رواية عشق الادهم الفصل الثالث عشر 13 بقلم ميساء عنتر
البارت ال 13(عشق الادهم)
في صباح يوم جديد "
في أوضة مهاب وهند
الباب بيخبط جامد اكنه هيتكسر مهاب صحي وهو زهقان من صوت الخبط : ميييييين
الجد : قوم مرتك يولدي عشان تحضر الفطور للعرسان
مهاب : حاضر ي جدي ربع ساعة وهتنزل
الجد نزل ومهاب قرب وباس هند من كتفها العاري : هنوود قومي ي حبيبي يلا
هند : همممم عاوزة انام ي مصطفي سيبني شوية
مهاب بزعيق بعد م سمع اسم مصطفي : قووووووومي
هند بخضة : ا ا اي فيه اي وبصت لقت نفسها عارية لا يسترها سوي مفرش السرير غطت نفسها كويس و كملت بخوف من مهاب : اي ي مهاب
مهاب بضيق : قومي ي بتاع مصطفي انزلي حضري الفطار ل معتز وفرح قووووومي
هند اتخضت وقامت جريت علي الحمام خدت دش وطلعت لبست وصلت ونزلت
الجد : صباح الخير ي بتي معلش صحيتك بدري
هند بابتسامة : لا ي جدي مفيش حاجة هدخل احضر الفطار اهو عن اذنك
سابته ودخلت حضرت الفطار وطلعت خبطت علي معتز وفتح
معتز : صباح الخير ي هند
هند بابتسامة : صباح الخير ي خوي اتفضل الفطار
معتز : تسلمي معلش تعبتك معايا
هند : لا تعب ولا حاجة الف مبروك وسابته ونزلت
معتز دخل حط الاكل ونادي ع فرح
فرح طلعت من الحمام لابسة قميص اسود وعليه روب
قعدوا ياكلوا بهدوء
*****
ف أوضة ادهم وعشق "
ادهم صحي وفضل يبصلها ومش عارفة يتعامل معاها ازاي هو بيحبها بس مش قادر ينسي أن حد غيره لمسها فضل يبصلها بحب لحد م صحيت
عشق : بتبصلي كدا لي
ادهم بتنهيدة : مفيش قومي البسي يلا عشان شوية وهنمشي
عشق : بسرعة كدا ي ادهم
ادهم : عندي شغل يلا قومي
عشق بزعل من طريقته : حاضر وقامت لبسوا ونزلوا
ادهم : صباح الخير
الجد / اشرف : صباح النور ي حبيبي
بعد شوية مهاب وهند نزلوا
فضلوا يتكلموا كلهم ومحدش وجه كلام لعشق ودا زعلها جدا
قامت طلعت فوق ومحدش اخد باله منها وفضلت قاعدة في الاوضة تعيط بهستريا
لحد م وقعت علي الارض ومعدتش قادرة تاخد نفسها واغمي عليها
بعد نص ساعة "
ادهم : احنا هنمشي بقي ي جدي معلش عندي شغل وبص ملقاش عشق : هي عشق راحت فين
ونادي بصوت عالي : عششششششق
معتز طلع علي صوته : في أي عشق مالها هي فين اصلا
ادهم : معرفش وطلع علي الاوضة فتح لقاها مغمي عليها ووشها ازرق
قرب منها بلهفة وحاول يفوقها : عششششششق شالها ونزل بسرعة علي المستشفى
دخلت الطوارئ وعملوا معاها اللازم
الدكتور طلعت بعد شوية : هي بقت كويس بس حصلها ضيق تنفس واضح انها كانت بتعيط
ادهم بتنهيدة : ممكن اشوفها لو سمحت
الدكتور : اكيد اتفضل هي فاقت دلوقت
ادهم دخل لقاها بتعيط بردو قرب منها بحنان وحضنها : مالك بس بتعيطي كدا لي
عشق بعياط : محدش بقي بيحبني خلاص حتي انت ي ادهم
ادهم شدد من حضنها وفضل يطبطب عليها لحد م نامت مسح دموعها وغطاها كويس وطلع
ادهم للممرضة : خليكي جمبها لو أنا نازل اجيب حاجة وطالع
الممرضة : تمام متقلقش عليها في عيني
نزل راح علي البيت "
دخل وهو شكله يقول إنه هياكلهم كلهم : بصوا بقي مع احترامي ليكم كلكم ال هيعامل مراتي من تحت ضرسه ميعملهاش خالص تمام متبقاش في المستشفى وكانت هتموت من قلة النفس ومحدش يعبرها أنا هاخدها ومش راجع هنا تاني عن اذنكم
وطلع الاوضة خد هدومهم ال جم بيها ونزل علي المستشفي لقاها صاحية
عشق بدموع : كنت فين ي ادهم
ادهم : معلش يروحي روحت اجيب الهدوم يلا قومي معايا عشان نمشي
عشق بحزن : تمام يلا
سندها وطلع ركبها ومشي علي القاهرة
****
ف البيت "
كل واحد راح علي شغله ومهاب طلع يعمل شوية شغل علي اللاب
هند : هنزل اجيب ميا واجي
مهاب هز رأسه من غير كلام وهي نزلت دخلت المطبخ لقت مصطفي واقف
مصطفي : وحشتيني اوي ي هند
هند بجمود : مصطفي لو سمحت أنا متجوزة كفاية اوي اوي ال حصل بينا لو سمحت
مصطفي فضل يتكلم معاها وهي اتاخرت ومهاب نزل يشوفها بس لقي ****
#عشق_الادهم
By/misaa ANTER
لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا