رواية الراقصة الفصل السادس


 

رواية"الراقصة"

( الحلقة السادس) 


كريم:ها ايه هو شرطك

نورا:شرطي...هو

جه الجرسون وحط القهوة وكل واحد اخد فنجانه

كريم:كملي سامعك

نورا برتباك:شرطي..اننا نتجوز

كريم بصدمة:نعم!!

نورا:نتجوز ولو حتى ليوم واحد وتاني يوم طلقني..انا مقدرش اعمل الي انت عاوزه غير بالطريقة ديه

كريم:عرفي؟!

نورا بعصبية:لا طبعا جواز بجد

كريم:وايه ااي مخليكي واثقة ان انا هطلق

نورا بقرف:لان انت مش هتتجوز رقاصة زي ما بتقول..وبعدين هتكون اخدت الي انت عاوزه

كريم:بس انا الرائد كريم اتجوزرقاصة

نورا بتتك ع اسنانها:والله الرقاصة الي انت بتتكلم عليها ديه انت الي طلبت منها واستغليت نقطة ضعفها وانت الي عاوزني..انما انا مش بطيقك واقسم بالله لولا اختي ماكان لساني خاطب لسانك

كريم:بس بس براحة عليا

نورا بعصبية:اخلص موافق ع الشرط ولالا

كريم:موافق..ولو عاوزة نروح دلوقتي

نورا بخضة:نروح فين!!

كريم عجبه شكلها وهي خايفة بس اتكلم ببرود:نكتب الكتاب هنروح فين يعني

نورا بارتياح:اااه..طيب

كريم:بطاقتك معاكي

نورا بأسف ع نفسها:ايوة

كريم ببرود:طيب يلا

وراحو ع المأذون

نورا:طيب فين الشهود يا سيادة الرائد

كريم ابتسم:جايين

المأذون:اين العروس

نورا بتبلع ريقها:ا..نا

المأذون بأستغراب:واين العريس

كريم بنفاذ صبر:انا..ودول الشهود





المأذون:طيب قبل عقد القران يجب ان نسأل العروس..يابنيتي هل انتي موافقة ع كريم احمد سراج الدين وبكامل ارادتك ولا احد يغصب عليك

نورا دقات قلبها بقت سريعة وخافت

الكل بصلها

نورا بتردد:ا..ي..وة..مم..وافقة

المأذون:اين وليك

نورا:انا ولية نفسي

كريم:وانا كمان

المأذون:فلنتوكل ع الله

وخلص كتب الكتاب ووقعو بعد تردد كبير من نورا وكريم

المأذون:بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير

وطلعو هما الاتنين من عند المأذون

كريم:مبروك

نورا متضايقة:....

كريم:مش انتي الي كنتي عاوزة ده زعلانة ليه

نورا بقهر:انا مكنتش عاوزة انا كنت مضطرة

كريم ببرود:طيب..يلا عشان تروحي

نورا بعصبية:نعم!ومين انت عشان تقولي كدة..انا مش هروح

كريم:بس بس ايه بركان وانفجر..طيب هتروحي فين

نورا:وانت مالك

كريم بنرفزة:نورااا لمي لسانك احسنلك

نورا:لا خوفت..وبعدين انت الي جبته لنفسك مين قالك تتدخل وتسأل في الي مالكش فيه

كريم بعصبية اكتر:انا عمري ما حد كلمني بالاسلوب ده تيجي انتي وتكلميني انا كدة

نورا:واما انا مش عجباك عاوز تعمل الي انت عاوزه معايا انا ليه ولا هو عناد

جه صاحب كريم ماهر وهو كمان ظابط في امن الدولة ومع كريم من الجامعة ومبيخبيش عليه اي حاجة

ماهر:كريم مبروك ياعم(غمزله)

كريم:الله يبارك فيك ياخويا

جات نورا تمشي

ماهر:انتي نورا

نورا بنفاذ صبر:ايوة..ليه فيه حاجة

ماهر:لالالا بس قمر فعلا زي ما بيقولو

نورا ببتسامة صفرا:شكرا





ماهر:وانا ماهر صاحب كريم تقدري تقولي اخوات

نورا:مسألتكش

كريم كان كاتم ضحكته

ماهر:ما انا عارف بس قولت اعرف نفسي يمكن نبقا صحاب انا وانتي ونتفق ع كريم

نورا:هههههه(ضحكت ع ساذجته)

