رواية أحببت زين الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار

 

رواية أحببت زين الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار



رواية أحببت زين الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم ذات الخمار





احببت زي الصعيد 

البارت 4

طلع من شروده علي خبط الباب و كانت امه 

زين: تعالي ياما

امه: مرتك فينها يا ولدي 

زين: اول ما طلعنا و هي نامت والله تعالي ادخلي هصحيها 

امه: لا يا ولدي متصحيهاش سيبها نايمه و تعالي تحت عايزاك 

زين باحترام: حاضر ياما 

امه نزلت و هو دخل لبس و نزل 

راح اوضة امه و خبط علي الباب 

امه: تعالي يا ولدي 

زين: مالك يا حجه 

امه بحزن: قول لمرتك متزعلش يا ولدي حقها عليا 

والله انا دمي حرقني علي الغلبانه دي و علي قهرتها 

زين: انا صالحتها يا ست الكل والله متقلقيش 

امه بحزن: منهم لله يا ولدي والله نكدو علي البت 

زين باس ايديها: مش مشكله يا ست الكل و هي شويه و هتصحي و هجيبها و انزل 

امه: ماشي يا حبيبي يلا اطلعلها 

طلع لقاها صحت و قاعده علي السرير 

قعد قدامها و قال: حقك عليا 

فرح ابتسمت و عرفت انه حنين مش زي ما بييان للناس انه قاسي: ولا يهمك انا مش زعلانه 

زين: طاب يلا يا عروسه قومي البسي علشان ننزل 

فرح: حاضر 

قامت لبست و رجعت لقاته بيلعب في التليفون بتاعه قالتله يلا رفع وشه و نفخ و قال بعصبيه: الخمار يا فرح الخمار 

فرح بضيق: يا زين العبايه وسعه عادي لو لبست طرحه والله 

بصلها بصه دخلت جري تلبس الخمار و نزلو لقوهم كلهم تحت ما عدا امه

فرح بهمس: احم زين ماما سميحه فين 

زين: امي في اوضتها تعالي هوديكي 

وداها اوضه امه و خبطت 

فرح: ماما انتي صاحيه 

سميحه: تعالي يا قلبي يا فايقه اهوه 

فرح دخلت و قعدت جنبها علي السرير سميحه طبطبت عليها و قالت: متزعليش من اللي حصل يا مرت الغالي هما اكده 

فرح بابتسامه: عادي يا ماما انا مش زعلانه والله 

سميحه بابتسامه: ماشي يا حبيبت قلبي انتي 

و قعدو يتكلمو لحد ما زين خبط و دخل 

زين: من لقي احبابه نسي اصحابه بقا 

امه بضحك و حضنت فرح: دي حبيبت قلبي 

فرح: ربناا ما يحرمني منك ابدا يا ماما 

سميحه: حبيبتي انتي بتعرفي تطبخي 

فرح بسرعه: ايوا بعرف 

سميحه: اصل العادات اهنه لازم العروسه تطبخ العشا اول يوم 

فرح بحماس: طيب عايزاني اطبخ ايه 

سميحه: هتطبخي لحمه يا حبيبتي 

فرح: ماشي يا ماما وريني المطبخ بس 











ده كله و زين واقف فرحان ان امه حبت فرح 

سميحه: مالك يا ولدي واقف اكده ليه 

زين: ولا حاجه ياما 

انا هطلع بره اشوف مصطفي و انتو تعالي يلا

طلعو بره و امه ورتها المطبخ و الخدم كلهم طلعو بره و قالتلها علي اللي تعمله و كانت كمية اكل كبيره علشان هما بيت عيله

فرح خلصت و كانت تعبانه جامد و هدومها اتبهدلت طلعت بره زين بصلها و قال: معلش ياما خلي الخدم يحطو الوكل عبال ما اقول ل فرح حاجه و خدها و طلع 

قعدت علي السرير بتعب و زين راح طلعلها عبايه 

زين: ادخلي خدي دُش شكلك تعبان 

فرح بتعب: انا عايزه انام بس 

زين: معلش غيري بس و ناكل و نطلعو نامي 

فرح بتهيده: حاضر 

خدت العبايه و دخلت الحمام 

شويه و طلعت لبست الخمار و نزلو 

سميحه: يلا يا ولدي الوكل جاهز

و قعدو كلهم علي السفره و كان زين علي راس السفره و امه علي جنب و فرح من الجنب التاني 

سميحه: الله تسلم يدك يابتي الوكل كيف العسل 

فرح بابتسامه: ربنا يخليكي ياماما 

جدته بصوت عادي: ام صلاح هاتي الملح الوكل عادب ناقصه ملح 

فرح بصت ل زين و سكتت ف رد زين: الوكل حلو قوي تسلم يدك يا حبيبتي 

فرح ابتسمت خلصو اكل وطلعو 

عند زين و فرح فوق 

فرح اول ما دخلت اترمت علي السرير 

زين ضحك عليها: قومي غيري و نامي 

فرح قامت لبست ببيجامه سوده و عليها باندا 

و راحت نامت و زين دخل غير و راح نام و اخدها في حضنه 

قامت الصبح لقت نفسها في حضنه بصت علي ملامحه و قالت:انت جميل اوي و باسته في خده 

لقاته فتح عينيه و كان صاحي 

زين بخبث: كنتي بتعملي ايه 

فرح بتوتر: هاا ولا حاجه 

زين بخبث: يعني انتي مبوستنيش علي خدي دلوقت 

فرح بتوتر اكبر: ان انا لا انت باين كنت بتحلم 

زين بضحك: اه اه 

فرح: احم سيبني علشان اقوم الا الاقي جدتك هتكسر الباب زي امبارح 

زين ضحك بصوت عالي: طول ما انا هنا ماتنزليش غير اما ننزل سوا و نامي لسه بدري اصلا 

فرح: زين سيبني اقوم لو سمحت 

زين فك ايده من عليها: قومي ياستي هه

قامت بسرعه دخلت الحمام 












خلصت وطلعت و هو دخل بعدها و بعدين لبسو و نزلو و فطرو و زين دخل المكتب يخلص شويه شغل

بنت عم زين الصغيره: انتي مرت عمي زين 

فرح بابتسامه: ايوا يا صغننه مالك 

البنت: حلي معايا الواجب ده هما بيقولو انك دكتوره صح 

فرح بضحك: ايوا دكتوره تعالي نحلو سوا يلا

جات امها و اسمها صباح و خدت البت منها و قالت بصوت عالي: اياكي تقربي من بتي يا بت البندر انتي فاهمه 

فرح: بنتك جاتلي احل معاها الواجب هو انا عملت فيها حاجه 

صباح بصوت عالي و الكل طلع علي صوتها: و انتي تقدري اياك تعملي فيها حاجه 

فرح بصوت عالي: لاااا بقا انتي زودتيها اوي انا عملتلكم ايه من ساعت ما جيت و انتو واخدين اعتراضي دا انا بقالي يومين بس هنا 

زين: فرح اطلعي فوق 

فرح بصله و لسه هتطلع 

جه عم زين قال: في ايه اهنه

صباح بمسكنه: بنت البندر بتزعقلي ياخوي

عم زين بزعيق: اما قليلة الربايه صحيح بتزعقي ل مرتي

فرح وقفت و قالت والله ما حد قليل الربايه غيركو انتو عالم مش محترمه و لسه بتكمل كلام زين جه و راح ضاربها بالقلم .. 


يتبع

بارت كبير اهوه و شكراً اوي للتفاعل 

             الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×