رواية تضحية حب
الفصل السادس عشر
بقلم اسلام محمد
((بعد ما احمد راح الفندق وحجز وطلع هو ونادية الاوضة وطلب العشاء ونادية دخلت تاخذ دش والعشاء طلع واحمد ناداء علي نادية وقعد لقاء جرنان وشاف خبر مكتوب فيه موت رجل الاعمال شكري نجيب احمد اول ما شاف الخبر اتخض وراح قايل بصوت ))
احمد : اي دا ازاي
((وهنا نادية طلعت ))
نادية : هو اي ياحبيبي اللي ازاي
احمد : ((احمد هنا اتوطر ومعرفش يقول اي وبص جمبه لقاء السرير متكرمش )) ازاي اوتيل زي دا ميفرشوش الملاية عدل
نادية : انا افرشهاللك ياحبيبي
احمد : لا لا ازاي اقعدي بس كلي
نادية : حاضر ياقلبي
((قعد احمد ونادية ياكله واحمد كان سرحان وكان بيقول في عقله ياه مش كنت تموت بدري شوية اهو اديك موت ولا نفع ابن شريكك ولا شريكك ياه يا سلمي مش لو كان حصل بدري شوية كان زمان اتجوزتك بس ازاي دا هي قالتلي ان هي مش عايزاني لا لا فوق يا احمد انت دلوقتي بقيت راجل متجوز خلاص وهي كمان متجوزة متفكرش بقا في حاجة واحمد هنا فاك علي صوت نادية ))
نادية : احمد احمد
احمد : ها اي ياحبيبتي
نادية : ها واي انت سرحان في اي
احمد : مش مصدق
نادية : مش مصدق اي يا احمد
احمد : إن وانتي بقينا متجوزين
نادية : بجد ياحبيبي
احمد : طبعا ياقلبي يلا بقا كلي علشان ننام شوية بعد كدا ننزل نتفسح ومنزل الماية
نادية : لا ياحبيبي خلي المائة دي لي بكرة وونزل النهاردة نخرج
احمد : ماشي ياقلبي
((احمد كل هو ونادية وقام تامه شوية بعد كدا لبسه ونزله اتمشواء))
نادية : احمد
احمد : نعم ياحبيبتي
نادية : هو انتي بتحبني يا احمد بجد
احمد : طبعا ياقلبي بحبك جدا
نادية : يعني عمرك ما هتسبني ابدا
احمد : لا طبعا مقدرش ياقلبي في حد يسيب روحه
نادية : حبيبي يا احمد انا بحبك اووي اووي
احمد : ههه وانا بحبك
((احمد ونادية قعده يضحكوا ويهزروا ودخله شربه عصير واتمشه ودخله قعده في كافيه ))
احمد : اتفضلي يا قلبي
نادية : تسلم يا حبيبي عارف انا اول مرة اقعد في كفايه وكان نفسي اقعد فيه من زمان كنت بتكلم مع صحابي ويقولي ليا ان هما راحه مع صحابهم والقعدة فيه بتبقا جميلة وكان نفسي اقعد فيه لاكن كنت بتكسف واقول لا هيب
احمد : يا قلبي معايا اي حاجة نفسك فيها هتعمليها وبعدين عيب دا لما تكوني قاعدة لي وحدك لاكن انتي مع جوزك حبيبي
نادية : ربنا يخليك ليا ياقلبي
الجرسون : سلام عليكم
احمد : عليكم السلام
الجرسون : تشربوا حاجة
احمد : عايز قهوة مظبوط وانتي
نادية : قهوة مظبوط
الجرسون : تمام يا فندم
احمد : من امتا وانتي بتشربي قهوة
نادية : اول مرة مدام حبيبي بيشربها لازم اجربها معاه
((احمد هنا رجع في الماضي وافتكر سلمي لنا الجرسون جيه وقال تشربه اي وهي قالت قهوة ولما سالها لاكن انتي مش بتحبي القهوة قالتله لازم احبها مدام حبيبي بيحبها))
نادية : احمد احمد
احمد : ها نعم
نادية : سرحت في اي
احمد : كنت بفكر في امي واخواتي هما زمنهم دلوقتي لي وحدهم