ماهر:واخيرا ضحكتي

كريم:طب امشي انا حاسس اني عازل-_-

ماهر:هههههه لا منقدرش نستغنى عنك باردو

نورا:همشي انا بقا..باي يا..ماهر

ماهر:باي

كريم اتضايق من تجاهلها ليه

ومشيت نورا ورنت ع مرام

مرام:هلا وغلا بصاحبة الصوت

نورا:ههههه يلا اجهزي انا جاية

مرام:اوكي هواا..بس انتي هتخرجي بالي انتي لبساه

نورا:ايوة ويلا احسن ما اغير رأيي

مرام:لالالا ثواني وهكون جاهزة باي

قفلت نورا مع مرام

وفكرت:يااربي يعني انا بدل ما اطلع نفسي من ورطة ادخل فيها زيادة ايه الهبل الي انا عملته ده اووف

وراحت ع البيت وخرجتلها مرام وكانت لابسة(بنطلون اسود جلد وبادي كت ابيض وجاكيت جلد اسود ورفعت شعرها ديل حصان)

نورا:ههههه ايه الي انتي عملاه ده

مرام:لبست زيك ايه رأيك بس ملقتش جاكيت اسود قطن فلبست الجلد

نورا:اوكي عاوزة تروحي فين

مرام:الملاهي

نورا:الملاهي!!

مرام:ايوة دريم بارك

نورا:انتي بتكبري ولا بتصغري

مرام:مليش دعوة عاوزة اروح الملاهي عااا

نورا:خلاص اوكي هنروح

مرام:هييييه

عند كريم وماهر

ماهر:احنا لازم نخرج بالمناسبة ديه..ونتصل برائد

كريم:لالا رائد ميعرفش اي حاجة ما انت عارف

ماهر:عادي مش هنقوله

كريم:اوكي بس هنروح فين

ماهر:اي حتة بقا مش مشكلة

كريم:تمام

في مكان تاني






...:تخطفها!بس ليه

...:ليه ديه بتاعتي انا وفلوسك هتاخدها وفوقيهم بوسة

...:ماشي بس امتى

...:هبقا اتصل عليك ونتفق

والكل خرجفسح في اليوم ده ورجعو ابطالي بيوتهم وع الساعة1بعد منتصف الليل

عند نورا

كانت قاعدة ع السرير وع رجلها اللاب توب وسمعت موبايلها بيرن(معلومة نورا بتكره الموبايلات هما الاتنين اعداء دايما تحطو في مكان وتنسى وتقعد تدور عليه وتقلب الدنيا عقبال ما تلاقيه)

نورا قامت من ع السرير:راح فين ده انا سامعاه بيرن دورت ع التسريحة وفي الحمام وع السرير وع الكوميدينو وقلبت الاوضة وهو كل شوية يرن لحد لما لقته تحت السرير

نورا:اووف اخيرا لاقيتك

وردت من غير ما تشوف الرقم

نورا وهي بتعدل شعرها قدام المراية:الو

...:مش ده رقم نورا

نورا بعصبية:امال اخوها..اما انت مش متأكد من الرقم بتتصل ليه

...:بس بس ايه انتي مبتعرفيش تمسكي لسانك..انا كريم

نورا بعصبية:ايوة عاو..قولت مين؟!

كريم:هههه كريم سراج الدين(حب يغيظها)جوزك

نورا بعصبية اكتر:متقوولش جوزي..عاوز ايه اخلص

كريم في عقله بتقولي انا اخلص ده انا عمر ما بنت فكرت تقولهالي ورد عليها بعصبية:ممكن تتكلمي عدل

نورا:طيب عاوز ايه

كريم بيتك ع اسنانه:انا مش متصل اتغزل في جمال السنيورا انا متصل عشان احدد معاد معاكي عشان نخلص بقا عشان اختك واخويا

نورا اتنهدت بحزن:طيب انا هاخد اجازة من الكباريه 3ايام شوف المعاد الي انت عاوزه

كريم:طيب يوم الاثنين والثلاثاء هتلاقينا في بيتكم بنتقدم لاختك

نورا:طيب

وقفل كريم في وشها بيردلها الي عملته






نورا بعصبية:تصدق انا غلطانة اني رديت عليك حقيير(ورمت الموبايل ع السرير)

وخلص اليوم ونامو ابطالي وعدى يومين ومكنش فيهم احداث مهمة غير ان نورا اخدت اجازة وابراهيم اتصل بيها

نورا:رقم مين ده كمان:الو

ابراهيم:اهلا بصاحبة اخلى واحن الو

نورا بعصبية:مين معايا

ابراهيم:توقعي

نورا بعصبية:ليه فاكر اننا في فوازير شريهان بتاعة رمضان هنا هتقول ولا اقفل

ابراهيم:هههههه خلاص اعصابك انا ابراهيم ابن عمك

نورا بصوت واطي:عمى الدبب..نعم خير

ابراهيم:انا متصل افكرك انك هتروحي معايا ..فكري وردي عليا ده رقمي(وقفل)

