رواية "الراقصه"
( الحلقة الرابعة)
المساعدة:الظابط كريم سراج الدين برة عاوزك
نورا:بجد! دخليه اما نشوف عاوز ايه
ودخل
كريم:ازيك يا نونو
نورا:روحي انتي دلوقتي
وخرجت مساعدتها
نورا:نعم!!
كريم:ليه المعاملة ديه طيب
نورا:عاوز ايه يا سيادة الرائد
كريم:انا في ايدي اخلي اختك سعيدة وتتجوز اخويا
نورا:امممم ازاي
كريم:الوالدة بتسمع لكلامي شوية
نورا:طب ما تكلمها
كريم:هكلمها.....بس عندي شرط
نورا:ايه هو؟؟ عاوز ايه؟
كريم:انتي
نورا:نعم!! اه انت فاكرني زي البنات الزبالة الي بأشارة منك يترمو تحت رجليك...لالالالا بتحلم يا ابن الوزير
كريم:انا منكرش ان انتي الوحيدة الي رفضتيني..بس انا بخيرك لو عاوزة سعادة اختك في ايدك انتي يا نورا
نورا:انت اثبتلي انك انسان حقير وزبالة ومستغل و..
كريم:بس بس الكارت بتاعي اهوه فكري وكلميني(قرب لعندها ووقف قصادها بالضبط ومسك وجهها بأيده وبص في عيونها وطبع قبلة رقيقة ع خدها)
نورا كانت انفاسها عاليا والحرارة بتطلع من وجهها وفاقت لما حست ببوسته وزقته بعيد عنها بعصبية
نورا بعصبية:مستفززز برااا
خرج كريم من عندها
وهي غيرت لبسها والميك اب بتاعها وطلعت للرقصة التانية وخلصت وروحت ع الساعة 1 بالليل
دخلت البيت وقفلت الباب بعصبية
نزلت مرام
مرام:ايه العصبية ديه مالك
نورا:مفيش ايه الي مصحيكي لغاية دلوقتي مش وراكي جامعة
مرام:بكرة الجمعة انتي ناسية ولا ايه
نورا:اها طيب
مرام:قوليلي بقا مالك
نورا بعصبية:مرااااام انا مش فايقة للكلام ده انا طالعة انام
مرام استغربت اسلوبها:مش هتاكلي
نورا بعصبية:مش هتطفح
وسابتها وطلعت
مرام اتضايقت اوي:اول مرة تكلمني كدة وتتعصب عليا ...اكيد حد ضايقها ابقا اشوفها الصبح
نسيبهم ونروح
عند كريم ورائد
كريم قاعد في اوضته بيفكر
كريم:هي عملت فيك ايه بس يا كريم ليه شاغلة بالك اووي كدة...ليه علقت معاك هي الوحيدة الي قدرت تقولك لا طب ليه عاوز تكسرها بالطريقة ديه .......عشان تعرف مين كريم سراج الدين ...عشان تعرف ان محدش يقولي اناا لا
لا يا كريم انت مش قادر تقاومها ولا قادر تقتنع انك حبيت اخلاقها
ديه رقاصة
ماهي الرقاصة ديه هي الي قالتلك لا الرقاصة ديه الي محدش يقدر يمسها بكلمة...ااااااه انا تعبت
دخل عليه رائد
رائد:كرييييم مالك
كريم سرحان:هتجنني يا راائد مش فاهمها خاالص
رائد:هي مين ديه اليوقعتك كدة
كريم استوعب:هاه..مفيش بنت تقدر توقع الرائد كريم سراج الدين
رائد:امال مين ديه الي كنت بتتكلم عليها؟الحب مش عيب ع فكرة يا سيادة الرائد
كريم افتكر نورا لانها ع طول بتقوله يا سيادة الرائد وابتسم وبعدين هز راسه بالنفي
كريم:لالالا حب ايه يا ابني انا احب انت مجنون انت عارف ان انا بحب حريتي ومتستحيل احب
رائد:اممم مع اني مش مقتنع بس شكلها واحدة قوية الي وقعتك كدة
كريم:اطلع برة يا رائد-_-
رائد:طيب انت الخسران ..هروح اكلم حبيبتي وانام احسن
نسيبهم ونروح عند نورا ومرام
مرام في غرفتها بتكلم رائد
رائد:الو اخبار القمر ايه
مرام:تمام
رائد:ايه مالك
مرام:ماليش..بس نورا جاية متعصبة واتعصبت عليا واول مرة تحصل
رائد:يمكن حد ضايقها في الشغل متزعلي
مرام:انا مش زعلانة انا قولت كدة باردو بس هي حتى لما بتبقا حد ضايقها في الشغل بتحكيلي مش بتتعصب انا حاسة ان في حاجة كبيرة مزعلاها
رائد:ان شاءالله خير متقلقيش
مرام:اوكي..متزعلش بقا عشان كلمتك وضايقتك و..
