رواية كيان الزين الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد


رواية كيان الزين الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد




رواية كيان الزين الفصل العاشر 10 بقلم جاسمين محمد 






 #البارت_العاشر 

زين: قلبي ودقاتها اللي بيحس بيا 

كيان: بطل رمانسيه عشان حسابك معايا لم تيجي كبير 

زين: يابنتي انتي ما فيش حاجه بتثبت اللي جيبينك اجبلك امير ولا غري ولا اي يخربيتك 😂😂

كيان: ابقا اقولك لم نخلص خناق النهارده 

زين: ناوي خناقه يعني 

كيان: اه 

زين: تمام لم اجي نتخانق وانا هنفخك 

كيان: ياعم اتنيل اااااااااااااااه 

زين: كيان كيان كيان في اي 

محمد: في اي 

زين: معرفش كيان وصتت والخط قطع انا اروح بسرعه اشوف في اي 

محمد: تمام وابقا طمني 

زين: حاضر وطلع جري علي العربيه 

زين وصل البيت وطلع جري علي اوضت كيان وفتح الباب ودخل لاقه كيان قاعدها علي الكرسي وبتصوت جري عليها 

زين: كيان في اي بتصوتي ليه في حاجه انتي كويسه 

كيان: فأر هنا اهو 

زين: 🙂🙂لا والنبي انتي بتصوتي عشان فار 

كيان: اه والنبي روح طلعو بر 

زين: منك لله ياشيخه انا اتزغفت عليكي وجيت جري من الشغل وكنت هعمل حدثه بسببك والله احلف امسكه واحطه في كفاكي 

كيان: ايو مهو انت مش بتحبني وعايز تتخلص مني عشان يروق ليك الجو انت والسلعوه 

زين: بسسسس اي راديو وانا قولتلك مافيش سلعوات هتدخل قلبي من بعدك يابطه انتي 😉😉

كيان: مش بثبت بكلامك علي فكر 

زين: ياختتتيييي انا راجع الشغل منك لله 

كيان: روح روح واهرب مني بس والله يازين لوريك العين الحمراء من هنا ورايح 

زين: وهو سايبها وماشي مش هتعرفي يامن عيون سوده انتي واتهدي وبطلي نكد بقا واجي بليل تكوني جاهزه عشان هنخرج شوي 

كيان: مش هخرج معاك 

زين: جهزي نفسك اشطااا سلام ومشي 


_الو ايو ياهانم 

مي: ايو في اي 

_استاذ زين جه من شوي وطلع اوضه كيان وفضل فيها شوي وجه ونزل وسمعتو وهو نازل بيقولها انها تجهز نفسها عشان هخرج هي وهو بليل 

مي: تمام خلي بالك من نفسك لو حاجه حصلت تاني 

_حاضر ياهانم سلام 

مي: سلام 

مي: بقا كدا يازين يعني اقولك تعال نخرج نسهر بر شوي تقولي مش فاضي عندي شغل وتيجي تاخد كيان وتخرج ماشي ان مخلتكمش اتهنيتو بالخروجه مكنش انا مي ومسكت الفون واتصلت بايوسف 

مي: اي يازفت انت يعني معملتش زي مقولتلك وخلصتني من كيان الزفته دي 

يوسف: النهارده هروحلها وهقولها علي كل حاجه وهاخدها ونهرب 

مي: تمام بس ياك تقتنع دي مش سهله خلي بالك دي مش كيان القديمه الغلبانه 

يوسف: تمام متخافيش 

مي: تمام سلام 

يوسف: سلام 


يارا: يالهوووي اي المز اللي جي من هناك ده بصي يابت ياحور 

حور: يارا لمي بقا نفسك وعيب اتهدي بقا 

يارا: ياختي براحتك بس والله مزز الحقي يابت ياحور ده جي علي هنا 

حور: جي علي هنا كيف وبتبص 😳😳😳انت بتعمل اي هنا 

كرم: جي اشوفك 😉😉

حور: لخص جي ليه هنا 

كرم: كنت مقدم هنا في الكليه وتقبلت فجيت استلم شغلي 

حور: شغل اي هنا انت مش بتشتغل مع بابا 

كرم: مهو انا هشتغل مع عمي وهشتغل هنا دكتور هدي المحاضرات وهرجع الشغل 

حور:دكتور مكان مين بس عشان افهم 🤌🤌

يارا: اكيد مكان دكتور محمد يابت مهو كان بيقول انه هيسيب الجامعه قريب 

حور: دكتور محمد بتهزري وهيسيبها ليه 

كرم: وانتي زعلانه ليه ياست حور 

حور: هاا لع عادي بس استغربت بس 

كرم: حور زعلتي ليه اخلصي قولي 

حور: مقولنا عادي يلا عشان المحاضره هتبدا دلوقتي 

كرم: يلا ياحور وحسابنا في البيت 

يارا: اي ده انتو تقربو لبعض 

حور: اه الدكتور يبقا ابن خالي 

يارا: الله اتشرفت بيك يادكتور كرم 

كرم: الشرف ليا انا ياقمر انتي يلا حور بصتلو بصه 😂😂😂😂














مي: مفاجااااا 

زين: مي في حاجة 

مي: لع بس حبيت اعملك مفاجأ وجيت 

زين: اه تمام بس انا هنا في الشغل 

مي: عادي هقعد ساكته 🥺🥺

زين: طيب ياعسكري قول لعم محمد يجيب كوبايتين قهوه 

العسكري: حاضر يافندم 

مي: زين اي رايك نخرج النهارده انا وانت 

زين: والله يامي اسف بس واعد كيان ان هنخرج النهارده انا وهي 

مي: كيف ده ده يوسف قايلي انه هو وهي هيخرجو بليل 

زين: مين اللي هيخرج 

مي: يوسف وكيان 

زين: هيخرجو ليه وهيروحو فين 

مي: معرفش والله بس كنت بكلمه وقولتلو يلا تعال نخرج انا وانت عشان زين شكله مش هيعرف هيجي قالي وانا كمان مش هعرف اجي فرحت سالتلو ليه قالي انه هيخرج هو وكيان 

