رواية تضحية حب
الفصل الحادي عشر
بقلم اسلام محمد
طبعا قبل ما نبداء الفصل بقت محفوظة لم عجبك تعمل مشاركة في صفحتك ويا سلام بقت لو تاخد حتة من قلبي وتعمل مشاركة في كام جروب دا لو عجبك معجبكش تعمل اغضبني وتدخل تقولي النقد بتاعك ♥️😍
((احمد مشي وطلع من الفيلا لاكن شاف الي مكنشي يخطر علي البال ))
سلمي واقف مع ماجد وبيبوس ايديها وهنا سلمي بتبص لقت احمد واقف ))
ماجد : هشوفك بكرة
سلمي : اكيد
ماجد : باي ياقلبي
ماجد : باي
((ماجد مشي وكان احمد واقف علي السلم وسلمي طلعت وهي باصة في الارض وهنا احمد قالها ))
احمد : مبروك
سلمي : الله يبارك فيك
احمد : انتوا اتخطبتوا
سلمي : اها امبارح
احمد : واضح الالماظ منور في ايدك
سلمي : سكتت
احمد : الي بيحب حد بيتمناله السعادة وانا بتمناللك كل السعادة
سلمي : شكرا
احمد : بس واضح انك مش مبسوطة مش انتي بتحبيه
سلمي : اها
احمد : اومال لابسة السلسلة بتاعي ليه مدام بتحبيه
سلمي : سوري نسيت اخلعها تخدها
احمد : انتي منستيش انت لسة بتحبيني
سلمي : احمد انا فعلا بحبك
احمد : اومال قبلتي تتخطبي ليه
سلمي : علشان بحبه
احمد : ازاي بتحبيني وبتحبيه
سلمي : لا انا بحبك زي اخويا
احمد : ههههههههه زي اخوكي والله ضحكتيني فعلا
سلمي : كويس انك ضحكت
احمد : علي العموم صدقيني انا هنساكي والله هنساكي علشان فعلا قلبي ميستهلش إن هو يحب واحدة زيك
سلمي : شكرا
احمد : شكرا ؟! شكرا دي تقوليها لي ابوكي علشان لاقاللك عريس كويس وشكرا دي انا الي اقولهاللك علشان عرفتك واحدة كدابة بتاعت مظاهر
سلمي : طب خلصت تهذيق ولا لسة
احمد : اها خلصت
سلمي : عن اذنك
احمد : والله لتندمي يا سلمي والله لتندمي
سلمي : تمام
((وهنا سلمي طلعت ودخلت الفيلا واحمد فضل واقف بيتحسر علي نفسه ومشي روح كان الوقت ساعتها الساعة الحادية عشر قبل منتصف الليل احمد قعد علي القهوة شوية طلب القهوة وطلع البيت فتح الباب لقاء امه نايمة في الصالة ))
احمد : امي امي
امي : اي اي
احمد : قومي يا امي اي الي مخليكي نايمة في الصالة ادخلي نامي جواء
امي : كنت مستنياك ياحبيبي
احمد : انا جيت اهو ادخلي بقا نامي علي سريرك
امي : حاضر بس انت كل دا كنت فين
احمد : كنت عند ابو سلمي
امي : تاني يا احمد
احمد : لا يا امي والله المرة دي هو الي طلبني
امي : ليه طلبك ليه كان عايز منك اي
احمد : اهدي بس يا امي
امي : هديت اهو
احمد : كان بيعرض عليا فلوس بدل البهدلة الي اتبهدلته في القسم
امي : والله دا راجل بجح بي صحيح وكمان ليه عين بعد الي عمله وانت عملت اي ؟ اوعا تكون خدتهم
احمد : عيب يا امي هو انتي عارفاني ممكن اقبل حاجة زي كدا
امي : جدع يا احمد بس عندي ليك سوال بس حاسة انك ممكن تكدب عليا
احمد : شوفتها يا امي
امي : وعرفت ازاي إن هساللك السؤال دا
احمد : دا انتي امي وحافظك
امي : عملت اي لما شوفتها
احمد : الصراحة اتكلمت معاها
امي : في اي
احمد : قعدت هزقتها شوية كنت حاسس ان لازم افشي غليلي
امي : ماشي يا بني بس اوعدني انك متكلمهاش تاني
