رواية الراقصة الفصل الاخير


 

رواية"الراقصة"

الحلقة الثانية عشر"الاخيرة


"نورا بوجع:م..ر..مرا..م

منال:انتي كويسة ..نورا مين الي عمل كدة

كريم بعصبية:مش وقته الكلام ده(وقام وشالها وراح بيها ع عربية وقعدها في الكرسي الي قدام جمبه والكل وراه بالعرببات)

كريم:نورا..نورا ردي هقولك خبر هيفرحك انا ملمستكيش والله ما لمستك انتي لسة بنت زي ما انتي..نوراا لا مش هتروحي مني ياا نورا ده انتي الوحيدة الي دخلت قلبي ردي عليا يا نورا(نزلت دمعة من عيونه)

وكان ماشي بأقصىى سرعة ووصلو للمستشفى وشالها ودخل بسرعة

ودخات اوضة العمليات

وقعد اكتر من 3ساعات

وكل الي برة ع اعصابهم

وخرج الدكتور

كلهم جريو عليه:ها؟؟

الدكتور بأسف وحزن:للاسف..

مرام قاطعته وهي منهارة:للاسف اييه اختي كويسة مفيهاش حاجة

رائد:اهدي يا مرام خليه يكمل كلامه

كريم:ها خير يادكتور

الدكتور:المريضة نزفت دم كتير وحتى فصيلة دمها مش موجودة نادرة اوي

كريم:مرام فصيلة دمك..

مرام قاطعته:مش زي فصيلة دمها

كريم:يبقا كل الموجودين هيحللو وشوفو الفصيلة الي انتو عاوزنها

الدكتور:طيب تمام يلا كله ع اوضة التحاليل

وراحو كلهم وطلعت النتايج

الدكتور:فين كريم سراج الدين

كريم:انا

الدكتور:انت طلعت نفس الفصيلة بتاعتها بس هناخد منك دم كتير وممكن يحصلك حاجة

كريم بسرعة:مش مهم خد الي هي محتاجاه

الدكتور:طيب اتفضل معايا

وراحو واخدو منه الدم وحصله هبوط من كتر مااخدو منه دم وعلقوله محلول قعد الدمتور عند نورا في العمليات ساعتين كمان بعدين خرجوها من اوضة العمليات وحطوها في العناية المركزة

مرام:انتو بتحطوها هنا ليه؟

الدكتور:لان حالتها مش مستقرة الرصاصة كانت قريبة من القلب

منال:يعني ايه؟!

الدكتور:هي لسة مفاقتش هنضطر نستنى24ساعة ونطمن

مرام:ليه ليه نستنى ده كله ليه

الدكتور:اسف بس مضطرين

رائد:خلاص يا مرام اصبري وادعيلها

مرام،منال،انهار:ياااارب

رائد:تعالو نروح عند كريم ونطمنه

انهار:يلا يا مرام

مرام:ونورا هروح لنورا

رائد:مينفعش يا مرام نورا مش خاسة بأي حاة ومش هتحس بيكي يلا بس نروح عند كريم دلوقتي

مرام:طيب وراحو عند كريم

كريم:ها ايه الي حصل

رائد:نورا طلعت من العمليات وراحت العناية المركزة

كريم:العناية!ليه

انهار:الدكتور بيقول ان حالتها مش مستقرة وهيعرفو بعد24ساعة

كريم بعصبية:يعني ايه يعني حالتها مش مستقرة وهيعرفو بعد يوم ده اكيد دكتور كلاب

مرام:ههههه(ضحكت بدموع)

