البارت الثامن
قرر نادر أن يذهب لملك لكشف هذا السر فهو حتى الأن غير مصدق أنها تستطيع أن تعلم اشياء قبل موعدها
نادر : ينفع اكلم معاكى يا أنسة ملك
ملك : لا رد فقط تبكى فى صمت
نادر : انا لازم اكلمك علشان عايزة اقولك ................ قاطعتة ملك وقالت عايز تقولى إن ازاى بعرف الحاجة قبل ما تحصل مش كدة يا دكتور ........
نادر : انتى عرفتى منين أن جى اقولك كدة
ملك بصراخ : علشان بأختصار بقدر اشوف كل حاجة ممكن تحصل اكيد انت دلوقتى بتفكر وتقول إزاى لان دى لعنة ايوة يا دكتور لعنة واللعنة هتتفك يوم ما حد يحب ملك زى ما هيا يوم ما ملك قلبها يدق لحد ساعتها هو الوحيد الى هيقدر يقتل شفرة اللعنة
بس المشكلة إن ناقص شهر واحد واللعنة لو ما تفكتش هفضل عايشة فى الكابوس دة طول حياتي
ملك ببكاء ؛ مش عايزة أشوف حاجة مش عايزة اعرف حاجة قبل ما تحصل مش عايزة اقرأ افكار الناس انا اتصدمت يا دكتور لما قرات تفكير العالم الى إحنا عايشين فية بتعب كل
يوم بسبب الللعنة دى انا كرهت الرجالة كرهت تفكرهم انا نفسى اخلص من الكابوس دة نفسى أخلص منة ................. ربت نادر على يديها فهو لا يعى ماذا يقول لها كان فى حالة من الصدمة
-----------------------------------------------------------
كانت سارة جالسة في غرفتها تنظر من النافذة على هذة الأمطار الغزيرة كانت دموعها تتساقط بغزارة من عايناها تتذكر ذكرياتها مع أباها فى هذة الأجواء الممطرة يا إلهى كم اشتاقت الية كم تحلم الأن أن تضمة وتبكى فى حضن اباها ليشعرها بالأمن تتمنى كل ليلة اليوم الذى سترا فية أباها يا الللة ............. نظرت سارة إلى صورة أباها وهى تقبلها
وحشتينى وحشتني اوى يا بابا انت وحشت شمسك قوى بابا انا عايزاك عايزاك يا بابا الحياة من بعدك وحشة اوى وحشة اوى
سارة بصوت متقطع اثر البكاء : ش.م.س ع.ا.ي.ز.ة أ.ب.و.ه.ا عااااايزاااااك يا يابا شمسك اتقتلت من يوم ما مت وسبتها شمسك ماتت يا بااااااااااااابا ماتت
ثم مسكت صورت أمها بوجع: قتلتى لية هة قتلتى لية انا بكرهك بكرهك يا ماما عمرك مدتنى حنان عمرك ما حبتنى كنت دائماً بتبعدى صحابى عنى علشان كدة لما كبرت ما عنديش حد خونتى بابا قتلتى وهو حى عاااااااارفة باااااااااااااااابا كان بيحبك أد إية قتلتى لية
سارة بصراخ : قتلتى ليةةةةةةةةة ليةةةةةةةةة حرمتينى من اغلى حاجة يحبها لية .................
تكملة البارت الثامن
كان معتز يشاهد كل شئ من البداية ودموعة تتساقط من عينة على هذة الصغيرة وكم من الألم فى داخلها كانت تخفى فى كلمة ( انا يخير ) اللعنة على كل من ابكاها ووصلها إلى هذة الحالى وهنا لم يتحمل أكثر ذهبة إليها سريعاً وفى أقل من ثانية كان يضمها إلى احضانة لا يعلم لماذا فعل هذا ولكن كان قلبة يتقطع عاليها على صغيرتة ............ لم تشعر هى الأخرى وكانت تشدد على احضانة وتبكى بوجع شديد فهى كانت تود أن تشعر بالأمان فقط .........
لا يشعرون كم قضوا معا سويا كان معتز يربت على شعرها ويواسيها بكلمات حنونة لعلها تهدأ وأخيرا بعد مدة ليست بقصيرة نامت فى احضانة ...............
نظر إليها مطولا وقلبة يكاء يخرج من مكانة لا يعلم لماذا فعل هذا يعلم إنة محرم ولكن لم يستطع منع نفسة عنها لما يستطيع أن يرى دموعها وأنهيراها ويصمت
كان معتز يشاهد كل شئ من البداية ودموعة تتساقط من عينة على هذة الصغيرة وكم من الألم فى داخلها كانت تخفى فى كلمة ( انا يخير ) اللعنة على كل من ابكاها ووصلها إلى هذة الحالى وهنا لم يتحمل أكثر ذهبة إليها سريعاً وفى أقل من
ثانية كان يضمها إلى احضانة لا يعلم لماذا فعل هذا ولكن كان قلبة يتقطع عاليها على صغيرتة ............ لم تشعر هى الأخرى وكانت تشدد على احضانة وتبكى بوجع شديد فهى كانت تود أن تشعر بالأمان فقط .........
لا يشعرون كم قضوا معا سويا كان معتز يربت على شعرها ويواسيها بكلمات حنونة لعلها تهدأ وأخيرا بعد مدة ليست بقصيرة نامت فى احضانة ...............
نظر إليها مطولا وقلبة يكاء يخرج من مكانة لا يعلم لماذا فعل هذا يعلم إنة محرم ولكن لم يستطع منع نفسة عنها لما يستطيع أن يرى دموعها وأنهيراها ويصمت
-----------------------------------------------------------