رواية كيان الزين الفصل الثالث عشر 13 بقلم جاسمين محمد
#البارت_13
مي وهي قاعد الفون رن
مي: ببعد ازنك ياعمو وطلعت فوق
مي: الو ايو يامريم
مريم: اي الاخبار
مي: زين وكيان كل يوم بتتخانقو وعلي فكرا زين ممكن يسيب الشغل قريب
مريم: يسيب ولا مايسيبش المهم العمليه بعد تلات ايام ولازم تنجح عايزاكي عينك تفضل علي كيان عشان لو حصل حاجه نخطفها ونهدد بيها زين
مي: ااشطااا وحست بحد واقف بر
مي: مريم اقفلي اشوف مين بر وطلعت 😳😳😳
مريم: في اي
مي: مافيش حاجه شكلها كانت قطه
مريم: قطه هتجيلكم منين في القصر
مي: حور جايبه قطه المهم يلا سلام
مريم: طيب سلام
محمد: ها عرفت حاجه جديد
زين: اللي شوفتها دي مريم مش مي مريم طلعت عايشه
محمد: كيف واي عرفك
زين: تعال احكيلك.....................
محمد: ياولاد بقا يعملو ده كله في كيان
زين: اه 🙂🙂🙂🙂
محمد: وانت هتسكت
زين:مش هسكت بس العمليه بعد يومين فلازم استنا وبعدين هنتقم منهم
محمد: زين
زين: اي
محمد: خلي بالك من كيان هو مش هيسيبوك كدا لازم هيعملو حاجه
زين: عارف وان شاءلله كيان مش هيقدرو يجي جمبها المهم بتجهز في العساكر
محمد: اه
زين: اياك يكون حاتم عارف حاجه
محمد: مش عارف ليه بتشك فيه
زين : والله مش عارف بس مش برتحلو
محمد: طيب تمام اسيبك تكمل الملف اللي في ايدك واروح اكمل انا
زين: تمام
كرم خلص محاضره وواقف بيتكلم مع كام بنت وحور واقفه بعيد وبتبصله بصه
كرم: يومنا هيبقا حلو
_في حاجه يادكتور
كرم: ها لع مافيش كدا خلصتو
_ايو
كرم: تمام بعد اذنكم وراح مكتبه وحور راحت وراها ودخلت وقفلت الباب
كرم: في حاجه ياستاذه
حور: كرم متعصبنيش اي اللي كنت شيفه بر ده
كرم: شوفتي اي انا كنت واقف وبشرح للبنات اللي مش فاهمينه
حور: لا والله بتفهمهم والبت قريبه منك اوووي ده كان فاضل تحط ايدك عليها وتحضنها
كرم: يالهوووي احضنها 😉😉
حور بصوت عالي: كرم لم دورك
كرم: اهدي يامجنونه احنا في المكتب وانا بهزر والله 😂😂😂
حور: ايو كدا اتعدل ويلا مش خلصت مش هتروح الشركه
كرم: شوي وهروح بس خدي هنا انتي بتغير ليه عليا😉😉😉
حور: ها مش انت ابن خالو فانا بغير عليك عشان عارفه البنات اللي هنا وخايفه عليك
كرم: لا والله بس 😉😉
حور: انا ماشيه وفتحت الباب انتي
مرفت: في حاجه
حور: انتي اللي في حاجه لم جي هنا
مرفت دخلت من جمب حور المكتب: وانتي مالك جي ليه دكتور كرم
كرم بخوف من حور: ها نعم
مرفت: انا جيت زي مكنت متفقا معاك انك هتشرحلي الحته اللي مش فاهمه
كرم وهو باصص علي منظر حور وهي متعصبا: حته اه طيب ممكن تخليها وقت تاني
مرفت: ماشي يادكتور ابقا ابعتلك علي الوتس ونتفقا علي وقت
كرم بيكلم نفسه طيب اقتلها دي ولا اعمل اي فيها يالهوووي ياماااا
مرفت: دكتور
كرم: هااا اه ماشي ابقا نتفق
مرفت: تمام باي
كرم: باي
حور بعد ما مرفت مشت: عشان كدا بتقولي انك هتمشي شوي كدا ولع وكمان معاها رقمك وهتكلم وتس لع فله
كرم: حور اهدي وافهمك
حور سابته ومشت بعد ما مشت
كرم: حسبي الله فيكي يامرفت 🤦🤦🤦