رائد:كنا نجيبك لكريم من بدري

كريم ابتسم:انتي بتضحكي انتي كمان

رائد:سيبها يا عم تضحك

كريم:خلاص اضحكي

مرام:لا براحتي بقا

كريم:عنييدة..اقلب الادرة ع فمها تطلع البت لاختها

كلهم:هههههه

كريم:تعالى يا رائد ساعدني انزل

رائد:ليه






كريم:تعالى وملكش دعوة

رائد:طيب

وراحله رائد وساعده ينزل من ع السرير وخرج كريم من الاوضة

كريم:انا جاي بسرعة محدش يمشي

كلهم هزو راسهم

رائد:هنروح فين يعني

راح كريم عند اوضة نورا بعد ما سأل عليها

الممرض:مينفعش تدخل

كريم:خمس دقايق وهخرج

الممرض:لا مينفعش

كريم:خد(طلع من جيبه فلوس وادهاله)

الممرض؛بس

كريم:مبسش خدهم..وانا هدخل خمس دقايق وخارج

الممرض:تمام بس هما5دقايق

كريم:طيب

ودخل كريم عند نورا بعد ما لبس اللبس المعقم

واول مادخل شافها جثة هامدة ثابتة مستسلمة وحواليها اجهزة كتير راح كريم وقعد ع ركبته جمب السرير ومسك ايديها:انا مش متعود عليكي كدة يانورا مش متعود عليكي ساكتة ومستسلمة كدة متعود ع نورا العنيدة الشرسة الجريئة الي مبتستسلمش لاي حد ولا لاي حاجة(حط راسه ع ايديها)نورا قومي بقا وطمنينا عليكي..ولو عاوزة اوعدك اني مش هتعرضلك تاني ولا هضايقك تاني اوعدك بس انتي قومي

حس بأيدها بتتك ع ايده بضعف رفع راسه

كريم:نورا انتي سمعاني انتي بخير صحة هتقومي

فتحت عيونها:ك...ك..ريم...خ..ل..ي...ب...با..ل..ك..م..ن..م..رام...و..بن..ات..عمي(كريم خلي بالك من مرام وبنات عني)

كريم:لالا يا نورا انتي هتقومي وهتخلي بالك منهم وهتجوزي مرام

نورا____________(قلبها)

كريم:نورااااا

طلع يجري ع برة:انده الدكتور بسرعة

وجه الدكتور والممرضين ودخلو وعملولها صدمات لقلبها بس لسة زي ماهي






الدكتور:افصلو الاجهزة واكتبو تاريخ وفاتها

كريم بعصبية:لا ايه الي انت بتقوله ده مين سمحلك

الدكتور:ياكريم بيه انا اسف بس هي خلاص الله يرحمها

كريم بتوهان:لالا مستحيل ا..اعمل...اعملها صدمة كمان

الدكتور:بس

كريم بعصبية:مبسش اعملها

الدكتور:حاضر

وعملها الدكتور صدمة كمان لقلبها

نورا؛_\/_\/_\/_\/_

الدكتور بصدمة:د..ديه معجزة...سبحان الله

كريم بعد ما اطمن قعد ع ركبته في الارض من كتر التعب والخوف الي كان خايفه

الدكتور:يلا يا كريم بيه اتفضل معايا برة..هي اتعدت مرحلة الخطر

كريم قام بصعوبة وراحلها وباس ايديها بكل حنية وخرج مع الدكتور

الدكتور:هي هتفوق كمان ساعة او ساعتين كدة واحنا هننقلها من العناية لاوضة عادية

كريم:انقلها لجناح خاص

الدكتور:طيب اوكي

ورجع كريم الاوضة:نورا اتعدت مرحلة الهطر وبعد ما تفوق هينقلوها من العناية

كلهم:بجد!

كريم ببتسامة:ايوة

مرام:طب انا عاوزة اشوفها

كريم:لما تفوق

مرام:طيب

رائد:انت مال وشك اصفر ليه كدة

كريم بصوت واطي:ديه جمدت الدم الي في عروقي

رائد:ايه

كريم:مفيش حاجة

رائد:طب تعالى احطلك المحلول علشان ميجلكش هبوط تاني

وراح ونام ع السرير وعلقله المحلول بس مفضلوش صاحيين الكل تعبان ونام الاربعة نامو ع الكراسي وكريم كان ع السرير

