الي هنام في حضنك .
جاسر بعناد .....لا انا يبابي .
صقر ..انا
جاسر انا .
صقر انا.
جاسر انا
قاطعهم صراخ روح .. ...اي اي وانت يصقر انت صغير على كده بتعمل عقلك بعقل بيبي
صقر بعناد ....ايوه انا ومحدش هنام في حضنك غيري
قاطعهم ضحكات اياد ومني
واياد اعترف بحبه لمني واتحلت المشاكل بينهم .
مني بصدمه.....مين ده ده صقر يلهوي.
اياد بعشق....الحب بيعمل اكتر من كده يحبيبتي
وقعدوا مع بعض كلهم بس صقر لسا بيغير على روح من اياد
بعد مرور 10سنوات .
روح بصراخ......يا صقر صاااااقر قوم لابنك .
صقر قام وعلامات النوم على وشه وقال
........في يروحي على الصبح
رووح بغضب .....روح شوف ابنك .
صقر بهدوء....عمل اي .
روح بغضب ......اترفد اترفد
قاطعها صوت جاسر الغاضب...... قوليله لي قولي له .
روح بخوف وتوتر .....مفيش حاجه تستاهل انك تكسر الولد بالشكل ده
جاسر بخبث.......ااه ايوه واحد بيعاكس امي اسكتب صح
صقر بغضب وغيره .....ناااااعم .
جاسر .....طب مع السلامه انا هدعيلك ي روح وفر هارب.
روح بخوف ......استني يصقر .
صقر بغضب........انتي خرجتي
روح بدلال ودلع ......يصقوري كان نسي اللاب بتاعه روحت اعطيهوله وسوري عشان مش قولتلك .
صقر بخبث ......صقورك اها قولتيلي ما تيجي نخاوي جاسر .
شهقت روح بخجل وقال بصوت خجول .....صقر اسكت بقا .
صقر بخبث وابتسامه عابثه مرسومه على شفايفه .......لا والله ما ارجع في كلمتي ابدا
صقر بعشق .....بعشقك يروح الصقر .
روح بعشق مماثل .....انااكتر ي عيون روح ،انا بحبك اوي يصقر بجد انتي عوضتني بجد عن كل حاجه اتحرمت منها حنان الاب والام والاخ ،ربنا يخليك ليا يا رب ورغم كل المشاكل دي كلها انت لسا متمسك فيا انا بعشقك.
صقر بعشق.....وانا بعشك دي كلمه قليله عليكي يروح الصقر .
روحي ......عوضني صعيدي ومش اي صعيدي ده صقر القاسمي ههههه
ورحيم وريفيان .
خلفوا لاما وفارس وعاشوا في تبات ونبات وخلفوا صبيان وبنات.
وكلهم عاشوا بسعاده
النهاية