رواية كيان الزين الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد

 

رواية كيان الزين الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد



رواية كيان الزين الفصل السابع 7 بقلم جاسمين محمد 





#البارت_السابع 

مي: عاجبك اللي هي عملتو ده 

عمر: يعني محسساني انها عاملتني حلو مانتي شوفتي عملت في اي 

يوسف: في ايه صوتكم عالي 

مي: كيان دي انا مش هسكت ليها ابدا 

يوسف: هتعملي ايه 

مي: هقولكم بس الاول انتو معايا ولا لع 

عمر ويوسف: معاكي اكيد وراحت مي بصتلهم وبتسمت 


عند زين وكيان خلصو رقص ونزلو الحفله وفضلو فيها لحد مخلصت والكل مشي 

احمد: انا تعبت من الوقفه النهارده انا طالع انام عشان عندي شغل 

كيان: وانا كمان تعبت وزين كمان وحور يلا نطلع ننام عشان زين اكيد عندو شغل بكرا وهيصحا بدري 

احمد بص لزين وزين ودها وشو بعيد 

كيان: في اي يازين مش انت عندك شغل ولا ناوي مش تروح واه صح انت عارف اني فاقد الذاكر قولي انت بتشتغل اي 

حور: زين ساب شغله بعد مانتي موتي زين كان ظابط شاطر جدا بس بعد مانتي موتي ساب كل حاجه وبقا عطلي بيسهر و... 

زين بص لحور سكتها: خلاص يلا ننام وبكرا نبقا نتكلم براحتنا عشان عايز انام 

كيان: ماشي يازين ننام بس بكرا يومنا هيكون طويل وفي عتاب كبير 

زين: ان شاءلله يلا 

كله راح علي اوضته وكيان لسه هتدخل اوضتها بس زين مسكها من ايدها 

زين بتردد: كيان ممكن ممكن 

كيان: يلا قول يازين عايزه انام 

زين غمض عينه: ممكن تيجي تنامي في حضني زي الاول 

كيان: زين انت عارف طريق اوضتك صح 

زين: اه 

كيان: طيب تختار تروحو وانت فل كدا ولا اوديك ليه وانت متكسر 

زين: يخربيتك خلاص هروح لوحدي تصبحي علي خير 

كيان: شاطر وانت من اهل الخير 

كله دخل اوضته ونام 

في صباح يوم جديد 

كيان صحبت اخدت دش ونزلت تجهز الفطار 

كيان: صباح الخير 

انتصار: صباح النور يابنتي اي جايبك المطبخ 

كيان: اي ده هو مينفعش ادخلو 

انتصار: لع مش القصد بس محدش بيدخلو غيرنا بس 

كيان: حابه اجهز الفطار النهارده 

انتصار: يالهوووي لو حد عرف هيزعقلنا 

كيان: متخافيش مش هيحصل حاجه بس عايزه حد يساعدني 

انتصار: حاضر يلا وانا اسعدك 


عند زين قام اخد دش وراح خبط علي كيان مفتحتش راح فتح الباب ملاقهاش استغرب راح نازل تحت 

زين: انتصار يانتصار 

حور: في اي 

زين: كيان فين مش في الاوضه 

حور: تعال واريه بس من غير صوت واخدتو وراحت عند شباك المطبخ 

حور: كيان هناك اهي 

زين: هي اي خلها تدخل وتعمل اكل 

حور: هس هس كيان بتحب تعمل كدا وممكن بالطرق دي ترجع ليها ذاكرتها 

زين: ممكن بس انا عندي رجعت ولا لع المهم انها معايا ومش هخلي اي حاجه تزعلها او اي حد يجي جمبها زي الاول ابدا 

حور: فعلا هي اتعذبت اووي حاول المره دي تعوضها 

زين: ان شاءلله يلا نمشي من هنا عشان هي باين خلصت وطالعها 

حور: يلا وروحو قعدو علي السفره 

احمد: اي ده هو الفطار لسه مجهزش انا عندي شغل يانتصار 

انتصار: ايو يافندم 

احمد: فين الاكل 

كيان: اهد ياعمو الاكل حاهز وهيجي دلوقتي يلا نقعد وقعدو وانتصار هي والخدم جابه الاكل حور وزين اكله واستغربه من طعمو واحمد اول ماكل لقمه 

احمد: انتصار مين اللي عمل الاكل 

انتصار بتوتر: اللي عملو بيكون 

كيان: انا اللي عملت الاكل ياعمي وانتصار ملهاش اي دعوه انا اللي اثريت عليها اني اعملو 

احمد: محدش كان بيعمل كدا غير كيان نفس الطعم ورحتها في الاكل 

كيان: طيب مهو انا كيان ياعمو 

احمد بستغرب: فعلا انتي وكمل اكل وخلص 

احمد: يلا انا رايح الشغل سلام 

الكل: سلام 

حور: وانا خلصت الحمدلله اقوم اروح الجامعه سلام 

كيان وزين: سلام 

كيان بتبص لزين 

زين: انا نسيت انا عندي مشوار ورايحه سلام 

كيان: زين تعال نقعد في الجنينه 

زين: طيب هعمل تلفون واجي 

كيان: تمام متخارش 

زين: حاضر


كيان طلعت وقعت علي المرجيحه ومستنيه زين وبتبص لقت حد حضنه من ورها 

كيان: زين اي اللي بتعملو ده وراحت لافه انت 😳

يوسف: آه انا ياكيان في اي

كيان: انت مين وكيف تحضني كدا انت اتجننت 

يوسف: اهدي بس 

كيان: اهد اي 

يوسف: كيان انتي شكلك ناسيه انا يوسف بكون ابن خالك وانا وانتي بنحب بعض انا قدك وبنحب بعض من واحنا صغيرين 

