رواية الراقصة الفصل السابع


 

رواية"الراقصة"

(الحلقة السابعة)


كريم سمع اسمه منها ولاول مرة وبصت واطي وحنين:هششش دوختيني وراكي يا نورا(وقرب منها اكتر وحط ايده ع وسطها وايده التانيه ع خدها وباسها)

نورا مقدرتش تقاومه بس في الاخر بعدت عنه وانفاسها عالية وسريعه وبصت الناحية التانية ودموعها نزلت

راح كريم ووقف قدامها ورفع وشها وشاف دموعها ومسحها بكل حنية

كريم:اهدي وروحي اشربي العصير

سمعت كلامه وراحت تشرب العصير عشان تهدى وخلصت كوباية العصير

كريم:ها اخسن دلوقتي

نورا:اها..اح(ومكملتش الكلمة ونامت)(اكيد عرفتو نامت ليه العصير فيه منوم)

شالها كريم ودخلها ع السرير وقعد جمبها وفرد شعرها وبيمسح عليه

كريم:متخافيش يا نورا مش هلمسك غصب عنك بس اشمعنى انتي يا نورا الي بعمل معاكي كدة ليه انتي بالذات الي مقدرتش اقاوم دموعك..بس انتي مش لازم تعرفي ان انا ملمستكيش بس اعمل ايه عشان تتأكدي انك قضيتي الليلة ديه معايا..امم عرفت

خرج كريم من الاوضة وخرج من الشقة وخبط ع الشقة الي قدامه فتحله واحد:ايوة مين حضرتك

كريم:انا الرائد كريم سراج الدين ساكن في الشقة الي قدامكم

...:ايوة تؤمر بحاجة

كريم:لا بس لو عندك بنت او المدام محتاجها

...:نعم!

كريم:لالالا فهمت غلط مراتي جوة وتعبانة ومحتاج واحدة تشوفها

...:اه طيب ثواني..يا امييرة

اميرة:ايوة يا محمد خير

محمد:كريم بيه عاوزك تشوفي المدام بتاعته هو بيقول تعبانة

اميرة:طيب ماشي اتفضل

كريم:لا اتفضلي انتي معايا..وعشان تتأكد يا استاذ محمد اتفضل انت كمان معايا

محمد:طيب

وراحو ع الشقة

كريم:الاوضة اهيه اتفضلي

خرجت اميرة:لا هي مش تعبانة هي بس نايمة شكلها واخدة منوم قوي شوية

كريم:اها طيب معلش ممكن تغيرلها هدومها..الهدوم في الدولاب

اميرة ابتسمت:طيب حاضر

كريم:شكرا





محمد:شكلكم لسة جداد

كريم:اها فعلا

محمد:ربنا يوفقكم شكلك بتحبها اوي

كريم:بجد

محمد:اه انت مكنتش شايف نفسك عامل ازاي وانت بتكلمني ع الباب

كريم:هههههه اسف ع الازعاج

محمد:ولا يهمك انت زي اخويا الصغير

خرجت اميرة:انا خلصت

كريم:شكرا اوي ليكي

اميرة:العفو نمشي احنا بقا

كريم:اتفضلو كان نفسي نتعرف في ظروف احسن

محمد:الايام جاية كتير

ومشيو وهو قفل الباب ودخل عند نورا ووقف متجمد في مكانه(كانت لابسة قميص فوق الركبة بشبر ضيق شوية وكان لونه اوف وايت وكب وكان شعرها مفرود وكانت زي الاطفال وهي نايمة)

راح كريم لحد عندها وباسها من خدها وغطاها وقعد جمبها لحد اما نام

الساعة1بلليل عند مرام

مرام:اشجاااان نورا متصلتش

اشجان:لا متصلتش

مرام:امال فين هي لحد دلوقتي(رن موبايلها)

