رواية فيروزه جحيمي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن


رواية فيروزه جحيمي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن



رواية فيروزه جحيمي الفصل الثالث 3 بقلم دنيا حسن 




 بارت3

زين بصريخ وحاد : استني عندك


ليلي وقفت وهي بتصب عرق وخايفه جدا : ن نعم


زين ببرود : مظنش اني قولتلك امشي


ليلي برعب اكتر : عايز اي


زين : اعتذريلها


ليلي : انت مجنون انت بتقول اي يازين انت عايزني اعتذر لخ.. 


زين بعصبيه كبيره : اعتذري ليها ياليلي


ليلي راحت عندها لان كانت خايفه من زين بسبب الشرار اللي هيطلع من عيونه

ليلي بصتلها بشر : انا اسفه


ومشيت


زين راح لفيروزه : انتي كويسه


فيروزه : انا كويسه بس عندي سؤال انت ليه دافعت عني


زين : عادي خدامه وبدافع عنها يلا وضبي نفسك والبسي وانزلي عشان هنروح الصعيد ونزل

.............. صلي علي النبي 

بعد عده ساعات

كلهم كانو نازلين وفيروزه نزلت في الاخر وكانت لابسه فستان اسود وكانت في غايه الجمال لان الاسود بالفعل هو مل الالوان وكانت شايله شنطتها ونازله

فيروزه كانت هتقع علي اخر سلمه زين مسكها


زين : خلي بالك


فيروزه بعدت بسرعه : شكرا











..................... اسـتـغـفـر و اطـمـئـن 

زين جاله تلفون وقف بعيد واتكلم 


زين : يعني كدا انت غيرت الخطه كلها ازاي متقوليش


المجهول : انا اغير الخطه زي مانا عايز اعمل اللي قولتلك عليه سلام

 

.................... صلي وسلم على نبينا محمد 

زين رايح يركب عشان يسوق

و فيروزه مشيت رايحه تركب في العربيه من ورا 


زين : رايحه فين


فيروزه : انا هركب في مشكله


زين : هتركبي قدام


فيروزه : بس الخدم مينفعش يقعدو قدام


زين : كلامي يتنفذ بالحرف الواحد


فيروزه بالفعل قعدت جنبه قدام


.............اسـتـغـفـر و اطـمـئـن 


ليلي : شفتي ياماما قعدها ازاي قدامه


سميحه : يابت بلاش عبط هي في الاخر والاول خدامه


ليلي : بس مراته


سميحه :بت ماتعصبنيش هو قال انها هتبقي خدامه وبعدين لما نروح الصعيد

 هتشوف ايام سوده


محسن : هتفضلو ترغو كتيير كدا يلا اركبو


امل : بابا انا هركب مع زين وفيروزه


محسن : ماشي 

................

وهما في الطريق


امل : زين ماتشغل اغنيه بدل الملل ده


زين : لا مش هشغل بعدين مش وراكي دروس


امل : لسه مبداتش وبعدين انا ازاي هتعلم وانا في الصعيد


زين : هتتعلمي اكيد انتي في ثانويه هتدرسي في الصعيد وهتمتحني في القاهره زي فيروزه


فيروزه كانت سرحانه اووي في مستقبلها وحياتها اللي ادمرت في يوم وليله ذانت متخيله انها في الوقت ده هتبفي بتذاكر عشان الطب


امل : فيروزه فيروزه











فيروزه : اي نعم اسفه بجد


زين : ذنا بنقول انكو هتدرسو مع بعض


فيروزه : ازاي هي في سني مش فاهمه


زين : اه وانتو هتدرسو مع بعض ومسك ايديها وباسها .... ياحبيبتي


فيروزه شدت ايديها شويه : تمام تمام


................

وصلو ونزلو كانو اهل القصر موجودين كلهم الا الجد

نزل زين وفيروزه وكل العيله


زين واقف جنب فيروزه وقالها في السر : انا عملت كدا في العربيه عشان اختي متفتكريش حاجه تانيه اه نسيت اقولك انا هقول انك مراتي ومش خدامه ومفيش نقاش 


...........

اعرفكو بقا بواحد واحد

زين عنده عمه اسمها هدي دي حربايه شويه كانت عايزه ابنها لامل بس امل رافضه ومعندهاش غير ابن واحد اسمه يونس وكمان عنده عمه تانيه اسمها سنيه بتحبه اووي وطيوبه وهي عندها بنتين سهير اتجوزت وسافرت وجوري لسه في تالته كليه حقوق وعنده عم اسمه سالم عنده ولد اسمه كريم بيحب جوري وعايز يتجوزها وسالم ده طيب اووي ونيجي بقا للعم الاسوء علي البشريه وهو حافظ ده كان عنده ولد ومات في قصه طار من 10 سنين وبيكره زين لان طبعا فاكر ان ابوه هو السبب 

........................................ 

زين سلم علي الكل

زين : عمتو سنيه فين جدي

جه من وراهم 

الجد صلاح : اهلا اهلا بولدي وابن ولدي ومرته كمان

        ■وووووو 

يتبع.....

هطول البارت لما التفاعل يزيذ ♥️🥺 

          الفصل الرابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×