نادية : طب رن اطمن عليهم
احمد : عندك حق ((احمد رن علي تلفون نهي )) الو
نهي : الو يا عريس
احمد : عاملة اي يا حبيبتي
نهي : الحمد لله انت عامل اي والعروسة عاملة اي
احمد : الحمد لله كويسين
نهي : سلملي عليها
احمد : نهي بتسلم عليكي
نادية : سلملي عليها
احمد : وهي بتسلم عليكي
نهي : الله يسلمها
احمد : فين بسملة وامي
نهي : ماما نايمة لامن بسملة جنبي
احمد : طب ادهاني
نهي : حاضر ((بسملة احمد عايز يكلمك ))
بسملة : اي يا حمادة عامل اي
احمد : الحمد لله يا بسبس انتي عاملة اي
بسملة : الحمد لله وعامل اي انت والعروسة
احمد : الحمد لله كويسين جدا
بسملة : وشرم الشيخ حلوة
احمد : اها جميلة جدا
بسملة : طب كنت خدني معاك هههه
احمد : حاضر المرة الجاية هههههههه
بسملة : ماشي ياعم الله يسهله
احمد : اديني ماما يا لمضة
بسملة : دا انا غلبانة هههه
احمد : كدا جدا اديني ماما
بسملة : حاضر ((ماما ماما ))
امي : اي يا بسملة
بسملة : احمد علي التلفون عايز يكلمك
امي : احمد ابني هاتي هاتي اب ياحبيبي عامل اي
احمد : الحمد لله يا امي انتي عاملة اي
امي : الحمد لله ياحبيبي ونادية عاملة اي
احمد : الحمد لله كويسة
امي : اومال هي فين
احمد : اهي جمبي
امي : طب ادهاني اسلم عليها
احمد : امسكي حماتك عايزة تكلمك
نادية : ازيك يا ماما عاملة اي
امي : الحمد لله ياحبيبتي انتي عاملة اي واحمد عمل معاكي اي
نادية : الحمد لله كله كويس
امي : طب الحمد لله الود دا مزعللك في حاجة
نادية : لا يا ماما خالص والله
امي : ماشي ياحبيبتي خلي باللك منه
((الجرسون جيه ونزل الحاجة ))
احمد : شكرا
الجرسون : العفو
نادية : حاضر يا ماما دا في عيوني
امي : ماشي ياحبيبتي اديني احمد
نادية : حاضر يا ماما
احمد : اي ياست الكل
امي : خلي باللك منها يابني نادية بنت حلال وبتحبك
احمد : حاضر يا امي
امي : ماشي ياحبيبي اسيبك بقا انا علشان تقعد مع عروستك
احمد : ماشي ياست الكل مع السلامة
امي : الله يسلمك ياحبيبي
((احمد قفل وقعد هو وسلمي بعد كدا قامه مشيه شوية علي البحر بعد كدا راحه الفندق ))
احمد : سلام عليكم
العامل : عليكم السلام
احمد : عايز المفتاح
العامل : اوضة كام يا فندم
احمد : ٥٠٦
العامل : اتفضل يا فندم
احمد : شكرا
((خد احمد نادية وطلع وفضله سهرانين شوية بعد كدا ناموا وتاني يوم نزله وراحه االبحر وقضه لحد العصر بعد كدا طلعه الاوضة ودخله خده شور بعد كدا تامه شوية بعد كدا نزله خرجه وفضل الاسبوع ماشي علي كدا لحد اخر يوم ونزله اليوم دا خرجه واحمد قال لي نادية ينزله يشتروا حاجات لي امه وإخوانه وإنه وابوها ونزله فعلا واشتروا وآخر يوم احمد ونادية جهزوا الشنط واحمد نزل حاسب ومشي علطول وركبه عربية ووصله البيت واحمد دخل هو ونادية لي شقة ام احمد وسلمهعليهم وادوهم الهداية وقعده يضحكوا ويتكلموا ويحكلهم الاسبوع مان عامل ازاي ونفس الكلام عند ام نادية وابو نادية بعد كدا احمد روح نادية البيت وراح الورشة سلم علي الراحل وقعد شاف الشغل كان ماشي ازاي بعد كدا طلع علي بيت الاسطا وقتحتله نبيلة ))
