رواية بريئتي الجميله الفصل الحادي عشر 11 بقلم شهد عبدالسلام
البارت الحادي عشر
بريئتي الجميله
و هتخرج
عيسي برجاء:ينفع اقولك الحقيقه بس
بيحاول يلمسها بس بتبعد
لارا :اوعي تلمسني
عيسي:اسمعيني بس حبيبه فعلا اعرفها بس مش ذي م في دماغك حبيبه تبقي صديقه مقربه من اكتر
لارا:و ده معرفهوش ليه ليه تكدب عليا و هي بردو و ازاي أساس
عيسي :هقولك كل حاجه
لارا بتقعد و عيسي
عيسي بهدوء:كنت بحبك اووي من و انتي صغيره قبل م نسيب مصر
و جدي لما جالي و تكلم عليكي حبيتك اكتر و ادم
لارا بعصبية: ف حبيت تفرق بيني و بين ادم
عيسي بسرعه:لا ادم هو اللي كان مدمن و خيانته ليكي
لارا ببرود:كمل
عيسي: حبيبه فتحت الشركة و قولتلها انكم تشتغلو سوا بس
لارا:بس انت شايف أن كل ده حاجه بسيطه اووي كده حبيبه دي أقرب واحده ليا
لارا بهدوء:انا عايزه انزل مصر تحجز لي في اقرب طياره
عيسي:لا مش هسيبك تبعدي عني تاني لارا انا بحبك
لارا ببكاء:وانا بس .....
عيسي بمقاطعة: خليني مع بعض يا لارا
لارا بتطلع
و بتقفل الباب
بتنهار من العياط
بتوصل رسالة علي فون لارا بتفتحها
و بتقفل الفويس و هي هتموت بتنزل علي المكتب
لارا بعصبية و بكاء:عيسي انت كداب و دي كانت اخر فرصه انت الي خليت حبيبه تفتح الشركة مخصوص ...ببكاء و شهقات....و انت بردو الي موت بابا و ادم.......و انت كنت السبب في خطفي يوم فرحي و انت الي اغتصبتني
في الثانيه دي بتقع علي الارض فاقدة الواعي
عيسي بيقرب منها:لارا لارا
بيطلع بيها علي المستشفي
بعد وقت
عيسي بخوف:عامله ايه يا دكتور
الدكتور:دخلت في غيبوبه
عيسي:بعصبية:ازاي تدخل في غيبوبه
فهد بيهدي عيسي
بتفضل لارا في غيبوبه و عيسي هيموت عليها من الخوف
في بيت فهد
بيفتح باب الغرفة
حبيبه بخوف:انت عايز ايه مني
فهد بيقرب منها و بيمسكها من ذراعها:انتي ليلتك سوده معايه
حبيبه بتوتر:ابعد عني انت عايز ايه مش سبتني و خلصنا من الموضوع ده
فهد بعصبية:كل ده بسببك لازم تتصلي ب عيسي
حبيبه بخوف :حصل ايه بسببي
فهد و بيضغط علي ذراعها:مافيش صحبتك بس في غيبوبه
اهههه عاليه بتطلع من حبيبه بسبب ايد فهد
حبيبه بخوف:لارا لارا مالها انا....و ببكاء.....انا معرفش أن...
و بيبدا فهد يسيب اديها
حبيبه ببكاء:مكنتيش اعرف ان هي ....بشهقات..... انا قولت هو في الوقت ده بيبقي في الشركة....
...ببكاء اكتر.....فهد والله مكنتيش اعرف ...
فهد بحنان بيقرب منها و يحضنها:اهدي عارف....خلاص هي شويه و هتفوق
حبيبه بتبعد بعصبيه و بكاء:اوعي بقي كل ده بسببك ....ايوا بسببك انا كل مره كنت بكلم عيسي ببقي هموت عشان عارفه انك قريب .... كنت خايفه ...أن أضعف في يوم و ارجعلك و ترفضني ....ذي م رفضت زمان و في ثانيه سبتني في نص الطريق سبتني بعد م بقيت مراتك
فهد:طب اهدي دلوقتي
حبيبه بانهيار اكتر:لا مش هسمع كلامك تاني يا فهد مش هسمع كلامك تاني اطلع من حياتي بقي اربع سنين و مش قادره انساك وانت رمتني بكل سهوله ليه عملت كده فيا
بتقع علي الارض و هي بتعيط: انا عايزه اعرف ليه بتعمل كده فيا
فهد بهدوء:هتعرفي بس مش دلوقتي
حبيبه ببكاء:لا دلوقتي
فهد بتحذير:بعدين
و بيقرب من حبيبه و بيشلها حبيبه بتنام من كتر العياط
فهد بيطبطب عليها و بينزل
مكان تاني
نيروز برعب:مامي ازاي تعملي كده يعني جدو مات
مها :اهدي كده لازم نعرف نتصرف
نيروز بتبعد عنها:نتصرف في ايه يا ماما موتي
و لحظه بتدخل الشرطة و بتقبض علي مها و نيروز خايفه
نيروز بتطلع تاخد هدومها
وبتنزل
وهي نازله علي السلم
نيروز بحب:حازم حبيبي
و بتقرب منه
حازم بيكتم فمها في هي بتغيب عن الواعي
حازم بياخدها و بيمشي
بعد كام يوم بيكون عيسي قاعد جنب لارا و ماسك ايديها و هو بيكلمها وقد ايه هو بيحبها بتبدا ايد لارا تتحرك
و لسه...