كيان: انت كداب هم قالولي ان انا وزين بنحب بعض من واحنا صغيرين 

يوسف: بيكدبو عليكي هو اه بيحبك بس انتي بتحبيني انا وانا بحبك 

كيان: كداب 

يوسف: بكرا اجبلك الاثبات اللي يثبت كدا 

كيان: ماشي 

يوسف اشطااا ياروحي بكرا نتقابل بر واوريكي 

كيان: لع هنتقابل هنا 

يوسف: ماشي سلام ياحب وسابها ومشي 

زين: كيان ياكيان 












كيان: اي تعال نقعد نتكلم 

زين: يلا وقعدو علي المرجيحه 

كيان: زين سيبت شغلك ليه 

زين: كيان انتي كنتي كل حياتي وانتي كنتي رحتي مني فا اي لازمتها حياتي وانتي مش فيها وشغلي ده كان حلمي انا وانتي فمحبتش اكمل مدام انتي مش معايا 

كيان: يعني عشان أنا مشيت توقف حياتك وتوقف حلمنا يازين 

زين: صدقيني مكنش ليا نفس لحاجه خالص لدرجه اني كنت بقعد ايام من غير اكل عشان اموت بس مكنش في امل كنت فاقد الامل خالص 

كيان بعياط: طيب انا رجعت صح 

زين: اه بس وحياتي عندك بطلي عياط عشان لو عيطي احضنك وانتي هتشتمنيي وتهزقيني فبطلي 

كيان ببتسامه: حاضر هبطل بس بشرط 

زين: قولي 

كيان: ترجع الشغل من بكرا وترجع زين القديم وانا رجعت يعني حياتك رجعت زي مبتقول انا حياتك ووشغلك ترجع عشان تكمل حلمنا 

زين: حاضر بس بشرط 😂😂

كيان: 😒😒انا اللي اشرط بس بس اخلص قول 

زين: كلميني عدل ابت انتي 🙄🙄

كيان: اخلص قول شرطك 

زين: ابدا بس بعد اسبوع 

كيان: اشمعنا 

زين: عشان الاسبوع ده هنسافر انا وانتي نتفسح شوي ونيجي 

كيان: هترجع الشغل بكرا وخلص الكلام 

زين: زين لورجع شغله محدش بيعرف يامرؤ ولا يتحكم فيه علي فكر 

كيان: هههههه الكلام ده لاي حد إلا انا انا اقول واعمل اللي عايزه يلا عشان نطلع نجهز لابسك وبعدين نطلع نتفسح بر اي رايك 

زين: 😒😒طيب ياختي يلا مهو انا اللي جبته لانفسيه يلا 

كيان: قلبي اواد يلا 

زين: انتي قولتي اي 

كيان: قولت يلا 

زين: اللي قبلها 

كيان: ياواد 

زين: ياختتتي اللي قبلها

كيان بكسوف: مقولتش حاجه يلا وسابته ومشت 

زين: هتجنني امي يابنت الايه انتي بس والله لرجع حبنا تاني واكتر بس استني وراح ورها 


مي: ها عملت اي 

يوسف: عملت زي مقولتي عليه بس عايزه الاثبتات وبليل لازم تكون جاهزه عشان هروح اقابلها وورهالها 

مي: زي متوقعت والاثبتات جاهزه اهي وبليل تروحله 

يوسف: اشطااا 












بليل 

كيان: يالهوووي تعبت عايزه انام 

زين: وانا يخربيت اللي يقولك يلا افسحك دانتي تموتي ياشيخه حرام عليكي تعبتيني 

كيان: وانا ماللي مش انت اللي كبرت اثلا وعجزت 

زين: بقا زين الهواري عجز 

كيان: اه ياعجوز 😛😛😛

زين: طيب والله مانا سايبك وقام جري ورها وهي جرت وفضلو يجرو وره بعض لحد مااحمد جه وكيام استخبت ورها 

كيان: عمو حوش ابنك ده 

احمد: اهدي طيب في اي يازين 

زين: الاستاذه بتقول عليه اني عجوز 

احمد: ههههه لع عيب هو مش عجوز يابت انتي هو جدو 

كيان: 😂😂😂😂😂😂

زين: حتي انت طيب مش سايبها النهارده 

احمد: بس انتو ااتنين وتعال يازين عايزك في المكتب 

زين: اخلص طيب معاها 

احمد: يلا ضروري 

زين: طيب يلا ووجه كلامه لكيان وانتي استني بس اخلص واجيلك

كيان: 😛😛😛روح طيب ياعجوز 

زين: لسه هيجي ورها راح احمد مسكو وشدو ودخلو المكتب 

كيان طلعت الجنينه بعد ما زين راح مع احمد وهي واقفه يوسف جه من ورها وحط ايدو علي عينيه 

يوسف: انا مين 

كيان شالت ايدو: اي شغل الاطفال ده عايز اي 

يوسف: انتي شكلك كل شوي بتفقدي الذاكر ولا اي مش كنا متفقين ان هوريكي الاثبات انك كنتي بتحبيني انا 

كيان: اه افتكرت فين وريني 

يوسف: غمضي عينك طيب 

كيان: يوسف خلص مش بحب شغل الاطفال ده فين 

يوسف: انتي صعبه اوووي ليه كدا وطلعلي الفون من جيبه اهو 

كيان: 😳😳😳😳😳


#كيان_الزين 

بقلم #جاسمين_محمد 

            الفصل الثامن من هنا 

لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×