مي: كيان
كيان: نعم
مي: ممكن نتكلم
كيان بستغراب: تمام تعالي نقعد في الجنينه ونتكلم
مي: تمام يلا
كيان: ها اتكلمي
مي: تاخدي كام وترجعي مكان ما جيتي
كيان: انتي عارفه انتي بتكلمي مين
مي: هههههههه عارفه بكلم واحدها عمو احمد شرها بالفلوس وعلمها كل حاجه تخص كيان وجابها البيت علي انها كيان
كيان: لا والله انتي بتتكلمي علي مين بقا
مي: كيان بطلي استهبال انا عرفت كل حاجه وعرفت ان انتي مش كيان وعرفت اهلك اللي هم ابراهيم ومنال فكرهم ولا قعدتك هنا نستك
كيان بتوتر: انا معرفهمش أنا اهلي ميتين وانا كيان الحقيقه بعد ازنك عشان مش فاضيه للكلام الفاضيه بتاعك
مي مسكت كيان من ايدها وهي ماشيه: كيان لو متعونتيش معايا مش عارفه ممكن اعمل اي فلخصي واتكلمي عدل عايزه كام وتنفزي اللي هقولك عليه ولا هقول لزين الحقيقه وشوفي بقا ممكن يعمل فيكي اي
كيان: هتدفعي كام
مي: ايو كدا خليكي عثل اي رايك في خمسه مليون
كيان: قليل عايزه عشره مليون
مي: كتير بس ماشي
كيان: اتفقنا عايزه مني اي
مي: عايزاكي تخلي زين يسيب الشغل الفتره دي او خليه ياخدك وتسافرو تتفسحو
كيان: اشمعنا الفتره دي
مي: انتي تسمعي وتنفزي وبس
كيان: تمام هحاول اخليه يسافر الفتره دي
مي: اشطااا وبعد مهو يسافر هتوصلك الفلوس
كيان: اشطااا اروح اجهز الاكل عشان زمانهم جاين
مي: تمام
بليل بعد ما الكل اكل
زين: انا اروح اخلص شوي شغل داده انتصار ممكن تعمليلي قهوه وتجيبها المكتب
انتصار: حاضر يابني
انتصار عملت القهوه وراحت لزين
زين: ها في اي لم كنتي عايزاني
انتصار: سمعت مي وهي بتتكلم في الفون انهم لازم تنجح العمليه لو حصل حاجه هيخطفو كيان ويخلوها عندهم ويهددوك بيها لحد ميخصلو العمليه
زين: تمام يانتصار روحي قبل محد مايجي
انتصار: تمام يابني
زين بعد ما انتصار مشت والله لو جو جمب كيان مش هرحم حد فيهم
بعد شوي
كيان خلصت وطلعت اخدت دش عشان هتنام طلعت برضو من الحمام لقت زين قاعد علي الكرسي وحاطط ايدو علي راسه
كيان: يابني حرام عليك والله بتخوفني بعملتلك دي 🤌😂😂😂😂
زين:......
كيان: زين في اي
زين: مصدع جامد
كيان: يعني مش هينفع نتكلم
زين: اتكلمي في اي
كيان: اللي تحت دي مش مي
زين: انتي بتقولي اي
كيان: اللي معانا دلوقتي مرفت
زين: واي عرفك
كيان: طلبت مني نطلع انا وهي الجنينه ونقعد نتكلم ولم قعدنا قالتلي انا عارفه انك مش كيان الحقيقيه عشان كيان ماتت وعارفه ان عمي احمد هو اللي متفق معاكي فتختاري تسمعي كلامي واديكي فلوس وهتفضلي عايشه في العز ده ولا اقول لازين وشوفي بقا ممكن يعمل فيكي اي قولتلها تمام قولي عايزه اي وطلبها اني اسافر انا وانت او انت تسافر او تسيب الشغل الفتره دي وبعدين ترجع براحتك
زين: ياولاد 🐕وربنا نهايتهم هتكون علي ايدي
كيان: المهم هنعمل اي
زين: الصبح نبقا نفكر يلا ننام دلوقتي عشان مصدع وتعبان
كيان: اشي يلا
#كيان_الزين
بقلم #جاسمين_محمد
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا