رواية مطاردي والمجنون
الفصل الحادي عشر والثاني عشر والثالث عشر والرابع عشر
بقلم منه محمود
******************
عند الشباب فضلو ورا بعض ومبهورين من البنات ازاي ملك وساندي وملكة إلى بيخافو من السلاح بيستخدموة احسن منهم ازاي اسيل إلى بيبان عليها البرائة تبقى كدة بلمهارة دي فضلو مع بعض واي حد كانو بيشفوة بيموتوة لحد ما وصلو لصالة وبدأو يتقدمو براحة
********'******
عند أوليفر لما قرب من القصر لقى عدد كبير اوي من الحراس بس دول مش حراس القصر فضل يتسلل وحاول على قد ما يقدر يقتل ناس عقبال ما الدعم يجي لحد ما دخل جوا وطبعا الدنيا ضالمة
*********
عند البنات كانت اسيل بتشاورلهم وهما فهموها وكل واحدة اخدت موقعها اسيل في السماعة كاارون رجعي النور حالا
كارون:اسيل هما قاطعين الأسلاك الرئسية احتاج الى وقت اكبر
اسيل في السماعة:بنات القفازات
الشباب بعدم فهم:قفازات اي
ملك ببرود:مش عايزة واحد فيكو يدخل لسة مفعول الدوا مراحش من جسمكو ومتخافوش احنا بنات العمري
أحمد بقلق:انتو بتقولو اي
اسيل ببرود:احنا بنات العمري يا احمد بمليون راجل بناااات يلة البنان قلعت القفازات والشباب لاحظت النور إلى بينور في أيديهم
شخص من الي واقفين :سيدي هناك أحد غيرنا في الغرفة
سيدهم:المافيا يريدون الفتاه احصلو عليها بأي ثمن وابتدي ضرب النار من جهة البنات والشباب بتشاركهم بس من مكانهم واوليفر بردو وفجأه النور جةة واوليفر لاحظ واحد وراه بنت ومصوب علية السلاح البنت كانت واقفة بعيد عنو بحوالي مترين حاول يضرب نار بس للأسف الرصاص خلص جرى على البنت دي من غير تفكير كل الي جة في بالو صورة ملك وهو بتطلب منو يسعدها وجرى عليها وخد الرصاصة بدلها ملك لفت للشخص دة وضربتو بالنار وقعدت في الأرض ومدت ايديها إلى بتترعش على أوليفر ولما اتأكدت انو عايش اتنفست جامد وبعديها بخمس دقائق د خلت القوة إلى طلبها أوليفر وحصرت المكان وموتت كل الناس معادا واحد بس واخدوة معاهم وامرو الباقي ينضفو المكان وكلهم جرير على أوليفر
ملك بخوف:اسيل ارجوكي لزم نخدو المستشفى اسيل بصتلها بإستغراب بس سكتت وراحو المستشفى كلهم ودخل أوليفر اوضة العمليات
جاسر بعصبية:انا لزم افهم في اي ومين دول
آدم بعصبية:وانتو ازاي بتعرفو تستخدمو السلاح احسن مننا كمان
ملك بعصبية:اخرسو اخرسو مش عايزة اسمع صوت حد فيكم الكل التزم الصمت اول مرة يشوفو ملك بالحالة دي وبعد حوالي ست ساعات طلع الدكاترة وجريت عليهم ملك
ملك بخوف:هو هيبقي كويس صح
الدكتور:للأسف يا انسة الرصاصة كانت جنب القلب وهو دخل في غيبوبة ادعولو وسابهم ومشى وملك جريت على اوضة خالية من الناس وقفلت الباب وأطلقت العنان لدموعها