احمد : خلاص يا امي هي اتخطبت
امي : الحمد لله مكنش ربنا كتبلك الخير فيها
احمد : عندك حق يا امي يلا بقا ادخلي نامي جواء
امي : مش هتتعشاء
احمد : لا يا امي هنام علشان اعرف اصحي لي الشغل
امي : طيب يا حبيبي قومني
احمد : تعالي يا امي ((واحمد مسك ايد امه وقومها وباس علي دماغها وايديها وقالها ))ربنا ما يحرمني منك يا ست الكل
امي : ولا يحرمني منك يا امي
احمد : تصبحي علي خير
امي : وانت من اهل الخير يا بني
((دخل احمد نام وصحي راح الشغل وفات يوم وراء يوم والايام بتجري ونهي اخته خلصت الامتحانات لحد ما جيه يوم النتيجة واحمد مروح ومخلص شغل طلع وفتح الباب لقاء امه وإخوانه قاعدين وبصين في التلفون ))
احمد : سلام عليكم
امي : عليكم السلام
احمد : ازيك يا بسملة
بسملة : الحمد لله يا حمادة
احمد : ازيك يا نهي
نهي : سبني دلوقتي يا احمد
احمد : في اي مالكم بتعمله اي
امي : النتيجة بتاع اخت ظهرت بس الموقع تقيل
احمد : اي دا بجد طب هاتي رقم الجلوس وانا هفتح من عندي وانتي حاولي وانا هحاول
نهي : طيب رقم الجلوس ((وقالت الرقم ))
احمد : حاضر
((فتحه احمد التلفون وكلهم كان باصين في التلفون جامد ونهي الخوف والقلق من كل ناحية لحد ما نهي قالت ))
نهي : هيببيبههههههههههههه انا نجحت انا نجحت لولولولولولوي
احمد : قوليلي طيب جبتي كام
نهي : ٩٨,٥يا احمد
((احمد هنا حضن نهي وقعد يعيط وبقولها ))
احمد : مبروك ياحبيبتي الف مليون مبروك
نهي : انت بتعيط يا احمد
احمد : فرحنللك يا نهي اووي انا كنت قلقان بسبب النتيجة بس انا كنت عارف انك قدها
نهي : هو انا مش وعدك إن مش هضيع تعبك وشقاك عليا ابدا
احمد : عارف يا قلب اخوكي انتي قداكي الدنيا كلها
بسملة : طب والله انا عجبني المسلسل الهندي الي شغال دا فعلا حاجة مؤثره صح يا امي
امي : هههههه بس يا بت اخوها وفرحان ليها
احمد : انا نشوف انتي هتدخلي اي يلي طوللك شبر ونص
بسملة : انا هدخل تجارة علشان اخد الفلوس الي في البنك كلها
نهي :هههههههه
احمد : هههههههه
امي : هههههه طب والنبي حلو
بسملة : انا مليش دعوة انا عايزة الحلاوة
احمد : وانتي ماللك انتي هي الي المفروض تاخد حلاوة علي الي هي جبته
بسملة : لا ما هي جابت النتي جة من علي تلفوني يبقا انا السبب علشان لو تلفون تاني مكنتش جابت المجموع دا
احمد : ههههه وانا اقول البنت دي بتغر في نفسها كتير ليه علشان بتبص في كامرة التلفون تلتقي نفسها حلوة
بسملة : نينينينينيني انا قمر اصلا
احمد : طب بي المناسبة دي انا عازمكم بكرة علي خروجة جميلة جدا
بسملة : موافقة
احمد : وانتي ماللك انتي
بسملة : اوف انت مش بتقول كلكم
احمد : ههههه ماشي بس مش هناخدك معانا
بسملة : نينينينينيني
((وخلص اليوم وبعد ما قعده شغله اغاني ورقصه وضحكه واتعشواء كل واحد دخل نام واحمد صحي راح الشغل وجت الساعة ٦وقال لي الاسطا ))
احمد : يسطا
الاسطا : نعم يا احمد
احمد : انا هستاذن انا بقا امشي
الاسطا : اي يا احمد دا لسة الساعة ٦