احمد : سلام عليكم
نبيلة : اهلا يا احمد حمد لله علي السلامة
احمد : الله يسلمك
نبيلة : تعالي اتفضل
((احمد دخل وقعد ))
نبيلة : عامل اي والعروسة عاملة اي
احمد : الحمد لله كويسين
نبيلة : طب الحمد لله
احمد : انفضله دول شوية حاجات كدا ليكي ولي البنات
نبيلة : لي يا احمد التعب دا دا كتير اووي
احمد : لا طبعا دا كله من خيركم
نبيلة : ربنا يخليك يا احمد اي ناوي تنزل الورشة امتا
احمد : من بكرة باذن الله وبكرة نحاسب الصنايعية وهجبللك حساب الاسبوع كله
نبيلة : ماشي يا احمد ربنا يخليك يارب
احمد :استاذن انا بقا
نبيلة : اذنك معاك
((احمد نزل روح البيت نام هو ونادية واحمد صحي لبس وفطر هو ونادية بعد كدا دخل اطمن علي امه وإخوانه وشافهم عايزين حاجة ولا لا ونزل علي الشغل وحاسب الصنايعية وخلص شغل واخر اليوم رح اداء الفلوس لي نبيلة وروح علي البيت اتعشاء ونام وفات شهرين علي جوازهم وكانت حياتهم سعيدة جدا وكان يوم الإجازة يخرج هو ونادية وكان كل اسبوع علي كدا لحد ما في يوم احمد كان قاعد يفكر في سلمي وقال ازاي لما سلمي ابوها مات نزلتفي الجرنان وساعت جواز سلمي مسمعتش عنها حاجة وخصوصا انها متجوزة واحد غني جدا لاكن رجع احمد فكر وقال إن هو لازم يشيل فكرت سلمي عن دماغه علشان هو دلوقتي راجل متجوز وهي كمان متجوزة وخلاص الامل انقطع وملهوش لازمة الكلام دلوقتي وفعلا احمد عمل كدا ونسي الموضوع لحد ما في يوم خلص شغل وكان محمود عايزه ينزل يجيب معاه هدية لي خطيبته واحمد روح غير هدومه ونزل وقابل محمود وركب ونزل المعادي علشان يجيبه هدية ودخل مول احمد كان عرفه في حاجات حلوة ))
احمد: هنا بقا هتلاقي حاجات جميلة جدا
محمود : بس شكل الحاجة هنا غالية
احمد : لا متهياللك تعالي بس
(( دخل احمد ومحمود واختاره هدية وفعلا كان سعرها رخيص واخندطدعزمن المخل هو ومحمود ))
احمد : اي رايك بقا
محمود : جميلة جدا لا وكمان السعر رخيص
احمد : اي خدمة هات بقا مية جنية ههههأ
محمود : ياباشا دا انت الي هتجيب ١٠٠ج
احمد : دا ليه
محمود : علشان خرجتك ههههه
احمد : لا ياعم انا مش عايز اخرج هههه
((وهنا احمد وهو ماشي خبط في واحدة ولما بص عليها كانت المفاجاة انها سلمي ))
سلمي : احمد
احمد : سلمي ازيك عاملة اي
سلمي : الحمدلله انت عامل اي
((سلم عليها ))
احمد : الحمد لله ((وهنا احمد لاحظ ان مفيش في ايديها دبلة)) البقية في حياتك
سلمي : حياتك البقية بس انت عرفت ازاي
احمد : قرائت الخبر في الجرنان
سلمي : اها حياتك البقية يا احمد وعامل اي في حياتك
احمد : الحمد لله اتجوزت
سلمي : ((بحزن )) اتجوزت الف مبروك
احمد : وانتي اخبار جوزك اي
سلمي : جوزي ؟ جوزي مين
احمد : ماجد
سلمي : انا متحوزتش خالص انا وماجد سبنا بعض بعد خطوبتها بي اسبوعين
احمد : ازاي انتي بتقولي اي