مرام ردت من غير ما تشوف:الو مين معايا

رائد استغرب:مش ده رقم مرام

مرام بعصبية:ايوة مين انت

رائد:ههههه ايه براحة هتاكليني انا رائد

مرام:هههههه معلش سوري بس مأخدتش بالي من الرقم

رائد:اممم مالك طيب مين الي معصب الجميل

مرام:ههههه محدش بس قلقانة شوية ع نورا

رائد:ليه مالها تعبانة

مرام:لا هي مش في البيت اصلا لسة مجاتش

رائد:مسابتش اي خبر

مرام:قالت لاشجان انها رايحة لصاحبتها

رائد:صاحبتها متجوزة

مرام:لا ليه

رائد:يبقا اكيد قالتلها تنام معاها النهاردة

مرام:ممكن باردو

رائد:وانتي لوحدك في البيت

مرام:تؤتؤ اشجان معايا

رائد بخبث:طب ماتمشي اشجان واجي انا

مرام اتصبغت احمر:راااائد

رائد:ههههه قلبه

مرام بكسوف:ممكن بس

رائد:ههههه امووت في الي بيتكسفو انا

مرام:بس بقاا انا هروح انام عشان الخامعة بكرة

رائد:طيب اشوفك في الجامعة باي

مرام:اوكي باي

عدى اليوم والكل نام

عند نورا وكريم

صحيت نورا الساعة 10 وحست انها نامت كتير فتحت عينها لقيت نفسها في حضن كريم وشافته وهو نايم

نورا في عقلها:معقوله الطفل الي نايم ده هو نفسه كريم الي كل يوم مع واحدة شكل ولازم ياخد الي هو عاوزه غصب عن الكل

وافتكرت انها في حضنه فقامت بسرعة

صحي كريم ع قومتها

كريم:صباح الخير

نورا بعصبية:صباح الزفت..ايه الي انا لبساه ده وفين لبسي

كريم بستهزاء:ههه لبسك هتلاقيه جمب السرير وانتي اكيد شايفة ايه الي انتي لبساه

نورا وشها قلب احمر بس كانت قاعدة وهو نايم ومدياله ضهرها

نورا بعصبية اكتر:ومين الي لبسني كدة..وايه الي حصل انا مش فاكرة اي حاجة

كريم ببرود:بالنسبة للي لبسك فهو انا كنت خايف تتعبي لو تاخدي برد(وقال بمكر)اما بالنسبة للسؤال التاني فانا مش هقدر اجاوبك اخاف تتحرجي مع ان مبقاش في بنا احراج

نورا بتتك ع اسنانها:حقيييير..ممكن تطلع برة

كريم باستغراب:ليه!

نورا:عشان اقوم

كريم بهدوء:طب ماتقومي

نورا بعصبية:بالي انا لبساه ده اقوم ازاي

كريم كاتم ضحكته:بيتهيألي بعد الي حصل امبارح عادي وبعدين انتي مراتي يعني مش عيب ولا حرام

نورا بفت الناحية التانيه ومسكت المخدة وحدفته بيها

كريم:هههه خلاص طالع

وطلع كريم

نورا:حقييير

كريم:مجنونة

وقامت نورا ودهلت الحمام الي في الاوضة واخدت لبسها معاها واخدت شاور ولبست وخرجت ولمت شعرها كحكة وخرجت برة الاوضة وشافتالسفرة وعليها فطار وعصير وورد في النص





كريم شافها واقفة:يلا تعالي افطري

نورا وهي يتمشي:لا انا همشي(كانت بتلبس الجزمة)

راح عندها وقعدها ع الكرسي وقعد ع ركبته قدامها وقلعها الجزمة

كريم:تؤتؤ هتفطري معايا..مش متعود افطر لوحدي

نورا:والله ديه حاجة تخصك ان..

قاطعها كريم وبهدوء:بس انتي ايه..عارف انك مش متعودة عليا بس انا مش طالب كتير بس هدنة نص ساعة ممكن

نورا:اوكي

كريم ابتسم ابتسامة خلتها تدوب:تعالي(ومسك ايدها وقومها وهو كان واقف قصادها بالظبط ولما قامت كانت تعتبر في حضنه وكانت باصين لعيون بعض قلبها نبضاته بقت سريعة وكذلك تنفسها وده كله من عيونه الي سحرتها)

كريم كأنه مسحور وبحنية وصوت واطي:تصدقي ان انا شبعت بس لما بصيت في عيونك

نورا كانت خدودها حمرة من كلامه وحسته حنين بس فاقت بسرعة من الي هي فيه لما افتكرت انه بيعرف بنات كتير وبيقولهم اكتر من كدة وساعتها بعدت عنه

كريم ابتسم كأنه قراء افكارها:طيب اوكي يلا

وراحو وقعدو ع السفرة

كريم:انا طبعا مبعرفش اعمل حاجة بس لقيت الجبن والمعلبات في التلاجة وحطيتها

نورا ابتسمت:مش مشكلة

كريم:اخيرا شوفتها

نورا:هي ايه!

كريم:ابتسامتك خليكي بتبتسمي كدة ع طول شكلك احلى

نورا:ميرسي..الا صحيح انت قولتلي ان مفيش حد بيجي هنا الا انت

كريم:فعلا

نورا:امال الي انا كنت لبساه ده بيعمل ايه عندك

كريم:لا ما انا كنت مجهزلك كل حاجة(غمزلها)

نورا:احم(وشها كله بقا لونه احمر)

كريم ابتسم ع كسوفها

نسيبهم ونروح للجامعة عند مرام ورائد

مرام كانت قاعدة مع صحابها ليلى.روان.اية

اية:مرام

مرام:يا قلبها

اية:يسلملي قلبك ياروحي





مرام:تسلملي روحك يابعد روحي

روان:خلصتو المسلسل الهندي بتاعكم

اية:ماشاءالله علينا هنتحسد يا ميرو

روان:اه هتتحسدو ابقو اقرو ع نفسكم جاتكم نيلة

مرام،اية:هههههه

ليلى:ههههه المهم نادر جاي دلوقتي

البنات:نادر مين!

ليلى بخضة:بسم الله عليا نادر خطيبي ابو الزهايمر

روان:ايه ده هو اتقدملك

ليلى:اه

اية:من غير ما نعرف يا زوبالة

ليلى:اعمل ايه ده انا نفسي مكنتش اعرف

مرام:عاملك سوربرايز

ليلى:بالظبط كدة

روان:عقبالنا يا بنات

البنات:اميين

ليلى:اهوه جاي شكلي حلو

البنات:قمر

ليلى:تسلمولي

نادر:احم احم ممكن اقعد

مرام بعصبية:ومين انت عشان تقعد

ليلى:احم نااادر يا مرام

البنات:ههههه

مرام:اتفضل مكنتش اعرف

نادر:ههههه لا ولايهمك واضح انك محترمة حلو اثبتي ع كدة

مرام:ههههه اوكي ميرسي

نادر:ابقي تعالي كل يوم

اية:ده المفروض اننا نضحك

البنات:هههههه

ليلى:اخص عليكي يا يويو اضحكي مجاملة

نادر:والله

البنات:ههههههه

ليلى:ديه اخرة الي يقعد وسط شلة بنات

نادر:اول مرة تقولي حاخة صح





ليلى:والله تصدق انا غلطانة اني خليتك تيجي

نادر:تؤتؤ قلبي زعل وانا اقدر استغنى باردو

البنات:احم احم

نادر:تعرفيهم

ليلى:لا

كلهم:ههههه

مرام:انت في كلية ايه

نادر:اعلام

روان:اكيد في مزز حواليك زي الرز

نادر:اكتر من الرز

ليلى:والله

نادر:بس مش احلى منك

البنات:اوووه

جه رائد:مرام

مرام:رائد تعالى..دول صحابي(عرفتهم)وده..

بس رائد كان مشي وهي راحت وراه

مرام:راائد..ممكن اعرف مشيت ليه

رائد:بيتهيألي انك مبتكلميش شباب صح

مرام:ايوة بس..

رائد:بس ايه مين ده

مرام:ممكن تسيبني اكمل ده نادر خطيب ليلى(جات تمشي)

رائد:رايحة فين

مرام:انت شكيت فيا ومفكرتش حتى تسألني

رائد:ليه تسميها شك

مرام:امال اسميها ايه

رائد بحنان:حب وغيرة وخوف عليكي

مرام:احم طب يلا تعالى نقعد معاهم

رائد:هروح عشان خاطر عيونك بس

نسيبهم يروحو ونروح احنا عند نورا وكريم

نورا:ها خلصت





كريم:ايوة هلبس الجزمة بس

خرج من الاوضة وكان لابس بنطلون جينز غامق اسكيني ومن فوق قميص اسود وبليزر بيج وكان شكله قمر

نورا كانت بصاله من غير ما تتكلم

كريم:ايه شكلي حلو اوي كدة

نورا كتمت ضحكتها:واثق اووي

كريم:طيب هعديها يلا بينا..ع فكرة احنا هنيجي النهاردة بالليل

نورا:اوكي

ونزلو وكل واحد من ابطالنا روح بيته وع الساعة8بالليل كان باب البيت بيخبط عند نورا

نورا:انا هروح افتح

مرام:اوك





راحت نورا فتحت(كانت لابسة جيبة جينز فوق الركبة وبادي كت)كانت ناسية خالص انهم هيجو النهاردة

