رواية صغيرتي المجنونة الفصل الخامس 5بقلم منة ممدوح


 البارت…5…

    رواية( صغيرتي المجنونه😛) 


رودي بترقص جوه ومش واخده بالها.... 

فجاه نظرها وقع علي رعد اللي واقف علي باب البلكونة و بيبصلها بإبتسامة خبيثه.... 

رودي: بخضه رعد أنت دخلت هنا أزاي؟ 

رعد: و هو بقرب منها.. عادي دخلت من البلكونه.. هو أنا مقولتلكيش... 

رودي: بأستغراب قولتلي أيه.. 

رعد: أصل أوضتي جارك طوالي و بلكونة أوضتي هي هي بلكونة أوضتك... 

رودي: بجد.. تصدق مكنتش اعرف.. 

رعد: بهدوء ما قبل العاصفه... قوليلي بقا كنتي بتقوليلهم أيه عني تحت..؟ 

رودي: بتمثيل أنا.. أنا أقول عنك كلام أنت ظالمني علي فكره ودي مش أخلاق صعايده لا... دا انا حتي أحترامي ليك زاد لما عرفت انك العمده يا حضرت العمده.... 

رعد: وهو بيقرب منها وهو بيقول... اممم.. حرامي شباشب....


رودي: طب أبعد أنت بتقرب كده ليه؟ 

رعد: وهو يقترب أكثر ولم يعد هناك مسافه تفصله عنها.... أخري كلام.. 

رودي: بتوتر من قربه... وبتتهته في الكلام... انا انا انا...كنت بهزر.. 

رعد: وهو ينظر الي عينيها التي تشبه القمر ليلة أكتماله.... ايوه أنتي أيه.. 

رودي: وهي مركزه في عيونه اللي شبه السماء الزرقاء الصافيه..... أنا كنت بقول ايه؟ 

رودي: بعفويه.. يخرب بيت جمال عيون أمك دي عيونك طلعت أحلي من عيون حسونه...

رعد: بضحكه رجوليه جذابه أظهرة غمازته اليسري... 😂😂😂. 

يا فصيله.. 

رودي: بتوهان في ضحكته.... ضحك يبقي قلبه مال و هيسامحني علي الكلام اللي أتقال... 

رعد: بتمثيل الزعل... لا انا مش هسامحك علي الكلام اللي قولتيه.. وفتح باب الاوضه ونزل علي السلم.. 

رودي: وهي بتجري وراه.. يا جناب العمده... 

رعد: لا رد...... 

رودي: أنت ياض خود ياض.. مش عشان إنت لابس صعيدي و شكلك موززز يبقي تتقمص لا بقولك ايه... 

رعد: وهو بيبصلها... امممم

رودي: بخوف.. انا ممكن أعيط حالا اه والنعمه زي ما بقولك كده... 

الحسن: بضحك 😂😂...تعالوا يا ولاد الوكل جهز..... 

وقعدوا علي السفره و كلوا واليوم انتهي علي مناقرة رودي ل رعد وضحك العيله وفرحتها..... 


Menna Mamdouh


...... في المساء........ 

رودي في أوضتها بتتكلم في الفون.... 

رودي: بصراخ... انتي بتتكلمي بجد يا بت.. 

لين: اه والله زي ما بقولك كده الحفله بعد ساعتين و أنا و وليد جايين في الطريق.. 

 رودي: بفرحه.. تب اقفلي يا جزمه علشان أشوف هخرج من هنا ازاي... 

لين: يا كلب البحر بتبيعيني علشان حتت حفله ل هشام الجخ... 

رودي: بدراميه... أبيع نفسي.. المهم دلوقتي هخرج أزاي من هولاكوا ده... 

لين: بتفكير... امم هو البيت مفيهوش باب خلفي... 

رودي: اه.. فيه.. 

لين: أشطا يا زميل أطلعي منو من غير ما حد يشوفك... 

رودي: ياه يا عبصمد أخيرا شوفتك بتستخدم عقلك قبل ما أموت.... 

لين: 😂😂😂... انا مستغربه نفسي والله... 

رودي: تب سلام.... وقفلت مع لين ولبست دريس أسود جميل و هيلز أحمر و فردت شعرها البني الطويل و حطت ميكب بسيط و كانت جميله بمعني الكلمه..... 