رائد:بس بس ايه الهبل ده هو انا مش خطيبك وحبيبك
مرام:احم..انت شايف ايه
رائد:انا شايف ان انا
مرام:ان انت ايه؟
رائد:بحبك
مرام:......
رائد:ههههههههه بموت فيكي وانتي مكسوفة كدة
مرام ابتسمت
رائد:هتفضلي ساكتة كتير
مرام:احم لا يلا تصبح ع خير بقا عشان تصحى وتصلي الجمعة
رائد:لو انتي الي هتصحيني موافق
مرام:هههههه اوكي يلا باي
رائد:باي يا دكتورة قلبي..مفيش بوسة طيب قبل ما انام
مرام:رااائد سلااام(قفلت)
ونامو هما الاتنين وهما بيضحكو
عند نورا
نورا بتفكر:اعمل ايه بس انا مقدرش اعمل الي هو بيقوله..بس سعادة مرام متوقفة ع ده...بس انا مش كدة انا مش من النوع الي يخضع بسهولة..بس هو عرف نقطة ضعفي مرام..حقييير اعمل معاه ايه ده بس يا ربي انا عارفة اني بعمل حاجات كتيير غلط وانت بتعاقبني بده..الحاجة الوحيدة الي حافظت عليها انا محدش قدر يلمسني ليه كدة(نزلت دموعها وكانت اول مرة بعد وفاة باباها تعيط) ااااااااااه
نامت من كتر التفكير
في الصعيد:
...:انت بتقول ايه
...:يا عمي سعد انا رايح اجيبها هسافر الفجر اجيب بنت عمي
سعد:بس افرض مرضتش تيجي معاك يا ابراهيم
ابراهيم بعصبية:هتيجي برضاها او غصب عنها
سعد:طيب يا ابني روح ربنا يهديك بس متأذيهاش
ابراهيم:ان شاء الله يا عم
استووب نتعرف عليهم
سعد:عم نورا الكبير في العائلة راجل اناني وطماع
ابراهيم:ابن عم نورا بس مش ابن سعد ابن واحد تاني ابراهيم شكلا عسوول جداا نص البنات الي في بلدهم بيموتو فيه
والنص التاني بيكرهوه عشان كان بيكلمهم ويوعدهم بالخواز بس بيخلف وعده دايما ويسيبهم لانه كان بس بيتسلى ابراهيم كان هو الولد الوحيد عند باباه وكان كل الي عاوزه بياخده ومحدش يقدر يقوله لا بس شرير ومغرور ومتكبر
انهار ومنال:دول البنتين الي كانو بيتكلمو في الحلقة الي فاتت البنتين دول بنات سعد وتوأم بس مش شبه بعض البنتين حلوين
منال:قد مرام في العمر هي وانهار منال بنت عسوولة جدا وطيبة شايفة كل الحياة بمبي وبتحب ابراهيم(عبيطة)نرجع للوصف:كانت منال طويلة ورفيعة وشعرها بني طويل وعيونها بني فاتح (كانت فيها شبه من نورا)
انهار:بنت ذكية جدا وتقدر تعرف اي حاجة هي عاوزاها من اي حد وبرضاه كانت دلوعة ومغرورة شوية زي ابراهيم وهي وابراهيم ناقر ونقير علشان ع طول كشفاه كانت متوسطة الطول جسمها حلو مش رفيعة ومش مليانة وشعرها طويل عيونها سودة زي لون شعرها
نرجع للقصة
عدى اليوم ع ابطالي وجه تاني يوم
عند نورا ومرام
مرام:اشجااااااااان
اشجان:نعم
مرام:اطلعي صحي نورا عشان الفطار
اشجان:حاضر
قبل ما تطلع اشجان كانت نورا نازلة ع السلم وكانت شبه الاطفال بالهوت شورت البينك والبادي الكت الرمادي وشعرها الطول المفرود
نورا:صباح الخير
مرام من غير نفس:صباح النور
نورا:اشجاااان هاتي الكوفي...ايه ده دكتورتي زعلانة ليه
مرام:مفيش عن اذنك
نورا مسكت ايديها قبل ما تمشي:اقعدي هنا...متزعليش كنت متنرفزة اووي امبارح
قعدت مرام:طب من ايه
نورا:اممم مش من حاجة معينة حاجات كتير حصلت
مرام:وراكي شغل النهاردة
نورا:للاسف
مرام:وهتسيبيني هنا لوحدي
نورا:لا اخرجي روحي النادي روحي مع اصحابك
مرام:اوكي بس متتأخريش
نورا:حااضر غالي والطلب رخيص ياستي
