رواية كيان الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم جاسمين محمد

 

رواية كيان الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم جاسمين محمد



رواية كيان الزين الفصل الثاني عشر 12 بقلم جاسمين محمد 






#البارت_12

كيان-افهم اي افهم انها عايزه تاخدك مني وانت بتساعدها تاخدك 

زين: لع محدش اصلا يقدر ياخدني منك ولا ياخدك مني 

كيان: امال اللي بشوفه تحت ده اي 

زين: ده شغل انا اكتشفت ان مي شغاله مع عصابه المافيا 














كيان: انت بتقول اي واي عرفك 

زين: بصي ياستي محمد جه وقالي النهارده وانا مصدقتهوش وخليتو جبلي كل حاجه عنها ولم اجيت وطلعت اغير رن عليا واكدلي انها فعلا بتشتغل معاهم انا الاول كنت بقول يمكن اختها اللي ضايعه بس هو اكدلي كدا 

كيان: مش مي فعلا اللي شغاله معاهم اللي شغال مع المافيا مريم اختها 

زين: انتي بتقولي اي وتعرفي مريم منين انتي مش فاقد الذاكر 🙂🙂🙂🙂

كيان بتوتر: هاااا 🙂🙂🙂

زين مسكها من درعها براحه: كيان فهميني في اي يلا 

كيان: افهمك يازين كل حاجه حاضر 

زين: احكي 

كيان: يوم الحادثه 

فلاش باااك

عمر: بت ياكيان 

كيان: اي في اي 

عمر: فين الاكل 

كيان: جاهز اهو خمس دقايق بس كيان وهي داخله امطبخ تجيب الاكل لقيت مي داخله من الباب ووقفه يتكلمه رحت سيبتهم ومشيت رحت المطبخ وهي واقفه بتبص لقت مي واقفه في الجنينه بتتكلم في الفون استغربت طلعت بر اشوف مي واقفه مع عمر ولا لع لقيتها واقفه رحت عندهم وهم وقفين 

كيان: عمر هي مريم اللي بر دي اخت مي بنت خالو 

ببص لقيت عمر ومي بصو لبعض 

عمر: فين دي 

كيان: بر بتتكلم في الفون انا لازم اعرف زين وخالو انكم لقتوها ولسه رايحه تمسك الفون ترن علي زين عمر مسكها بالجامد من دراعها 

عمر: بما انك عرفتي الحقيقه انها عايشه واحنا نعرف مكانه يبقا لازم نخفيكي من علي وش الارض 

مريم وهي داخله من الباب: في اي ياعمر كيان 

مي: كيان عرفت انك لسه عايشه وعايزه تعرف الكل 

مريم: عمر احبس كيان في المخزن اللي تحت البيت لحد مموتها مينفعش حد يعرف اني لسه عايشه 

عمر: متخافيش انا هموتها اصلا عشان زهقت منها 

وراحو خدوني علي المخزن اللي تحت البيت 

كيان: عمر انت اخوي والنبي طلعني من هنا انا بخاف من الضلمه طلعني وانا والله مش هعرف حد انها لسه عايشه والنبي عمر سابها ومشي

زين قاعد جمب كيان وهي بتحكي وتعيط وحاطط ايدو علي كتفها 

كيان: اهدي اهدي انا معاكي متخافيش كملي 

كيان مسكت عمر وكملت: حاضر 

سابوني في المخزن في الضلمه لوحدي يومين وبعدين انا اغماء عليا من الخوف والجوع دول فكروني اني موت راحو وطلعوني وعملو التمثليه انهم لاقوني ميتا في الطريق المهم انا فوقت لقيت واحدها كبيره قاعدها جمبي قبل متخدوني تدفنوني كانت خالتو عايشه 

كيان: هو انا فين 

عايشه: بسم الله الرحمن الرحيم انتي عايشه 

كيان: عايشه كيف في اي ياخالتو 

عايشه: انتي اخوكي لقاكي ميتا وملقحه في الطريق وجابك وغسلاناكي وريحين يدفنوكي اهو 

كيان: ااخوي كداب ده هو اللي كان خطفني اليومين دول في المخزن وكان مانعني من الاكل وكل حاجه عشان اموت 

عايشه: اهدي طيب ونادم الكل وفهميهم كل حاجه 

كيان: لع خليهم فكريني اني ميتا وانا هندمهم بس استني 

كيان: وفعلا خالتو عملت زي مقولتلها بعد مدفنتوني راحت طلعتني وفضلت كان شهر بتعلاج من الخوف من الضلمه اللي هم سبهولي وبعدين قررت اني ارجع بس مكنتش عارفه كيف وعملت كذاب محاوله بس فشلت لحد مفكرت اني القح نفسي قدام العربيه بتاعت خالو وفعلا حثل وخالي افتكر اني شبه كيان واتفق معايا امثل دورها وعلمني كل حاجه عنها كاني فعلا واحدها مش كيان وكنت ناوي اعرفكم الحقيقه بس كنت عايزه دليل اثبت بيه مريم عايشه واثبت ان هم السبب في موتي 

زين: ياولاد ال... وربنا مانا سيبهم ولندمهم علي كل دمعه نزلوها منك وكل يوم كنت بموت من بعدك عني 