وصحيو تاني يوم الصبح

كريم:صحي النوم






مرام:ااه مصحتنيش ليه

علشان اشوف نورا

كريم:قولت اسيبكم ترتاحو شوية

مرام:امال فين رائد

كريم:راح يفهم من الدكتور حالة نورا دلوقتي

منال:هي بقت كويسة

كريم:رائد هيجي دلوقتي ويقولنا

ودخل رائد:صباح الخير

كلهم:صباح النور

انهار:ها نورا عاملة ايه دلوقتي

رائد:بقت تمام اوي وهي في جناح خاص وفاقت

البنات:بجد

مرام:طب يلا نروحلها

رائد:يلا اطلعو استنوني عقبال نا اشيل المحلول لكريم

البنات:طيب

وخرجو

وراح رائد يشيله المحلول:بقيت كويس اهوه يا روميو

كريم بستغراب:روميو!

رائد:اه روميو الدكتور حكالي كل حاجة حصلت امبارح

كريم:امم

رائد:ناوي تعترف ولا ايه

كريم:بصراحة انا متعلقتش ببنت قد ماتعلقت بيها وبجمالها وشخصيتها وعنادها وقوتها

رائد:طب ليه نظرة الحزن الي في عينك ديه

كريم اتنهد:لانها طلبت الطلاق وطلقتها

رائد:ايه!وامتى؟

كريم:امبارح

رائد:وانتو اتجوزتو في ايه وتطلقتو في ايه

كريم:عاوز تعرف اسمع من غير ما تقاطع...(وحكاله كل حاخة من يوم ماعرض ع نورا انه يكلم امه بس توافق ع شرطه لغاية امبارح)بس وهو ده الي حصل

رائح:يا بجاختك يا اخي..بتستغل نقطة ضعفها لا وتخونها امبارح وتخليها تفكر انك بسوتستحقرها بكلمة رقاصة الي كل يوية تفكرها بيها ومش عاوزها تطلب الطلاق

كريم:بس تصدق اكتشفت اني معرفش انام الا وانا متطمن عليها





رائد:مش معقول قاهر قلوب النساء بيحب..البنات ممكن ينتحرو لو عرفو

كريم:تصدق انك بايخ وانا غلطان اني بقولك حاجة

رائد شاله المحلول:ههههه طيب يلا

وخرجو وراحو عند نورا

رائد:ها ممكن ندخل يا دكتور

الدكتور:اها اتفضلو يا دكتور رائد

رائد:ادخلو يلا يا بنات

البنات:طيب(دخلو)

رائد:روميو..اقصد كريم هتدخل ولا لا

كريم بتردد:ادخلو...انتو

رائد احترم رغبته ودخل

عند نورا

رائد:نوونوو وحشتينا وقلقتينا وخوفتينا عملتي كل حاجة فينا بصراحة

نورا بتعب:هههه مش بايدي والله(بصت ناحية الباب مستني كريم بس مدخلش)

رائد فهمها:راح يشرب نسكافيه من الكافتريا وجاي

نورا:هاه...هو مين

رائد:الدكتور(غمزلها)

نورا ابتسمت:طيب

انهار:انتي عاملة ايه دلوقتي حاسة بأيه

نورا بتعب:انا الحمدلله..اما بالنسبة للي حاساه

منال:ايه الي انتي حاساه

نورا:حاسة اني قلبي هيخرج من مكانه بس الحمدلله

رائد:اممم يبقا اكيد ده حب

نورا:اطلع برة-_-

كلهم:ههههههه

رائد:ماشي انا غلطان

وقعدو يتكلمو معاها

ودخل الدكتور:مش كفاية كدة بقا..سيبوها تستريح شوية وكمان انا هكشف عليها والممرضات هيغيرولها ع الجرح

