رواية أحببت خادمتي كامله جميع الفصول من الاول الاخير بقلم صفاء أحمد


 

احببت خادمتي 

بقلم صفاء احمد

الفصل الاول والثاني


مرت العم: قومي يابت شوفيلك زفت شغل 

اسيا: حاضر حاضر 

استوبب 

 بطلتنا انا اسيا عند ي ٢٠سنه  عيونها خضرا تمتلك الشعر الاصفر بس مدريا في حجابها




ودي مرت عمي عايشين عند عمي عشان اهلي ماتو في حادثه عندي اخت صغير 5سنين مليش غيرها بعد اهلي 

نكمل رويتنا 

قومت البست وخرجت شوفت صحبتي 

مريم صحبت عمري بتحبني قدي في السنه 

مريم: اي لقتي شغل 

اسيا: لا والله يامريم من الصبح بدور ومش لقيا 

مريم: اممم طيب في شغل بس 

اسيا: قولي يامريم 




مريم بكسوف من صحبتها: خدامه عند راجل اعمال 

اسيا بفرحه: بجد طب هو فين 

مريم: في قصر ****

اسيا: طب بكرا هروح وهشوف 

مريم: ماشي سلام

ومشت اسيا دخلت البيت

مرات العم: لقيت شغل ولا 

اسيا بسرععه: ايوه ايوه لقيت

مرات العم: غوري اغسلي الموعين واغسلي الغسيل 

اسيا: حاضر 




اسيا خلصت ودخلت تنام عشان شغلها

في الصباح في يوم جديد ملين احداث

اسيا قمت خدت شاور ولبست درس اسود وطرحه بيضاء وكوتشي ابيض وقمر اوي 

رحت مكان مقالتلها مريم

وبصيت كدا لقيت بيت اي بيت اي ده قصر زي مقلت البت مريم بصيت شويه ولقيت البوابه: عيزة مين ياست الهانم 

اسيا: انا انا عيزه اشتغل حته لو خدمه

البوابه: اه اه خشي 

دخلت وفتح شاب يمتلك العيون الزرقا والعضلات تخطف اي قلب بنت ادم بطلنا اصغر راجل اعمال في السن 

ادم: انتي مين 





اسيا: انا انا عوزه اشتغل حته لو خدامه 

ادم: اه مابينا انك خدامه






بصلتو بكسرة انو هو كدا 

ادم بزعيق: عل المطبخ 

اسيا بخوف ليمشيها: حاضر 

وجريت لاجوه 

اسيا بصت عند التلاجه لقيت ورقه كبيره ومكتوب فيها الاكلات عشان اي خدامه تيجي تعرف هو بياكل اي وكدا 

فتحت التلاجه وبدات تجهز الفطار 

بعد مخلصت  تحط عل السفرة وهو كان قعد بيبصلها

ان ان 

وبكدا خلص البارت استتو الخلقه التانيه


لولقيت تفاعل هكمل.؟







خدامتي بقلم صفاء احمد 

الفصل الثاني


وقفنا لما كان بيبص عليها وهي بتحط الاكل عل السفره

ادم: خل بالك ف ضيوف جيالي

اسيا: طيب 

ادم: اعملي غدا حلوو 

اسيا: عارفه والله 

ادم: انا لما اقول كلمه تتسمع 

اسيا: هو نت عايز تتخانق معايا باي طريقه 

ادم بسخريه: ليه اصلا دايب ف سواد عيونك يابت

اسيا: هو نت ليه كدا 

ادم: بس بقي بطلي رغي كتيرر يلا وراكي شغل 

اسيا: اوفف طيب

ادم كان قاعد وبيص عليها هي وبتعمل الغدا 

اسيا بستغراب: اتفضل واقف 

ادم بسرح: ها لاا 

اسيا: طب اتفضل

ادم: طبب

اسيا عملت الاكل وقابلت الضيوف

اسراء: ونتي بقي الشغاله الجديده 

اسيا: ايوهه 

اسراء: مش بطال 

اسيا: اي اللي مش بطال 

اسراء: انتي بتكلمي اسيادك يابت 

اسيا: علفكره نتي واحده قذره 

اسراء كانت هتمد ايدها بس في ايد مسكتها 

ادم: متمدي ايدك عليها ليه 

اسراء بيرود: غلطت ولازم تتادب 

ادم: ليه عملت اي 

اسراء: معملتش 

ادم: امالل 






اسراء: اهو كداا 

ادم: اما هي معملتكيش حاجه هتضربيها ليه

اسراء:قولتلك مزاجي 

ادم: طب ليهه يعننيي 

اسراء ببرود: معرفش 

اسيا ببكاء: انا عملتلها اي 

ادم: اهدي خلاص 

اسيا: انا اتبهدلت ياادم بيه لاا 

ادم: خلااص انسي خلاص ومسحلها دموعها 

اسيا: خلاص مش زعلانه 

ادم: صافيه لبن 

اسيا: حليب يااشطا

ادم: يلا شوفي الضيوف 

اسيا: ماشي 






اسيا راحت تشوف الضيوف 

بعد ساعاات 

مشيو الضيوف 

اسيا: يااا اخيراا مشيوو 

ادم: ايوه اي دا ناس غلسه 

اسيا: عل رايك

ادم: يلا خشي نامي 

اسيا: تصبح عل خير 

ادم؛ ونتي من اهلها 

اسيا دخلت تنام عشان تصحي بدري 

وادم دخل ينام 

اشرقت الشمس 

صحيت اسيا عل اشاعه الشمس 

اسيا: اوفف 






ادم: يااسياا 

اسيا: ايوه جايه 

اسيا خرجت من الاوضه ولبسه بجامه جميله مرسومه اطفال 

اسيا: صباح الخيرر 

ادم سرح فيها: صباح الورد 

اسيا: احضرلك الاكل 

ادم: ها ايوه 

اسيا: طيب 

ودخلت حضرتلو. الفطار

ادم: انا هروح الشركه 

اسيا: مش هتاكل 

ادم: هفطر ف الشركه 

اسيا: ماشي باي 

ادم: باي 

اسيا: باي 

وخرج ادم 






اسيا شغلت مهرجنات وفضلت تروق البيت 

اسيا: طب شحت محط 

ادم نسي يجيب الموبيل فدخل تاني 

واسيا كانت فرده شعرها الحرير وبتكنس 

ادم دخل واتصدمرمن جمالها: اي دا 

اسيا بصدمه: مش انت قولت رايح الشركه

ادم: ايوه رايح بس نسيت تلفوني 

اسيا: طب ادخل 

ادم دخل جاب التلفون وخرج 

ادم: بس مكنتش اعرف انك حلوه كدا وغمزلها😉

اسيا اتكسفت جداا 

اسيا روق


                         الفصل الثالث من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×