فتحت نورا الباب ولقت رائد واهله معاه استغربت شوية وبعدين افتكرت

نورا:احم اهلا وسهلا اتفضلو

دخلو دخلتهم ع المجلس الي عملاه في بيتها عشان مرام كانت في الصالة

احمد:احنا بنعتذر جينا من غير معاد بس ده طلب رائد عشان يعمل مفاجئة لمرام

نورا ابتسمت:اهلا بيكم في اي وقت

هدى:نورا انتي اثبتيلي فعلا ان اخلاقك عالية اوي وانك طيبة متزعليش مني

نورا:لالا انا مش زعلانة منك اي ام في مكانك هتكون خايفة ع ابنها وهتعمل اكتر من الي عملتيه

شيماء:نونتي طالعة قمر اوي النهاردة

نورا:هههه مش احلى منك يا قلبي..تشربو ايه

احمد:انا عاوز قهوة سادة

هدى:اي عصير فرش

رائد:واحنا عصير باردو

نورا:اوكي هجيب العصير واقول لمرام واجي

الكل:اتفضلي

شيماء:هاجي معاكي

هدى:شيمااء

نورا:لالا سبيها..تعالي يا شيمو

خرجت نورا هي وشيماء

نورا:شيمو مرام في الصالة قوليلها تجهز(غمزتلها)

شيماء:ههههه تمام يافندم

راحت شيمو لمرام

شيماء:احم احم

مرام بصدمة:شيمو بتعملي ايه هنا..اقصد ايه الي جابك..قصدي جاية مع مين






شيماء:بس بس بس نورا بتقولك اخهزي عشان فيه ضيوف(غمزتلها)

مرام:احم اوكي تعالي معايا ننقي حاجة البسها

شيماء:يلا بينا

نسيبهم ونروح ل نورا

كانت داخلة المجلس ووراها اشجان بالعربية الي عليها العصير

نورا:اتفضلو

كلهم:شكرا

احمد:احم..طبعا انتي عارفة يا بنتي اننا جايين نطلب ايد مرام لابني رائد ووعد مني ليكي ان انتو لو وافقتو مرام هتبقا بنتي التانية

نورا:انا واثقة من ده

هدى:طيب روحي خدي رأيها

نورا:انا هجيبهالكم وهي تقولكم بنفسها

رائد:ياريت

نورا:ههههه ثواني

وخرجت نورا وبعدها دخلت وورا شيماء ووراهم مرام(وكانت لابسة فستان لغاية الركبة وكان بكوم واحد والناحية التانية كت وكان اسود وضيق وفي الوسط كان فيه حزام رفيع احمر وفردت شعرها)

هدى:قمر فعلا عرفت ليه ابني اتعلق فيكي ع طول

راحت مرام وسلمت ع احمد وهدى وكريم

رائد:طب وانا هوا يعني شفاف للدرجة ديه

كلهم:ههههههه

كريم:متحرجهاش ياعم

قعدت مرام ع الكرسي واختها جمبها ع ايد الكرسي

احمد:ها يابنتي رايك ايه

مرام:.....

نورا:ايه يا ميرو لو مش موافقة قولي

مرام بتسرع:لالا موافقة

كلهم:ههههههههه

احمد:ع بركة الله(وقراءو الفاتحة)

احمد:وانتي يانورا مرتبطة

نورا:احم انا!(بصت لكريم)





مرام:لا ليه يا عمو

احمد:اتجوزها انا ماهو مش معقول قمر زيها يقعد لوحده

نورا:ههههههه وانا موافقة

هدى:يعني امشي انا بقا

نورا:لالا انتي الخير والبركة باردو

احمد:صح بس لازم الواحد يجدد كدة ويتجوزله قمر صغيرة زي كدة

كريم كان بيشرب العصير ولما سمع الكلام:كح كح كح

هدى بخضة:كريم انت كويس

كريم:تمام اووي(كان غيران عليها)

خلص اليوم واتفقو ع الخطوبة في الاجازة وبعدين مشيو والكل نام وهو مرتاح وجه تاني يوم

الساعة8 كانت نورا رايحة الكباريه نزلت من العربية وقبل ما تدخل حست بأيد بتمسكها لفت و........

يا ترا مين الي مسكها؟

وايه الي حصل لما لفتله؟؟


                 الفصل الثامن من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×