رواية عمياء ولكن الفصل الرابع عشر 14والاخير بقلم سمر احمد

رواية عمياء ولكن الفصل الرابع عشر 14والاخير بقلم سمر احمد




رواية عمياء ولكن الفصل الرابع عشر 14والاخير بقلم سمر احمد 

#البارت_الخامس_عشر_والاخير

#عمياء_ولكن

#سمراحمد

#كاتبة_الظلام


_قامت سماح من على الكرسى وفضلت تضحك بجنون :- خلااااص فرحتوا وعملتوا كل اللى انتو عايزينه وقفت ضحك وبشر انا مستحيل اسيب بنت حمدى تفوز عليا ( هي حرب سيادتك😒( بعدها اتاكدت أن الكل نام نزلت على السلم براحة وطلعت برا البيت وقابلت واحد...

_سماح:- خليك جاهز ومستعد 

_امتا هنفذ

_سماح:- بعد شهر المحرو*قة هتسافر 

_يعنى امتا منا مفهمتش برضو

_سماح:- اى يوم ف الشهر اول ماارن عليك تاجى علطول وانا هظبطلك قبلها كل حاجة

_وانا هفضل مستنى طول الشهر مش فاضيلك انا الا لو...

_سماح:- خلاااص خلااص هزودلك الفلوس بس ياريت تنشل صح بس 

_انا مفيش رصاصة بعون الله جت خلا

_سماح:- وطى صوتك يابنى ادم انت ممكن حد يصحى ويسمعنا ،يلا انت امشى دلوقت قبل ماحد يصحى

_طلعت سماح اوضتها وقعدت على الكرسى 

__الصبح___

_عند اسر

_جميلة كانت نايمة وشعرها على وشها قرب عليها أسر وبااا*سها ف خدها :- دا كله نوم ياجميلتى

_جميلة:- سيبنى انام انا تعبانة اوووى وجسم*ى مكس*ر

_اسر:- اكيد من ليلة امبارح 

_جميلة :- بس ياقليل الادب 

_اسر:- قلة ادب ايه دانا جوزك يابت 

_جميلة:- برضو قليل ادب

_اسربضحك:- طب تعالى بقا ياقطة اوريك قلة الادب وقرب منها اكتر 












_جميلة:- انت هتعمل ايه وقامت واقفة من على السرير ونزلت من عليه انا صحيت اهو

_اسربغمزة- المرداى بس سبتك بمزاجى 

_جميلة :- نينينننى

_قام أسر يجرى وراها دخلت جميلة الحمام وقفلت الباب 

_اسر:- انا قاعدلك اهو لحد اما تطلعى وربنا لاطلعه على عينيك ياوزتى


_عند محمد

_اية قعدت تلعب ف شعر محمد وهو نايم 

_محمد:- اتلمى يابت

_اية:- بتة تبتك انا بقيت مراتك مش الطالبة بتعتك اللى ياما شكشكتها

_ضحك محمد:- انسى بقا ياأم قلب اسود زى ماانت نسيت انك قولتى على بابا أنه غب......

_اية:- بس بس بس وبتقولى نسيت طب يلا ياخفة نجهز الفطار

_محمد:- ليه وانتى اتشليتى

_اية بدلع:- اهون عليك يابيبى انزل وانا لسة عروسة اعمله لوحدى

_محمد :- هنزل اعمله معاكى بس متتعوديش على كدا ها 

_اية :- حاضر

___ عند سليم

_طلعت عزة وهي معاها صينية الاكل

_عزة:- اصحو ياعرسان انا جبتلكم الفطار ولا مش عايزين تفطروا مفتحوش الباب وبخبث لو مش عايزين تفطروا عادى اروح اخد الفطار ده وااحطه على فطار جميلة وايه واروح اوديهلهم 











_قامت جهاد بسرعة وفتحت الباب:- مين قال كدا داحنا هنموت من الجوع وباست امها على رأسها وخدت منها الاكل

_عزة:- صبحية مباركة يابنتى يلا ادخلى اكلى جوزك

_جهاد:- الله يبارك فيكى ياامى ،حاضر

___بعد مرور أيام 

_جميلة:- أسر احنا خلاص قربنا نسافر عايزين نتجمع كلنا ونقعد مع بعض، ايه رايك بكرة نرن على الكل ونتجمع 

_اسر:- معنديش مانع

__اتجمع الكل وكلوا وضحكوا وهما قاعدين بيهزروا

_جميلة:- ثوانى وراجعة

_طلعت جميلة الجنينة وبعدين صرخت الكل طلع لقيها واقفة وفيه واحد ماسكها وحاطط المسدس على رأسها

_اسر بخووف:- سيبها انت عايز منها ايه

_سليم:- ميعملش العملة الوسخ*ة دى الا وقبل مايكمل كلامه جت سماح وكملت الا امك صح ياابن بطنى

_اية بصدمة:- يعنى انتى مفكيش حاجة وكنتى بتضحكى علينا 

_عزة قربت منها

_سماح بتهديد :- متقربيش والا بنتك هتسموا عليها 

_سليم غمز لايه أخته عشان تشغل أمه وغمز لأسر عشان يشغل اللى ماسك جميلة

_اية بعياط متصنع:- يامى احنا بنحبك وكل اللى عايزينه اننا نعيش ف سلام 

_اسر:- هدفعلك ضعف اللى هي عطتهولك بس سيبها 

_وهنا جه سليم من ورا الراجل ده وخد منه المسدس ورماه وضربه ،المسدس جه قدام سماح مسكته ووجهته ناحية جميلة وبصتلها بقر*ف؛- المرادى مش هتفلتى منى فاهمة 












_اية:- سيبى المسدس من ايدك ياامى

_سماح :- دى مش لازم تعيش كفاية عليها لحد كدا

_بدأت تقرب منها أية وتترجاها انها تسيب المسدس وامها بتقولها متقربيش لحد اما قربت ومسكت المسدس منها وبدأت تشده ،هي تشد وامها تشد 

_سماح بعصبية:- سيبى المسدس

_اية:- مش هسيبه

_سماح:- قولتك سيبيه والا هنسى انك بنتى

_اية:- هتقتلينى يعنى اعمليها ياامى بس مش هسيب المسدس 

_وفجاة الكل سمع ضرب نار الكل بص بصدمة وبصراااخ :- ااااية ،بس المفاجأة أن سماح هي اللى وقعت على الأرض ( ليه كدا بس كدا بس 😂💃💃 ). لأن أية وهي بتشد المسدس لفت أيد سماح وأما ضغطوا على المسدس اللى اتضرب بالنااار سماح ،وقف الكل حواليها وطلبولها الإسعاف بس ماتت قبل مالاسعاف توصل 

جه البوليس وحقق بس مااتاخدش اى إجراء ضدهم ماعدا الراجل اللى كان عايز يقتل جميلة و الممرضة لأنها كانت مع سماح وهي اللى خلت جميلة تطلع برا بحجة أنها نسيت حاجات برا من الصبح وهي قاعدة مع سماح وخايفة تطلع لوحدها

___وكدا ارتاح الكل من شر سماح وجميلة سافرت هي وأسر وكانو بيرجعوا ف الإجازات والكل عاش ف سلام .......

#تمت#

 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×