ملك بدموع:انا لي خايفة عليك مش لزم اخاف عليك انت عدوى خليكي قوية يا ملك انتي بنت عيلة العمري ومسحت دموعها بعنف وطلعت وفضلت الأحوال على كدة اسبوعين ملك حطت حراسة مشددة على جناح أوليفر ومكنتش بتروح القصر وكل يوم بتدخل ل أوليفر وتقعد تتكلم معاه
*******************
في صباح يوم جديد ملك راحت ناحيت الاوضة ودخلت زي كل يوم ووووو
البارت الثاني عشر 💜
***********
**********
ملك دخلت ل أوليفر وقعدت زي كل يوم تتكلم معاه
ملك بحزن:انا مش عارفة لي بكلم معاك أو خايفة عليك كدة مع انك المفروض عدونا بس انا بحب اعمل كدة بحب اكلم معاك عمري ما قربت من حد بس بقرب منك غصب عني بحس اني مشدودة ليك انت بتشدني ليك حتى وانت نايم بقالك اسبوعين؟!! ازاي مش عارفة انت معملتش اي حاجة علشان انا اتصرف كدة بس انا بحب اعمل كدة لي!؟ وامتي وازاي مش عارفة اي حاجة لي بهتم بيك كدة وامتي كان فارق معايا حد كدة وازاي انا بقيت كدة وقدت تتكلم وحست بحركة من أوليفر وقامت بسرعة ونادت الدكتور والاكل دخل الاوضة وبعد فحص شوية أوليفر فتح عيونة
أوليفر بإستغراب:انتو مين وانا فين!؟
الدكتور بهدوء:انت فاكر اي حاجة طب انت اسمك اي
أوليفر بهدوء:معرفش انا مش فاكر اي حاجة وها اي صدمة لجميع من في الاوضة اتقدمت اسيل منو ببرود وقعدت قدامو وحاوت تعرف رد فعلو بس للأسف أوليفر معملش اي رد فعل اكنو اول مرة يشوفها
اسيل بهدوء:هو فعلا مش فاكر اي حاجة بس لي الرصاصة لما اضربت مجتش ناحيت راسو اصلا
الدكتور بهدوء:احنا يوم العملية لاقينا جرح في راسو تقريبا لما اضرب ووقع على الأرض اتخبط في راسو جامد بس لما عملنا أشعة وشفنا كنا بنقول انو مش هيحصل اي والضربة مش هتأثر بس كنا غلطانين للأسف هو فقد الذاكرة تماما يعني هو دلوقتي ورقة بيضة كلهم سمعو الباب بيتقفل جامد وملك مش موجودة في الاوضة خلصو كل اجرأت المستشفى واخدوة بحذر وراحو على قصر العمري
****************
في قصر العمري كلهم وصلو وملك أمرت الخدم يجهزو اوضة ل أوليفر وكانت جنب اوضتها وقعدو كلهم في الصالة
أوليفر بهدوء:ممكن طيب على الأقل اعرف اسمي اي وانتو مين كلهم بص لي بتوتر هما حتى ميعرفوش دة مين بس جة هنا بأمر من ملك والبنات
ملك بهدوء:اسمك أوليفر وانت بتكون صاحب العيلة من زمان وحصل هجوم علينا وانت اتصاوبت كلهم بصولها بصدمة بما فيهم اسيل
أحمد بإستغراب:امتي دة حصل ملك بصتلو بتحذير وبتوتر اةة اةة حصل
أوليفر بصلهم بهدوء:ممكن طيب اطلع اوضتي عايز ارتاح
ملك بإبتسامة:تعالا انا هطلعك
أسر بإعتراض:بس اسيل مسكت ايدو وضغطت عليها وملك اخدت أوليفر وطلعت
أسر بغضب:ممكن اعرف انتي خلتيني اسكت لي ومين دة اصلا
اسيل ببرود: اقعد وفعلا كلهم قعدو اول حاجة دة أوليفر
أسر ببرود:تمام عارفين مين هو بقا
اسيل ببرود:مافيا!!
