القائمة الرئيسية

الصفحات

رواية مجنونه كبير الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا احمد عماد



رواية مجنونه كبير الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا احمد عماد



رواية مجنونه كبير الصعيد الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا احمد عماد 

مجنونه كبير الصعيد 🤭🤭🤭🤭

رنا احمد عماد ✍️ ✍️✍️✍️✍️.

بارت 11 الجزء الاول......


في المستشفي .


كان يقف سليم وهو ينظر إليها بعشقا خاص به حقا قد عشقها ذلك الصعيدي وانتهاء الأمر أعلنها بكل وضوح دون خجل فاصبح بعشق تلك المجنونه الذي سيفديها بروحه إذا لزم الأمر ليبتعد عنها بخبث ومكر.


/ايه رايك عاد بوسه اصلي مش كده .


نور وهي تتدفعه بغيظ وخجل /ابعد كده انا مش عارفه اذا سببتك تعمل كده هي دي اخلاق الصعايده برضه ي كبير الصعيد .


سليم بابتسامه جذابه /الصراحه لا علشان منظلمش الصعايده انا الي منحرف شوي ودماغي رايحه مني واصل والبركه فيكي .


نور بضحكه ساحره/هههه فيه ده فعلا عندك حق فاجتني.


سليم بابتسامه ساحره /ولسه هفاجاك اكتر واكتر ي نور .


نور بدموع وهي ترتمي في احضان سليم /انا خايفه اوي ي سليم اوعا تسبني اوعا .


سليم وهو يحتضنها بعشق/عمري مهسيبك ي نور انا وعدتك اني احميكي وانا عند وعدي نتطمن بس علي ساجد واطلبك منه واعملك فرح الصعيد كله يتحدد عنه ي دكتوراه قلبي .


نور بقلق شديد /بالراحه عليا ي سليم انا بجد قلقانه اوي .


سليم بابتسامه/مش عايزك تخافي من حاجه ي نور والكلب الي اسمه ذياد ده حسابه معايا هيبقى واعر جوي .


نور وهي تمسك يده بخوف ولهفه /سليم خالي بالك علشان خاطري انا مش هتحمل يجرالك حاجه.


سليم بابتسامه وهمس /طب لميها عاد احنا في مستشفي ولو عملت الي بفكر فيه هتكون فضيحه كبير الصعيد بجلاجل .


نور بابتسامه/يلا نطمن علي ساجد .


ليسيروا الي الخارج ليوقفهم صوت كمال والجميع معه .


كمال بقلق /سليم ي ولدي ايه الي حوصل ساجد أخباره ايه.


سليم بغيظ شديد/متقلقش ي ابوي ساجد بخير واللي عمل كده الزفت ذياد كان قاصد يقتل نور بس انا بقا هندمه علي عملته الوسخه دي .


نور بلهفه /انا داخله اطمن علي ساجد .


حنان بدموع وانهيار /نور نور ايه الي حصل اخوكي فين .


نور وهي تحتضنها بدموع /اهدي ي ماما اهدي ساجد الحمد لله بخير اطمني بس انتي عرفتي ازي ومين الي جابك.


سليم بابتسامه/نورتي الصعيد كلها ي خاله حنان انا الي عرفتها ي نور وبعت عربيه مخصوص جبتها .


حنان باستغراب /بنورك ي ابني .


نور بابتسامه/سليم ي امي وعمي كمال والحاجه وداد بصراحه من ساعه من ساعه منزلت البلد وهما بيعاملوني كاني واحده منهم وضيفوني في بيتهم كانوا زي عائلتي التانيه .


حنان بقلق شديد/ربنا يخليكم يارب شكرا جدا تعالي وديني لاخوكي .


نور /تعالي ي امي اتفضلي معانا ي خالتي وداد .


كمال بنظره خبيثه /شكلك مبسوط جوي ي كبير الصعيد.


سليم بسعاده لاتوصف /جوي جوي ي ابوي لاول مره ابن العزايزي يخدمني في حاجه أبا أنا هتجوز نور الكلب الي اسمه ذياد مش هيسكت انا لازما اخليها تحت عيني طول الوقت .


يوسف بابتسامه وغمزه /تحت عنيك ولا جوه قلبك ي دنجوان الصعيد .


سليم بغيظ شديد/اهلا ي اخويا انت ايه الي جابك .


يوسف بابتسامه/مكنش ينفع اسببكم كان لازم اطمن علي ساجد واشوافكم لو محتاجين حاجه.


كمال بابتسامه/تسلم ي ولدي تعالوا نتطمن علي ساجد .


في غرفه ساجد********.

كان يجلس ساجد بتعب شديد والجميع من حوله .


سليم بابتسامه ومرح /اخبارك ايه ي دكتور.


ساجد بتعب وغيظ /معلش بطني وجعاني شويه ي سليم يعني هكون عامل ايه.


