رواية حورية الاسد الفصل الحادي عشر بقلم رحمة هاني رزق

حورية الاسد

البارت الحادي عشر

عند اسد وحور في العربيه

اسد ..انا بقول مينفعش ادخل عليهم من غير حاجة في أيدي

حور..ياعم اتلهي مش لازم ياعني

اسد..خلاص مش هروح

حور .. خلاص ياعم انزل بس هتجبلي حاجه حاجه حلوه معاك

اسد بضحك.. طفله

حور بغضب طفولي..متقولشي طفله

اسد  بضحك..خلاص ماشي بس متبقيش قفوشه كده

حور بمرح..ماتنجز ياعم بقي

اسد... خلاص مشيت

بعد نص ساعة

اسد ..خودي الحجات اهي

حور وهي تستدير ..ده كلو بقالك ساعه ثم أكملت بصدمه ايه ده كلو انت جبت السوبر ماركت كلو 

اسد وهو يتنهد بتعب ..انا مش قادر خلاص تعبت

حور ..دا انت عندك حق تتعب با المنظر ده

اسد ..طب يلا نمشي

وبعد شويه وصلو

حور وهي تطرق الباب..افتحوا يا اهل البيت انا جيت

اسد..ايه يابنتي اي النتي بتعملي ده

حور بمرح.. علشان يعرفوا أن انا جيت عشان بيعرفو من خبطي

وقطع حديثهم فتح الباب وكان أحمد ولم يري اسد

احمد بضحك😂..يابنتي انا لو طليقك مش هتعملي كده دا انتي في يوم هتقطعيلي الخلف وبعدين ينفع احمد الشرقاوي يقوم يفتح الباب ليه بس هبتي بتروح مني

حور ..يا اخي اتنين

احمد بصوت عالي..تعالي ياماما تعالي شوفي بنتك الي هتجلطني في يوم

سلوي بصوت عالي..منكو لله انو الي اتنين الاكل كان هيتحرق مني اقول ايه عليكم وتستعد لرفع الشبشب سلاح الام المصريه حور وأحمد ماسكين في بعض

حور بخوف..تعرف انو الجري نص الجدعنه

احمد..عندك حق اجري يا مجدي وجري كل واحد الي غرفته وأسد ياعيني واقف مصدوم 

حور لنفسها..يالهوي نسيت اسد وخرجت من الأوضه هيا وأحمد وراو 

سلوي..يالهوي مين المز ده 

ابتسم اسد ابتسامه بلهاء وهو ينظر لنفسه

سلوى..متستغربش ايوا انت موز اول مره اعرف انو حور بتعرف ناس قمر كده

الشرقاوي من خلفها ..بتخونيني يا سلوي من ورايه

سلوي بخوف..واللهي ياحج مابخونك دا انا بشكر في الواد دا اد ابنك

اسد..اومال بتقولي لمين موز هاه

سلوي بخوف انا ..دانا قصدي عليك ياحبيبي دا انت موز المزاميزز كلها

الشرقاوي..ازيك يا بني معلش الوضع الي اتخطيت فيه 

اسد ومازال في صدمته لا ولا يهمك ياحج ثم تذكر الاشياء التي جلبها واعطاها لسلوي والشرقاوي اتفضلو حاجه صغيره

الشرقاوي وسلوي بصدمه ..ايه ده كلو يا بني

اسد ..معرفتش اجيب ايه فجبت دول

الشرقاوي..تقوم تشتري المحل كلو

اسد..دا انا كنت بقول دي حجات بسيطة 

الشرقاوي..سيبك من الموضوع اتفضل

جلس اسد والشرقاوي في الصالون

حور بمرح..عامل ايه ياحجوجي

سلوي ..ماتتلمي يابت انتي هاتخدي جوزي مني

حور ..شوفت يا ببتي بتكلمني الزاي 

الشرقاوي.معلش يابنتي بتغير منك

سلوي بردح..انا اغير من دي ليه انشاء الله

حور ..ايه ياست الكل بلاش افوره دا انا بنتك

سلوي ..اتنيلي انا مكنتش عارفه كنت بتوحم فيكو انتو الاتنين في ايه

احمد ..وليه الغلط بس

سلوي.. اتلهي انت كمان

الشرقاوي ..باسسسس عرفينا ياست حور وكان ينظر لاسد

حور ..اه دا انا نسيتك اسد ده بابا  وبابا ده اسد

الشرقاوي ..وانا كده فهمت 

حور ..ده كان مريض عندي وبالمناسبة ده اسد الانصاري اصغر رجل اعمال في الشرق الأوسط

الشرقاوي..اتشرفت بيك انا ابو حور

اسد مش انت رجل الأعمال المشهور بشركات الشرقاوي للتصدير

الشرقاوي..ايوا انا نورت يابني ازاي صحتك

اسد ..كويس ياحج

الشرقاوي ..انا ارتحتلك يا بني وحبيتك اوي

سلوي ..وانا كمان

الشرقاوي.. ايه

سلوي.. معلش يابني بيغير استنوا احط الاكل نتغدا سوي

اسد..طيب استأذن انا

سلوي والشرقاوي في صوت واحد..منتش ماشي من هنا غير متتغدي معانا

اسد.. بس

الشرقاوي..مفيش بس

سلوي .. حور

حور.. نعم ياماما

سلوي .. روحي غيري وتعالي حطي معايا الاكل

حور..حاضر

احمد..ازيك انا احمد اخو حور

اسد .. اتشرفت بيك

احمد..ايه يابني الجديه دي كلها لا بص كده لا انت تتعامل كانك في بيت بالظبط وشكلنا كده هنبقا صحاب اوي

اسد.. شكرا ليك

احمد..لا انا لازم أعلمك تتكلم معانا ازاي عشان كده هتبات معانا النهارده

الشرقاوي..اه بات هنقضي وقت مسلي

اسد  بصدمه..انتو لسه عارفين وبتتعاملو معايا كده

الشرقاوي..احنا مبنتعاملش كده غير الي قلبنا بيرتحلو وانا اعتبرتك زي احمد ابني

سلوي يلا عشان نتغدي 

وجلسو يتناولون الغداء

الشرقاوي..اسد هيبات معانا النهارده

سلوي بفرحه..بجد دانا هخليك تزهق مني لغايه ما تقول بأس

الشرقاوي..لا هيقعد معايا 

احمد..لاهيقعد معايا

حور ..طب ايه رايك نشغل فيلم ونتجمع كلنا ونلعب زي ما بنلعب لعب العائلة

كلهم ..موافقين 

حور..خلاص ماشي  قوم يلا ياحمد جهز معايا الحاجه

اسد..هو ممكن صاحبي يقعد معايا

الشرقاوي طبعا يابني

اسد.. بصراحه هو يعتبر اخويا لان متربين سوا في الملجئ عايشين مع بعض

الشرقاوي بحزن عليهم ..معلش يابني اعتبرني ابوك 

اسد..شكرا ليك يابابا

الشرقاوي..هو في ابن بيشكر ابوه تعالي في حضني يلا وحضن اسد وأسد كان فرحان اوي بجو العائلة وكان ندمان علي الفكره الانتقام الي كان هيئزي بنتهم بيها

وقطع أفكاره رن الجرس

اه الي هيقول ازاي يدخل حد البيت وهو أول مرة يشوفو اوقات كتيره الكبار بيبقو عندهم خبره وبيحسو بالإنسان الي قدامهم وهما بحكمتهم وخبرتهم بيعرفو الي قدامهم 

                      الفصل الثاني عشر من هنا 

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×