كيان مسكت ايد زين: لع اهد خالص خطتك هتتكشف لازم تكمل عشان شغلك وانا دلوقتي جمبك اهو ومافيش حاجه ومتخافش هنجيب حقنا بس اهد وبالعقل 

زين راح حضنها جامد: انا مستحيل اسيبك تبعدي عني ثانيه واحدها

كيان: وانا مستحيل ابعد عنك تاني ابد اوعدني تفضل جمبي 

زين: اوعديني انتي متسيبنيش 

كيان: انا الموت اهون ولا اني ابعد عنك 

زين: بعد الشر عليكي 

كيان: ابعد بقا بدل محد يجي ويشوفنا كدا 

زين: هس خالص دانا هنفخك بقا عامله فيها فاقد الذاكر وكل مقولك انام في حضنك زي الاول تقوليلي لع بس ماشي وعارفه كل يوم كنت بنام في حضنك واصحا في الفجر قبل متقومي وروح اوضتي 

كيان: عارفه انا كنت بحس بيك من اول متدخل لحد متمشي وببقا عايزه اقولك خليك بس مش بقدر عشان كنت عايزه اوصل للي انا عايزه 

زين: طيب عارفه 

كيان: عارفه اي 

زين: انا كنت عارف بالاتفاق اللي كان انتي وابوي وكنت عارف ان انتي وكنت شاكك ان انتي مش فاقد الذاكر 

كيان: 🙂🙂🙂لا والنبي كيف بقا 

زين: انا ظابط علي فكر مش واحد وخلاص 

كيان: احكي طيب 

زين: لع انا تعبان وعايز انام بكرا نكمل 

كيان: والنبي والنبي 

زين: والله انا تعبان بكرا نكمل 

كيان: وعد 

زين: اه 

كيان: اشطااا يلا روح نام في اوضتك 

زين: انام فين يلا يابت تعالي في حضني ونام وشدها ونامو هم الاتنين 


الصبح 

كيان صحت وفضلت تبص علي وجه زين وهو نايم 

زين: الانسه كيان بتبص علي اي 😉😉

كيان: ها لع عادي يلا قوم علي اوضتك قبل محد يصحا ويشوفك وانت طالع من اوضتي 

زين: هههههههه متخافيش المهم صباح التفاح علي الخدود اللي حمرا زي التفاح وراح بايسها في خدها 

كيان: تصدق انك قليل الادب قوم ياض انت. من هنا واطلع بر اوضتي 

زين: هو انا عملت حاجه امال لم نتجوز بقا هتقولي اي 😉😉😉😉

زين: يخربيتك دانت قليل الادب وسافل 

زين: هموت يخربيتك 😂😂😂😂😂😂

كيان: يلا بقا روح اوضتك قبل محد يشوفك وكمان عشان تجهز للشغل 

زين: اشطاااا وراح يطلع من الباب اللي في الاوضه يدخلو علي اوضته علطول 

كيان: يخربيتك تصدق انا كنت ناسيه الباب ده عشان كدا كنت بتدخل وانا قافله الباب 

زين: ههههه اه 😉


مي بتخبط علي زين: زيزو قوم عشان الشغل 

زين: قومت يامي وبالبس ونازل 

مي: صباح الورد يازيزو 

زين: صباح النور 

مي: يلا هروح انزل وانت خلص وتعال وراي 

زين: حاضر 


زين خلص ونزل لاقي الكل قاعد قعد عشان يفطر 

حور: فين كيان يازين 

زين: معرفش هي منزلتش 

حور: مشوفتهاش 

زين: كيف ده 

مي: اكيد لسه نايمه مهي كسيله اوووي 

انتصار: كيان جهزت الفطار وطلعت تجيب ورد من الجنينه 

احمد: نادمي طيب عليها تيجي تفطر 

انتصار: اهي جت اهي بتيجي علي السير والله 

كيان: صباح الخير 

الكل: صباح النور 

احمد: تعالي افطري 

كيان: ماليش نفس 

حور: انتي متعشتيش امبارح يلا 

كيان: شوي كدا اكل طيب 

حور: زين قولها حاجه 

زين: انا ماليش دعوه هي مش صغير اللي عايز ياكل يجي 

كيان: حور فكك منه شوي وابقا اكل 

حور: طيب ياحبيبتي 

انا اكلت اروح الجامعه بقا عشان كرم اللي عندي اول محاضرها وهينفخني 

احمد: ماشي روحي ياحبيبتي خلي بالك من نفسك 

حور: حاضر يابابا سلام 

زين: وانا خلصت يلا سلام 

مي: هتمشي دلوقتي 

زين: اه وانتي مش عندك شغل 

مي: اه بس شوي وهروح

زين: تمام ومشي 

مي وهي قاعد الفون رن 

مي: ببعد ازنك ياعمو وطلعت فوق 

مي: الو ايو يامريم 

مريم: اي الاخبار 

مي: زين وكيان كل يوم بتتخانقو وعلي فكرا زين ممكن يسيب الشغل قريب 

مريم: يسيب ولا مايسيبش المهم العمليه بعد تلات ايام ولازم تنجح عايزاكي عينك تفضل علي كيان عشان لو حصل حاجه نخطفها ونهدد بيها زين 

مي: ااشطااا وحست بحد واقف بر 

مي: مريم اقفلي اشوف مين بر وطلعت 😳😳😳


#كيان_الزين 

بقلم #جاسمين_محمد 

              الفصل الثالث عشر من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×