رواية حب حد التملك الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد

رواية حب حد التملك الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد




رواية حب حد التملك الفصل العاشر 10 بقلم دينا عبدالحميد 






 #حب_حد_التملك

رنا اخدت اخوتها ورجعوا البيت ووصلت ليلي اوضتها ترتاح حتي انها من التعب نامت منغير عشاء الجد وراغب باتوا مع راهب اليوم ده 

طلعت رنا اوضتها بتعب هي وراهب الي كان باين عليه اثر اليوم والارهاق حضنته رنا فجاءه وبدون مقدمات راهب استغرب رد فعلها بس من جواه فرح ونطق حبيبي شكلها مبسوطه 

بصتله رنا بامتنان وحب واتعلقت ف رقبته ونطقت راهب انا بعشقك وفجأه با*سته من خده وهو من صدمته حط ايده علي خده وتنح 

رنا سبته وجريت تحضر الحمام  

راهب جرب وراها بس ابتسم لما شاف ابتسامتها وهي بتجهز كل حاجه ليه حتي الميه بتظبطها ف البانيو علي ميدخل راهب حضنها من ظهرها ونطق كل ده حب ورضي؟ 

لفت ليه ونطقت يا حبيبي انت كل حاجه تهون عشانك 

راهب شدها ونطق كنتي سبيه وانا جهزه تعبك عليا غالي

رنا بغمزه مش هقول الغالي يرخصلك لاء الغالي يغلي ف ايدك اكتر.... عشان الغالي للغالي وانت اغلي ما عندي  

شدها ليه بشغف وعشق وبدأ يبو*سها 

رنا باعتراض راهب الميه هتبرد مينفعش الحمام 

راهب اتجاهل كلمها 

فضلت تبعده بهمس خفيف وقالت علفكره انت رخم ابعد... 












بعد عنها بملل وهو متضايق 

راهب بغضب مالك؟ 

رنا بقلبت وش وحش... 

راهب هو ايه؟ 

رنا عنادك قولت مش ف الحمام الاه 

راهب بصلها وقال ليه؟ 

رنا عشان... عشان... معرفتش تقول سبب لانها كانت بتبعده من احرجها ف سكتت 

قرب منها راهب وقال طالما كده يبقي خلاص اعمل الي عايزو

رنا عملت حجتها انها بتقلعه العمه والشال والعبايه فابتسم ونطق الجميل مهتم 

رنا ايه وسبته وجت تخرج شدها بسرعه خبطت ف صدره وجت تحت الدش فاتفتح فوقهم رنا بدأت تبعده وراهب مبتسم من شكل الميه علي شعرها النارى وعيونها الزرقاء والنمش الخفيف الي مديها جمال لبشرتها البيضاء قرب منها وهمس تعبت.... 

رنا رفعت اديها ووقفت علي طروف صوبعها وحاوطت خده بحنان ونطقت من ايه يا روحي؟ 

راهب شدها ليه ونطق قدامك حاجه مفيش ف جمالها وهي بتاعتك ومش عارفه تلمسها عارفه الاحساس ده؟ 

قربت منه اكتر وهمست قدام شفا*يفه تؤتؤ مش عارفه عشان انا اجمل حاجه واكتر حاجه اتمنتها بين ايدي دلوقت و هي انت يا راهب

راهب قرب منها وبا*سها بس المره دي اعترضت اعتراض خفيف ولحظات وهديت وبطلت تبعده بس فجاءه حست بأيده بتتحرك علي جسمـ*ها فتحت عنيها فجأه بخصه وف اقل من ثانيه كانت زقته وخرجت جرى 

راهب بضحك مهو بصراحه مش هستحمل اصبر شهر وف كل الاحوال انتي بتحبيني وهتكوني ليا فطبيعي معرفش اتصرف وانتي ف حضني قرب وبكره تليني وتسلميني نفسك يا قمر... ضحك وقفل وخد شاور وخرج وهو لابس شورت لحد الركبه وبينشف شعره كانت رنا غيرت وقعده علي السرير مستنياه وقف ينشف شعره قدام المريا وجاب البرفيوم الي بيحبه ورش منه ف الجو بضحك ولف رمي الفوطه جت علي وش رنا الي كانت بتغلي منه وانه بيتجاهلها 