رائد:طيب يلا يا مرام احنا هنقعد برة في باقي الجناح من برة

نورا:طيب ماشي

وخرجو من اوضتها

رائد:مرام هروح اجيب نسكافيه اجيبلكم اكل ايه

مرام:هتاكلو ايه يا بنات

منال:انا مش قادرة





رائد:لالا الكل هياكل ونورا هتزعل لو عرفت انكم مأكلتوش

مرام:خلاص هات اي دليفري خفيف كدة

رائد:طيب ماشي بعد اذنكم

مرام:ما تاخدنا معاك ايه رأيكم يا بنات

انهار:تمام

رائد:اتفضلو انساتي

وخرجو البنات ورائد وقف يكلم الدكتور

رائد:معلش يا دكتور ادهم لو كريم طلب يدخل دخله ولو خمس دقايق

الدكتور:تحت امرك يا دكتور رائد

وخرج رائد وغمز لكريم ومشي مع البنات

وخرج بعدهم الدكتور والممرضات

كريم:ها يا دكتور هي كويسة

الدكتور:اها تقدر تدخلها بس مش كتير

وسابه ومشي ودخل كريم وشاف نورا كانت نايمة وراح قعد جمبها ومسك ايديها

كريم:حمدلله ع السلامة يا قلبي...تصدقي معرفتش انام خالص امبارح بسببك ع فكرة انا مفيش حد بيفرق معايا خالص بس تقريبا كدة انتي غير اي حد...اوووف عملتي فيا ايه يا نورا..ع فكرة انر مخنتكيش انا اصلا كنت سايبها من بعد ماشوفتك قطعت علاقتي بكل البنات ومعرفش ليه...انا مكنتش متوقع منها الحركة ديه اينعم مقاومتش بوستها بس انا شاب باردو

رفع راسه وشافها بصاله وسمعت كل حاجة وشال ايده من ع ايديها

كريم:احم..ع..عاملة ايه..دلوقتي

نورا ابتسمت:تمام الحمدلله

كريم متوتر:حم..حمدلله ع السلامة

نورا:الله يسلمك






كريم في نفسه:هي سمعت الي قولته ولا ايه؟!

كريم بتردد:نورا..ان..انتي

نورا:ايوة سمعت ياسيادة الرائد الي قولته

كريم مرضاش يبصلها وطلع الموبايل وبص فيه:نورا..انا وعدتك انك لو عاوزة ابعد عنك انا هبعد صدقيني ومش هتعرضلك ابدا بس الي كنت عاوز اقولهولك انك..انتي لسة..لسة بنت زي ما انتي انا ملمستكيش مرضتش المسك غصب عنك(وحكالها كل الي حصل في اليوم ده بس هي مكانتش مركزة معاه كانت مركزة في ملامحه وشكله وهو متوتر وكان عاجبها اوي ملامحه اول مرة تاخد بالها منه)

كريم:وع فكرة انا رديتك تاني يعني انتي لسة مراتي عشان كل الشباب في الفرح كان عيونهم عليكي بفستانك القصير الي كنتي لبساه بس لو لو عاوزة اننا ننفصل...

نور قاطعته:هسسس..انت مابتصدق تتكلم

كريم:مش فاهم

نورا:انا مكنتش مركزة في كلامك اصلا كنت مركزة في حاجة اهم

كريم بعصبية خفيفة:والله وايه هو الاهم الي سرحانة فيه

نورا بتعب:واحد شوفته النهاردة..كان عسول كح كح

كريم بعصبية:والله!ماشاء الله لا واضح الاحترام..

نورا:ههههه...بس مش قادرة اضحك شكلك فظيع وانت متعصب كدة

كريم بيبصلها بستغراب:مش وقت هزار خالص

نورا:انا مبهزرش انا فعلا مكنتش مركزة معاك

كريم بعصبيى زايدة:نورااا(هدى اعصابه عشان هي تعبانة)انا هقوم اخرج احسن

وقام وقف ولسة هيمشي بس نورا مسكت ايده

نورا بصوت واطي:كريم اقعد..هو انت فعلا م..م..مش لمستني يعني

كريم بحنية:والله مالمستك..ابقي اكشفي..بس هي البوسة الي..

