رواية فيروزه جحيمي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا حسن

 

رواية فيروزه جحيمي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا حسن



رواية فيروزه جحيمي الفصل الرابع 4 بقلم دنيا حسن 






بارت 4

..... 💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫

الجد صلاح :اهلا اهلا بولدي وحفيدي


زين راح باس ايد جدو بكل احترام : ازيك ياجدي كيف اخبارك


صلاح : اتوحشتك اووي يابن ولدي


زين : طبعا حضرتك كبيرنا


صلاح : اومال مكنتوش بتيجو اهنيه ليه وجايين ليه انهارده


زين : قولتلك ياجدي علي التلفون ان هكمل شغلي من هنا

 ووحشتني البلد قووي


صلاح : تمام تمام


ومشي باتجاه محسن= يعني ولدك جه سلم عليا وانت مجتش حتي تقول السلام عليكم


سماح : لا طبعا ياجدي ده انت كبير العيله وجايه تبوس ايديه شالهها

= انا مبتحدثشي معاكي يامره احترمي نفسك وشدي خشمك وانجري علي جوه


محسن : ليه اكده يابوي سماح معملتش حاجه


صلاح : انت حسابك معاي بعدين يلا ادخلو كلكو لجوا.... استني انتي

 

ليلي كانت واقفه ورا فيروزه وفيروزه كانت الاقرب لزين 

صلاح بدا يقرب منهم هما الاتين 


ليلي ابتسمت وقالت : اكيد حضرتك افتكرتني انا مرات حفيدك 

ومدت ايديها بس هو راح لفيروزه 


صلاح : انتي مين 


زين : مرتي اسمها فيروزه


 صلاح :وه طب مقولتليش ليه ده كنت عملت فرح قد الدنيا 


زين : لا اصلا معملناش فرح 


ليلي بغيظ من جواها: جدي مفتكرتنيش ليه


صلاح : طبعا افتكرتك مش امك بردو اللي جوزتك لزين جواز صالونات 

ليلي : اي لازمته الكلام ده ياجدي 


صلاح : سدي خشمك وانجري علي جوا.... وانتي اسمك جميل اووي فيروزه ياتري بقا هتعيشي هنا ملكه ولا هتتمني الموت 


فيروزه بعدم فهم : مش فاهمه حضرتك 


صلاح : هتفهمي بعدين يلا ادخلو انتو دلوقتي بس يازين بعد

 ماتخلص اللي وراك تعال المكتب 


..................................... اللهم صلي وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه ❤️

يونس : ازيك ياامل عامله اي 


امل : يابني ابعد عني مش انا رفضتك 


يونس بحب : ياامل انا بحبك وعايز اتجوزك 


امل وهي داخله الاوضه بتاعتها = وانا مبحبكش بحب تعليمي

 وعايزه اكمل تعليمي ويلا هوينا بقا وقفلت الباب في وشه


يونس وهو برا = هيجي اليوم اللي تبقي ملكي ومراتي 


امل من جوا : ربنا يشفيه بجد يلا انا اروح اخدت شاور عشان المشوار الزفت ده


.................................. اسـتـغـفـر و اطـمـئـن ❤️

جوري وهي داخله البيت : ياجماعه اي السكوت ده كله 


لواحظ الخادمه: يبنتي مفيش برا تدخلي بسكوت 


جوري وهي بتاكل التفاح اللي كانت شايلاه لواحظ مقطع في الطبق 

جوري : ياحبيبتي انا بموت في الهزار كدا كدا 


كريم : الف بعد الشر عليكي ياقلب كريم انت 


كريم بيعشق جوري وهي بتحبه جدا هو مهندس وشغال في شركه جده مامته اتوفت وهو عنده 10 سنين وباباه عايش وهو شغال في نفس الشركه 

جوري بقا بتحبه وتعشقه بمعني الكلمة 


جوري بكسوف : احم انا هطلع اوضتي لان مفرهده من الصبح 












كريم : يلهوي هو في قمر بيفرهد 


جوري اتكسفت اووي وشها بقا طماطم 


كريم : يلا انا همشي بقا عشان الطماطم معملهوش عصير ومشي 


جوري : احم لواحظ ماما فين 


لواحظ بابتسامه: في الاوضة فوق ياحبيبتي 


جوري : بتعيط تاني اكيد انا هطلعلها 


وطلعت جوري لاوضه مامتها وخبطت


سنيه وهي تمسح دموعها : ادخل


جوري دخلت وقعدت جنبها علي السرير


جوري : تاني تاني ياماما خلاص بقا عشان يعني انا مش ماليه عينك ولا اي 


سنيه : اختك وحشتني اووي  


جوري : ياحبيبتي هي مع جوزها متقلقيش عليها بقا 


سنيه : يبنتي وحشتني اووي بكره لما تبقي ام هتحسي وهتعرفي

 

