رواية بريئتي الجميله الفصل الثالث 3 بقلم شهد عبدالسلام


رواية بريئتي الجميله الفصل الثالث 3 بقلم شهد عبدالسلام




رواية بريئتي الجميله الفصل الثالث 3 بقلم شهد عبدالسلام 

البارت الثالث 


برائتي الجميله


لارا:وانت مالك....


صرخه قوة من لارا بسبب وجع شعرها من ايد ادم 


ادم بيقرب منها :انتي مراتي...يعني كل حاجه فيكي ملكي .....و كلامي أمر عليكي


و بيسبها 


لارا بتقع علي الارض و جدها بيقرب منها 


الجد بعصبيه وهو بيقرب من لارا:ازاي تعمل فيها كده وانا موجود طلقها 


ادم بستفزار:طلاق مش عندي و دي مراتي اعمل فيها كل اللي عايزه 


الجد بصرامه: انت الواضح كده مش هيربيك غير عيسي 


ادم بيخرج من الغرفه بعدم اهتمام 


و لارا بتقرر أنها هتروح عن عمتها ام اياد (نسيت اقول ان ايام يبقي ابن عمتها) 


بتروح الشركه 


حبيبه بتوتر :الو 












...بسرعه :قولي يا حبيبه عشان عندي اجتماع في ايه 


حبيبه بتوتر :لارا كلمتني و كانت بتعيط اووي الصراحه 


بخوف:من ايه ... بعصبية..... اخلصي قولي


حبيبه :معرفش والله هي جايه الشركة حبت اقولك وهي زمانها طالعه 


بيقفل الخط 


الشخص


.بعصبية و صوت عالي:الغي الاجتماع و مش عايز بني ادم يدخل عليا المكتب فاهمه 


السكرتيره بخوف:فاهمه


بيدخل المكتب و بيفتح الاب توب الخاص بيه و بيشغل الكاميرا اللي في مكتب حبيبه 


في مصر في الشركه و بتحديد في عرفة حبيبه 


كانت تبدأ لارا ب قول ما حدث من ادم اليوم و كلما تحدثة زادة عصبيه الاخر و يحلف في كل ثانيه أنه سوف يندم ادم علي كل ماحدث 


....بعصبية مبالغه:والله يا آدم كل الايام اللي جايه عليك سووااااااد 


فات اسبوع ب الكامل عليها و هي مقيمه في بيت عمتها تحاول قدر المستطاع الهدوء و اخذ قرارتها و اياد دائما بجانبها و كل يوم يحاول الجد أنها توافق علي رجوعها البيت و في المره الاخيره قال لها أن ابن عمها عيسي اتي الي مصر و عليها أن تعود لارا ليراها و عاد المكالمه و قرر نفس الكلام و لكن لارا رافضه تمام انها ترجع و طول هذا الأسبوع سافر ادم 


لارا و بتفتح باب غرفتها:نعم 


ياسمين بحب(عمتها): ممكن تيجي نروح عند بابا يشوفك بس و نرجع تاني 


لارا:لا يا ماما لا انا مش عايزه ارجع عشان خاطري


((لارا تحب ياسمين مثل امها لأنها منذ وفاة ام لارا تعتني بها ياسمين))


ياسمين :متخافيش يا حبيبتي ادم مسافر 


لارا ب إصرار:انا مش خايفه و لا بردو هش هرجع 


ياسمين و قاصده أنها تخوفها:لارا يا حبيبتي عيسي رجع وانتي عارفه قد ايه هو عصبي و لو عرف أن جدك كلمك و انتي مش موافقه ترجعي ممكن يعمل ايه و بعدين اكيد نازل عشان يساعدك 


لارا :بس هرجع معاكي صح 


ياسمين و بتحضنها:صح يا قلبي 


((لارا متعرفش عيسي ك شكل بس دايما بتسمع عن قسوة وان هو الوحيد اللي عرف يظبط كل حاجه في العيله )


في العربيه 


لارا بخوف و عياط :ياسمين انا خايفه ممكن ادم يبقي هناك صح لا روحني


ياسمين و هي في حضنها لارا :لا يا روحي مسافر من كام يوم 


بتوصل العربيه 


بتدخل لارا الغرفه و بتكون العيله متجمعه فيها 


و اول م لارا بتشوف ادم بتترعب و بتعيط و هي بتبص ل ياسمين 


بيبتسم ادم ابتسامه خبيثه 


ياسمين بخوف عليها وحب:و ال....


هتخرج لارا بخوف 


لسه بتخرج بتخبط في عيسي 


بيمسكها من كتفها برقه و هي بين أحضانه حاولت لارا البعد عن عيسي لاكن رافض و كان مسكها من كتفها 












عيسي بصوت هادئ:ينفع تهدي شويه 


لارا بتزيد اكتر في العياط وهي عيونها مقفوله و في الأرض 


ادم و بيقرب عليها:لارا .....


في اللحظه دي لارا خوفها بيزيد اكتر و بتحضن عيسي 


عيسي ببرود:ارجع مكانك


بياخد لارا وهي في نفس وضعها علي المكتب بيبقي جدها موجود 


اول م لارا بتسمع صوت جدها بتجري عليه وبتبقي في حضنه و لسه بتعيط 


الجد بحب:اهدي يا حبيبت جدو 


عيسي بيشاور ان الجد يقعد و يقعدها 


عيسي بعد م بيقعد علي المكتب 

و قدامه الجد و لارا 


عيسي ببرود:وانتي بقي يا ست لارا عايزه ايه 


مافيش رد و عيونها في الأرض 


عيسي بعصبيه خفيفه:سمعتي انا بقولك ايه 


لارا عيونها في الأرض:جدو عايزه امشي 


عيسي بعدم اهتمام:اظن كده يا ايهاب بيه إن هي عايزه تبقي مع ادم 


لارا بخوف و سرعه:لا .. ....لا والنبي أنا عايزه يبعد عني 


عيسي بنفاذ صبر:يعني اعملك ايه انا دلوقتي 


لارا بخوف و هي بتمسك في حضن ايهاب:جدو ...


الجد: براحه عليها شويه يا ابني هي عايزه تطلق 


عيسي:اسمعها منها هي 


لارا بصوت منخفض:عايزه اطلق 


عيسي بكدب:ايه.... مش سامع...


لارا :عايزه اطلق وبسرعه......و اروح اي حته بعيد عنو  


عيسي.: تمام


وبيفتح الفون و بيتكلم


عيسي: المأذون فين ........













تمام خليه يدخل


عيسي ل الجد:صح... مقابل طلاق الحلوه دي ايه 


ايهاب :الي انت عايزه 


عيسي بخبث: تمام وقت تاني بقي نشوف المقابل ده


بعد شويه 


كانت لارا في اوضتها مع ريماس 


بيدخل عيسي عليها الغرفه 


عيسي ببرود:يلا عشان تنزلي و نخلص


لارا بخوف: .لا.....


عيسي بعصبيه بيمسكها من دراعها و بيقربها عليه


بعصبيه:ايهههه.!؟.....



 

          الفصل الرابع من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا


تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×