راهب لف ليها ونكق ببراءه مزيفه ايه ده هي جيت عليكي اسف انا اصلا كنت فاكرك نمتي

رنا ضيقت عنيها ومسكت شعرها لفته كحكه ورفعتها ل فوق بصلها راهب بتركيز لانه عارف ان الحركه دي معناها انها متوتره ونطق قولي انا سمعك 

فركت ف اديها ومسكت خصله من شهرها كانت نزلها علي عنيها وحطتها ورا ودنها ونطقت بتوتر شكر 

راهب علي ايه؟ 

رنا علي انك اول واجمل حب ف حياتي علي انك جوزي وابوي عيالي ان شاء الله علي انك جنبي ديما اوعي تسيب ايدي ابدا اوعي يا راهب نطقت كملتها الاخيره وهي ماسكه ايد من اديه بين اديها 

فمد راهب ايده التانيه وحاوط بيها ايدها وهو بيمسد بيها عليها قال بحنان هتفضلي بنتي ومراتي وحببتي وقرب منها حتي لو ربنا رزقنا بميت عيل هتفضلي انتي اول اولادي والطفهم والدلوعه بتاعتي 

قربت منه بهمس ونطقت تعباكي معايا انا واخواتي يا ابن عمتي... 

قرب منها ونطق اديكي قولتي ابن عمتك يعني اخواتك مسئوليتي وثانيا انتي محدش قالك انك مراتي؟ 

رنا تؤتؤ اول مره اعرف منك حالا  

بصلها بغضب وكشر بطفوله علفكره انتي رخمه 

رنا بحنان فاكر لما قولتلك كل حاجه هتعملها وتكون شاكر فيها ليك هديه؟ 










راهب بصلها بتركيز وقال ايوه.... راحت رنا عنده وقربت منه ونطقت وانت عملت حاجه كانت اهم عندك من التملك وهي اهتمامك ببنت متعرفهاش قربت منه وهمست تفتكر لازم اعمل كده؟ 

راهب الي بيوعد بيوفي وانتي اكيد هتوفي 

راحت عنده ولسه هتقرب لخده شاورلها وقال هنا 

رنا ضيقت عنيها وقالت استغلال ده؟ 

راهب هز دماغه بايوه 

اتنهدت رنا وبسته بسرعه ونزلت تحت الغطا بسرعه 

شد راهب الغطا رماه بغيظ وقومها عافيه قعدها علي رجله وهي مغمضه بقوه ونطق فتحي

 هزت رسها بمعني لاء

راهب بغضب فتحي. 

هزت رسها تاني 

نطق راهب بتنهيده انتي بتسمي دي بو*سه؟ 

رنا هزت رسها بأيوه 

ضحك راهب بصوته كله ففتحت رنا عين واحده وهي بتبص ل غمازته 

فاتصدمت براهب ببينطق لاء انا لازم افهمك يعني ايه بو*سه با*سها بحنان ولحظت كانت طويله نسبيا وبعد عنها وهي بتنهج من الصدمه 

ضحك راهب ونطق لاء بقولك ايه الصحه التعبانه دي متنفعش فوق كده وركزي كلها كام يوم ونعمل فرح ومحتاجك تفوقي عشان في معركه بعد كده 

ضربته ف كتفه وقالت سا*فل وخبت وشها ف حضنه وهي بتفتكر انها كل يوم بتعمل خطوه جديده تعلمه يبطل تملك اتنفست بفرحه وهي بتقول بصوت ناعس راهب عايزه انام 

راهب اخدها ف حضنه ونام 

كان يسري هيتجنن ويروح لابوه بس فضل وقفه 

بهيه بضحك عندي ليك فكره بمليون جنيه 

فضل مش عايز اقتراحاتك 

بهيه برحتك 

يسري قولي 

بهيه هت،........... 

#دينا_عبد_الحميد 

           الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×