جوري : يلا بقا نقفل سيره العياط دي وقوليلي هو اي السكوت اللي تحت ده 


سنيه : مفيش ابن خالك محسن جه ....... زين وزوجاته 


جوري : زوجاته انا اللي اعرفه ان هو متجوز ليلي السماويه بنت خالته


سنيه : لا اتجوز فيروزه بنت بسيطه ومعرفش كتيير عنها يلا ربنا يديله الخير 


جوري : اه فهمتك تمام ياست الكل انا هدخل اوضتي انام شويه وهنزلكو علي العشا


سنيه : ماشي ياروح مامتك


ملحوظه : سنيه وولادها بيكلمو عربي عشان هما اصلا كانو عايشين في القاهره بس رجعو الصعيد تاني لما سهير اتجوزت واصلا باباهم متوفي من وهما صغيرين فطبعا راحو الصعيد عشان يبقو في امان وكدا


💫💫💫💫💫 اللهم صلي وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ♥️

فيروزه دخلت الاوضه ودخل وراها زين وقفل الباب


فيروزه : انت بتعمل اي اطلع برا اوضتي 


زين : دي اوضتي زي ماهي اوضتك

فيروزه : يعني اي 


زين مسكها من ايديها وهي حسه برعشه جامده في كل حته من جسمها وشدها ليه حتي تقاربت انفاسهم 


زين : انتي مراتي واكيد هبات معاكي 


فيروزه شدته : بس ليلي بردو مراتك 











زين شدها تاني ليه = لما اكون ماسكك اوعي تشدي ايديكي تاني ومتنسيش انك مراتي وملكي وبعدين فكي الحجاب ده وشد الحجاب من راسها وشعرها نزل وكان واصل الي خصرها كان جميل جدا بمعني الكلمة كانت هي القمر وشعرها هو النجوم ورفع وشها ليه وفيروزه كانت سرحانه في بحور عينيه وفجاه اقتحم شفاتها في قبله جعلت لحياته معني وهي تستلم تماما وفجاه هي زقته= انت مجنون انت بتعمل اي


زين رجع لوعيه : انا هنزل لجدي تكوني جهزتي عشان العشا وتلبسي حجابك ومتقلعوش 


ونزل زين بس وهو علي السلم = زين ارجع لوعيك دي لسه صغيره زين متنساش انت اتجوزتها ليه 


.... 💫💫💫💫💫 استغفرالله 💫❤️❤️

ليلي : شوفتي شوفتي هو ازاي طلع اوضتها والله لاربيها واعرفها مقامها 

سماح : يبنتي اهدي احنا لازم نعمل خطه عشان نطلعها من هنا. 

ليلي : طب بصي انا هقولك علي خطه تخليها تمشي وهي مذلوله 

سماح : قولي

ليلي :ة..................... 

سماح : يابنت الاي جي دماغك جي سم 

ليلي : طبعا اومال ده انا اعجبك 

💫💫💫💫💫💫💫💫💫 لا حول ولا قوة الا بالله ❤️

صفاء : شوفت شوفت ابوك كيف دخله البيت ونسي انه قتل ولدنا 

حافظ : اخرسي يامره 

صفاء: ايوه ايوه تقولي كل شويه اخرسي اخرسي 

حافظ : قولت اخرسي 

حافظ في سره : والله لاخد طارك ياولدي واخلي اللي موتك يحضر جنازه ابنه قبل مايموت

💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫 صلي وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ♥️

زين بيخبط علي الباب 

صلاح من جوا= ادخل 

زين دخل وقفل الباب بالمفتاح 

صلاح : هقولك عايز ايه بس تعالي اقعد

صلاح= انا عايز........... 

زين بصدمه : اي

يتبع 

بحبكو اووي والله ❤️❤️💫💫

اللهم صلي وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️

            الفصل الخامس من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×