أسر ببرود:تمام تمام وبصدمة اي؟؟؟! ميييين مافيا
اسيل ببرود:أوليفر بوش لقبة الشيطان زعيم مافيا
كلهم بصدمة:مافيا وملك معاه
اسيل بهدوء:اهدو ملك عارفة انو زعيم مافيا دة الي اقدر اقولو لحد دلوقتي وانت هاتعملو ا كنو واحد من العيلة ومفيش اعتراض وسبتهم وطلعت والبنات وراها
******************
في الأعلى ملك واوليفر طلعو ودخلو الاول
البارت الثالث عشر💜
********************
******************************
في الأعلى عند ملك واوليفر د خلو الاوضة وملك متوترة جدا بس خافية كل دة ببراعة واوليفر بيبصلها اوي وبعد فترة من الصمت ملك اكلمت
ملك:بص هو يعني بص دي ا لاوضة بتاعتك ولو احتجت اي حاجة انا الاوضة بتاعتي إلى جنبك أو ممكن تقول للخدم
أوليفر بغموض:تمام شكرا يا انسة
ملك بهدوء:ملك اسمي ملك
أوليفر بإبتسامة:شكرا يا ملك
ملك بهدوء:هسيبك ترتاح انا بقا والصبح انزل على الفطار وفي هدوم ليك في اوضة الهدوم ودة الحمام وسبتو ونزلت واوليفر فضل يتابعها بهدوء لحد ما اختفت من قدامو وراح اخد بيجامة ودخل اخد دوش وطلع ونام علطول من التعب
*********************
في الأسفل بعد ما البنات طلعت الشباب بقو بيغلو من الغضب وان من ساعت ما جت اسيل والبنات متغيرة البنات بس دة البيت كلو اتغير من الخدم ل كل حاجه فية ولسة هيكلمو
عامر بجدية:مسمعش صوت واحد فيكو صدقوني بكرا لما تعرفو كل حاجه هتعرفو هي لي بتتصرف كدة وسبهم ومشي
عمر بغيظ:يعني هنعرف امتي انشاء الله كل مرة يقول كدة ويسبنا بنولع
أحمد بتوتر:إلى خايف منو انو ملك عارفة انو زعيم مافيا بس عادي عندها ملك إلى مكانتش بتحتك بلرجالة اصلا واقفة مع زعيم مافيا
أسر بإستغراب:المشكلة انو مش ملك بس لا دة الباقي كمان حتى ساندي ساندي إلى مكنش واحد فينا بيسمع صوتها من ساعت ما جت اسيل وكلهم ىكدا وبعدين بصلهم يلة كل واحد على الاوضة بتاعتو النهاردة كان يوم صعب اوي ولزم نرتاح وكل واحد طلعو الاوضة بتاعتو ونام من التعب
**********************
الساعة الواحدة صباحا في غرفة اسيل كانت نايمة ومش حاسة بحاجة دقيقة اتنين وتلاتة وحتة من الحيطة بتتفتح ودخل حد منها وفضل يراقب اسيل لحد الصبح ولما حس بحركتها طلع زي ما جة
********************
في صباح يوم جديد طبعا البنات لبست الساعة ٦ ودخلو الاوضة وقعدو يتمرنو وبعدين قعدو مع بعض
ملك بهدوء:الوضع بقا خطير جدا هما قدرو يوصلو للقصر ودخلو من غير اي مجهود حتى ا حنا مسمعناش ضرب نار حتى لو هما بيستخدمو كاتم للصوت هيبقي في جثث بس كل الي كانو برا عايشين بس متخدارين
اسيل بهدوء:فعلا واضح أوي في حد من الخدم والحرس معاة لقنهم عارفين البيت كويس وكانو بيتحركو فية براحتهم انا اعرف واحد محل ثقة وكويس نقدر نجيبو للحراسة وهمو هيتكفل بكل حاجه وهو محل ثقة
ساندي بهدوء:وانا هجيب الخدم
ملكية بهدوء:يبقا اتفقنا وعلفكرة احنا لزم نجيب اي حاجة للشباب
كلهم بإستغراب:حاجة اي
ملكية:الشباب لو تلاحظو كانو متخدارين من ساعت ما كلو علشان كدة محدش عرف يتصرف لزم نجيب خواتم ونحط فيها أجهزة تعقب أو ساعة فهمتو
ملك:خلاص احنا هنجيب الاتنين بس أشكال مختلفة علشان محدش يحس بأي حاجة بحيث لو الخاتم اتقلع يبقى فية الساعة والعكس