احمد : معلش علشان هخرج الجماعة النهاردة علشان اختي عقبال عندك نجحت في الثانوية العامة وجابت ٩٨,٥
الاسطا : الف مبروك يا احمد الف اللف مبروك طب يلا يا عن روح فسح الجماعة وامسك يا احمد
((وهنا الاسطا ادا لي احمد فلوس ))
احمد : اي دول يسطا
الاسطا : حلاوة النجاح وعلشان تخرج الجماعة
احمد : الله يخليك يسطا تشكر بالاذن انا بقا
الاسطا : مع السلامة
احمد : الله يسلمك
(( احمد هنا روح لقاء امه وإخواته لابسين ومستنينه ))
نهي : اي يا احمد كل دا
احمد : معلش يا نهي كان معايا شغل بس خلصته وجيت علطول
((وهنا بسملة خرجت من الاوضة وقالت ))
بسملة : ما لسة ما بدوي يا سعادة البيه
احمد : يابنتي هو انتي ربنا خد منك طوللك واداكي طول في لسانك
امي : ادخل يا احمد البس لو قعدت مش هتخلص من القردة دي
احمد : حاضر يا امي هدخب البس
((دخل احمد خد دش وطلع لبس وطلع لي امه وإخواته ))
بسملة : اي دا اش اش
احمد : اي حلو
بسملة : دا انت قمر
نهي : لا عندها حق فعلا اي الشياكة دي انت رايح تجوز
احمد : اي عندكم عروسة
نهي : عروسة واحدة دا انت الف من تتمناك
احمد : ماشي يلا بقا علشان تلحق اليوم
((خرج احمد وراحه جنينة وراحه كله في مطعم وشربه عصير وقضه يوم جميل وروحه علي البيت فتحه ودخله ))
بسملة : اما حتت يوم يجنن بي صحيح
نهي : كان يوم جميل اووي
احمد : يعني اتبسطه
نهي : اووي اووي
بسملة : جدا
احمد : انتي اتبسطي يا امي
امي : اه والله يابني ربنا خليك لينا
احمد : ويخليكم ليا يارب
((دخله نامه واحمد صحي لبس ونزل الشغل وبعد اما خلص روح البيت لقا امه قاعدة مع ست وبنت ))
احمد : سلام عليكم
امي : عليكم السلام تعالي يا احمد دي خلت ام نادية جرتنا وبنتها نادية
احمد : اهلا اهلا ازيك يا خلتي إم نادية
ام نادية : الحمد لله يا احمد انت عامل اي
احمد : الحمد لله
إم نادية : دا انت كبرت يا احمد دا انا اخر مرة شوفتك كنت عندك ١٥سنة
احمد : ياه دا من زمان اووي
ام نادية : اها ما احنا كنا في البلد كنا قاعدين هناك وقلنا نيجي بقا هنا علشان عمك ابو نادية اتنفل لي شغل هنا
احمد : اها حمد لله علي السلامة
ام نادية : الله يسلمك يارب اما قوم استاذن انا
امي : ما لسة بدري يا امي نادية
إم نادية : لا ياحبيبتي بدري من عمرك مع السلامة
امي : الله يسلمك
((خرجت نادية وام نادية وانا دخلت الاوضة وامي حت ورايا ))
امي : اي ياحبيبي احضرللك العشاء
احمد : لا يا امي كلت في الشغل
امي : ماشي بس مقولتليش
احمد : اي يا امي
امي : اي رايك في نادية
احمد : لا مش فاهم
امي : بت زي القمر ومحترمة وابوها وامها ناس كويسين
احمد : اي يا امي انتي عايزة تخلصي مني ولا اي
امي : عايز افرح بيك يابني انا مش ضامنة هعيشللك قد اي
احمد : ربنا يديكي يارب طولت العمر
امي : فكر انت بس البت حلوة وزي القمر وشاطرة
احمد : ههههه
((اوصفللكم نادية))
((نادية بنت مخلصة تجارة عنيها عسلي ورفيعة بس مش اووي وقصيرة يعني وزنها مع طولها جميل جدا ))
