رواية مطاردي المجنون
الفصل السلبع عشر
بقلم منه محمود
****************
صفية وسماح ركبو تاكسي واكلمو مع المجهول واتفقو يتقابلو في المخزن إلى علطول بيتقابلو فية وراحو هناك
سماح لصفية:اومال هو في يا بت مش قولتي قالك هنا
صفية:ايوة والله يا سماح هتلاقي هنا تعالى بس ودخلو وفعلا المجهول كان هناك
المجهول ببرود:تحدثي وابتدت صفية وسماح يحكو كل حاجه
سماح:بس يا باشا هو دة الي حصل كلو
المجهول بإستغراب:ولماذا سوف يذهبو لهناك وهم ما زالو يعلمون أنهم في خطر هناك شئ ناقص وبص ل سماح وصفية انتم اذهبو الان ولاكن ضعو عينكم عليهم ومشيو الاتنين اما الباقي مصدوم وبالأخص اسيل دة عدو أوليفر الوحيد طب لي عايز يموتهم كلهم وهما اصلا ميعرفهوش كلهم كانو موجودين معادا أوليفر وساندي وعمر كانو واقفين برا بيراقبو المكان ولما سماح وصفية مشيو ملك مستنتش بعد ما سمعت كلام اسيل الغضب سيطر عليها تماما وابتدت تتحرك ناحيت المجهول علشان تقتلو فكرت انها كانت هتخسر أوليفر حب حياتها ايوة ايوة حب حياتها هي بتعترف انها حبتو حبتو بكل جنون مش مستعدة تخسرو هي دلوقتي مش ملك الضعيفة هي قوية اتعلمت كل حاجه وهتقتلو وهتقتل اي حد يفكر بس يقرب من أوليفر أو عيلتها وفي اللحظة دي المجهول حس بحركة وشاف ملك وطلع المسدس وصوبو ناحيتها ودخل أوليفر وعمر وساندي واوليفر شاف المجهول وهو مصوب السلاح على ملك
أوليفر بخوف وزعيق: ماااااكس ملك حاسبي بس فات الأوان وكل حاجة بقت سودة ووقعت ملك مغمى عليها وكل دة تحت صدمة كل الي موجودي ن واوليفر طلع سلاحو وضرب ماكس في ايدو والشباب جريت على ومسكوة واوليفر جرى على ملك
أوليفر بخوف وهسترية:ملك ملك قومي قومي يا ملك انتي انتي كويسة مش هيحصلك حاجة قومي يا ملك قومي واسيل بصالو بصدمة دة حقيقي هو دة أوليفر زعيم المافيا هو دة أوليفر إلى بيقتل بدم بارد هو دة أوليفر الملقب بلشيطان لا مش دة دة شخص تاني تماما دة واحد عندو قلب واحد بيخاف واحد هيتجنن بس ل ا دة مش خوف عادي وبصدمة لا مستحيل يكون الي بفكر فية صح
أسر بعصبية:خلينا نخدها على المستشفى بسرعة وقرب أحمد علشان يشيل بملك وهو خايف عليها خايف لا هو حقيقي مرعوب دي اختة اختة الوحيدة ملووش غيرها بس لما جة يشلها أوليفر بصلو بشرر وزعق
اوليفر بزعيق:إلى هيقرب منها هقتلو سامعين هقتلو وشلها بخوف وجرى على العربية وكلهم وراه ومعاهم ماكس متخافيش انا جنبك مش هيحصلك حاجة انا جنبك وكلهم طلعو على العربية وبعد حوالي ساعة ونص كانو في المستشفى ودخلو اوضة العمليات وبعد ربع ساعة طلعت الممرضة وهي بتجري
أوليفر برعب:في اي ملك كويسة صح
الممرضة بخوف:المريضة خسرت دم كتير جدا وزمرت دمها نادرة جدا ومش موجودة خالص في المستشفي
أحمد بعصبية:يعني اي مش موجودة دة انا هقفلكو المستشفى دي اختي بتموووت اتصرفي والا والله العظيم لكون مموتك انتي والي معاكي
أوليفر بخوف:انا زمرت دمي زايها خدي مني
أحمد بعصبية:لااااا مستحيل اختي يدخل في جسمها دم مجرم زيك
عامر بعصبية:أحمد في اي انت مش عامل حساب ليا اني واقف وانتي خدي منو الدم
الممرضة بخوف:بس احنا محتاجين دم كتير جداا مش هينفع واحد بس
أوليفر بخوف:خدي مني كل الي انتي عايزاه يارب تخدي دمي كلو المهم هي تفوق الممرضة كانت هتعترض بس أوليفر بصلها بصت تحذير وخدتو اوضة العمليات وبعد حوالي ٣ ساعات كمان خرج الدكتور والكل جرى علية
أحمد بقلق:اختي عاملة اي
الدكتور بعملية:الحمد لله هي كويسة دلوقتي بس هنحطها تحت الملاحظة ٢٤ ساعة ودول إلى هيقررو حلتها
عامر بقلق:طب واوليفر
الدكتور:هو ادها دم كتير جدااا وحاليا نايم ومع الاكل والراحة هيقدر يعوض كل دة عن اذنكم و مشى وعدا اربع ساعات وجت الممرضة تطمن على ملك واوليفر ولما طلعت وقفها احمد
أحمد بعصبية: وووووووووووو
الفصل الثامن عشر من هنا