نورا بعصبية:انا بقا بيتقفل في وشي كتير

وجه يوم الاتنين واتصلت نورا ع كريم

كريم:ها جاهزة

نورا:انا في العربية

كريم:طيب انا عند نفس المطعم تعالي هناك

نورا:طيب

وراحت نورا هناك ونزلت من عربيتها وشافت كريم كان واقف قدام عربيته وكان واقف معاه3بنات بصتله بقرف:ايه يا ربي ده مبيشبعش بنات

وراحت عنده:احم

كريم:اخيرا جيتي..طب بعد ازنكم

البنات مشيو

كريم بأحترام:اتفضلي(وفتح باب العربية)

دخلت نورا بعد تردد وقفل الباب وراح ركب من الناحية التانية ودور العربية ومشيو

نورا بارتباك:ه..ه..نر..وح فين

كريم:متخافيش هنروح الشقة بتاعتي..مع اني مبحبش حد يدخلها خالص

نورا:طيب..الساعة كام

كريم:5ليه

نورا:مش لازم تعرف

كريم بعصبية:انا صبرت عليكي كتير لكن اقسم بالله لو متعدلتيش في الكلام هتشوفي حاجة مش هتعجبك

نورا خافت من عصبيته وسكتت ولفت ناحية الشباك






فضلو ساكتين

كريم:انزلي وصلنا

ونزلو

وطلعو الشقة وفتح كريم الباب ودخل

كريم:اتفضلي

نورا دخلت وفضلت واقفة مكانها

اما كريم دخل وقلع الجاكيت بتاعه وراح وقف قدام نورا

كريم:هتفضلي واقفة عندك كدة كتير يلا تعالي(ومسك ايديها عشان يمشو حس برجفة في جسمها)

كريم ابتسم:متخافيش تعالي(ومشيت معاه نورا وهي خايفة جدا اول مرة تكون خايفة كدة وكريم قعدها ع الانتريه)

كريم بيحاول يهدي الجو:ها تشربي ايه






نورا بصتله وهزت راسها بمعنى مش عاوزة

كريم:لا معنديش الكلام ده هجيبلك عصير يهديكي كدة

وراح كريم المطبخ وكان المطبخ مفتوح امريكاني وجاب كوبيتين عصير وحط الكوباية قدامها

كريم:اتفضلي

نورا بصتله وبصت لكوباية العصير

كريم:متخافيش مش حاطط فيها حاجة..لو عاوزاني اشرب منها عادي

نورا:...

كريم اتنهد:هتفضلي ساكتة كتير

نورا بأرتباك:لا...ش..شقتك حلوة

كريم:ههههههه طيب تتفرجي عليها؟

نورا بتسرع:لا

كريم:هههه طيب براحة

نورا:ممكن ماية

كريم:اكيد..قومي اشربي

نورا:في المطبخ

كريم:اه

راحت نورا عشان تشرب ورجعت بس ملقتهوش قاعد افتكرته مشي بس شافت موبايله ومفاتيحه ع التربيزة فضلت واقفة مكانها بتتفرج بعيونها ع المكان بتحاول تهدى وتهدي نبضات




 قلبها السريعه وسمعت صوت بصت وراها كان واقف كريم بينشف شعره وكان بالبنطلون بس مش لابس القميص بتاعه وهو رفع راسه وهي لفت بسرعة ابتسم وراح عندها ولفها ليه وكان قريب اوي منها مفيش مسافة ما بينهم

نورا بخوف:ك..كريم

كريم سمع اسمه منها ولاول مرة وبصت واطي وحنين:هششش دوختيني وراكي يا نورا(وقرب منها اكتر وحط ايده ع وسطها وايده التانيه ع خدها وباسها)

نورا مقدرتش تقاومه بس في الاخر بعدت عنه وانفاسها عالية وسريعه وبصت الناحية التانية ودموعها نزلت

راح كريم ووقف قدامها ورفع وشها وشاف دموعها ومسحها بكل حنية

كريم:اهدي وروحي اشربي العصير

سمعت كلامه وراحت تشرب العصير عشان تهدى وخلصت كوباية العصير





كريم:ها اخسن دلوقتي

نورا:اها..اح(ومكملتش الكلمة ونامت)(اكيد عرفتو نامت ليه العصير فيه منوم)

شالها كريم ودخلها ع السرير وقعد جمبها وفرد شعرها وبيمسح عليه

كريم:متخافيش يا نورا مش هلمسك غصب عنك بس اشمعنى انتي يا نورا الي بعمل معاكي كدة ليه انتي بالذات الي مقدرتش اقاوم دموعك..بس انتي مش لازم تعرفي ان انا ملمستكيش بس اعمل ايه عشان تتأكدي انك قضيتي الليلة ديه معايا..امم عرفت هعمل ايه

يا ترا كريم هيعمل ايه؟

وليه مش عاوز يقول لنورا؟

ومين الي عاوز يخطفها؟

وهيخطفها فعلا؟


                   الفصل السابع من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×