نورا وشها بقا كله احمر:كريييم

كريم:ههههه طيب سكتنا





نورا:طيب اللبس الي صحيت لقيت نفسي لبساه

كريم:ده انتي فعلا مكنتيش مركزة(حكالها تاني)

نورا:اممم طيب

كريم:مين بقا الي كنتي سرحانة فيه

نورا:مين..ااه انا قولتلك انه عسول صح

كريم بعصبية خفيفة وغيرة:عرفنا انه عسول مين هو

نورا ابتسمت:واحد كدة قاعد معايا من نص ساعة ومبطلش كلام..بس اول مرة اخد بالي انه عسول كدة

كريم فكر شوية وبعدين فهم انه هو وابتسم:احم طيب اعتبرها معاكسة

نورا ابتسمت بتعب:ممكن وممكن تعتبر اني بقول اي كلام لاني تعبانة وعاوزة انام

كريم:لا الاحتمال الاول احسن..ويلا نامي انا هطلع برة

نورا:تؤ خليك هنا

كريم ابتسم بحنية وبصلها وقرب منها ومسك وشها بأيديه الاتنين وقرب منها خالص

نورا بصوت واطي:كرييم

كريم:تؤتؤ

وبيقرب منها اكتر ولسة ه..

دخل الدكتور:احم احم

نورا اتخضت وزقت كريم بسرعة وكريم بعد عنها بسرعة باردو الدكتور كان شكله متعصب

كريم:مراتي والله

الدكتور تجاهل كلامه:معاد الدواء

نورا كانت باصة في الارض لحد ما الدكتور خلص وخرج

نورا بصوت رقيق وواطي:كريم كفاية كدة

كريم:كفاية انتي ومتكلنيش كدة عسان متهورش في المستشفى هنا

دخل رائد:هتعمل ايه يعني






مرام:ابلغ عنك البوليس لو اتعرضت لاختي

كريم:بوليس!انا البوليس يا مرام

مرام:ايوة صح نسيت انك رائد في امن الدولة

منال:لا وابن وزير كمان

انهار بخبث:ومين قالك ان نونو هتخليكم تعملو فيه حاجة

نورا بتعب:انهاار والله لو كنت فايقالك كنت قومتلك بس مش قادرة

رائد:خلاص يا نونو نامي انتي دلوقتي

كريم:نونو!

نورا:حد عينك محامي عني

كريم:يا ساتر لسة زي ما انتي

نورا:طبعا امال فاكر ايه

ايه(وحطت راسها ع المخدة عشان تنام)

رائد:احنا هنستنا برة

كريم؛طيب

وخرجو وكريم راح وقعد جمبها ومسك ايديها

كريم:بحبك يا حضرة الراقصة(وباس ايديها)

بعد5سنين

رائد؛نوونوو نوراا

نورا:نحم يابابي

رائد:يلا عشان هنروح عند خالتو نورا وعمو كريم

نورا:تيب ومازن هناك ثح

مرام:واشمعنا بتسألي عنه يعني

نورا:عشان انا بهب العب معاه

رائد:طيب يلا بينا

في حتة تانية

نورا بعصبية:كريييم تعالى شوف ابنك

كريم بهدوء:مالو حبيب بابا

نورا:هيجنني مش راضي يخلي الدادة تلبسه






كريم بنفس هدوئه:طب ما تلبسيه انتي

نورا:ايه الروقان ده بدل ما تقوله يلبس

كريم:طيب هدي نفسك..ميزو حبيبي يلا البس عشان نورا بنت عمو جاية

مازن:بجد..طيب انا هلبس لوحدي مش لازم الدادة

كريم:طيب يلا البس

مازن:اوكي

نورا:بس كدة؟!