نسيبهم يفطرو
نروح عند ابراهيم اللي نزل من القطار وركب التاكسي واداله العنوان
سواق التاكسي:هتروح هناك دلوقتي!!مش بدري شوية؟
ابراهيم:اممم طب وديني اي فندق هنا الاول
السواق:حاضر
في الصعيد
منال بدلع:ابااا
سعد:نعم
منال:امال فين ابراهيم
سعد:نزل مصر
انهار:عشان نورا ديه
سعد:انتي عرفتي منين
انهار:هو قالنا وورانا صورتها
سعد:ووراكم صورتها كمان..طب ايه رأيكم فيها
منال:زينة اووووي يابا
انهار:مش اوي يعني
سعد:هي بنت عمكم ع فكرة
(انا مبعرفش اتكلم صعيدي يا جماعة)
منال،انهار:وووه..بنت عمنا
سعد:ايوة بنت عمكم احمد
انهار بستهزاء:وده مش مات من زمان اشمعنا دلوقتي افتكرتو بناته
سعد معرفش يرد ع بنته:اكتمي يا بت وكلي
انهار بخبث:حاضر يابا هكتم وهاكل
عند رائد وكريم
كانو قاعدين ع الفطار موبايل رائد رن
كريم:موبايلك يا عم روميو
رائد بص في الموبايل:عن اذنكم
احمد(باباه):اتفضل
هدى:مين الي بيتصل بيك
رائد بصلها وبص قدامه ومشي
هدى اتعصبت:ازاي ميردش عليا كدة
كريم ببرود:انتي عارفة انه مش بيكلمك من ساعتها لحد اما تتراخعي عن قرارك
هدى:يبقا مش هيكلمني خالص لان انا مش هتراجع عن قراري
شيماء:بس يا مامي مرام طيبة وكويسة جداا
هدى:اخرسي انتي
احمد بعصبية:تخرس ليه علشان بتقول الحقيقة..اسمعي انا نش مستعد اخسر ابني عشان ملامك الفارغ
هدى:كلامي انا فارغ!
احمد:انا هقوم امشي اشوف شغلي احسن
وقام احمد
هدى:شايف باباكم
كريم:بصراحة يا ماما انتي غلطانة
هدى:انا ليه
كريم:علشان كدة بتثبتي ل رائد انك فعلا مش عاوزه سعادته والبنت كويسة يا ماما بصراحة
هدى:بس اختها..
كريم:رقاصة عارفين بس سيبيلي انا الموضوع ده
هدى:ازاي
كريم بخبث:مش لازم تعرفي ازاي..انا هتصرف مع اختها
هدى:يعني اقول ل رائد ايه
كريم:متقوليش حاخة دلوقتي خالص لحد اما اقولك
هدى:طيب
وتعدي ساعات وكل واحد في شغله والي بيتفسح
في الكباريه:الساعة 11بالليل
طلعت نورا ترقص وكانت بترقص وجمبها المطرب وكانت بترقص ع اغنية ع رمش عيونها
دخل ابراهيم الكباريه وشافها:لا فعلااا صاااارووخ يا بنت عمي هاااح
صوت واحد:انت اول مرة تيجي هنا
ابراهيم:ايوة
الشخص:نورت تعالا اقعد اقعد لسة هترقص مرة تانية
ابراهيم:اممم ماشي
قعد ابراهيم بس مرضاش يشرب كتير وخلصت رقصت نورا الاولى
نورا:شيرييين
شيرين:ايوة يا ست نورا
نورا:بسرعة هاتيلي برشام للصداع عشان مش هقدر اواصل وانا بالصداع ده
شيرين:حااضر هواا
وخدت نورا البرشام وسكن الالم شوية وغيرت وطلعت للرقصة التانية
ودخل كريم مع الظابط
كريم:شكله عجبك المكان
الظابط:احلفلك بأيه انها مهمة
كريم:طب ما تحكيلي عنها
الظابط:في بنات هنا بيروحو شقق ومش كدة وبس بيوزعو مخدرات
كريم:مين قالك..ومتأكد؟
الظابط:معرفش انا جاتلي اوامر وجاي اتأكد
كريم:طيب
الظابط:تعرف
كريم:ايه
الظابط:خسارة ان الملاك ديه تبقا رقاصة
كريم اتعصب:انا هروح الحمام احسن
خلصت نورا الرقصة وراحت وغيرت وعدت صاحب الكباريه واخدت فلوسها وخرجت وقبل ما تركب العربية ايد مسكتها ورجعت ضهرها ع العربية وحط ايديه الاتنين وهي كانت في النص
..:هتركبي معايا
نورا:..
يا ترا مين ده؟
ونورا هتروح معاه او لا؟
وايه الي هيحصل هنعرف الحلقة الجاية