زين: افتكر ان كيان مكنتش موافقه علي الخروجه معا اه عشان كدا مكنتش عايزه تيجي معايا تمام 

مي: هي مين اللي مش عايزه تيجي 

زين: لع مافيش اشطااا هنخرج انا وانتي النهارده 

مي: اشطاااا ياحضرت الظابط انت قربت تخلص 

زين: لع لسه شوي 

مي: اشطااا خلص عقبال مروح انا اخلص كام حاجه لشغلي وبعدين اجهز نفسي وانت ابقا رن عليا لم تخلص 

زين: تمام 

مي سابته وطلعت بر: ايو كدا الخطه ماشيه تمام ومشت 


يارا بصوت واطي: والله يابت ياحور كرم ده مززز انا لو ابن خالتي لافضل معا علطول 

حور: يارا اسكتي بقاا احنا في المحاضره 

يارا: هو انا عملت اي بس وهي اصلا المحاضره خلصت 

حور: طيب اسكتي لحد ميمشي 

يارا: يوه اهو خلص

كرم: كدا يبقا محاضرت النهارده خلصت بصو بقا كام حاجه قبل مامشي 

_اتفضل يادكتور 

كرم: شكرا بصو بقا انا بسال كل محاضره علي اللي اتاخد قبلها يعني المحاضره الجي هاجي اسالكم في اللي اتاخد النهارده 

_تمام يادكتور عادي 

كرم: تمام 

يارا: شوفي ملك بتتكلم كيف بتسهوك مع الدكتور 

حور بصوت عالي: يارا اعملها بس بقا

يارا: خلاص براحه عليا يلا 

حور: يلا عشان هروح 


كيان كانت قاعدها في الجنينه وبتلعب في الورد ولقت اللي جه وحط ايدو علي عيونها 

يوسف: انا مين 

كيان راحت حايشه ايدو: يوسف انا قولتلك مش بحب كدا 

يوسف: بس خلاص اهدي 

كيان: تمام في اي 

يوسف: تعالي نخرج انا وانتي 

كيان: زين ناوي يخرج انا وهو مش فاضيه 

يوسف:زين هيخرج مع مي 

كيان: كيف ده هو قالي اجهز نفسي عشان هخرج انا وهو 

يوسف: لع هو رايح هو ومي حتهبل اسمعي اهو 

زين: تمام يامي هنخرج انا وانتي 

مي: طيب وكيان 

زين: عادي فكك يلا انا وانتي النهارده 

مي: اشطااا 

زين: اشطااا 

كيان: ماشي بقا كدا يازين طيب يايوسف هنخرج النهارده بس انت تعرف هم هيخرجو فين 

يوسف: اه اعرف 










كيان: تمام احنا هنروح نفس المكان اللي هم هيروحو 

يوسف: طيب 

كيان: اتفقنا يلا روح وتعال بليل خدني 

يوسف: اشطااا يامزززه وسابها ومشي 


بليل 

كيان لبست ويوسف جه خدها وروحو المكان اللي مي وزين فيه اول مدخلو كيان فضلت تتلفت علي زين انها تشوفه قاعد فين لحد ملاقته قاعد مع مي علي تربيزه لوحديهم 

يوسف: عماله تبصي علي اي 

كيان: لع عادي يلا نروح نقعد 

يوسف: يلا 

مي: اهو يوسف وكيان جو

زين: فين وبص ورها اه وبص لكيان وراح لف وشه 

مي: مالك 

زين: مافيش يلا نقوم نرقص 

مي: خلينا شوي طيب قاعدين 

زين: لع يلا دلوقتي 

مي: يلا 

زين قام يرقص مي وكان بيتعمد يقرب منها عشان يغيظ كيان وكيان قاعدها هتو"لع علي التربيزه كيان: يلا نقوم نرقص يايوسف 

يوسف: يلا وقامت وهتبدا رقص مع يوسف زين مسكها من درعها 

زين: انتي هتعملي اي 

كيان: هرقص 

زين: انتي اتجننتي في عقلك ولا اي ترقص اي هنا قدام الناس 

كيان: فيها اي مانت بترقص اهو مع السنيوره 

زين: مالكيش دعوه بيا 

كيان: وانت مالكش دعوه بي ولفت عشان ترقص راح لفها ليه وراح ضربها كف 

زين: انا قولت مافيش رقص وراح شددها من ايدو وطلعو بر ركبها العربيه وركب وساق وروحو البيت 

مي: غبي الخطه باظت 

يوسف: وانا ماللي هو انا اللي بوظتها 

مي: كنت عايزه اقضي اليله معا في البيت وخليها تسيبها 

يوسف: عادي المهم ان احنا وقعنا بينهم ده الكرها هيبدا بس استني 

مي: فعلا يلا نروح 

يوسف: يلا 


#كيان_الزين 

بقلم #جاسمين_محمد 

               الفصل الحادي عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×