كريم:اه شوفتي..يلا تعالي سبيه يلبس

نورا:طيب

وخرجو هما الاتنين ونورا قفلت الباب ولفت بس كان كريم حاوطها بسرعة وحط ايد ع الباب وايده التانية ع وسطها:وحشتيني





نورا:كريم الولد ممكن يخرج غلط يشوفنا كدة

كريم؛يا بنتي ده يعرف خاجات اكتر ماانا اعرف

نورا:طالع لابوه

كريم بيهمس:لازم يطلعلي(وقرب منها وباسها)

مازن:احم احم

نورا بعدت كريم بسرعة:البس بقا

ومشيت

كريم شال مازن:يعني كان لازم تطلع دلوقتي

مازن:وانت كان لازم تعمل الي بتعمله دلوقتي

كريم:هههههههه بعشق امك(وباسه)

*تمت*





بس استنو رايحين فين لسة فيه لقاء مع نجوم القصة

انهار:عاملين ايه يارب تكونو استمتعتو بالقصة..انا عن نفسي عجبتني جدا وعجبني الدور الثانوي الي كنت وخداه

منال:وانا كمان عجبني دور اابنت الصعيدية الي حبت ابن عمها الي محدش خالص يحبه وعجبني انه كان عندي اخت زي انهار وبنات عم زي نورا ومرام

ابراهيم:طبعا كلكم كرهتوني زي ما قالت منال بس انا عجبني الدور الي كنت فيه اصله لازم يطلع حد شرير في تلقصة وانا كان لايق عليا الدور ده بصراحة






رائد:طبعا كان لايق عليك يا ابراهيم الدور

مرام:ده ابن عمي خلي بالك

رائد:ههههه سوري..قولولي بقا ايه رأيكم فيا اكيد عجبتكم انا عن نفسي حبيت اوي دوري وحبيت اكتر مرام

مرام:هههههه انا كمان حبيت اوي الشخصية الي حطتني فيها يويو اني بنت مفتخرة بأختها رغم انها رقاصة اة راقصة زي مابتقول نورا هههه بس وحبيت اني ممكن اضحي بأي حد بس عشانها لانها ضحت عشاني كتير يارب اكون عجبتكم يا احلى جمهور






نورا:انا بقا حبيت الشخصية الي حطتني فيها يويو اني اضحي بستقبلي وتعليمي وجسمي عشان اختي الصغيرة ديه في حد ذاتها تضخية كبيرة مش اي حد يعملها..وكون ان انا محافظة ع نفسي وانا في عالم كله اغراءات ومسخرة وتهديد ديه معجزة يعني وكون باردو ان حد يحبني وانا رقاصة ده معناه ان الانسان مش بشغلته لان في ناس كتير مضطرة انا عارفة





 ان ده مش مبرر بس ده الي حاولت يويو توصله من خلال دوري في القصة ان الانسان مش بشغله والي عاوز يحافظ ع نفسه هيحافظ ع نفسه لو كان في غابة عارفة طولت عليكم..بس يارب يكون دوري عجبكم وانا عارفة انكم كرهتو كريم احسن باردو

كريم:هههه ليه كدة يا ام مازن ده انا جوزك باردة

نورا:متقوووليش ياا ام مازن

كريم:ههههه.اهلا اهلا باحلى جماهير انا عارف انكم كرهتوني في الاول وعارف ان يويو قاصدة تطبع بطلتها ملاك بريئ وتطلعني ابليس بس مش مشكلة

انا:اخص عليك يا كيمو ده انت البطل بتاع القصة باردو

كريم:عمتا هعديها..اهم حاجة تكونو استمتعتو بقرائة القصة ولو في اي بنت عندها اي كومنت ع دوري في القصى انا بحب المناقشات ابقو خدو رقمي من يويو;-)






نورا:كريييم

كريم:لازم الواحد يصلح من نفسه باردو يا نونو

نورا:هو ده الي انت فالح فيه

ابراهيم:مش كنتي اتجوزتيني احسنلك

نورا:خلاص يلا نتجوز

كريم:والله ليه قاعدة مع سوسن

انا:احم احم..الفانز بيشوفو ده كله

كلهم:ههههههه سوري

كريم:خلافات عادي بتحصل

كلهم:مستنيين ارائكم في القصة بااااي

                   

        @      "تمت" بحمدالله


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×