البارت الرابع والخامس
رواية عذاب الحب
بقلم لمياء يوسف
-----------------------
كانت صمته تماما وهم ذهبين لا تنظر اليه كانت تنظر من نافذت السياره
-عشق انتي نمتي
هتف بها خالد عندما لاحظ سكوت عشق
-لاء انا صاحيه منمتش
-طب احنا نص ساعه ونوصل
-اوكي انا مش هنام
وهمي الا خمس دقائق وذهبت عشق في نووم عميق
-عشق اومي احنا وصلنا
همهمت عشق وذهبت الي النوم مره اخره
-انا كده هضر اشيلك ياالا زي بعضه
حملها خالد وكانها لا يحمل شي فهي ليست بالسمينها ادخلها خالد الشقه وركل الباب بقدميها وذهب بها الي غرفتها فهو لديه شقتهو ويوجد بها غرفه ضيوف وعندم جهز الشقه جهازها له بها غرفه ضيوف وعندم جهز الشقه جهازها لها وضعها علي السرير ب لطف ودسرها بالغطاء جيدا وذهب هو الاخر الي غرفته وذهب هو الاخر بالنوم سريعا فهي كانت رحله طويله
***************************
بعد يومين كانت عشق جالسه ف غرفت الجلوس ف غرفة الجلوس بعد ما ذهب الضيوف ف على مضار يومين لم تنتهي الزيارات
-ها يا خالد هنبداء الشغل امتا
-بعد شهر انشاء الله
-طب احنا مفيش حد هيعرف ان احنا متجوزين ف الشغل عشان ميحبش الوسطات وكده يا خالد
-ايوه حاضر الي انتي عايزه يابنت عمي
بعد ما خالصو كلام كلا منهما ذهب الي غرفته
--------------------****×********-------**--
بعد مرور شهر و10ايام
كانت عشق تجلس ف مكتابها وهي تتحدث مع صديقتها الجديده في العمل )نهي (ف عشق حبوبه ومتوضعه وانشاءت كثير من الصدقات بسرعه رهيبه
تكلمت نهي وهي تعمل علي الحاسوب (نهي امراءه بسيطه متزوجه ولاليس لديه اطفال وملامحه شرقيه وجسدها متنسق(
-هاا يا عشق هتروحي امتا النهارده
-مش عرفه والله يانهي هخلص شغل واروح
-ربنا معاكي ياحببتي انا همشي انا بقا عشان جوزي مستني تحت
-مع السلامه يقلبي
-باي
-باي
بعد عدات ساعات كانت عشق تمشي في الشركه وهي ذهبها الي بيتها فاوقفها احد قصدقها الجدد شاب فاول الثلاثينيات (احمد(يعمل معها وهو صديق محترم ولكنها تلمح بعض الاعجاب في عينيه
اي يا احمد انت لسه مروحتش
-لاء انا كنت مستنيكي عشان عايز اتكلم معاكي
-------
نكمل البارت الجاي يابنات ❤رايكم اكمل ولا اي
عذاب_الحب
يتبع
لبارت الخامس
---------------------
اي يا احمد انت لسه مروحتش
-لاء انا كنت مستنيكي عشان عايز اتكلم معاكي
-اتفضل في اي انا سمعاك
قالتها بتوجس فهي تلمح الاعجاب في عين احمد
تنحنح احمد ثم نظر الي عشق وقال
-احم احم بصراحه ياعشق انا معجب بيكي جدا وعايز اتقدملك اطلب ايدك من ولدك .....
-------
وعلي الجها الاخر من الشركه كان خالد يتحدث في الهاتف بنبره حانيه مع (نڤين )
-ايوه يا حببتي انا جاي علي العشا
-اوكي ياحبيبي هستناك متتاخرش
ردت عليه نڤين بميوعه زائده
-باي
باي حبيبي
انهي خالد المكالمه وهو يسير في رواق الشركه الي ان وقف ينظر الي الاثنين في اول الرواق ف سار في اتجهم وهو يتجه اليهم لمحته عشق شحب وجهه وصار كالاموات فهو لو سمع مايقوله أحمد ستكون حتما نهايتها هي واحمد نظرت الي احمد الذي كان يتكلم ويشرح لها حالته الاجتماعيه فقالت سريعا -احمد انا مضره امشي دلو......
قطع كلامها خالد وهو ينظر اليهم الاثنين الي ان قال
-مساءالخير في اي ياعشق لسه مروحتيش يعني
نظرت آليه بخوف وتكلم احمد بدهشه
-هو حضرتك تعرف عشق
-ااه عشق بنت عمي
كانت عشق تتظر اليهم الاثنين بخوف فلو عرف خالد ان أحمد يريد ان يتزوجه سيغضب حتي الا لم يكن يحبها ف اكيد هو رجل شرقي طبعه حامي لا يقبل علي زوجته هذا الكلام. واخير تكلم احمد باحترام
-احم طب يا استاذ خالد طالم انت ابن عمي الاستاذه ومفيش حد هنا في المدينه من اهلها احم انا بطلب ايد الانسه عشق من حضرتك
ذهول وصدمه وخوف كان خالد ينظر الي المدعو الاخر بصدمه وماهي الا ثواني وتحولت الصدمه الي غضب عارم وهو ينظر الي عشق ومنها الي احمد وهو يمسك ياقه قميصه ويرفعه عن الارض الي ان قال
-نعم ياروح امك عايز اي.. ...
------******-------