فيروز بابتسامه ومرح /تعايش وتاخد غيرها ي دكتور ساجد اروح الجامعه براحتي بقا هتاخدلك فيها اسبوعين تلاته مش كده .


ساجد بغيظ شديد/هو ده ما الي همك فكراني هسيبك تعملي الي كنتي بتعمليه الحاج كمال وسليم وصوني عليكي وانا ليمكن اخون الثقه .


فيروز بغيظ وهمس /أصل المشرحه كانت ناقصه قتله .


نور بدموع ووجع/انا السبب ي اخويا يريتها كانت جات فيا انا ي ساجد .


سليم برعب شديد/بعد الشر عليكي ي نور .


ساجد بغيظ شديد/ي ريت تعملي حساب ي سي سليم .











سليم بابتسامه/خالتي حنان ساجد اانا عارف أن الوقت مش مناسب بس انا طالب منكم ايد نور علي سنه الله ورسوله.


حنان بابتسامه /ايه رايك ي عروسه .


نور بابتسامه وسعاده/انا موافقه ي ماما مستحيل الاقي راجل احسن من سليم .


فيروز بمرح وسعاده/للللللللووووووي .


كمال بغيظ شديد/ايه ي بت عاد ده احنا في مستشفى.


وداد بسعاده كبيره/سبيها تفرح ي حاج ده اخوها كبير الصعيد الي عشت عمري كله مستنيه اليوم ده ربنا يسعدكم ي ضنايا ست حنان نور هتكون بنتي زي بناتي بالظبط وهنشيلها فوق راسنا واحنا عايزين نور وبس .


سليم بابتسامه وسعاده/علي فكره انتوا هتتطلعوه من هنا علي دوار الكبير لحد ماساجد يتحسن ويقوم بالسلامه ونعمل فرحنا احنا ونور أن شاء الله.


حنان باستغراب /علطول كده ي جماعه مش لما نتعرف كويس علي بعض .


نور بابتسامه/ماما سليم وعائلته كبار الصعيد هنا وناس محترمين اوي .


حنان بخبث /بقا كده واضح انك مخططه لكل حاجه ي ست نور .


نور بخجل وارتباك/الي تشوفوه ي امي .


ساجد بابتسامه باهته /خلاص ي امي الجواب باين من عنوانه وبعدين طالما نور مبسوطه يبقا النصيب بس سليم اعزارنا احنا مش هنقدر نقعد هنا انا اول ماقدر اتحرك هنرجع القاهره والخطوبه هتتعمل في بيت العروسه مش دي برضه الأصول ي حاج كمال .


كمال بابتسامه/عداك العيب ي ابني دي الأصول وربنا يسعدكم ويتتم بخير .


سليم بسعاده وهمس /مبروك ي عروسه الكبير .


نور بابتسامه/مبروك ي عريسي .


*****************.

في سرايا العزايزي 🍒💪🍒💪.


كان يجلس ذياد بغيظ شديد بعدما علم بنفاد نور من ذلك الفخ .


ربيع بحده /كفايه لحد كده ي ذياد ونحمد ربنا أنها عدت علي كده انتي كده هتفتح العيون كلها علينا .











ذياد بغيظ شديد/البت دي مش هتعيش هي وسليم ساعه واحده مرتاحين لاول مره واحده تقف قدام ذياد العزايزي بكل قوه انا بقا هكسرها مليون حته قدامي عامله فيها شريفه ومقضايها هي وسي سليم .


ربيع بنظره خبيثه /هي عجبتك ولا ايه.


ذياد بحده وصراخ /تقدر تقول كده علشان كده حياتها لازم تنتهي لاني مش هسمح أن ابن الصياد هو الي دايما ينتصر اللعبه بقت علي المكشوف وهي وهو لازما اندمهم زفت ي فرج فرج.


فرج بطاعه /نعمين ي ذياد بيه .


ذياد بحده وغيظ /اسمع تغور دلوقتي الي المستشفي تعرفلي ايه الي ببيجرا هناك دبه النمله توصلي فاهم .


فرج بطاعه /امرك ي كبير .


ذياد بجديه /الحاج عامر طلب مني يد شهد يابوي وانا بصراحه شايف أنه زين.


ربيع باستغراب /زين كيف ي ولدي ده عنده 50سنه .


ذياد بحده/وايه المشكله عاد ي ابوي احنا يهمنا الراجل ملوه هدومه وهيعشها زين ده عنده فدداين ي ياما وبعدين خليها تنسا سي زفت زين ونسترها ونخلصوا منها واصل وبرضه نستفيد .


ربيع وهو ينفج سيجاره ببرود /الي تشوفوه ي ولدي .


لما يعايروا بمن تقف وقد استمعت لكل شي لتكتم شهاقتها بيديها لتحددث ذاتها بتوعد.


/مش هيحصل واصل حتي لو دبحتوني أن مكنتش ل زين مش هكون ل غيره .


            الفصل الثاني عشر من هنا 


لمتابعة باقي الرواية زوروا قناتنا على التليجرام من هنا


تعليقات