الكل:اتفقنا وطلعو فوق ونزلو على الفطار كانت الساعة ٨بس أوليفر مكنش موجود ولسة عامر هيطلب من حد من الخدم يندهلو ملك وقفت بسرعة وقالت انا هناديلو وطلعت على فوق وكل خطوة قلبها بيدق بعنف حاسة بخوف شديد لحد ما وصلت عند الاوضة وخبطت مرة واتنين وتلاتة ومفيش حد بيفتح قررت تدخل وفتحت الباب وشافت
البارت الرابع عشر 💜
********************
وصلت ملك قدام الباب وفتحت الباب وغريب انو أوليفر مكنش موجود في الاوضة قلبها بقا يدق جامد من الخوف وقعدت تدور علية وفي الاخر لقتو في اوضة الهدوم وواقع في الأرض ومش ببتحرك جريت علية بخوف
ملك بخوف:أوليفر أوليفر قوم بس هو متحركش حطت ايديها على راسو ولقت حرارتو عالية جدا قامت وفضلت تشدو وتحاول تسندو لحد الحمام وملت البانيو مياه ساقية وحطتو فيها جسمو انتفد جامد بس فضلت مسبتاه شوية في المياه وبعدين طلعتو وراحت على اوضة اللبس
ملك بخوف:أوليفر ادخل غير هدومك في بيجامة على الكرسي وانا وقفالك هنا اكتفي أوليفر بهز راسو ودخل وملك جريت على التليفون وطلبت الصيدلية وقالتلهم يبعتو أدوية وحقنة للحرارة وقفلت كان أوليفر خرج جريت علية وسندتو لحد السرير وغطتو وقاست الحرارة لسة عالية نزلت جرى تجيب مياه علشان تعملو كمدات
**************
في الأسفل ملك نزلت جرى والكل شفها واستغرب وراحو وراها كانت عمالة تزعق في كل الخدم وخايفة ومتوترة ومحدش فاهم في اي
اسيل بهدوء:في اي يا ملك عمالة رايحة جاية كدة لي
ملك بتوتر:أوليفر اسيل أوليفر عندو حرارة جامد ومش راضية تنزل واخدت الحاجة وطلعت جري
أسر بإستغراب:مالها يا اسيل بتجري كدة لي
اسيل ببرود:اصل أوليفر عندو حرارة
أحمد بعصبية:طب ما يموت ول يولع هي مدايقة وخايفة كدة لي
اسيل بخبث:اصل هي بتخاف علية معلش بقا القلب وسبتهم ومشيت
*******************
في الأعلى ملك قعدت تعم ل كمادات ل أوليفر وبعد ربع ساعة اتصل بيها الحارس وقلها في واحد من الصيدلية طلبت منو ياخد الحاجة ويديلو الفلوس ويديها للخدامة وهي تطلعها مع الحاجة وفعلا نفذ كلامها وبعد شوية الباب خبط ودخلت الخدامة بدوا والاكل وحطتهم وخرجت ملك أدت أوليفر الأدوية واكلتو وبعد شوية ابتدت الحرارة تنزل ورفضت ملك تسيبو وفضلت سهرانة طول الليل جنبو ومن التعب نامت
*********
في صباح يوم جديد صحي أوليفر وهو مش فاكر اي حاجة ولقي فوطة على راسو وبص جنبو لقى ملك نايمة وابتدي يفتكر إلى حصل واحدة واحدة وبدأء يتحرك براحة علشان متصحاش بس صحيت ملك من الحركة وبدأت تساعدو
ملك بحذر:براحة علشان انت لسة تعبان أوليفر بصلها وسكت وهي مش عارفة تحدد البصة دي اي مزيج من الغموض والشكر والتعب وقبل ما تتكلم البنات دخلت جري والشباب وراهم
ساندي بسرعة:دخيل في دخيل احنا عرفنا انو في ناس جاية بسرية تامة علشان تاخد أوليفر لازم يسيب المكان فورا
ملك بتوتر:بس هيروح فين وهو بالحالة دي
أسر بهدوء:ممكن يسافر اي في القصر بتعنا إلى في شرم
ملكية:بس ممكن يعرفو يوصلولو في اي لحظة وساعتها مش هنلحقو
اسيل بهدوء:انا عندي فكرة وبصت للبنات والبنات فهمت
أسر بإستغراب:انا لي مش مرتحلكو
ساندي بسرعة:يلة خلينا نلحق وابتدو يشيلو الهدوم في الشنط ويمسحو اي بصمات أو أي أثر ل اوليفر اصلا وربطولو عينو والشباب شالو الشنط وطلعو من الاوضة وراحو ناحية اوض البنات وووووو
الفصل الخامس عشر من هنا