رواية مطاردي المجنون الفصل الثامن عشر


 رواية مطاردي المجنون 

الفصل الثامن عشر 

بقلم منه محمود 

**********************

أحمد بعصبية:هو الزفت دة لسة جوا لي

الممرضة بتوتر:انا اسفة يا فندم دي تعليمات الدكتور

أحمد بعصبية:غوري من وشي     واندهي الدكتور الزفت دة جريت الممرضة من قدام أحمد وفعلا خمس دقايق والدكتور جة

الدكتور بهدوء:ايوة يا احمد

أحمد بعصبية:الزفت دة بيعمل اي جوا لسة

الدكتور بنفس الهدوء:هو تعبان     يا احمد ولازم يبقى جواا اكيد

أحمد بعصبية:ما يتعب ول يموووت حتى ارمية في اي حتة انا مالي لحد هنا وكفاية

الدكتور بعصبية:مالك يا احمد في     اي عمال اكلم بهدوء وانت مفيش مش مراعي انها مستشفى ومش معنى اني دكتور العيلة وعرفكو من زمان     تعمل كدة انا ساكت وعامل احترام ل عامر بس شكل الاحترام مش بينفع تعالا بقى وشوف هو جوا لي ومسك ايد أحمد وكلهم وراه ودخلو الاوضة وشافو ملك نايمة على السرير واوليفر في سرير جنبها بظبط حتى مفيش مسافة مابينهم واوليفر ماسك   ايد ملك جامد ونايم وبيسحبو منو دم وبعدين طلعو عرفت لي هو جوا هو مش راضي يسيب ايدها اصلا اكنها امو وبيتبرع    بكمية دم كتيرة ومهموش حياتة اصلا مع انو دة هيخلي جسمو يضعف جدا والله اعلم هيحصل اي بس هو مهمهوش نفسو     وقال لو عايزين دمي كلو خدوة بس متقلقش يا احمد بعد ما نخلص وتنقل الدم هننقلو على اوضة تانية وسابو ومشى وهو متعصب جداا

أحمد بعصبية:انت لسة هتسيبو تاني

عامر بعصبية اكبر:احمدد انت حتى     معملتش احترام ليا كلو على البيت حااالا وجودنا هنا ملوش لأزمة والبنات هتفضل هنا معاهم

أسر بهدوء:مينفعش يا عمي انا هفضل معاهم انا كمان

عامر بعصبية:بقول كلو على     البيت حالا لحد ما نعرف هنعمل اي في المصيبة دي وبسخرية ومتقلقش يا أسر البنات مش محتاجينك ول  وبس ل أحمد بسخرية اكتر ول لغيرك والكل وافق تحت عصبيت عامر    وفعلا راحو البيت والبنات باتت مع ملك واوليفر وطبعا كل واحدة مستعدة لأي حاجة وبعد شوية نقلو أوليفر لأوضة تانية والي     استغربو ازاي هو ماسك ايديها كدة بكل القوة دي اصل أوليفر مرضيش يسيب ايد ملك بسهولة ودة الي مستغربو الممرضين     وحتى الدكتور وعدي يوم والتاني والتالت وفي صباح اليوم الرابع وكان عامر عندو وساندي وابتدي يفتح عينة شوية شوية

أوليفر بتعب:ملك ساندي وعامر جريو علية

ساندي بهدوء:انت كويس

أوليفر بتعب:ملك فين هي كويسة صح

ساندي:اةة كويسة وهي في الاوضة إلى في أول الممر

أوليفر بتعب:مين إلى جابني     هنا انا كنت معاها في نفس الاوضة وبقالي قد اي نايم كدة

ساندي بهدوء:بقالك اربع ايام     على الحالة دي اما مين الي جابك هنا وحكتلو إلى حصل أوليفر بصلها بهدوء وقام وشد كل الحقن والمحاليل

أوليفر بهدوء:فين مسدسي     بس ساندي مردتش وبعصبية بقولك في مسدسي ساندي بسرعة جابتلو المسدس وطلع من الاوضة ساندي كانت لسة هتتكلم

عامر بحب:سبية يا ساندي    شكلو واقع وطلعو وراه


**********************

عند اوضة ملك بقالها اربع ايام      نايمة ولاسف إلى عرفوة انها دخلت في غيبوبة ولسة مش عارفين مدتها اي خرج الدكتور من عندها والكل جرى علية

اسيل بقلق:ها يا دكتور لسة بردو مفيش تحسن

الدكتور بحزن:لا يا بنتي مفيش    لسة في غيبوبة وللأسف هي حتى مش بتستجيب للعلاج و وقبل ما يكمل كان أوليفر واقف قدامو بإبتسامة مرعبة

أوليفر بإبتسامة مرعبة:مين الي خرجني من الاوضة ومن جنب ملك هو مش انا قلت محدش      يغير الاوض حسابك معايا بعدين وراح ناحيت اوضة ملك وقبل ما يدخل وقفو احمد

أحمد بعصبية:انتي رايح فين مش هتدخل جوا انتي في اصلا علشان تدخل جوا وفي ثانية كان     أوليفر مصوب السلاح على رأس أحمد والكل شهق من الصدمة

أوليفر 

                        الفصل التاسع عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×