وفات الايام وكنت بنزل الشغل واطلع الاقي نادية قاعدة مع امي هي وامها وانا كنت بقعد اتكلم معاهم وكنت بتكلم مع نادية ولفتها بنت شاطرة جدا وذكية بس دماغها ناشفة اووي وقعدنا نتكلم وبعد ما كل يوم كانه يمشه الاقي امي داخلة تقولي اي رايك وانا اضحك واقولها هو كل يوم الموضوع دا وهي كانت بردوا تفضل تزن عليا لحد ما يوم جيه وليفت نهي وبسملة دخللني ))
بسملة : ازيك يا احمد
احمد : الحمد لله
نهي : ازيك يا احمد
احمد : الحمد لله يا نهي في اي مالكم
بسملة : بطمن عليك
احمد : مش باين بس ماشي هعديها
نهي : بقوللك يا احمد
احمد : ايوا قوليلي يا نهي
نهي : ههههه لا بجد
احمد : ايوا سمعك
نهي : مش نفسك تتجوز
احمد : لا اله الا الله
بسملة : عايزين نبقا عمات كدا يا احمد
احمد : لا ياحبيبتي انا افرح بيكم الاول
نهي : اصل احنا بنقعد مع نادية كتير وبنلقيها بتسال عليك واحمد بيحب اي
بسملة : واحمد بيكره اي
نهي : طب احمد بيحب
بسملة : طب احمد مش بيحب
نهي : طب هو شغال اي
بسملة : طب هو مش شغال اي
احمد : هههههه في اي اهدواء
نهي : الصراحة كدا البنت بنت حلال وشكلها كدا بتحبك وجدعة وطيبة وقمر ١٤
احمد : هي شكلها امي مسلطاكم جامد
بسملة : لا يا احمد متقولش كدا هو انا ماما بتاع الكلام دا
نهي : لا يا احمد فعلا ملقش حق دا ماما مش بتجيب سيرة الوضووع دا ابدا
احمد : طبعا طبعا ما انا عارف
نهي : قولت اي يا احمد
بسملة : اي يا احمد موافق
احمد : عارفين انا هعمل اي دلوقتي
نهي : اي
بسملة : اي اي قول
احمد : هنام علشان عندي شغل الصبح بدري يلا بقا اطلعه برة
((وهنا طلعه برا واحمد نام وصحي ولبس هدومه وطلع علشان ينزل الشغل لقا نادية قاعدة ))
احمد : سلام عليكم
نادية : عليكم السلام يا احمد
احمد : اي يا نادية عاملة اي
نادية : الحمد لله وانت عامل اي
احمد : الحمد لله اومال فين امي واخواتي
نادية : بسملة بتجيب حاجة من تحت ونهي جواء وامك في المطبخ
احمد : وهما سيبنك لي وحدك
نادية : اها عادي
احمد : ماشي انا نازل الشغل عايزة حاجة
نادية : سلامتك
احمد : ههه ماشي سلام عليكم
نادية : عليكم السلام
((امي طلعت بعد شوية وقالت ))
امي : كنتي بتكلمي مع مين يانادية ؟!
نادية : مع احمد
امي : احمد ؟ اومال هو فين
نادية : نزل علي الشغل
امي : ماشي ربنا معاه
نادية : يارب
امي : والله يابنتي احمد من يوم ما ابوه مات وهو شايل الهم يعيني مش بيلحق يفرح
نادية : لي يا خالتي كدا ربنا معاه يارب ويفرحه دايما
امي : امين يارب يابنتي
((احمد خلص الشغل وجيه ولقي امه قاعدة هي واخواته سلم عليهم ودخل الاوضة وهنا دخلت امه وراه ))
امي : اي يا احمد عامل اي
احمد : الحمد لله يا امي انتي عاملة اي
امي : الحمد لله
احمد : في حاجة يا امي
امي : اها يا احمد فيه
احمد : في اي طيب
امي : مش مبسوطة
احمد : ليه كذا بس ياست الكل
امي : بسببك يا احمد
احمد : بسبب انا ليه طيب
امي : فكرت في الي قولتللك عليه
احمد : اي هو يا امي الي قولتي عليه
امي : في نادية يا احمد
احمد : اها يا امي فكرت
امي : طب قولي اي رايك
احمد : ..........