....: ايوه أنا طلعت اهو وبيمشي ببط شديد.... في نفس الوقت اللي طلعت فيه رودي... وفجاه خبطوا في بعض 

رودي: بصوت خفيف مش تفتح يا حمار أنت... 

رامي: رودي أنتي بتعملي أيه هنا ولابسه كده ليه انتي خارجه ولا ايه.؟ 

رودي: هسسس لحد يسمعك... 

وبعدين أنت رايح فين؟ 

رامي: بتوتر أنا خارج مع صحابي... 

رودي: وانا كمان خارجه مع صحابي.. 

رامي: صحابك مين؟ هو انتي تعرفي حد في الصعيد؟ 

رودي: لا.. دول جيين يحضروا حفلة هشام هنا وانا ريحالهم.. 

رامي: وانا كمان رايح الحفله.. 

رودي: اشطا نروح سوا........ وبعد ساعه وصلوا الحفله و لين كانت حاجزه ل رودي معاها و قعدوا مع بعض و اتعرفوا علي رامي... و رامي فجاه قلب علي رامي جمال و قاعد يسبل ل لين.. 

رودي: بخفوت ل رامي.. خف يا حنين البت لسه صغيره.. 

رامي: بنفس الخفوت.. هو مين اللي معاها ده؟ 

رودي: ده وليد أخوها 

رامي: كده أرتحت..... والحفله ابتدت و هشام كان بيقول قصائده الجميله.. والكل مركز معاه و فجاه قال قصيده رودي بتحبها و رودي فضلت تقول معاه.. وهو لاحظ الجميله اللي واقفه وبتقول القصيده معاه و قرب منها واداها الميك و هي فرحانه أوي و كملت القصيده و شدها معاه علي المسرح و فضلت تقول قصائده كلها اللي هي حفظاها و بعد أما خلصت أخد الميك وقال أنا شكلي لقيت أكبر و أجمل معجبه ليا و اتصور مع رودي و الناس كلها صورتهم... 

وخلصت الحفله بعد أربع ساعات... 

وكإن الوقت متأخر... 

رودي: وليد انتو هتروحوا أزاي في الليل ده؟ 

وليد: هنشوف فندق ونروح الصبح بقا. 

رامي: بسرعه فندق ليه و بيتنا موجود. ولا ايه يا رودي وبيغمز لها 

رودي: بضحك 😂 أيوه أيوه تعالوا معانا .... 

لين: بس يا رودي.. 

رامي: ولا بس ولا حاجه يا جماعه دا احنا صحاب واجب برضوا.. وراحوا معاهم القصر و دخلوا في هدوء تام و لين راحت نامت مع رودي و رامي ودي وليد أوضه تانيه 

....... تانى يوم الصبح صحيوا كلهم وكان الفطار جاهز...

رودي:صباح الخير..

لين:صباح اللي بتغني..😂

علي طاولة الافطار..... 

الحسن: بإبتسامة مش تعرفنيا يا بنيتي....

رامي: بمقاطعه... دول صحاب رودي يا بوي وجم أمبارح في وقت متاخر قولت بلاش أقلق حد فيكم  فا استقبلتهم أنا و رودي... ولا ايه يا رودي... 

رودي: بتأكيد أيوه فعلا ده اللي حصل.. 

رعد: بشك اممم انتي ورامي بس اللي كنتوا فايقين وقتها؟ 

لين: بعد ما فهمت الوضع ايوه فعلاً.. احنا اللي أتاخرنا في الطريق...

وليد: عارف ان هما بيكدبوا بس مرضيش يتكلم... 

ريحانه: وهي نازله علي السلم وماسكه الفون.... اععععاااا خيانه... 

الكل: بأستغراب مالك يا ريحانه؟

ريحانه: بغباء.. بقا يا رامي يا واطي انت ورودي الواطيه تروحوا حفلة هشام الجخ في الليل ومتاخدونيش معاكم... 

وليد: بضحكه جذابه 😂 ظهر الحق 

ريحانه: بغباء مالكم يا جماعه متنحين ليه؟ 

رودي و رامي و لين حبطوا ايدهم علي وشهم من غباء ريحانه.. 

رعد:.............. 

     الفصل السادس من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×